עבור לתוכן

מצלמה "חצי" מקצועית? 1.5k

Featured Replies

פורסם
  • מחבר

מצלמה שלא תכריח אותי לבצע טקס שלם של של חישובי ניגודיות, דינמיות וכו וכו לפני כל תמונה... אבל גם לא מצלמה להידיוט המוחלט שבנוייה ממסך וכפתור אדום גדול של "Press here to get a picture".

אני מקווה שאני מובן יותר עכשיו ;)

בכל אופן אני לא ליד מחשב עכשיו (אנדרויד) אז מחר בעבודה אני כבר אבדוק את המצלמות שהוצעו לי קצת יותר לעומק, וגם אקרא את הדיון שהתפתח כאן :)

  • תגובות 36
  • צפיות 6.4k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

אני מכיר מישהו "רציני" ש"עבד" עם G12

יש כאלה ש"עובדים" גם עם פולורויד כי הם רוצים להוציא משהו, והם צלמים בעלי שם.

נו, זה לא הופך את הפולורויד לכלי מקצועי, וגם הG12 לא.

לצורך העניין גם D5000 תפיק את אותם תמונות כמו הD300. ועדיין אף אחד לא יחשוב לקחת אותה ככלי עבודה.

פקדים לא מתאימים, עמידות, תכונות, ארגונומיה וכו.

אפשר לעשות הכל עם הכל. כלי מקצועי עושה זאת ביעילות.

עם כל הכבוד לG12 ולD5000 שאוכלת אותה בלי מלח. אלה צעצועים.

יקרים, משוכללים, אבל צעצועים.

בואו לא נתבלבל בין תחביב לבין עבודה.

לדעתי הראייה שלך לכלי עבודה בעת צילום מאד מוזרה, האם אתה חושב ש-645DF של PHASEONE עם גב P65+ שמציעה במקרה הטוב אופציות שליטה בסיסיות מאד וארגונומיה בסיסית ביותר היא לא מקצועית או כן מקצועית כי היא כבדה ? אין קשר וה-G12 אינה נחשבת לצעצוע או לפחות כלי עבודה בידי צלמים רצינים יותר או פחות.

פורסם
  • מחבר

אני חושב שה "חצי מקצועית" קצת בלבל אותכם וגרם לסטות מהנושא :-\

אז יאללה מחדש! הביטוי ששמעתם מקודם לא היה ולא נברא! :smile1:

הגדרה חדשה:

מצלמה שלא תכריח אותי לבצע טקס שלם של של חישובי ניגודיות, דינמיות וכו וכו לפני כל תמונה... אבל גם לא מצלמה להידיוט המוחלט שבנוייה ממסך וכפתור אדום גדול של "Press here to get a picture".

אני מקווה שאני מובן יותר עכשיו ;)

בכל אופן אני לא ליד מחשב עכשיו (אנדרויד) אז מחר בעבודה אני כבר אבדוק את המצלמות שהוצעו לי קצת יותר לעומק, וגם אקרא את הדיון שהתפתח כאן :)

רפרפתי על הדגמים שהוצעו. קודם כל ה G12 יקרה לי מידי - אז היא מחוץ לפרק.

אפשר לדעת מה בדיוק ההבדל בין ה TZ10 / TZ20 / HX5 / HX5 לבין ה LX5 / P7000? ניראה כאילו הם מצלמות "ישנות" יותר.

פורסם

אפשר לדעת מה בדיוק ההבדל בין ה TZ10 / TZ20 / HX5 / HX5 לבין ה LX5 / P7000? ניראה כאילו הם מצלמות "ישנות" יותר.

חדד את השאלה שלך.

אתה יכול להשוות ביניהן בצורת טבלה באתר DPREVIEW. תחזור עם שאלות יותר ספציפיות.

לדעתי הראייה שלך לכלי עבודה בעת צילום מאד מוזרה, האם אתה חושב ש-645DF של PHASEONE עם גב P65+ שמציעה במקרה הטוב אופציות שליטה בסיסיות מאד וארגונומיה בסיסית ביותר היא לא מקצועית או כן מקצועית כי היא כבדה ? אין קשר וה-G12 אינה נחשבת לצעצוע או לפחות כלי עבודה בידי צלמים רצינים יותר או פחות.

פורמט בינוני הוא כלי. יש לו יתרונות וחסרונות, כמו לכל כלי.

אם אתה משווה מצלמה ספציאליסטית ב10 אלף דולר לG12, אתה עושה צחוק.

פורמט בינוני מתאים לאפנה, פורטרטיים, סטודיו, כל מי שצריך את האקסטרא רזולוציה ואת האופי.

למה הG12 מתאימה ? לאיזו עבודה היא הכלי שתבחר בו ?

אתה אולי יכול לטעון, אולי, שה G12 תתאים לרחוב, בגלל המראה הלא מאיים שלה. ועדיין ריינג'פיינדר פילם תיתן תוצאות מוצלחות יותר לדעתי. בזכות העדשות והפילם וזה שב G12 אתה תחפש לעשות כאילו כל הזמן.

ומה הקשר למשקל הכבד ? מה אני מודד שווי מצלמה לפי קילו ? אם כבר - המשקל של פורמט בינוני הוא דווקא חיסרון. אידיאלי שיהיה נוח לצלם.

פורסם

אתה זה שצידדת במשקל ובבניה הרובאסטית של ה-D300 למשל כיתרון לא אני, כשברור שיש מספיק עבודות שדווקא משקל נמוך וקומפקטיות, יחד עם יכולות צילום טובות יביא או את ה-G12 ודומיה להיות מתאימות יותר.

אתה בעצם אומר שלכל קרב אתה תביא את אותו הנשק שלך, כשכנראה שעם נשק אחר יהיה לך יתרונות רלוונטים יותר...

פורסם

נכון, הרובאסטיות שלה ייתרון, מה לעשות ?

לא אמרתי שהמשוואה היא לינארית פשוטה - כבד יותר = טוב יותר

המשקל שלה (D300) עוזר לייצב אותה ביד. שאל כל צלם, יגיד לך שבאסה לסחוב את ההסלבלד...

מצד שני, זה שהיא כבדה נותן תחושת רצינות לפעולת הצילום.

קיצר, אני שאלתי לאיזה קרב מתאימה הG12.

מתאימה כשלא בא לך להיסחב, ואתה עושה פשרות בצילום. סבבה, כבודה במקומה מונח, ובטח שיש לזה שוק בעולם. אבל לא צריך להמציא שזה כלי מקצועני.

לכן אמרתי שהטרמינולוגיה לא הייתה נכונה.

פורסם

הגדר מקצועי ? מאיזה ISO אתה מגדיר משהו מקצועי ? מאיזה משקל ? הויכוח הזה עקר, אני נהנה מזה שיש לי גם כזה וגם כזה ויש בהחלט מספיק פעמים שאני פשוט נהנה הרבה יותר מהצילום עם ה-P7000 ה"מצועצעת שלי" ולא עם ה-SLR הכבדה...

פורסם
  • מחבר

אין לי את הידע הדרוש לחדד את השאלה - זה למה אני פונה אליכם.

כל מה שאני רואה בין ה P7000 / LX5 זה שהם בנויות בצורה קצת יותר "Rugged", מן סוג של High End Compact:

http://www.dpreview.com/reviews/q42010highendcompactgroup/

וכל השאר TZ10 / TZ20 / HX5 הם יותר Mainstream מודרני וחדש,

השאלה היא האם בתכלס הן מוציאות תמונה טובה יותר?

פורסם

הP7000 נראית עם ביצוע ISO מעט טוב יותר מה LX5 מהדוגמאות שראיתי.

תוצאות מרשימות של ניקוי רעש לעומת העבר.

על תמונה גדולה, זה לא וואו. אולי אפילו מזעזע. לקטנה- יכול לעבוד, לחלק מהדברים (לא אנשים לדוגמא. יצא מזעזע).

הגלגלת פיצוי במקום נוח וברור, שזה אחד הכלים החשובים שיהיו זמינים לטעמי.

לך תמצא חנות שאפשר לשחק איתן ותמצא עם מה נוח לך יותר. זה יותר חשוב משאר ההבדלים.

הגדר מקצועי ?

יכול לשמש למקצוע.

פורסם

אוקיי יש מספיק "בעלי מקצוע" המשתמשים בה ולא כדי לצלם את המשפחה...

פורסם

בתור מצלמה ראשית ? מי ?

פורסם

איפה ראית כאן מילה אחת על מצלמה ראשית ?

פורסם

תראה לי בעל מקצוע שמשתמש בה לעבודה.

כזו שמשלמים לו עליה.

ולא בתור תרגיל יחצני למצלמה. אשכרה צלם שאמר - זה מה שאני צריך כדי לצלם את התמונה שלי. ולא כי אין לו תקציב למצלמה אחרת.

זו הבחירה שלו.

אולי יש כאלה - באמת מעניין אותי מי ? ולמה ?

וששילמו לו על זה ?

מעניין.

פורסם

רק שנייה, בלי קשר לדיון הזה, אתה חושב שאדם שמוכר את צילומיו חייב להשתמש באיזושהי מצלמה מיניאמלית כדי להכנס לעסקים ?

אתה חושב שאדם שמצלם במצלמת פוקט ממוצעת ומצליח להוציא ממנה דברים מדהימים לא יכול להתעסק "במקצוע" ?

פורסם

אתה חושב שאתה יכול לענות על השאלה בלי ללכת סביב ?

נראה לי, שלפחות זה מגיע לי.

אפשר להוציא מדהים ו"וואו" גם מגוש חרא. דושאן עשה את זה. השאלה מי עושה ומה עושה.

מקצוען בוחר כלי מתאים לעבודתו.

רוצה לגרור את זה ל"לא צריך מצלמה X כדי להוציא תמונות טובות" ? מיותר. הרי אני מסכים עם זה. איך זה קשור בכלל ? אתה רואה צלמי אפנה עובדים עם P&S ? יש לזה סיבה. (נ.ב. אני מכיר הפקה אחת לפחות שכן עבדו עם P&S. וגם לזה הייתה סיבה טובה מאוד. זה לא אומר שעכשיו הצלם מוכר את הציוד שלו. הוא רצה משהו נקודתי, השיג אותו. סוף סיפור) אין צורך באוף אוף טופיק.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים