עבור לתוכן

מעוניין לדעת מה השווי של המערכת הישנה שלי.

Featured Replies

פורסם

יש לי מגבר ישן בן 7 שנים בערך מהדגם הבא:

AKAI computer controlled

audio video receiver AA-V10SL

ואיתו גם יש את האקוולייזר מהדגם הבא:

AKAI computer graphic equalizer model EA-A7

ולהם יש שני רמקולים גבוהים כמטר של חברת KEF-KIT ובכל רמקול יש מין רמקול שנותן את הבאסים והוא נראה מוזר אבל הוא ממש חזק ורציני

ושומעים יחסית נהדר והם עוצמתיים ביותר.

ועוד שני רמקולים בגובה 60 ס"מ ישנים גם הם (כ-7 שנים) של פנסוניק שהיו פעם של פאטיפון וגם הם חזקים ונשמעים טוב.

הייתי שמח לשמוע מה כל המערכת הזאת שווה, ולשמוע פרטים כל אחד מהפריטים במערכת,

ובכמה אני יכול למכור כל אחד מהם בנפרד או כמערכת.

**עריכה** זאת עקב רכישת רמקולים חדשים תוצרת ALTEC LANSING ADA880 המפורסמים בתקופה זאת.

פורסם

אולי תצליח להוציא איזה 700 שקל מאיזה פרייאר....

פורסם
  • מחבר

יש לי בנוסף לכל זה עוד מגבר גם ישן ב7 שנים של MARANTZ והוא דיי חזק.

האם עם כל המערכת הזאת אני יכול לעשות לעצמי מערכת סראונד?

פורסם

תוכל לבנות מערכת סראונד מאוד מוגבלת בחיבור אנאלוגי.

שני ערוצים קדמיים ושניים אחוריים. תבטל בהגדרות את

הסאב ואת הסנטר (בדומה למצב פנטום ברסיברים).

אגב, איזה דגם המרנטז? יכול להיות שהוא שווה משהו לחובבי הוינטאז'

><>

פורסם

בעיקרון כן, תצטרל עוד סנטר ואם תרצה גם סאב.

תחבר את אחד המגברים לזוג רמקולים ותחבר אותו אנלוגית ליציאה של הקדמיים בכרטיס הקול.

ותחבר עוד רמקולים למגבר השני ותחבר ליציאה האנלוגית של האחוריים בכרטיס הקול.

פורסם
  • מחבר

בעיקרון כן, תצטרל עוד סנטר ואם תרצה גם סאב.

תחבר את אחד המגברים לזוג רמקולים ותחבר אותו אנלוגית ליציאה של הקדמיים בכרטיס הקול.

ותחבר עוד רמקולים למגבר השני ותחבר ליציאה האנלוגית של האחוריים בכרטיס הקול.

אני אברר מה הדגם של המגבר MARANTZ, וכמה אתה אומר שהוא יכול להיות שווה במקסימום?

דרך אגב יש לי בעקרון מספיק רמקולים אבל איך אני מחבר סנטר נגיד?

והאם כל המערכת הזאת שיש לי פה יותר איכותית מהADA880?

פורסם

בקשר למגבר - תברר את הדגם, ואחר כך תחפש ב ebay, אם זה

דגם מוכר, אני מניח שתוכל לגלות לבד כמה אפשר להוציא עליו.

את הסנטר לא תוכל לחבר, כי גם הוא צריך מגבר.

אם תמצא עוד מגבר (מאיפה אתה מוצא אותם?) תוכל להשתמש

בערוץ אחד שלו לסנטר, ובערץ השני לסאב (אם זה סאב פאסיבי).

כעקרון אתה בונה פה משהו מטלאים, אבל אין מניעה שלא תוכל

להוציא סאונד סביר. אם יש לך רמקולים שיודעים לרדת נמוך,

תוכל לוותר על הסאב בשלב הראשון.

תזכור שעליך להשוות עוצמות בין הערוצים (אני מניח שזה פיצ'ר

שקיים אצלך בכרטיס הקול), שים את המרנטז לקדמיים,

ואת האקאי לאחוריים.

אישית, אני לא משתמש בסנטר, גם אתה תוכל להסתדר בלעדיו

בשלב ראשון.

><>

פורסם
  • מחבר

יש לי כמה שאלות בנושא זה:

האם אפשר לחבר ככה 3 מגברים גם לדי וי די?

איזה כרטיס קול אני אצטרך בתנאי שאני מחבר 3 מגברים ישנים (או שניים)? כי הריי ברמקולים ADA880 יש כבר מפענח AC3 ואין לי

צורך בכלל בכרטיס קול איכותי.

ומה ההבדל אם אני מחבר מערכת סראונד באנלאוגי, לבין חיבור בדיגיטאלי?

דרך אגב את שני המגברים ואת שני הרמקולים של KEF KIT קיבלתי מהשכנים הנדיבים שלי ללא תשלום.

פורסם

אתה צריך כ.קול שהוא 5.1 , הכרטיס כבר ישלח את הסאונד מפוענח דרך היציאות האנלוגיות (אם אתה לא משתמש בדיגיטלי) בסרטים מתאימים.

פורסם

כעקרון כן. ב DVD אמורות להיות לך שש יציאות אנאלוגיות:

2 לקדמיים, 2 לאחוריים, אחד לסנטר ואחד לסאב.

בקשר לכרטיס קול - מספיק לך כרטיס קול עם יציאה

דיגיטלית.

ההבדל בין חיבור אנאלוגי לדיגיטלי:

ההבדל נעוץ בעיקרו במקום שבו מתבצע הפיענוח,

ואיכות המפענח והממירים (D/A) שבו יקבעו בסופו

של יום את איכות הסאונד שתקבל.

אם נניח ואתה משתמש ב DVD ועובד עם היציאות

האנאלוגיות שלו, הפיענוח מתבצע ב DVD עצמו

(כנ"ל עבוד עם יציאות אנאלוגיות מכרטיס הקול

- הפיענוח מתבצע בכרטיס הקול).

אם אתה עובד דיגיטלית - נניח מול רסיבר קולנוע ביתי,

הפיענוח יתבצע ברסיבר עצמו. הדעה הרווחת היא

שבדרך כלל ברסיבר קולנוע ביתי יש מפענחים טובים

יותר - כנראה תצטרך לבדוק זאת בעצמך ולהחליט.

היתרון הנוסף בחיבור דיגיטלי הוא חיבור כבל אחד בלבד,

לעומת שישה כבלים בחיבור אנאלוגי.

חיבור אנאלוגי גם רגיש יותר להפרעות חיצוניות.

><>

פורסם
  • מחבר

אתה צריך כ.קול שהוא 5.1 , הכרטיס כבר ישלח את הסאונד מפוענח דרך היציאות האנלוגיות (אם אתה לא משתמש בדיגיטלי) בסרטים מתאימים.

אבל תראה מה רשום כאן בביקורת על הרמקולים ADA880:

Dolby Pro Logic כולל שני ערוצים קדמיים (ימני + שמאלי), ערוץ סנטר, וערוץ אחד אחורי (במונו!). בנוסף, הערוץ האחורי מוגבל לתחום תדרים של 100Hz עד 7kHz בלבד.

Dolby Digital (AC3) כולל שישה ערוצים: קדמי ימני, קדמי שמאלי, סנטר, אחורי ימני, אחורי שמאלי, וערוץ LFE (קיצור של Low Frequency Effects) עבור הסאב-וופר.

פורמט זה גם לא סובל ממגבלה בתחום התדרים בערוצים האחוריים.

לסרטי DVD, מומלץ מאוד להשתמש ב-Dolby Digial AC3. אך שימו לב: בשביל להשתמש בזה, חובה לחבר את הרמקולים בחיבור הדגיטלי של כרטיס הקול, בעזרת כבל S/PDIF! (חיבור כזה קיים אפילו ב-SB Live! Value הפשוט). חוץ מהיתרונות הברורים של Dolby Digital על-פני Dolby Pro-Logic, יש להזכיר שחיבור הרמקולים בעזרת החיבור הדגיטלי גורם לעוצמה חזקה יותר, וזה חשוב כשמדובר בסרטי DVD (שבהם העוצמה תמיד נמוכה למדיי, כשמשתמשים בחיבור אנלוגי רגיל).

דרך אגב האם אני יכול לעשות את הקומבינה של החיבור שני מגברים (אחד סטריאו קדמיים ואחד סטריאו אחוריים) גם לדי וי די? או שבדי וי די יש רק אפשרות לחבר דיגיטלי וסטריאו קדמיים בלבד?

פורסם
  • מחבר

אוקיי הכל מבולגן, אני אסדר את כל השאלות שלי כאן, וכך זה יהיה יותר יעיל:

1) כיצד אני מחבר את הסנטר למגבר, ליציאה הימנים או השמאלית?

2) האם אני יכול לחבר את 3 מגבריי הסטריאו שלי באותה דרך גם לדי וי די (אחד לקדמיים, אחד לאחוריים ואחד לסנטר)

3) בחיבור המגברים למחשב (ללא הסנטר) כיצד ישמע הסראונד בסרטים בעלי איכות AC3?

4) מה ההבדל לדוגמא בין המערכת סראונד שאני אצור במחשב ע"י המגברים לעומת המערכת ADA880?

5) האם בחיבור המגברים אני אוכל לשמוע סראונד מלא (זאת אומרת בכל רמקול משהו שונה)

6) מה החסרון בזה שאני אחבר את המגברים ביציאה האנלוגית (אין ברירה הם ישנים)

7) בעקרון מה יותר טוב, המערכת שיש לי שאת חלקיה ציינתי קודם וחיבורם לכרטיס קול LIVE 5.1 או המערכת ADA880.

יש לציין שהשימושים שלי הם בעיקר מוזיקה ופעם בשבועיים איזה סרט באיכות סאונד של AC3.

**עריכה** ביררתי את הדגם של המרטנז: Marantz Model 1030 console stereo amplifier.

פורסם

המגבר הזה של מרנטז מספק 15 וואט RMS לערוץ,

יוצר בין השנים 73-76 בערך, ואחוזי עיוותים

די גבוהים. אבל, 15 וואט של מרנטז לא איכזבו

עדיין אף אחד, ונתוני העיוות נמדדים אצלהם במצבים

קיצוניים של מעמס.

מחירו נע בין 30-80 דולר בחו"ל - בתלות במצבו.

הכי חשוב, איך הוא נשמע לך?

><>

פורסם
  • מחבר

הוא נשמע מצויין תאמת...

ואצלי הוא במצב מצויין כמו חדש בעקרון (רק חבל שהוא זקן קצת).

אצלי זה הדגם ללא קופסת העץ מסביב.

דרך אגב מה עם השאלות ששאלתי מקודם ? :-\

פורסם

השאלות שלך קצת מבולבלות ועל חלקן ענו/עניתי לך כבר.

אני אנסה לענות בקצרה:

1. כל רמקול צריך ערוץ אחד של הגברה, לכן אם יש לך מגבר שלישי, לא משנה

לאיזה ערוץ תחבר אותו.

2. כן

3. אין סיבה שלא ישמע טוב.

4. מערכת הסראונד שתיצור תהיה איכותית יותר בהגברה שלה ואיכות הרמוקלים

(כנראה) תהיה טובה יותר.

5. כן

6. כבר עניתי לך על חיבור אנאלוגי מול דיגיטאלי.

7. לדעתי שמערכת שתבנה תשמע טוב יותר, אבל זו יריה באוויר, ותצטרך לשמוע בעצמך.

><>

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים