מפרט חלקי (שדרוג) למגוון שימושים - תקציב 1.5K נקי - נא חוו"דכם - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מפרט חלקי (שדרוג) למגוון שימושים - תקציב 1.5K נקי - נא חוו"דכם


hw_joe

Recommended Posts

שלום לכולם,

למערכת שבנדון מגוון שימושים : שרת-קבצים (בפרוטקול CIFS בד"כ), מארחת מכונות-מדומות (כ-1-2 שמהן ינבע בד"כ עומס קל עד בינוני), ושימושים אחרים - לפי הצורך.

הערות : תת-מערכת האיחסון הינה בתצורת RAID-1 (שיקוף), וייתכן כי לגבי חלק משטחה תופעל הצפנה שקופה בזמן-אמת בתוכנה (למשל באמצעות FreeOTFE בחלונות או LUKS בלינוקס - תלוי במה שאחליט להתקין שם).

ייתכן מאד שאפעיל את המעבד רוב הזמן ב-Underclocking, לחסכון באנרגיה.

כל הציוד החדש, למעט פתרון-הקירור למעבד, נרכש ויובא ביבוא-אישי מארה"ב.

המפרט המחודש :

מארז (JSP M-100A μATX - 2x120mm-Fan (GlacialTech GT12025-HDLA1 (קיים)

ספק-כוח FSP FSP300-60HCN 300W 288W@12V (קיים)

לוח-ראשי GA-Z68MA-D2H-B3 (חדש)

מעבד-ראשי Intel i5 2500K BX80623I52500K (חדש)

פתרון-קירור למעבד Hyper 212 Plus {1-2}x120mm-Fan RR-B10-212P-G1 (חדש)

זיכרון-ראשי 2x 4GB 1600MHz CL7 1.65V CMX4GX3M1A1600C7 (חדש)

כונן-קשיח [2x WD WD10EARS (for Data) + 1x [some Drive for OS (קיים)

כונן-תקליטורים DVD&RW X22 S-ATA (קיים)

השדרוג עלה כ-1850ש"ח גולמיים (לפני קיזוז מכירת הרכיבים שהוחלפו בחדשים - שהניבה עד כה כ-450ש"ח).

נא חוו"דכם :)

ג'ו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא כל כך הבנתי אותך, אתה לוקח 2500K על ספק 300W ? זה כמו לקנות למבורגיני עם מנוע של פיאט אונו שזה פשוט FAIL רציני.

אני הבנתי את הUNDERCLOCK אבל בשביל מה בדיוק אתה צריך את ה2500K היקר כשאתה יכול לקחת פשוט את ה2300 הזול והלא פחות חזק.

כמו כן הזיכרונות האלו פשוט בזבוז רציני, אפילו עם יש בתכנון OC הרי ה2500K הוא בעל "מכפלה פתוחה" ככה שהכל תלוי במעבד ובלוח אם וממש לא בזיכרונות, ככה שאתה יכול להיות רגוע ולקחת את הכי זולים שיש עם CL9 ב1333MHZ.

כמו כן הלוח שבחרת לא כזה טוב והייתי מציע לקחת דגם יקר יותר או אפילו איזה P67 נחמד שיעשה בדיוק את אותה עבודה.

ודבר אחרון הקירור שבחרת לא משהו בכלל ובמחיר שלו יש אופציות טובות יותר, אני בטוח שבטווח המחירים שלו אפשר למצוא את הNINJA 3 ככה שהקירור שבחרת יכול לשבת בשקט בפינה מול הNINJA 3.

אני מקווה שעזרתי לפחות במשהו, כמו כן מאיפה אתה קונה בדיוק יש אתר ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. זהו מעבד שהנו חסכוני למדיי בהספק (על-אף ערך ה-TDP הגבוה-יחסית שלו) - קל וחומר ב-Underclock, וממילא המערכת איננה כוללת צרכני-הספק גדולים אחרים (כגון : כרטיס-תצוגה נפרד וחזק-יחסית), כך שעם ספק-כוח המסוגל ל-288W על ערוץ ה-12V, אינני צופה כל בעיה.

2. ומדוע שאעדיף את דגם ה-2300 על פני ה-2500K ? ההפרש במחיר זניח-יחסית - ובתמורה יתקבל, בין היתר, כרטיס-תצוגה מובנה קצוץ בחצי, ומכפיל נעול. האם פיספסתי משהו ?

3. לעניין בחירת הזיכרון-ראשי, ר' הסבר כאן.

3א. אתה מודע לעובדה שה-Z68 משלבת את היתרונות של ה-H67 וה-P67, ושבלוח-הראשי שבחרתי קיימת כמעט כל תכונה אפשרית - כולל VRM משופר, כן ?

4. לגבי פתרון-הקירור למעבד, כבר יש לי אחד כזה, ואני די מרוצה ממנו - ולא במעט בשל התקן-העיגון היציב שלו (המבוסס על תברוגת-מתכתית איתנה - ולא על תפסי-פלסטיק חלושים-יחסית). ואמנם, המאוורר הכלול עמו עשוי להיות "רועש" במהירויות הגבוהות, אך ניתן להגדיר את הבקרה השייכת-לעניין כך שכלל לא יגיע לתחום ה-"רועש" (לא צריך ליצור בעיה במערכת לא-מומהרת), או פשוט להחליפו לאחד שקט יותר.

5. לגבי החנויות, הכל הגיע מ-NewEgg (וזאת אע"פ שאת המעבד קניתי ממוכר ב- - שפשוט עשה "Drop Shipping" משם), והסה"כ שציינתי (ר' לעיל) כולל גם מיסים ומשלוח לארץ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לגבי הקירור אני מסכים יש משתלמים יותר, ואתה מתכנן UNDERCLOCK ולא OC.

לגבי ה2500K, אני מניח שזה גם אותה סיבה של הZ68 התקציבי - שימוש בליבה הגראפית החזקה יחסית. מה שP67 לא יכול לבצע, ולשאר הI5ים יש את הליבה הגראפית החלשה יותר. נראות בחירות הגיוניות.

לגבי הזיכרונות, אני לא רואה את הטעם בזיכרונות האלו, מה גם שמדובר בזיכרונות שמתח העבודה שלהם הוא 1.65V, אני לא יודע כמה זה שילוב טוב עם I5.

הספק הוא אמנם ספק 300W אבל אחד לא רע בכלל - לא ציינת את גילו, אבל אתה ודאי מודע להשלכות. כמובן שבמצב תקין הוא מספיק למערכת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני רוצה לציין שמעבד ה2500 וה2500K יש להם את אותה גראפית כמו ל2400 ול2300, הליבה החזקה יותר קיימת רק ב2600 וב2600K ככה שאתה סתם משלה את עצמך, הכי חשוב מה שרציתי להגיד ה2300 לא שווה כל כך בגלל שה2400 חזק יותר וזול יותר שזה מוזר מאוד לדעתי.

כמו כן לגבי הקירור אתה לא משווה כאן את הNINJA 3 לקירור הזבל הזה נכון ? אני מבין שיש לך את אותו אבל הNINJA 3 זאת רמה שונה לגמרי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה טועה לגבי הליבה הגראפית. זה חרא דקדקני, אבל אינטל בדרך כלל יודעים מה נמצא איפה:

2500:

http://ark.intel.com/Product.aspx?id=52209&processor=i5-2500&spec-codes=SR00T

2500K:

http://ark.intel.com/Product.aspx?id=52210&processor=i5-2500K&spec-codes=SR008

שים לב ל:Processor Graphics.

THEONE89 אני לא זוכר אם היית משוטט פה בתקופה של HW_JOE היה פעיל יותר, אבל לא מדובר במשתמש שזורק דברים לא מבוססים לאויר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לגבי הזיכרונות, אני לא רואה את הטעם בזיכרונות האלו, מה גם שמדובר בזיכרונות שמתח העבודה שלהם הוא 1.65V, אני לא יודע כמה זה שילוב טוב עם I5.

הספק הוא אמנם ספק 300W אבל אחד לא רע בכלל - לא ציינת את גילו, אבל אתה ודאי מודע להשלכות. כמובן שבמצב תקין הוא מספיק למערכת.

לגבי הזיכרון-הראשי, ההפרש בין יחידות CL9 ליחידות CL7 היה כ-20$~, ואני מודה שהייתי קצת חמדן פה - אך לא מצטער על כך :)

(ומתח-הפעולה שלהם - 1.65V - הנו המירבי שעדיין בטוח, לפי , למעבדי ה-{Core i{3,5,7, כך שזו איננה סיבה לדאגה כאן)

[עריכה : דבריי הנ"ל לגבי מתח-הפעולה נכונים רק לגבי הדור הראשון (הקודם) של המעבדים הנ"ל, מעבדי הדור השני (הנוכחי) מיועדים לפעולה עם יחידות -ראשי במתח-פעולה של 1.5V±5% - כלומר עד 1.575V לכל היותר בלבד, ותודה ל-About:blank על התיקון]

וספק-הכוח הנו בן כ-9 חודשים, וקרוב-לוודאי שעדיין היה מספיק למערכת אפילו לו היה מגיע, למשל בשל התיישנות רכיביו, לכ-60%~ מהספקו הנקוב.

theone89 אני לא זוכר אם היית משוטט פה בתקופה ש hw_joe היה פעיל יותר, אבל לא מדובר במשתמש שזורק דברים לא מבוססים לאויר.

חן חן, לפחות הוותיקים זוכרים :)

@theone89 : לגבי פתרון-הקירור למעבד, אתה יותר ממוזמן לתמוך את דבריך בנתונים עובדתיים (למשל : קישור לסקירה/ות) - זה בד"כ גם יזכה ליחס רציני יותר מאשר חלוקת שמות-תואר בעלמא ;)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

(ומתח-הפעולה שלהם - 1.65V - הנו המירבי שעדיין בטוח, לפי אינטל, למעבדי ה-{Core i{3,5,7, כך שזו איננה סיבה לדאגה כאן)

אני לא יכול לתת לך עכשיו קישור שיתמוך בכך כי זה קבור אי-שם בנכבי מפרט טכני ארוך ומסורבל שניתן להוריד לאחר חיפוש לא כל כך טריוואלי מהאתר של , אבל ההמלצה לפלטפורמת SB היא מתח עבודה של עד וכולל 1.575V. מכיוון שאין זכרונות שעובדים במתח הזה אמצנו בפורום מעבדים, לוחות-אם וזכרונות את ההמלצה לבחור בזכרונות שעובדים במתח של עד וכולל 1.5V. ניתן למצוא ללא בעיה מיוחדת זכרונות שעובדים במתח הזה בתדר 1333/1600. מה עוד שאני מבין בין השורות (מהכוונה לבצע Underclock) שאתה מחפש לחסוך באנרגיה ופליטת החום, אז מתח נמוך יותר לא יזיק גם פה.

יחד עם זאת, ובהסתייגות מכך שהפלטפורמה הזאת עדיין חדשה יחסית בשביל שיצטבר מידע סטטיסטי אמין יותר, לא מעט משתמשים שאימצו אותה מוקדם עובדים עם במתח 1.65V (חלקם הגדול שדרגו מפלטפורמת Nehalem) ולא מדווחים על בעיות כלשהן או נזק למעבד (אבל אני לא יודע אם ביצעו Undervoltage לזכרון או לא).

אם אתה שואל אותי, מכיוון שיש מגוון בתדר 1600 שעובדים במתח של 1.5V אני חושב שזה סתם "סיכון" מיותר לבחור בזכרון מתח גבוה יותר, גם אם קיים סיכוי סביר שתוכל לבצע לו Undervoltage (רק כדאי לבדוק בחוברת לוח האם אם GB מאפשרים לעשות זאת בכלל, בדור הלוחות הקודם שלהם לפלטפורמת AM3 לדוגמה, הם לא אפשרו זאת), אבל מאידך גם לא כזה שבהכרח יגרום לך לבעיות או נזק למערכת (אך שוב, בהסתייגות שאיתה התחלתי).

בקשר ללוח-אם, זה לא שיש לי משהו להעיר כנגד הבחירה בלוח הזה, אבל בהתאם למחיר, לזמינות ולדרישות שלך מהלוח, כדאי אולילבחון גם את ה-ASRrock Pro 3 או Pro 3-M. אני בטוח שבחרת בלוח הזה מסיבה מסוימת ולא כך סתם, אבל למען הסדר הטוב העדפתי להזכיר זאת ליתר ביטחון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לגבי מתח-הפעולה המומלץ של הזיכרון-הראשי, עקרונית אכן הצדק עמך : מכח ההתמדה הנחתי, בטעות, שמאפיין זה נותר כשהיה לגבי מעבדיי הדור הקודם.

ואעפ"כ, מספר השגות :

1. היחידות המסויימות הנ"ל צריכות להיות ניתנות להפעלה ביציבות - ובתדר ובתיזמונים הנקובים לגביהן - גם במתח-הפעולה 1.575V ;

וכנראה שאפעיל אותן לכל הפחות ב 1.60V - ליציבות משופרת (או לפחות להרגשה טובה ;)).

2. בבדיקות שלכאורה נערכו בנדון על ידי יצרניות לוחות-ראשיים גדולות - ו- - נמצא שגם מתח-פעולה של 1.65V איננו צפוי לגרום לגידול בשיעור התקלות.

ולמען הסדר הטוב - מקורות מידע :

http://download.intel.com/design/processor/datashts/324641.pdf [עמוד 79, טבלה 7-6 : "Processor System Agent I/O Buffer Supply DC Voltage and Current Specifications", בסימול V_DDQ]

http://forums.overclockers.co.uk/showpost.php?p=18190523&postcount=103


לגבי הלוח-הראשי, לאור נסיוני עמה - אינני חובב גדול של תוצרת ... ובכל מקרה, כל הציוד (מלבד פתרון-הקירור למעבד - הנמצא כבר בדרכו אליי), כבר מונח אצלי על השולחן :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כפי שאמרתי, כלל לא בטוח שייגרם נזק למעבד (ולכן גם היה חשוב לי לציין את זה בהודעה הקודמת), אך יחד עם זאת, היצרן עצמו מציג מפרט עם נתון מאוד מסוים לגבי הנושא הזה, כך שהיה חשוב לי להגיד גם את זה.

אני גם מניח שהזכרונות יכולים לעבוד במתח נמוך יותר ועדיין לשמור על יציבות בנתונים הנקובים (והרי גם אם במקרה הכי גרוע תאלץ תשחרר קצת תזמונים או תוריד את התדר, ב-99% מהמקרים לא יהיה אפילו הבדל שולי בביצועי המערכת), אז כל עוד הם יעבדו כמה שיותר קרוב למפרט היצרן, כך טוב יותר להימנעות מאותו סיכון תיאורטי די נמוך לנזק למעבד עקב מתח גבוה יותר.

אתה יודע מה שאתה עושה ולכן אני בטוח לגמרי שהכל יעבוד כשורה ושבמקרה הצורך תמצא את שביל הביניים.

תתחדש ותהנה מהמערכת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יהיה בסדר, ותודה רבה ;D

(כעת נותר לי בעיקר לקוות שהלוח-הראשי הארור הגיע תקין לחלוטין - כי אחרת זה עוד יעלה לי ביוקר (במשלוחים ובהמתנה))

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם אני מקווה ואפילו די מאמין שכן כל עוד אין לו נזק פיזי שניתן להבחין בו חזותית. בניכוי מחיר, זמינות והיצע תכונות שהופכים את הלוחות למשתלמים יותר או פחות למשתמש מסוים, ותוך התעלמות מהתקלה בערכות השבבים מסדרה 6 (שאינה קשורה ליצרני הלוחות עצמם אלא ליצרנית ערכות השבבים), אז בניגוד לדורות קודמים שבהם לעיתים היו כל מיני בעיות שנמשכו פרק זמן ארוך יחסית לתוך חיי הפלטפורמה או שהלוחות הציגו הבדלי איכות ויכולות OC די משמעותיים, ההתרשמות שלי היא שבאופן די יוצא דופן ,כל הלוחות-אם לפלטפורמת SB הם פשוט טובים ויציבים (מבחינה חשמלית).

ובנושא הזה, הערה קטנה.

אם הלוח מצפצף במהלך תהליך האתחול אך הכל נראה תקין מכל בחינה אחרת אל "תיבהל". חלק מהלוחות החדשים שמכילים UEFI (אני לא בטוח אם הלוח הזה של GB מבוסס עדיין על או לא, לוחות ה-H67/P67 הכילו עדיין BIOS) מצפצפים בכל פעם שהם מזהים התקן USB מחובר (בייחוד הלוחות של שגרמו פה לפתיחת לא מעט דיונים בנושא כי אנשים רגילים שצפצפוף של לוח האם מעיד על תקלה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...

טוף, אז לפני כשבוע וקצת המערכת הורכבה, עברה סבב בדיקות מקיף (למעט כוננים-קשיחים שנבדקו רק בקצרה - כיוון שהנם ידועים כתקינים), נמצאה כתקינה-בעליל, וזוהי תצורתה הנוכחית -

חומרה :

מארז (JSP M-100A μATX - 2x120mm-Fan (GlacialTech GT12025-HDLA1 (אכן צפוף, אך מרווח דיו כדי שכל רכיב עדיין יזכה למשב-רוח מרענן)

ספק-כוח FSP FSP300-60HCN 300W 288W@12V (שד משחת מבחינת ניצולת-הספק לעומת מחירו)

לוח-ראשי GA-Z68MA-D2H-B3 (כולל קושחה עדכנית ; חביב ומומלץ ביותר, לדעתי :) )

מעבד-ראשי Intel i5 2500K BX80623I52500K (מופעל כרגע בהתאם להגדרות-היצרן - ובעתיד הקרוב יעבור Underclocking לחסכון נוסף בחשמל (אע"פ שבמערכת נעשה, בממוצע, שימוש קל למדיי במעבד-הראשי))

פתרון-קירור למעבד Hyper 212 Plus 1x120mm-Fan RR-B10-212P-G1 (מגיע עתה עם מערכת-עיגון משופרת למאווררים - כך שההתקנה קלה ומהירה ובעיקר בטוחה לאין-ערוך לעומת בגירסה הקודמת (שבה ניתן היה להיפצע בקלות במהלך ההתקנה...))

זיכרון-ראשי 2x 4GB 1600MHz CL7 1.65V CMX4GX3M1A1600C7 (מופעל ביציבות מלאה במתח 1.58V, ובתדר ותזמונים בהתאם להגדרות-היצרן - למעט מאפיין ה-CL - שהוגדר בערך CL=8)

כונן-קשיח (.2x WD WD10EARS (Setup as a SW RAID-1 - for Data) + 1x WD WD2500JS (for OS & Etc

כונן-תקליטורים DVD&RW X22 S-ATA

ותוכנה :

מעה"פ : GNU/Linux Gentoo Hardened amd64 עדכנית (טוען-איתחול : GRUB 2 ; טבלאות-מחיצות מוגדרות : GPT בלבד - לגמישות תכנונית מירבית)

סביבת אירוח מכונות-מדומות : מבוססת QEMU-KVM

מכונות-מדומות : מכונה #1 (מבצעית) - שרת מבוסס OpenBSD (דוא"ל/עמודי-אינטרנט) ; מכונה #2 (בתכנון) - 7 amd64 (לניסויים, תמיכה-טכנית, וכיוצ"ב).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יפה מאוד. תתחדש.

בנוגע ל-Underclocking אני הייתי מתחיל מביטול ה-Turbo Boost ואז פשוט ביצוע Under voltage עד להגעה לחוסר יציבות במכפלת הסטוק. לא ניסיתי את זה בעצמי, אבל לדעתי המעבד יכול לעבוד ביציבות במתח נמוך משמעותית ממתח הסטוק שנקבע באופן אוטומטי על-ידי הלוח. אני לא בדיוק יודע מהם השימושים שלך אז יש לקחת את דבריי הבאים בערבון מוגבל מאוד (ואני בטוח שאתה יודע הרבה יותר טוב ממני, אני רק משיא עצה כללית), אבל ממה שהבנתי עד כה בדיון, אני לא חושב שהייתי מוריד את מכפלת המעבד מתחת ל--25-26 (כלומר תדר 2600/2500Ghz) כי אני יוצא מנקודת הנחה שאתה בכל זאת מחפש איזון כלשהו בין ריבוי ליבות (שם כמובן לתדר נמוך יותר יש פחות משמעות) לבין עבודה ביישומים המשתמשים בתהליכון או שניים. יש לי תחושה (ואם תעשה את זה אשמח אם תעדכן לאן הצלחת להגיע) שהמעבד מסוג לעבוד בתדר הסטוק במתח הקרוב מספיק לזה הדרוש עבור מכפלה של 25-27 (ואולי אפילו נמוכה יותר).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...