עבור לתוכן

לא הגיע הזמן שאינטרנט תהיה תשתית חיונית בישראל?

Featured Replies

פורסם

מסתבר שהיום אפשר לנתק אתכם מהאינטרנט בלי להודיע, לא כמו נגיד חשמל ומים שחייבים לשים לכם פתק על הבית.

מאמר מעניין שהתפרסם היום מציע למשרד התקשורת להתייחס לאינטרנט בארץ ברצינות:

http://www.themarker.com/hitech/1.670916

  • תגובות 42
  • צפיות 2.8k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

משרד התקשורת הוא המשרד היחיד שמתפקד בממשלה אז..

פורסם

מי שכתב אתה המאמר הזה פשוט אידיוט.

אנשים שהחיבור שלהם לאינטרנט הוא נושע עסקי לא מתחברים באמצעים כאלו ומיודעים לפעמים אפילו שבוע-שבועיים מראש על עבודות תשתית כולל את הפרטים של השירותים שיופסקו ומה צפי ה downtime הכללי.

איך לכל הרוחות אתה חושב שבזק עכשיו תודיע על משהו כמו עבודת תחזקה בשרת RAS שלהם שמתרחשת משתיים בילה עד שש בבוקר כאשר יש הפסק שירות של עדי חצי פר VC למשל?

פורסם

דברים לא צפויים הם לא צפויים. כשנופל עץ על קו מתח ומנתק אותך, אתה לא מתלונן שלא התריעו מראש. כשמחליפים שקר כלשהו בשכונה במסגרת תוכנית עבודה מסודרת דואגים להתריע מראש.

רוב עבודות התחזוקה/שדרוג מתוכננות מראש. לשלוח מייל על עבודות כאלה זה לא דבר קשה מידי, בטח לא לחברה שמספק שירותי תקשורת.

הנושא של עסקי/פרטי לא רלוונטי בכלל. אני משלם על שירות ומצפה לקבל אותו, בדיוק כמו יישות עסקית. כשיש הפסקה מתוכננת במתן השירות אני חושב שמן הראוי לעדכן.

פורסם
  • מחבר
מי שכתב אתה המאמר הזה פשוט אידיוט.

אנשים שהחיבור שלהם לאינטרנט הוא נושע עסקי לא מתחברים באמצעים כאלו ומיודעים לפעמים אפילו שבוע-שבועיים מראש על עבודות תשתית כולל את הפרטים של השירותים שיופסקו ומה צפי ה downtime הכללי.

איך לכל הרוחות אתה חושב שבזק עכשיו תודיע על משהו כמו עבודת תחזקה בשרת RAS שלהם שמתרחשת משתיים בילה עד שש בבוקר כאשר יש הפסק שירות של עדי חצי פר VC למשל?

כלומר מבחינתך כל בנאדם שעובד היום מבית, מתחזק אתר, גרפיקאי, מתכנת, מעצב וכו' צריך לדאוג לעצמו לחיבור עסקי? כל מי שיש לנו חנות קטנה והוא מקבל הזמנות דרך אתר שיושב בהוסטינג איפשהוא והוא מוציא את ההזמנות בחנות שלו צריך לדאוג לחיבור עסקי? מי שמקבל הזמנות מאיביי צריך לדאוג לחיבור עסקי? מקדם אתרים שעובד מהבית הוא גם צריך לדאוג לחיבור עסקי? אין ספק גישה מצויינת.

לפי המאמר מסתבר שבזק יודעת בדיוק מתי יש עבודות ויודעת בדיוק לשלוח התראות. אם הם מתכננים תחזוקה בשרת שאמורה להתרחש משתיים בלילה עד שש בבוקר שיתריעו שיתכנו שיבושים בשירות משתיים בלילה עד שש בבוקר. אם ההפרעה תהיה בסוף רק חצי שעה לכל לקוח נהדר, אבל לפחות ניתנה להם התראה להתכונן לכך מראש. לפי ההגיון שלך החברה בכלל לא חייבת לספק לך שירות עבור הכסף שאתה משלם.

פורסם

תשים לב שכותב המאמר הוא "יועץ בתחום השיווק הדיגיטלי ותוכן מקוון", כלומר הוא עובד לא מעט מהבית לצרכי שיווק והרבה פעמים היכולת שלו להתחבר משפיע על הפסדים/רווחים כספיים.

איך בן אדם כזה יכול לכתוב כתבה אובייקטיבית בנושא טכני?

אני בספק שיש לו מושג מה זה חתימת הסכמי שירותי מול ספקי תקשורת ואיזה תשלומים כרוכים על מנת לקבל SLA כזה או אחר.

אם כל הכבוד לכל האנשים שעובדים מהבית, מנוי של לקוח פרטי לא מבטיח שום דבר מיוחד ואם החיבור כל כך קריטי להם (אין מה בכלל מה להשוות לחשמל, מים וגז) אז שידאגו לגיבוי בצורה של חיבור סלולרי.

פורסם

ניתן גם לקנות נתב שתומך ב 2 תשתיות ו load balancing & failover בעלות של 1000שח, ולעשות גם כבלים וגם בזק, גם ספק א' וגם ספק ב',

ואז אתה מכוסה מכל הכיוונים, ב99.5% מהמקרים, והכל בעלות של 200-250 שח בחודש... עלות מינימלית לעסק שהאינטרנט חשוב לו.

פורסם
  • מחבר
אני בספק שיש לו מושג מה זה חתימת הסכמי שירותי מול ספקי תקשורת ואיזה תשלומים כרוכים על מנת לקבל SLA כזה או אחר.

אני מאוד מקווה שיום אחד תגיע לקליניקה של הרופא שלך שמחובר בחיבור אינטרנט רגיל, והוא יחכה לקבל את הצילומים שלך כדי לרשום לך תרופות וינתקו לו את הקו בגלל עבודות מתוכננות. אני בטוח שהוא ישמח שתסביר לו על SLA, חיבורים סלולריים ושאר הדברים. הרי אם היו מודיעים לו שלא יהיה לו חשמל או מים בקליניקה באותן השעות הוא היה מבטל את התורים, וכנ"ל גם אינטרנט היום.

ף אחד לא ביקש פה רמת שירות מסויימת, כי תקלות קורות ויקרו. אבל אם יודעים על עבודות אין שום סיבה שהחברות האלה לא ישלחו מייל מראש. מסתבר שבמקומות אחרים בעולם כמו ארה"ב זה עובד יופי יופי, אז למה פה לא?

פורסם

momi2010, תסלח לי אבל אתה פשוט מדבר שטויות.

תרשה לי לשאול, במה אתה מתעסק בחיים?

פורסם
  • מחבר

אני מומחה לנימוסים והליכות. אני מעביר הרצאות בנושאי נימוסים ודרך ארץ כלפי הזולת.

קח טיפ חינם על חשבוני:

לא אומרים "אתה מדבר שטויות" למישהו במהלך דיון. אם אין לך משהו חכם להגיד עדיף לשתוק.

פורסם

אין שום קשר בין SLA זה או אחר למחויבות המינימלית של ספק אינטרנט להודיע על עבודות תשתית. אף אחד לא ביקש התחייבות ל-99% או 99.9% או 99.99% אפטיים, שיעשו עבודות כמה שבא להם ומתי שבא להם, רק שיודיעו לפני. זה באמת לא מסובך, והסיבה היחידה שהחברות לא עושות את זה היא מתוך זריקת זין על הלקוחות הפרטיים.

פורסם

איך אתה רוצה שיודיעו על משהו כמו:

עבודת תחזקה בשרת RAS שלהם שמתרחשת משתיים בילה עד שש בבוקר כאשר יש הפסק שירות של עדי חצי פר VC למשל?

?

כל שרת RAS כזה הוא 15 אלף פלוס מנויי קצה.

פורסם
  • מחבר

וזאת בעיה לבזק לשלוח 15,000 מיילים כי?

פורסם

זאת לא. אם הם יכולים לשלוח חשבונית בדוא"ל, הם יכולים גם להודיע על scheduled downtime.

פורסם

מה גורם לך לחשוב שיש להם כתובות דוא"ל של כל המנויים האלו?

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים