עבור לתוכן

משרד החינוך - בשביל התלמידים אעלק...

Featured Replies

פורסם

אני חייבל הסכים ולא להסכים איתך.

בעוד שאנוכי בא ממשפחה די ענייה אפשר להגיד אתה לא יכול להגיד שאני טיפש או אדיש לידע(כמו שאת היכול לשים

לב בפורום מדע). אבל במשפחה שלי כולם היו משכיליםוגם עודדו למצוינות ולידע ולכן גם אני כזה. חינוך מהבית זה אחד

הגורמים היותר חשובים בהתפתחות הילד ואני שמח שקיבלתי חינוך מהסוג הטוב ביותר במקרה הזה.

אני חייב לציין משהו אתה גם רוסי עכשיו אני לא אומר את זה ברמה השלילית אלא בכוונה הכי טובה שיש ובהערכה שיש לי להרבה רוסים שאני מכיר בעוד בלי להשמע יותר מידי גזען העמי המזרח פיתחו התמרמרות ולא דחפו את הילדים שלהם למרות החוסר הצלחה האישית שלהם להצליח הרוסים גם כאשר לא היה מה לאכול הלכו ללמוד ועדיין עושים את זה ובדרך כלל מנסים לדחוף את הילדים להשקיע בלימודים...

החינוך של הורים עושה את כל ההבדל ובמציאות גם אם אתה עני אבל יש בך את הרצון ואת הגיבוי מהמשפחה אתה תצליח...

דבר שני באמת יש אנשים שפשוט שום דבר לא מעניין אותם אני בן אדם שמאוד מתעניין בכלכלה בפוליטיקה במדע וחידושים זה פשוט מעניין אותי להיות מעודכן ומעורב בעוד חברים שלי שפשוט לא מבינים מהחיים שלהם בכלום חסרי ידע כללי בסיסי ומדברים שפה נמוכה מבחינת מושגים ולא מבינים מהחיים שלהם כמעט בכלום... לפעמים זה מאוד מעצבן אותי אבל מה אני יעשה... >:(

  • תגובות 61
  • צפיות 4.9k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם
  • מחבר

תתפלא, אני מכירה מישהי כל כך טיפשה שחושבת שכל מי שלא יהודי הוא נאצי (ואני מצטטת), והיא לא יכולה להבדיל בין עקרב צהוב לבין גמל שלמה, וכל מיני דברים כאלו. היא פולטת שטויות בקצב של מכונת ירייה אוטומטית ואחרי 5 דקות שיחה איתה, מתה לכם קבוצה של תאי מוח (אני מתחילה לדאוג, אני רואה אותה כל יום!!!). עם כל הטמטום והנכות השכלית שלה (היא קיבלה גם סעיפים על זה בצבא), איכשהו יש לה 5 יחידות בפיזיקה! השד יודע איך אבל יש לה. אז ככה, כל אחד יכול אם הוא מתאמץ ורוצה. למרות שהמערכת דופקת כאן את התלמידים זה לא קשה לעשות בגרות, אם מתאמצים כמובן. הרמה הרי נמוכה ממילא. אבל אם רוצים לעשות מעבר למינימום הנדרש (אותו 45% מהתלמידים בארץ לא מצליחים משום מה לעבור) ולהצליח, אתם תצטרכו להוציא הרבה כסף על מורים פרטיים, סימינרים ושאר ירקות. לא ברור לי למה מערכת החינוך לא שואפת שזה יקרה? מה היה רע בשיטות הלימוד המסורתיות? מי האידיוט האינפאנטיל שהחליט שהתלמידים הם שפני נסיונות ניורולוגיים ודחף כל מיני הפלצות כמו "שפה כמכלול", "בדידים" ושקצים נוספים??? :pissed: אני זוכרת שעליתי ארצה וישר הלכתי לכיתה ב' (מבלי להיות ב-א') וכבר ידעתי לספור עד אינסוף, לחשב חישובים פשוטים, קרוא וכתוב (ברוסית לפחות) והצחיק אותי עד דמעות שילדים בכיתה א' רק לומדים לקרוא ועדיין לא מצטיינים בכך בכיתה ב'. הצחיק אותי עוד יותר הבדידים... זו היתה הפלצה מאין כמוהה! ילדים לומדים שצהוב + ורוד = כתום! גם כשאהייה בת 80 אני אזכור כיצד המורה רינה הפצירה בהוריי שיקנו לי את הבדידים המחורבנים בטענה שבחיים לא אלמד לספור וההורים שלי אמרו לה "אבל הבת שלנו כבר יודעת לספור!" והתקשו להאמין ששאר הילדים בגילי לא יודעים. אם היו יודעים, כבר היו הם ברך למטוס לרוסיה, היכן שהכל אמנם רקוב עד יסוד אבל החינוך עומד איתן על קנו. גם האנגלית שלי הייתה דיי מחורבנת עד שקנו לי מחשב והצטיידתי בדיסקים לועזיים ומילון. היום האנגלית שלי טובה יותר מהעברית (יש לי גם מבטא בריטי מצחיק כזה).

ואולי אנחנו לא צריכים את בתי הספר כלל? אולי אני זקוקים רק לבסיס הזה של לדעת קרוא וכתוב, ולספור. משם הדרך כבר סלולה. הבעיה היא שבתי-הספר אינם מסוגלים להקנות לנו את היכולת הזאת ב-8 שנות לימוד, מה שהורי והסבים שלי הקנו לי בגיל 3(!), לבצע פעולות חשבון בסיסיות ידעתי גם לפני זה. לא אני לא גאון ואני לא מתיימרת להיות. פשוט יש דברים שההורים והמשפחה בכלל יכולים ללמד וזה מקנה בסיס איתן לכל מה שתלמד אי-פעם (ולא רק מקצועות לימוד, אלא גם ערכים), רק שההורים היום הם יעילים כמו מערכת החינוך - הם עסוקים מדיי בשביל קהל היעד שלהם...

אני חייב להסכים, בתור מישהו שפה כבר מגן חובה, אני מאוד מאוד מסכים לכל מה שכתבת פה. לפי הסיפורים של הורי, כבר בגיל פחות משנתיים ידעתי לקרוא ברוסית כל סיפור שרק תתנו לי וכל טקסט שרק תרצו.. רק חבל שהעליה ארצה הרסה הכל. הפסקתי עם רוסית (לא מרצון) לגמרי ושכחתי כמעט איך מדברים... זה פשוט מפחיד אותי.

פורסם

תתפלא, אני מכירה מישהי כל כך טיפשה שחושבת שכל מי שלא יהודי הוא נאצי (ואני מצטטת), והיא לא יכולה להבדיל בין עקרב צהוב לבין גמל שלמה, וכל מיני דברים כאלו. היא פולטת שטויות בקצב של מכונת ירייה אוטומטית ואחרי 5 דקות שיחה איתה, מתה לכם קבוצה של תאי מוח (אני מתחילה לדאוג, אני רואה אותה כל יום!!!). עם כל הטמטום והנכות השכלית שלה (היא קיבלה גם סעיפים על זה בצבא), איכשהו יש לה 5 יחידות בפיזיקה! השד יודע איך אבל יש לה. אז ככה, כל אחד יכול אם הוא מתאמץ ורוצה. למרות שהמערכת דופקת כאן את התלמידים זה לא קשה לעשות בגרות, אם מתאמצים כמובן. הרמה הרי נמוכה ממילא. אבל אם רוצים לעשות מעבר למינימום הנדרש (אותו 45% מהתלמידים בארץ לא מצליחים משום מה לעבור) ולהצליח, אתם תצטרכו להוציא הרבה כסף על מורים פרטיים, סימינרים ושאר ירקות. לא ברור לי למה מערכת החינוך לא שואפת שזה יקרה? מה היה רע בשיטות הלימוד המסורתיות? מי האידיוט האינפאנטיל שהחליט שהתלמידים הם שפני נסיונות ניורולוגיים ודחף כל מיני הפלצות כמו "שפה כמכלול", "בדידים" ושקצים נוספים??? :pissed:

אני זוכרת שעליתי ארצה וישר הלכתי לכיתה ב' (מבלי להיות ב-א') וכבר ידעתי לספור עד אינסוף, לחשב חישובים פשוטים, קרוא וכתוב (ברוסית לפחות) והצחיק אותי עד דמעות שילדים בכיתה א' רק לומדים לקרוא ועדיין לא מצטיינים בכך בכיתה ב'. הצחיק אותי עוד יותר הבדידים... זו היתה הפלצה מאין כמוהה! ילדים לומדים שצהוב + ורוד = כתום! גם כשאהייה בת 80 אני אזכור כיצד המורה רינה הפצירה בהוריי שיקנו לי את הבדידים המחורבנים בטענה שבחיים לא אלמד לספור וההורים שלי אמרו לה "אבל הבת שלנו כבר יודעת לספור!" והתקשו להאמין ששאר הילדים בגילי לא יודעים. אם היו יודעים, כבר היו הם ברך למטוס לרוסיה, היכן שהכל אמנם רקוב עד יסוד אבל החינוך עומד איתן על קנו. גם האנגלית שלי הייתה דיי מחורבנת עד שקנו לי מחשב והצטיידתי בדיסקים לועזיים ומילון. היום האנגלית שלי טובה יותר מהעברית (יש לי גם מבטא בריטי מצחיק כזה).

ואולי אנחנו לא צריכים את בתי הספר כלל? אולי אני זקוקים רק לבסיס הזה של לדעת קרוא וכתוב, ולספור. משם הדרך כבר סלולה. הבעיה היא שבתי-הספר אינם מסוגלים להקנות לנו את היכולת הזאת ב-8 שנות לימוד, מה שהורי והסבים שלי הקנו לי בגיל 3(!), לבצע פעולות חשבון בסיסיות ידעתי גם לפני זה. לא אני לא גאון ואני לא מתיימרת להיות. פשוט יש דברים שההורים והמשפחה בכלל יכולים ללמד וזה מקנה בסיס איתן לכל מה שתלמד אי-פעם (ולא רק מקצועות לימוד, אלא גם ערכים), רק שההורים היום הם יעילים כמו מערכת החינוך - הם עסוקים מדיי בשביל קהל היעד שלהם...

הפיגור והרמה הנמוכה של התלמידים בישראל כל כך נמוכה שזה באמת מפחיד!

לפני כמה ימים היה לנו שיעור בו לימדו אותנו לראשונה חזקות.

איזה, אבל איזה בלאגן היה!!! לא עשינו חזקות אלה רק הסבירו לנו את העיקרון ומה זה ועוד בולשיט.

חצי מהכיתה לא הבינו כלום. דוגמא:

מורה כותבת על הלוח 43=64

תלמידה: אבל זה 12!

מורה: אבל זה לא כפל. זה העלה בחזקה.

תלמידה2: מה זה להעלות בחזקה?

וכל זה אחרי הסבר ארוך וטחון של הנושא...

וזה עוד כלום. אני נתקלתי במקרים יותר גרועים... ושלא תחשבו, זה בבית ספר שנחשב כ"מכובד" וזה ילדים עם במעמד כלכלי די טוב(!).

אני עליתי ארצה בגיל חצי שנה ואפשר שנולדתי פה, אבל עדיין כשהלכתי לבית הספר תמיד הרגשתי שהחומר שהרמה היא לאנשים דיסלקטים או ב4 כיתות פחות. אני זוכר שבכיתה ד' לא כולם יכלו לקרא ולכתוב בצורה נורמאלית ("מהירה") או להכפיל 8 ב7 בלי להעזר באצבעות או בסוף כיתה א' לכתוב "בכתב גדולים"(LOL).

פשוט לא שואפים ליותר ממה שמחייבים אותם "לקלוט" בבית הספר, כמו לדעת את השפה של ההורים שלהם. היתפלאתי למשל לגלות שבכיתה שלי רק הרוסים יודעים את השפה שלהם וכל השאר שיש להם שורשים "לא רוסיים" לא ידועים את שפתם(צרפתית, אגלית, ספרתית ואחר...). אני למשל יודע לדבר, לכתוב ולקרא ברוסית.

פורסם

אני חייב לציין משהו אתה גם רוסי עכשיו אני לא אומר את זה ברמה השלילית אלא בכוונה הכי טובה שיש ובהערכה שיש לי להרבה רוסים שאני מכיר בעוד בלי להשמע יותר מידי גזען העמי המזרח פיתחו התמרמרות ולא דחפו את הילדים שלהם למרות החוסר הצלחה האישית שלהם להצליח הרוסים גם כאשר לא היה מה לאכול הלכו ללמוד ועדיין עושים את זה ובדרך כלל מנסים לדחוף את הילדים להשקיע בלימודים...

החינוך של הורים עושה את כל ההבדל ובמציאות גם אם אתה עני אבל יש בך את הרצון ואת הגיבוי מהמשפחה אתה תצליח...

דבר שני באמת יש אנשים שפשוט שום דבר לא מעניין אותם אני בן אדם שמאוד מתעניין בכלכלה בפוליטיקה במדע וחידושים זה פשוט מעניין אותי להיות מעודכן ומעורב בעוד חברים שלי שפשוט לא מבינים מהחיים שלהם בכלום חסרי ידע כללי בסיסי ומדברים שפה נמוכה מבחינת מושגים ולא מבינים מהחיים שלהם כמעט בכלום... לפעמים זה מאוד מעצבן אותי אבל מה אני יעשה... >:(

קודם כל לגבי עמי המזרח, שוב, כמו כל סטיגמה, אני חושב שזה לא טיעון. הורי לדוגמא יוצאי עדות המזרח, ואני סה"כ רואה את עצמי כאדם משכיל (כמובן שככל אמירה מהסוג הזה יש בה גוון של התנשאות, אבל אין דרך אחרת) אם במדעים ואם בתרבות, אקטואליה, שפה וכו'.

אני חושב שבאמת הכל קשור בערך שנותנים לתרבות, חינוך מדעים וכו' בבית. עוני הולך הרבה פעמים עם בורות אבל זה לא כלל. אני חושב שברוב המוחץ של המקרים אנחנו נראה שאנשים "משכילים" (אם יש לכם מונח אחר, שתפו) באים מבית שמעריך אקדמיה (ובזאת אני מתכוון לערכי תרבות, חינוך (ולא דווקא הוראה) ונושאים שונים, שכן לא כל אחד חייב להתעניין במדע, כשם שלא כולם ניחנו ביכולת ציור מפותחת).

פורסם

לא התערבתי עד כה בדיון הזה, אבל בכל זאת - הערה קטנה לדבריה של Merrymoon.

אין ספק שהחינוך בארץ הוא גרוע וסובל מחסרונות רבים, ביניהם חוסר השקעה בולט מצד המורים (דבר הנובע מהבלאי שלהם, וחוסר הרצון המובהק של משרד החינוך להכניס למערכת מורים חדשים עם מרץ ורצון ללמד), רמת לימוד נמוכה, חוסר עידוד למצוינות (קיים כל הזמן נסיון לשמר את הסטטוס קוו מבלי לנסות לשפר את פני הדברים) וליצירתיות (אין דבר כזה במערכת החינוך. בכלל.) וכשלים חמורים בפרישת תוכנית הלימודים באופן מאוזן על פני 12 שנות לימוד, כאשר עיקר העומס נופל - שלא בצדק - בשנתיים האחרונות ללימודים.

מצד שני, החינוך כפי שהיה בברית המועצות אולי נראה על פניו טוב יותר מזה אשר מצוי בארץ, שכן הוא מניב תוצאות טובות הרבה יותר בטווח הרחוק, אך הוא מושפע (לפחות, כך הוא היה בעבר) מהשלטון הדיקטטורי ששרר בברית המועצות ולכן, מלבד דחיפה מתמדת להישגים גבוהים ע"י משמעת קפדנית ונוקשה, הוא היה בסך הכל מערכת נוספת שנועדה להשאיר את האוכלוסיה תחת שליטה של קומץ אנשים ולכן פעל לא לטובת התלמיד (כפי שהחינוך בישראל מתיימר לפעול) אלא לטובת כלל המדינה.

אי אפשר להשוות בין שתי צורות הלימוד והחינוך הללו, שכן כל אחת באה מרקע שונה ומטרתה שונה; נכון, בארץ אף אחד לא מכיר את פושקין, טולסטוי וצ'ייקובסקי (את דוסטוייבסקי דווקא מלמדים פה, hehe) אך בברית המועצות אף אחד לא הכיר סופרים כמו ג'ורג' אורוול, לדוגמא.

פורסם

לא התערבתי עד כה בדיון הזה, אבל בכל זאת - הערה קטנה לדבריה של Merrymoon.

אין ספק שהחינוך בארץ הוא גרוע וסובל מחסרונות רבים, ביניהם חוסר השקעה בולט מצד המורים (דבר הנובע מהבלאי שלהם, וחוסר הרצון המובהק של משרד החינוך להכניס למערכת מורים חדשים עם מרץ ורצון ללמד), רמת לימוד נמוכה, חוסר עידוד למצוינות (קיים כל הזמן נסיון לשמר את הסטטוס קוו מבלי לנסות לשפר את פני הדברים) וליצירתיות (אין דבר כזה במערכת החינוך. בכלל.) וכשלים חמורים בפרישת תוכנית הלימודים באופן מאוזן על פני 12 שנות לימוד, כאשר עיקר העומס נופל - שלא בצדק - בשנתיים האחרונות ללימודים.

שתי הערות:

* הבעיה עם המורים היא קודם כל השכר הנמוך שלא מעודד אנשים איכותיים (בגדול, אני לא אומר שאין מורים חדשים איכותיים) חדשים לפתוח בקריירת הוראה. כמו כן, קיימים חוקים דרקוניים בנוגע לעזיבת מקצוע ההוראה (לגבי פנסיה וזכויות) ככה שבהחלט קיים בלאי ומורים הרוצים להשתחרר ממקצוע ההוראה אינם יכולים באמת לעשות זאת, מה שכמובן מתבטא בדרך כזו או אחרת.

* אם כבר יש עודף יצירתיות במערכת החינוך :P

פורסם

Wrong on both counts.

ראשית, בהחלט ישנם מורים חדשים שמעוניינים ורוצים ללמד אבל משרד החינוך מעדיף את המורים השחוקים על פני החדשים, ולכן, כאשר יש קיצוצים, המורים החדשים הם הראשונים שעפים החוצה, ואני מכיר כמה מקרים כאלו (למשל, מורה חדש להיסטוריה שפוטר לאחר העדרות של חודש - שירות מילואים במסגרת חומת מגן).

שנית, מערכת החינוך מתנגדת באופן נחרץ לכל הפגנת יצירתיות או יוזמה מצד התלמידים; לכל דבר ישנן תקנות מגבילות ביותר ולתלמיד לא ניתנת אפשרות להיות יצירתי בשום צורה (דוגמה בולטת במיוחד לכך הן עבודות הגמר והמגבלות החמורות החלות עליהן).

פורסם

אני מכיר את תופעת האנשים הטיפשים שמגיעים לציונים גבוהים. כמו שכבר רשמתי בדיון הזה או בדיון אחר, מי שמתרגל מצליח. ככה בנויה המערכת. אנשים, גם טיפשים, מתרגלים עד שהחומר יוצא להם מהאוזניים, והם מקבלים ציונים גבוהים. לי יש בכיתה תלמידה שפשוט מפגרת מוחלטת. לומדת חמש יחידות מתמטיקה, חמש יחידות ביוטכנולוגיה וחמש יחידות פיזיקה. למה זה עובד? כי מתרגלים כל היום, ובסופו של דבר אי אפשר להפתיע אותך עם תרגילים חדשים (למרות שזה בדיוק מה שאמורים לעשות בחמש יחידות).

אני מסכים שצריך בהחלט לעודד קבלה של מורים חדשים, למרות שיש מספר לא מבוטל של מורים וותיקים מצויינים. הבעיה היא, כמו שנאמר, שמקצוע ההוראה ירד כמעט לדרגת זנות. עוד מעט השרתים ירוויחו יותר מהמורים.

אני פשוט לא רוצה להגיב לכל דברי ההלל לחינוך בברית המועצות, כי זה רק יוביל (שוב) לדיון מטומטם של נגד עליה רוסית-בעד עליה רוסית (וכאלה יש כבר בכמויות). אבל אתם רחוקים מרחק רב מאוד מלהיות צודקים, ואני מוכן לקחת כל מתנדב ביום שישי בלילה למרכז כפר סבא כדי לראות את פלאי החינוך הרוסי/סובייטי (בהנחה שנצליח לצאת משם על שתי רגליים).

פורסם

אבירם אני לא רוצה להיכנס לויכוח בעד או נגד עלייה ועל החינוך אבל אני רק רוצ להגיד לך שמאז

הפיכת משטר בשנות 90 המוקדמות המדינה והחינוך שם לא הלכו לשום מקום טוב. רק לידיעתך.

פורסם

אני מוכן לקחת כל מתנדב ביום שישי בלילה למרכז כפר סבא כדי לראות את פלאי החינוך הרוסי/סובייטי (בהנחה שנצליח לצאת משם על שתי רגליים).

אני בספק שתמצא איפשהו במרכז כפר סבא ביום שישי בלילה מישהו שיצא ממערכת החינוך של ברית המועצות. דיברתי על מערכת החינוך ברוסיה ושאר מדינות הגוש הקומוניסטי לפני 1990, לא על מה שנשאר ממנה (ומשאר המערכות ברוסיה) לאחר מכן, וההבדל הוא של שמיים וארץ.

פורסם

פגשתי אנשים ממש טיפשים בחיים שלי, אבל ממש. ומניסיון אני אומר, כשיסבירו להם כמו שצריך, ואחרי

תרגול מאסיבי ביותר גם אתה וגם הם יוכלו להתמודד עם כל בעיה שתרצו.

מתברר שהערכתי הייתה מדוייקת. אחרי תרגול מאסיבי של שבועיים (איזה שעה כל יום), קיבלתי במבחן במתמטיקה 5 יח"ל את הציון המדהים של 55.

::)

"יוכלו להתמודד עם כל בעיה שתרצו"

yeah right

http://news.walla.co.il/?w=//472742

ניצני התעוררות?

what the f*ck ?

שיילכו לעזאזל !

פשוט חייבים לגנוב לנו את כל החיים הבני #%@%.

מרגע שנולדתי, כל שניה מהחיים שלי שייכת לי, ורק לי.

פורסם

לא כולם אולי מתאימים לרמה של 5 יח' לימוד אבל אני גם לא אומר שאם תתרגל המון תוכל להוציא 100.

ו55 עדיין זה לא נכשל, למרות שזה ציון גבולי. עדיין בשביל להצליח ב5 יחידות צריך קצת שכל אבל קח לדוגמא את החינוך

שהיה בברית המועצות בזמנו, שם כולם ניגשו לבגרות והרמה של מתמטיקה הייתה שם 5 יחדות. אתה רוצה להגיד ששם

גם היו 45 אחוז נופלים? לא. כמעט כולם עברו את הבגרויות, אולי בציונים לא 100 אבל עברו ואף התקבלו לאנויבסיטאות

למקצועות שרצו. ככה שהכל תלוי בהסברה, הרגל וחינוך ללמידה.

פורסם

אך בברית המועצות אף אחד לא הכיר סופרים כמו ג'ורג' אורוול, לדוגמא.

לא מדוייק. אומנם אני לא סגור על כך שסופרים שלא ממוצא רוסי נכללו בתוכנית הלימודים שם, אך אני יודע בוודאות שאנשים היו מודעים ללספרות המערבית (ובכלל) באופן כללי. ההורים שלי הם דוגמא לכך, כמעט ולא קרה לי שלקחתי איזה ספר בספריה והם לא קראו אותו או לא ידעו על הסופר, ואני מאמין שהם לא מיעוט. כך שלהגיד "אף אחד" זה הגזמה.

פורסם

לא כולם אולי מתאימים לרמה של 5 יח' לימוד אבל אני גם לא אומר שאם תתרגל המון תוכל להוציא 100.

ו55 עדיין זה לא נכשל, למרות שזה ציון גבולי. עדיין בשביל להצליח ב5 יחידות צריך קצת שכל אבל קח לדוגמא את החינוך

שהיה בברית המועצות בזמנו, שם כולם ניגשו לבגרות והרמה של מתמטיקה הייתה שם 5 יחדות. אתה רוצה להגיד ששם

גם היו 45 אחוז נופלים? לא. כמעט כולם עברו את הבגרויות, אולי בציונים לא 100 אבל עברו ואף התקבלו לאנויבסיטאות

למקצועות שרצו. ככה שהכל תלוי בהסברה, הרגל וחינוך ללמידה.

כי בברית המועצות עשו לאנשים שטיפת מוח. :P

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים