עבור לתוכן

דירוג המוצרים המבוקשים ביותר באתר זאפ

Featured Replies

פורסם

הגלקסי S ניצח את האייפון

אתר השוואת המחירים Zap.co.il ניתח את תנועת הגולשים שלו והרכיב רשימה של מוצרי הטכנולוגיה המבוקשים ביותר

מאת: מתן מיטלמן, TheMarker

יום שני, 23 במאי 2011, 10:15

מהו המוצר הטכנולוגי הנחשק ביותר בישראל? האם זהו האייפון או האייפד מבית אפל? ואולי זו טלוויזיה חדשה שתקשט את הסלון או מצלמה מתוחכמת שנחתה בשוק? כדי לנסות לענות על שאלה זו, ערך אתר השוואת המחירים Zap.co.il ניתוח של הפעולות שביצעו הגולשים באתר במשך שלושת החודשים הראשונים של השנה. אם לשפוט על סמך התוצאות, שסוכמו לכדי רשימת עשרת המוצרים הפופולאריים ביותר באתר, נראה כי הצרכן המקוון הישראלי מעורב היטב בטרנדים העולמיים ולא בהכרח נוהר אחר המוצרים של החברות הגדולות והמוכרות ביותר.

מה, אם כן, המגמות שניתן להסיק מהרשימה? ראשית, מעניין לגלות כי היא מורכבת אך ורק ממוצרים טכנולוגיים, למרות שלמעשה מדובר ברשימת המוצרים הפופולאריים באתר זאפ בכלל. כלומר, המסקנה הראשונה שניתן לנסח על סמך התוצאות היא שהגולשים הישראליים אוהבים טכנולוגיה, או לפחות אוהבים לבדוק כמה היא עולה להם. עם זאת, כדאי לשים לב שעל אף שבזאפ הסבירו כי הניתוח כלל שקלול של מספר ההקלקות והחיפושים באתר, נציגי האתר לא הסכימו להרחיב ולפרט כיצד בדיוק נעשה השקלול.

שנית, ניתן לראות בבירור כי מהפכת הסמארטפונים לא פסחה על הקהל הישראלי, שכן בשלושת המקומות הראשונים ניתן למצוא מכשירי סלולר חכמים. במקום הראשון ברשימת המוצרים הפופולאריים באתר ממוקם הגלקסי אס של סמסונג, שעל פי זאפ, הוביל על פני המקום השני בהפרש ניכר. הדבר איננו מפתיע, שכן קצב המכירות של המכשיר, שנחשב כמתחרה הישיר של האייפון בשוק הישראלי, הוא מרשים ביותר - קרוב ל-200 אלף יחידות נמכרו בארץ מאז הושק בסוף השנה שעברה.

במקום השני, אחרי הגלקסי אס, ניתן למצוא את מכשיר ה-Desire HD של חברת HTC הטיוואנית. העובדה שהחברה הצליחה להתברג במקום השני ברשימה, מצביעה על כך שקהל הצרכנים המקוון בארץ הוא מתוחכם: HTC סבלה מחולשה בשוק הישראל, כתוצאה מסכסוך משפטי בין השותפים בניופאן טלקום, היבואנית של מוצרי החברה. מפעילות הסלולר בישראל כמעט ולא שיווקו את מוצריה ואלו נמכרו בעיקר בחנויות פרטיות. בעולם, לעומת זאת, נחשבים מוצריה של החברה הטיוואנית כאיכותיים ושווי השוק של החברה עבר באחרונה את זה של נוקיה. נראה כי הצרכנים המקוונים הישראליים לא הסתפקו במה שהציעו המפעילות ומכירים באיכויות של החברה הטיוואנית.

מוצר האפל הפופולרי ביותר: האייפוד טאץ'

במקום השלישי, ניתן למצוא את הנוקיה N8, שמציע מספר יכולות מתקדמות במיוחד ונהנה מההערכה שמקבלת החברה הפינית בציבור הישראלי. עם זאת, זוהי ככל הנראה שירת הברבור של נוקיה, לפחות לתקופה הקרובה, שכן סמארטפונים עדכניים וחדשניים מתוצרתה יגיעו רק ב-2012, בעת שהפירות של שיתוף הפעולה שלה עם מיקרוסופט יבשילו.

במקום הרביעי נמצא האייפוד טאץ' מהדור הרביעי ובגרסת ה-GB8. באופן מפתיע, האייפוד הוא מוצר של אפל המדורג במקום הגבוה ביותר ומיד אחריו נמצא מכשיר האייפד, מחשב הטאבלט המדובר של אפל. אומנם, מאז נערך הסקר כבר הושק האייפד 2, וסביר כי היום האייפד הראשון לא היה נמצא במקום זה ברשימה. מעבר לכך, ניתן לראות כי למרות שהאייפד פונה לעבר פלח שוק מצומצם יחסית, העיכוב בהגעת האייפד ולאחר מכן האייפד 2 למשווקות הישראליות הגדולות, הביא לכך שהצרכנים המקוונים חיפשו אותו באינטרנט. האייפון 4 של אפל, אגב, הגיע למקום העשירי בלבד.

יתר הרשימה כוללת גם את: Canon EOS 550D, מצלמת ה-DSLR של קאנון; נוקיה X3-02, מכשיר סלולרי פשוט שכולל שילוב בין מסך מגע למקשים; Canon Sx30is, מצלמת סופר-זום של קאנון; ואת ה-LG LED 42LE5300, טלוויזיית בטכנולוגיית LED שמחירה הנמוך יחסית הוביל אותה, כך נראה, אל המקום התשיעי ברשימה.

[/r][/r][/r][/r][/r][/r][/r][/r]

מקור:

http://tech.walla.co.il/?w=/4009/1825867

פורסם

עכשיו בזאפ עושים גם מחקרים סטטיסטיים ?

זה ידוע שאנשים אוהבים להסתכל כמה עולה להם כל פיפס שהם קנו, לאחר קנייה.

זה כמו תופעת רכישת מחשב ואז פתיחת tread : תראו מה קניתי, איך הוא ?

הצרכן הישראלי הטיפוסי צריך טפיחות על השכם לעידוד האגו שלו, ולתחושה הישראלית "איך לא הצליחו לדפוק אותי במחיר".

עדיף כבר שהיו עושים מחקר של התפלגות גילאים של כל מי שנכנס לשם, והיו מגלים שהרוב המוחלט של הגולשים היו בגילאי 15~16 עד גילאי 25~26, כדי לבדוק כדאיות של רכישה כזו או אחרת, ולא בהכרח מחנויות שמופיעות בזאפ.

פורסם
  • מחבר

אבל זה משקף בצורה טובה את הפופולריות של מוצרים שונים, לא משנה למה אנשים נענסו לזאפ.

פורסם

סקר שלא משקף כלום לדעתי , במקום הראשון SGS ,במקום השני DHD ,ובמקום השלישי ? הN8 ... הזבל הטכנולוגי הזה שנוקיה יצרה נמצא במקום השלישי ועדיין לא ראיתי אחד כזה אצל אף אחד שאני מכיר.. לעומת 5 SGS על כול 15 אייפונים :jump:

פורסם
  • מחבר

כמה דברים:

* הסקר לא משקף מה שהיה מאז הגעתו של האייפון לארץ ועד היום, רק את מה שקרה בחודשים האחרונים. יכול להיות שפעם ההתעניינות באייפונים הייתה גדולה יותר וכעת היוצרות התהפכו.

* גם אם בסופו של דבר אנשים לא יקנו אייפון, הם מודעים לאלטרנטיבות ועושים בחירה מושכלת (יותר).

* הציבור הרחב עדיין אוהב נוקיה, אני לא רואה הסבר אחר אפשרי..

* המבדק לא מייצג כמות קניות, אלה צפייה בעמודים בזאפ, זה לא משקף את כמות הקניות.

פורסם

הצרכן הישראלי הטיפוסי צריך טפיחות על השכם לעידוד האגו שלו, ולתחושה הישראלית "איך לא הצליחו לדפוק אותי במחיר".

לא בדיוק, זה נקרא דיסוננס קוגנטיבי שנובע מחוסר הביטחון שלנו בבחירה שלנו ומתחילים לשאול את עצמנו שאלות שמערערות את הביטחון ולאחריה אנחנו צריכים חיזוקים שעשינו את הבחירה הנכונה. תגיע לעבודת מכירות או תקרא ספריי מכירות תתקל בזה :)

פורסם

זאב, איך שלא תסובב ותלביש את הכבשה, היא עדיין תעשה לך את אותם הקולות בסופו של דבר, עוד לא שמעתי עם כבשים נובחות.

מהיכרות עם כוח הקנייה הנפוץ בארץ, ובתור נותן שירות לקהל קרוב לעשור, עבודות מכירות וספרי מכירות אולי ילמדו אותך מושגים ושמות, בסופו של דבר אתה צריך להרגיש ולראות את מי שעומד מולך ושם כבר לא יעזור לך כלום.

לא בטוח בבחירה שלך? אל תקנה, תתייעץ, תבדוק, תשאל, ואז תקנה.

הבעיה שזה לא מה שקורה בפועל ובשטח.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים