עזרה בבחירת מצלמה: Panasonic TZ10 או Samsung HZ30 - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עזרה בבחירת מצלמה: Panasonic TZ10 או Samsung HZ30


SilentBob

Recommended Posts

שלום חברים,

גמלה בליבי החלטה סוף סוף לקנות מצלמת Point and Shoot איכותית ודנדשה.

אחרי נבירה לא קצרה ברשת הגעתי לשתי מתמודדות ראויות למדי - ה-TZ10 הקלאסית שנמכרת כיום מחיר "מצחיק" בגלל שהדגמים החדשים הגיעו, וה-HZ30/WB600 של סמסונג, שלפי מה שהבנתי (תקנו אותי בבקשה אם אני טועה) היא ה-HZ35W שכיכבה בראונדאפ של dpreview, רק ללא GPS (לא כ"כ ברור לי מה התוספת או החוסר של ה-W בשם אומר).

ממה שראיתי/קראתי/הבנתי, ל-TZ10 יש ביצועים טובים all around ועדשה מעולה, ול-HZ30 יש יתרונות כמו מסך (שוב, תקנו אותי בבקשה אם מדובר למעשה בדגם אחר), זום אופטי של X15 וצילום HD.

אשמח לשמוע האם כדאי לבחור באחריות של יורוקום בתוספת מחיר (במקרה של הפנסוניק, לדוגמא), או באחריות מוגדלת של Mack וכדומה.

וגם אשמח לדעת האם כדאי להשקיע עוד 600-700 שקל ולקחת את ה-TZ20.

תודה מראש לעוזרים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לגבי TZ10 מול TZ20 יש דיון גדול כאן בפורום.

ראיתי את המאמר של dpreview ואז ראיתי דוגמאות מהעולם האמיתי, הסוני, הפוג'י והסמסונג מובסות בקלות על ידי הפנסוניק בחזית הוידאו. מאחר ויש לי כבר DSLR וחיפשתי מצלמת P&S בעיקר בשביל הוידאו, ה-TZ10 הייתה המנצחת בשבילי. גם בתמונות סטילס היא לא ממש מפגרת מאחורי האופוזיציה.

לגבי כמה דברים שציינת כיתרונות של הסמסונג -

עדיף HD איכותי מ-FHD בינוני. חלק מהמצלמות מצלמות היום ב-1080 שורות מבלי להציע שיפור באיכות התמונה הכוללת, רק בגודל הקובץ.

אל תתרגש מהזום. ה-X12 של ה-TZ10 יותר ממספיק מחד ואידך כבר לא ממש שימושי - אפילו באחיזה נכונה עם שתי ידיים קשה למייצב להתגבר על רעידות, האוטופוקוס איטי וצילום נורמלי מתאפשר רק בתנאי תאורה מושלמים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקיצור, כמו רוב הדעות ברשת - גם אתה ממליץ על ה-TZ10 בעיניים עצומות כמעט, תודה :)

לגבי ה-TZ20, ניסיתי לעקוב קצת אחרי הדיון, וממה שקראתי עושה רושם שאיכות התמונה עצמה לא השתפרה יותר מדי לעומת ה-TZ10, וכל הפיצ'פקעס האחרות שלה לא באמת שוות את ה-600 שקל הפרש, כן?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם התוספת שווה או לא זה כל אחד מחליט לעצמו וכמה הוא אוהב תוספות במצלמה שלו, עניין האיכות כנראה נוטה לכיוון ה-TZ10 לפחות בצילומי סטילס רגילים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה גם שהתוספת הזאת מכניסה את המצלמות האלה לתחום של ה-G12\P7000 שמבחינת איכות תמונה ופיצ'רים אמיתיים לצילום הן ברמה אחרת לגמרי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...