עבור לתוכן

עובד תאילנדי נרצח בוויכוח על אכילת כלבים

Featured Replies

פורסם

במהלך ויכוח בנוגע לתפיסת כלבים ואכילתם חבט עובד זר עם חפץ חד בראשו של חברו ופצע אותו למוות, ובכך הוכיח שגם הוא מצדד בתפיסת כלבים ואכילתם.http://news.walla.co.il/?w=/1/1823616

פורסם

אני אציל את כבודם האבוד של התאילנדים ואציין ש-99 אחוז מהם לא אוכלים כלבים או חתולים ולא מתעניינים באכילת החיות הללו. הדימוי של "תאילנדים אוכלי כלבים" נוצר בגלל כמה שבטים מאיסאן (צפון מזרח תאילנד) שנוהגים לצוד ולאכול כלבים אך בשאר המדינה אין נוהגים כך.

פורסם

אבל אלו שמגיעים לארץ- לרוב הם משם :P

פורסם

יש לנו התוויה תרבותית מאוד חזקה נגד אכילת כלבים וחתולים, יש אזורים מסויימים שזה לא כך. ההתייחסות המזלזלת הזו לאנשים כ"אוכלי כלבים" כמשהו נורא ואיום... אנחנו אוכלים פרות וכבשים שהן חיות בדיוק באותה מידה. הכלב והחתול פשוט יותר קרובים אלינו אז הקונספט קשה לנו.

לעולם לא אוכל לאכול כלב והמחשבה שמישהו אוכל כלב מעציבה אותי, אבל אין לי שום זכות לשפוט אדם האוכל כלב. שום זכות.

פורסם
  • מחבר

אותו דבר בדיוק אתה יכול לומר על קניבליזם.

אם נעשה הקבלה בדןגמה בין קניבליזם לתאילנדים אוכלי כלבים זה יראה כך:

עובד זר חטף את הילד שלך שהלך לאיבוד, ואכל אותו.

מי אני שאשפוט אותו...

פורסם

אבל החברה מצפה מכל בני האדם לייחס משמעות נוספת לבני אדם מעבר לחיה אחרת (כאילו אנחנו לא חיה בעצמנו). כלומר, קניבליזם הוא קונספט שנתון לטאבו על ידי רוב החברות בעולם, וזה בהתבסס על אותה הנחה, שלאכול כלב זה קשה לנו כי הוא חיה קרובה ואהובה. על אחת כמה וכמה אדם אחר.

פורסם
  • מחבר

כל העניין הוא סוביקטיבי לזווית הראיה של בני אדם.

כלב הוא חיה מאוד אנושית ונחשב ידיד של בני האדם.

המטרה שלו היא להיות ידיד נאמן לבני האדם.

תרנגולות ופרות לא מתקרבות לרמת האנושיות של כלב.

אין להם לא יכולת ולא מטרה להיות ידידים לבני האדם.

וזה לא רק עניין תרבותי.

לכן ההשוואה בין חיות מאכל לכלבים, דומה להשוואה בין חיות לבני אדם יותר מכל דבר אחר בעולם.

פורסם

אבל אלו שמגיעים לארץ- לרוב הם משם :P

רוב העובדים התאילנדים אכן מגיעים מאיסאן אך רק מעטים מגיעים מהשבטים שנוהגים לאכול כלבים.

פורסם

כל העניין הוא סוביקטיבי לזווית הראיה של בני אדם.

כלב הוא חיה מאוד אנושית ונחשב ידיד של בני האדם.

המטרה שלו היא להיות ידיד נאמן לבני האדם.

לא נכון, כלב הוא חית צייד שבני האדם בייתו ולכן הוא מתנהג ככה, לפני שבני אדם התחילו להשתמש בכלבים כחיות בית הכלבים היו טורפים בטבע. כלב לצורך העניין צריך להיות כמו זאב ולא כמו שאתה מתאר.

פורסם
  • מחבר

כלבים אומנו והונדסו לעשות הרבה דברים בשביל בני אדם.

צייד כבר מזמן לא המטרה הראשית.

לך תגיד לפודל שהוא צריך להיות כמו זאב ולא כמו שאני מתאר.

פורסם

אמת, אל המרחק בין מה שאתה אומר לבין לומר שזו המטרה שלו הוא גדול..

פורסם

אני אציל את כבודם האבוד של התאילנדים ואציין ש- Shutter סרט נהדר.

פורסם

"כלב" הוא עדיין חלק (גזע בתת-מין) מהמין "זאב". אם פודל יזיין זאבה, יוולדו להם גורים.

כלב הוא לא יותר "אנושי" מפרה או מחזיר. אם כבר יש סיכוי שדווקא חזיר דומה לאדם בגורמים רבים יותר. פרט לענייני הכשרות, אף אחד לא מסתכל על מי שאוכל חזיר כאל אדם אכזר שאוכל חיה תמימה ומסכנה. הכלב הוא "ידיד" מאחר ואנו מנצלים אינסטינקטים שבטיים שטבועים בו וגורמים לו לחשוב שאנחנו זכרי האלפא שלו, או משהו כזה. כלב הוא חיה בעלת אינטליגנציה נמוכה יחסית ולא חסרות חיות אחרות אינטליגנטיות יותר. מדוע אותן זה בסדר לאכול ואותו לא?

וסתם לצורך העניין, מה עם חתולים? הם הרי פחות "אנושיים" מכלבים. אז חתולים אתה מאשר לתאילנדים לאכול? ::)

פורסם

כמה שטויות יש פה.

כלב זה בסה"כ עוד חיה. בחלק גדול מהעולם כלב אולי נחשב ל'ידיד הטוב ביותר של האדם' וכל השיט הזה. אז מה. בחלקים אחרים של העולם ממש לא.

ומה זה הזלזול הזה ב'אנושיות' של פרות למשל? מי נתן לכם את הזכות להחליט? פרה זאת חיה מאד חכמה (הכל יחסי, כן?). כבר הייתי ברפתות שהפרות באות כשקוראים להן בשם.

וחזירים בכלל. זה ידוע ומוכח שחזיר זאת חיה הרבה יותר חכמה מכלב עם הרבה יותר יכולות. וגם פיזיולוגית לא כ"כ רחוקה מבני אדם כמו שרובנו היו רוצים לחשוב. ועדיין בכל העולם בשר חזיר זה סטנדרטי לגמרי.

בקיצר, הכל חרטא. אין שוב הבדל בין לאכול כלב לחזיר לפרה לתרנגולת. יש רק את מה שהחברה המסוימת שבה אנחנו נמצאים הרגילה אותנו אליו, שום דבר אחר.

ולהגיד שלאכול כלב זה כמו קניבליזם... נו באמת, צריך להכנס לזה בכלל? מה הקשר :nixweiss:

פורסם
  • מחבר

וודאי שכלב יותר אנושי מפרה וחזיר וחתול.

המדד לאנושיות הוא לא ביכולת לעשות תרגילים בחשבון.

על בסיס מה אתה משווה, הדרך שחייזרים יסתכלו על החיה במעבדה ?

תסתכל על המציאות.

במציאות שבה אדם גווע ברעב ואין לו שום דבר לאכול גם קניבליזם אולי מוצדק.

במציאות שבה כלבים משתלבים בחיי בני אדם באופן אקטיבי כחלק מהיחידה המשפחתית ומשמשים במספר תפקידים שעוזרים לבני אדם,

חטיפת כלב ואכילתו יש בה פגם מוסרי ואנושי שדומה במידה רבה לקניבליזם.

הקניבל רואה את המטרה כחתיכת בשר, במקום יצור בעל תכונות אנושיות שיש לחייו חשיבות ומשמעות.

פרות תרנגולות וחזירים, משתלבים בחברה האנושית כמזון מאז שהאנושות קיימת.

כלבים משתלבים בחברה האנושית כשומרים, ציידים, מלווים, ידידים, ובני משפחה מאז שהאנושות קיימת.

התעלמות מהמציאות הזו היא כמו התעלמות הקניבל ממה שמאפיין את האדם שהוא הולך לשחוט בשביל אכילת בשרו.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים