שילוב חרדים באקדמיה - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שילוב חרדים באקדמיה


JohnnyBravo

Recommended Posts

לפי דעתי זה צעד מבורך.כי אם לא תחנך אנשים יגדל לנו דור בור ופאנטי כמו שקורה עכשיו בשכונות החרדיות בירושלים(מאה שערים וכו).אלפים של ישראלים מתלוננים על אורך חייהם של החרדים-על זה שהם לא עובדים ואין שום זכויות לאישה וכל מיני דברים מזוויעים שמזכירים את אירן ושאר מדינות זבלות אחרות.אבל זה בדיוק הסיפטומים של ציוויליזציה בורה.שמעתי הרבה סייגים באקדמיה על הרעיון הזה(השילוב)-כמו בתגובה מס' 3

והדרך היחידה "לשבור" דרך חיים כזאת היא בחינוך והשכלה.

אבל האקדמאים לא מצליחים לראות מעבר לשטריימל.יש לקדם את השילוב במהירות

http://news.walla.co.il/?w=/1/1813783

זאת דעתי בכל אופן.סוג של טור דעה.שבוע טוב ושקט לכולנו :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה טועה. לחרדים יש חינוך הרבה יותר טוב משל חלונים (מבחינת השכלה), אבל אתה עדיין רואה שהם יותר פנאטים מאחרים.

בנאדם שחונך מגיל צעיר למצוות תורה, לא יתשנה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

החינוך התיכוני במערכת החרדית לא מגיע לקרסוליים של חינוך יסודי בבית ספר רגיל, אם לשפוט על פי החורים העצומים בהשכלה של הקהילה החרדית בחיפה.

שמע, לדעתי חרדי שמראה יכולות מתאימות ועובר בדיוק את אותו תהליך הסלקציה שעובר מועמד חילוני, מגיע לו להיות באקדמיה. להזרים מאות חרדים למוסדות בשם עיקרון השוויון וההתקדמות הציביליזאציונית של תת-החברה היחסית פרימיטיבית/בורה הזו? חלילה. חינוך לא מזרזים. צריכים שהוא יהיה אינטנסיבי ומעמיק, לא ב"חפיף" כפי שהתרגלנו לעשות לכל דבר בישראל.

ותיקון קטן: לאף אחד שאני מכיר אין בעיה עם אורך החיים של החרדים, אלא עם אורח החיים שלהם ;)

(ולמי שמתרעם על "תת-חברה"... זה אומר חברה קטנה בתוך חברה גדולה יותר. אני לא מתייחס אליהם כנחותים)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מאוד בעד שילוב חרדים באקדמיה, אך יש לקבלם לפי קרטריונים זהים לכולם, ללא הנחות או קיצורי דרך (לרבות בגרויות, פסיכומטרי וכו'). לא מתקבלים? חבל שבמשך רוב שנות לימודכם לא למדתם לעומק דבר מלבד תורה ופרשנותה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חרדים שעומדים בדרישות יכולים ללכת לאקדמיה כמו כל אחד אחר.

אבל אין שום סיבה להוריד את הדרישות של האוניברסיטאות בשביל להביא אנשים שיצאו ממערכת חינוך שאפילו לא מנסה ללמד אותם כישורים בסיסיים.

יואב, אתה לא מתייחס אליהם כנחותים, רק כ"תת-חברה פרימיטיבית/בורה"... (אל תבין לא נכון, אין לי בעיה עם זה. להפך, אני מסכים לחלוטין)

ולי יש בעיה עם אורך החיים של החרדים. לחילופין, אם הם ישנו את אורח החיים שלהם לא תהיה לי בעיה עם אורך החיים שלהם.

copy.pngfavicon.icofavicon.ico

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין לי בעיה עם אורח החיים שלהם.

אין לי בעיה עם החינוך שלהם.

יש לי בעיה כאשר הם יוצאים ממסגרות החינוך שלהם ואז אני, וכולכם יחד איתי צריכים לממן להם את החינוך כי הממשלה מגדירה אותם כ"משימה לאומית". לא ייתכן שיתפרנסו על גבי ואז יתגייסו על גבי ויוכשרו על גבי. לנתק את החרדים מהרווחה(ואת שאר המדינה מהרווחה, אבל צעד צעד) זו הדרך הטובה, המהירה והמוסרית ביותר "לשלב" אותם באקדמיה ובשוק העבודה.

כרגע, כל חרדי עובר קורס או הסבה מקצועית על ידי משרד התמ"ת - זה יוצא מהכיס שלי ואני לא מוכן לזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חרדים שעומדים בדרישות יכולים ללכת לאקדמיה כמו כל אחד אחר.

אבל אין שום סיבה להוריד את הדרישות של האוניברסיטאות בשביל להביא אנשים שיצאו ממערכת חינוך שאפילו לא מנסה ללמד אותם כישורים בסיסיים.

יואב, אתה לא מתייחס אליהם כנחותים, רק כ"תת-חברה פרימיטיבית/בורה"... (אל תבין לא נכון, אין לי בעיה עם זה. להפך, אני מסכים לחלוטין)

ולי יש בעיה עם אורך החיים של החרדים. לחילופין, אם הם ישנו את אורח החיים שלהם לא תהיה לי בעיה עם אורך החיים שלהם.

המינוח הנכון הינו "תת-חברה שמרנית אשר אינה מייחסת חשיבות לידע מדעי או שימושי". אבל אם הייתי כותב את זה ככה מההתחלה, היה מתפתח כאן דיון שהיה נגרר בסופו של דבר לנאצה כלפי החרדים, כי אין הסכמה לגבי מהו ידע שימושי והאם לדעת פיזיקה עוזר יותר לך ולאנושות מאשר להניח תפילין. כתבתי בצורה שגם האדם הפשוט יבין. אני פשוט ידעתי מראש שלאף אחד לא יהיה כוח להתחיל דיון בנוגע למהי למידה נכונה, כי זה גם סוטה מהנושא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לי בעיה כאשר הם יוצאים ממסגרות החינוך שלהם ואז אני, וכולכם יחד איתי צריכים לממן להם את החינוך כי הממשלה מגדירה אותם כ"משימה לאומית".

אוי, כמה שאתה צודק... והנה זוג דוגמאות אבסורדיות במיוחד:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3821325,00.html

חמש צעירות חרדיות עתרו היום (ה') לבג"ץ בדרישה שיורה לקבל אותן ללימודים בבית הספר לאחיות בבית החולים "לניאדו" בנתניה בלי תוצאות בחינה פסיכומטרית. לטענתן, לטענתן, התנאי לקבלה ללימודי סיעוד הוא השגת לפחות 500 נקודות בבחינה הפסיכומטרית בעוד שבמוסדות אחרים מסתפקים בשקלול ציוני הבגרות עם ציון הבחינה הפסיכומטרית.

הצעירות טוענות כי בקביעת תנאי הסף נחסמת דרכן להשתלב בשוק העבודה רק משום היותן חרדיות (...)

וכאילו בתגובה לזה (למרות שהכתבה הזו התפרסמה כמה חודשים לפני הראשונה,

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3753598,00.html

יו"ר ועדת החינוך ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) הודיע כי יביא לדיון בוועדה יוזמה חדשה שתחייב את המכון להשכלה גבוהה להתאים את הבחינה הפסיכומטרית לציבור החרדי. לדבריו, "נמליץ להם לקבל את ההצעה, ואם זה לא יקרה – נפעל לקבוע אותה בחוק". בכך נענה אורלב לפנייתו של מכון ההכנה הדתי "חכימא", שטען כי הבחינות במתכונתן הנוכחית מקשות על בני המגזר ובכך מונעות את השתלבותו במוסדות ההשכלה הגבוהה ובשוק העבודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מעניין אם גם במקום העבודה עצמו "יתאימו" להם את העבודה... "לא למדת אנגלית בישיבה? - אין בעיה, תתמוך רק בלקוחות ישראליים ברחבי העולם" "לא למדת גאומטריה ברמה מספקת? אין בעיה, תעשה את החישובים עם אמות ואנחנו כבר נתאים".

במדינה פטרנליסטית יש המנוצלים ויש היודעים לנצל - איפה אתם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נכון, הם צריכים לעבוד.

אבל בדיוק כפי שמעסיקים לא יתאימו את עצמם אליהם (בקטע של דרישות מהעובד, אפשר להתאים בקטע של סביבה נפרדת

לגברים ונשים, זמני תפילות וכד') אז גם האקדמיה לא צריכה להתאים את עצמה לחרדים בדרישות קבלה כי האקדמיה היא כסוג

של בבואה של השוק

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא רק בדרישות הקבלה לאקדמיה עצמה לא צריך לעשות התאמות מיוחדות כלשהן, אלא גם בקורסי ההכנה למיניהם. האם מישהו חושב שחרדי שלא עומד בתנאי הסף של מוסד זה או אחר צריך לקבל מכינה בחינם\סבסוד כי "הוא לא למד קודם וצריך להביאו לבסיס משותף עם כולם"?

ואולי כדאי שתדע, דווקא בשוק העבודה יש מקרים בהם "התאמות מיוחדות" לטובת החרדים מותרות ואף נדרשות (לצערי הרב). למוסד חינוך חילוני אסור לסרב לקבל לעבודה מורה דתי, בתנאי שהוא יודע את המקצוע אותו הוא מתכוון ללמד כמובן, כי הוא מיד יטען לאפלייה על בסיס דת וכנראה יזכה בתביעה - ומצד שני, מוסד לימוד דתי (ואפילו ממלכתי-דתי) יכול לדחות מורה חילוני כי הוא "אינו מתאים לאופי המקום", אפילו אם מדובר על מורה לספורט. דוגמה נוספת? כל חברה רשאית להגדיר את קוד הלבוש בחברה, אף אם לא מדובר על נותני שירות לובשי מדים אחידים - אבל בעוד שחברה יכולה להגדיר קוד לבוש "צנוע" המתאים לדרישות הדת ותקף לכלל העובדים לרבות החילונים, החברה אינה יכולה להגדיר קוד לבוש מחייב שאינו "צנוע" ולחייב בו עובדות דתיות שכן, שוב, הן יתבעו על פגיעה בחופש הדת שלהן. ערב מחלקה (הכוללת דתיים, אפילו שאינם רוב) במסעדה? רק אם היא כשרה, שהדתיים לא יפגעו. יום כיף? לא בבריכה רגילה, שאין בה הפרדה...

עד כאן הגבלתי את דברי לתנאים "היקפיים" שונים ולא העבודה עצמה, שם טענת שמעסיק לא יתאים עצמו לעובד דתי. אתה חושב שזה לא קורה? בבקשה:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3942279,00.html

צעיר מנתניה עבד חודש כמאבטח בחוף הים, פוטר, ועתר לבית הדין לעבודה בטענה שהעירייה, שקיבלה אותו למרות שאינו יכול לשמור בשבתות, התחרטה ודרשה ממנו לעבוד בשבת. העובד: "זאת אפלייה".

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3101621,00.html

תושבת חיפה טוענת, כי מסעדת "יטבתה בעיר" הפסיקה לשבצה לעבודה לאחר שביקשה לפטור אותה ממשמרות השבת. אך בעלי המקום טוענים: התובעת הודיעה בהתראה קצרה על הפסקת העבודה בשבת, והיתה זו היא שלא העבירה את הצעותיה לסידור עבודה שבועי, ומשום כך לא שובצה
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...