משרד החינוך - בשביל התלמידים אעלק... - עמוד 3 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

משרד החינוך - בשביל התלמידים אעלק...


MishaK

Recommended Posts

1. לא כל האנשים הם גאונים. חלק מתקשים עם הקצב המהיר של כיתות בגרות, חלק קולטים

לאט יותר. ההנתשאות והאמירה השטותית שמי שלומד במב"ר הם טיפשים/מטומטים או משהו דומה זה שטות.

אני הכרתי הרבה אנשים בכלל לא טיפשים שלמדו במב"ר. למה? כי הם עצלנים. זאת כבר סוגיה אחרת שאני לא

אדון עליה כאן.

2. בתור אחד שלמד בכיתת בגרות מלאה ומקצועית וגם סיים 5 יח' בכל המקצעות שאיפשרו לי אני יכול להעיד שברמה

של חמש יחידות צריך להפעיל את השכל אבל לא יותר מדי. הרבה אנשים שאיתם למדתי פשוט מתעצלים לחשוב, לפעול

בהגיון. השורש הקוב של הבעיה נמצא כמובן ביסוד ובשיטות לימוד שם. אנשים שפגשתי אפילו לא יכלו לעשות כפל או אחוזים

בלי מחשבון, שלא לדבר על חישובים בעל פה. חבר'ה, אם לא מפעילים את התאים במוח קשה לצפות הצלחה.

שלא לדבר עם התעצלות בתרגול, בעיה נפוצה ביותר בקרב התלמידים.

3. מרבית האנשים שלמדו איתי בכיתת בגרות היו מטומטמים אפילו יותר מאלה שבמב"ר. ובכלל הרמה הממוצעת של

תלמיד ישראלי היא נמוכה לדעתי, הרבה בזכות החינוך גם בבית וגם בבית ספר. אין עידוד קריאה נכון, החומר מועבר בשיעמום

מולחט ובחוסר אכפתיות, רמת ידע כללי של תלמיד שואפת לאפס, אין עידוד למצוינות, הרחבת אופקים, תחומי ידע, כלום.

אם למערכת לא אכפת מתלמידים, אי אפשר לעשות הרבה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 61
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

בקשר להערות של מישה.... מישה.. אתה במב"ר בונה נודה אנשים שם לא גאונים... אפילו לא קרובים לזה הם יותר נכים שכלית ומתקשים אם בחומר של מב"ר אתה מתקשה אז שאלוהים יעזור לך כי זה לא כיתה חזקה.... אם שינו את מועד הבגרות גם אם זה לא נראה לך יש לזה כנראה סיבה שמורים מבתי ספר אחרים דיווחו שיש עיקוב בלימוד החומר או חרטה כזה כיוון שזאת תוכנית חדשה שנכנסה רק השנה...

עוד מתנסה שחושב שהוא יותר טוב ממני בגלל שהוא נטחן יותר.

אתה יודע מה אתה יכול לעשות עם ההודעות ש'ך, נכון? יופי.

אתה אפילו לא שווה שאני אתחיל לנסות להתעצבן בגללך, ורק לידע כללי, כל מורה שאני מכיר אומר לי שאני צריך להיות במוגבר, ובגלל אנשים כמוך אני שולל את זה.

כל אלה שבמוגבר סנובים מסריחים שאני לא רוצה אפילו לדעת שהם קיימים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. קודם כל אנשים חושבים שאם הם ילמדו טכניקות לפתירה זה יעביר אותם 5 יחידות.

ובכן זה לא נכון, טכניקות אתה לומד ב 3 וב4. ב5 יחידות אתה צריך להפעיל יצירתיות ברוב המקרים.

2. אני לא רוצה לבאס אותך, אבל אל תתחיל עם הקיטורים המיושנים האלה של "לוקח לי יותר זמן" או "יש לי לקות פה ולקות שם",

אפילו אם ברמת האינטיליגנציה שלך אתה מסוגל לעשות את אותם דברים שאנשים אחרים עושים מהר יותר, מסודר יותר וכו...

אם אתה היית מעסיק, את מי היית מעדיף? את זה שעושה הכל מהר\יעיל\מסודר או זה שעובד לאט\לא יעיל\מסורבל?

אתה ממש לא מבאס אותי, שום דבר שתגיד לא ישנה את דעתי בקשר לזה כי יש לי סיבות מספיק מוצקות לדעת שאני צודק.

אתה לא הקשבת למה שאמרתי, אמרתי שביה"ס זה לא קנה מידה להצלחה בחיים, לא בגרוש.

זאת אומרת שבנאדם שהוא מהיר ויעיל במערכת שדורשת למידה בצורה תבניתית ומקובעת שלא מאפשרת לך אופק מחשבה(ביה"ס) לא חייב להיות טוב במערכת חופשית בדורשת המון אינטואיציה ודימיון(מקום עבודה\לימודים אקדמיים).

רוצה דוגמא?

אבא שלי היה איטי בלימודים ואף פעם לא היו לו ציונים טובים, אבל מה?היום הוא מפתח מכונות בעצמו בזכות זה שיש לו המצאתי שלא קשור בכלל למהירות שלך בביה"ס...

אתה צריך להבין טוב, שביה"ס הוא לא הנקודה שבה אתה מבין מה אתה אמור להיות בחיים, הוא בסה"כ כלי שיכול לעזור לך בחיים כדי להתקדם, זה רק הטירונות לחיים האמיתיים.

עוד מתנסה שחושב שהוא יותר טוב ממני בגלל שהוא נטחן יותר.

אתה יודע מה אתה יכול לעשות עם ההודעות ש'ך, נכון? יופי.

אתה אפילו לא שווה שאני אתחיל לנסות להתעצבן בגללך, ורק לידע כללי, כל מורה שאני מכיר אומר לי שאני צריך להיות במוגבר, ובגלל אנשים כמוך אני שולל את זה.

כל אלה שבמוגבר סנובים מסריחים שאני לא רוצה אפילו לדעת שהם קיימים.

בלי הכללות בבקשה... =\

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא אומר שזה מקדם ישיר לאינדיקציה על איכות החיים העתידית שלך, אבל זה בהחלט אינדיקציה לגב ההצלחה שיכולה להיות לך בעולם האקדמי (אם אתה בכלל רוצה תואר וכו').

אתה בחיים לא תוכל להתחרות כי אין לך מה להציע (אם יש לך אלף ואחד לקויות, ולא בגלל שהיית עצלן.).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א. בנאדם עם אלף לקויות ילמד בכלל בביה"ס מיוחד, לא במסגרת רגילה.

אבל אנחנו מדברים פה על התלמיד הממוצע שגם אם הוא בכיתת מב"ר או כללית זה לא אומר שהוא לא יוכל להוכיח את עצמו בחיים אם הוא ישקיע בזה מספיק מעצמו, חוץ מזה מה גורם לך לחשוב שבביה"ס בכלל אפשר לגלות כל כך הרבה לקויות ולהחליט שאלה הן באמת לקויות.

ב. עם כל לקות בא גם יתרון, זה חוק שחל על [bכל] אדם, המוח פשוט מפצה על עצמו.

למשל לילדים אוטיסטים שיש להם בעיות הבנה ותקשורת קשות, יש מדהים, הם יכולים לשמוע יצירה מוזיקלית ואחרי השמיעה הראשונה לנגן אותה, או שהם יכולים במבט אחד לזכור תמונה שלמה ולצייר אותה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ב. עם כל לקות בא גם יתרון, זה חוק שחל על [bכל] אדם, המוח פשוט מפצה על עצמו.

למשל לילדים אוטיסטים שיש להם בעיות הבנה ותקשורת קשות, יש מדהים, הם יכולים לשמוע יצירה מוזיקלית ואחרי השמיעה הראשונה לנגן אותה, או שהם יכולים במבט אחד לזכור תמונה שלמה ולצייר אותה.

אני לא מסכים. יש אנשים פשוט טיפשים, ואין להם שום פיצוי על (במחשבה שניה, אין להם הרבה דאגות בחיים, אז אולי זה פיצוי).

אני חושב שפירוש הר"ת הוא מסלול בגרות רגילה, או משהו כזה (כמובן שיש פירושים יותר יצירתיים :P). המשמעות היא שעושים את מינימום היחידות שצריך כדי לקבל תעודת בגרות, ויש לך הגבלות מסויימות במקצועות הבחירה שלך (אי אפשר להרחיב מקצועות מדעיים, אי אפשר להרחיב מתמטיקה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. לא כל האנשים הם גאונים. חלק מתקשים עם הקצב המהיר של כיתות בגרות, חלק קולטים

לאט יותר. ההנתשאות והאמירה השטותית שמי שלומד במב"ר הם טיפשים/מטומטים או משהו דומה זה שטות.

אני הכרתי הרבה אנשים בכלל לא טיפשים שלמדו במב"ר. למה? כי הם עצלנים. זאת כבר סוגיה אחרת שאני לא

אדון עליה כאן.

2. בתור אחד שלמד בכיתת בגרות מלאה ומקצועית וגם סיים 5 יח' בכל המקצעות שאיפשרו לי אני יכול להעיד שברמה

של חמש יחידות צריך להפעיל את השכל אבל לא יותר מדי. הרבה אנשים שאיתם למדתי פשוט מתעצלים לחשוב, לפעול

בהגיון. השורש הקוב של הבעיה נמצא כמובן ביסוד ובשיטות לימוד שם. אנשים שפגשתי אפילו לא יכלו לעשות כפל או אחוזים

בלי מחשבון, שלא לדבר על חישובים בעל פה. חבר'ה, אם לא מפעילים את התאים במוח קשה לצפות הצלחה.

שלא לדבר עם התעצלות בתרגול, בעיה נפוצה ביותר בקרב התלמידים.

3. מרבית האנשים שלמדו איתי בכיתת בגרות היו מטומטמים אפילו יותר מאלה שבמב"ר. ובכלל הרמה הממוצעת של

תלמיד ישראלי היא נמוכה לדעתי, הרבה בזכות החינוך גם בבית וגם בבית ספר. אין עידוד קריאה נכון, החומר מועבר בשיעמום

מולחט ובחוסר אכפתיות, רמת ידע כללי של תלמיד שואפת לאפס, אין עידוד למצוינות, הרחבת אופקים, תחומי ידע, כלום.

אם למערכת לא אכפת מתלמידים, אי אפשר לעשות הרבה.

1. עצלנות היא לא מילה גסה. :\

2. המממ...למה ציפית ? כשתוקעים אדם במוסד מסריח כמו בתי הספר בארץ למשך 12 שנה, העצלנות מגיעה מעצמה.

ואני למשל - בגיאומטריה/הנדסה, לא משנה כמה אני מתרגל, אני לא יכול לפתור את התרגילים ה******** האלו.

יש אנשים שמיד כשהם מסתכלים על תרגיל, הם מבינים מיד איך לפתור אותו. אני לא. לא משנה כמה אני מתרגל.

(זה מגיע ברובו מן הסיבה שדנתם עליה כאן - שמפתיעים אותך עם משהו מפוצץ שלא ראית קודם. בגיאומטריה זה מתבטא הרבה יותר מבאלגברה, כיוון שלכל בעיה יש מבנה שונה וצורת פיתרון שונה. כאן יש פחות נוסחאות ברורות ויותר חשיבה עצמאית על מה שצריך לעשות. אגב, חלק גדול נובע מהטמטום של "בניית עזר". WTF? אני יכול לעשות תרגיל חדש ופשוט לצד התרגיל שמבקשים ממני לפתור ולקרוא לזה "בניית עזר". מה גם שלא שמעתי פעם אחת שבחיים צריך להוכיח משהו שב-50000/50000 מקרים מה שמבקשים ממך להוכיח מתברר כנכון - משמע - בזבזת את זמנך)

3. ליקוי שיש לציין - ההבדל הדרסטי ברמה בין יסודי לחטיבת ביניים ומחטיבת ביניים לתיכון. אין שום גשר ביניים באמצע, כלום. פשוט אתה מקבל את זה בפרצוף, בלי להיות מוכן לזה.

טוב. Nevermind. השנאה שלי יותר גלובלית מלמערכת החינוך ואני לא רוצה שוב להרוס דיון טוב על ידי פילוסופיה מורכבת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פגשתי אנשים ממש טיפשים בחיים שלי, אבל ממש. ומניסיון אני אומר, כשיסבירו להם כמו שצריך, ואחרי

תרגול מאסיבי ביותר גם אתה וגם הם יוכלו להתמודד עם כל בעיה שתרצו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מסכים. יש אנשים פשוט טיפשים, ואין להם שום פיצוי על (במחשבה שניה, אין להם הרבה דאגות בחיים, אז אולי זה פיצוי).

אני חושב שפירוש הר"ת הוא מסלול בגרות רגילה, או משהו כזה (כמובן שיש פירושים יותר יצירתיים :P). המשמעות היא שעושים את מינימום היחידות שצריך כדי לקבל תעודת בגרות, ויש לך הגבלות מסויימות במקצועות הבחירה שלך (אי אפשר להרחיב מקצועות מדעיים, אי אפשר להרחיב מתמטיקה).

אני חושב שזה יותר נכון לומר שאנשים מהסוג הזה הם לא טיפשים, הם פשוט מהסוג שלא מעניין אותם משום דבר, והם לא שואפים לשום דבר.

בהרבה מקרים זה בגלל שהם פשוט באו ממשפחה שבה ההורים לא כל כך משכילים(אולי גם לא מצליחים כלכלית), אולי זה נשמע קצת גזעני אבל זה פשוט נכון, ילד שגדל בסביבה של תרבות עוני אמור לצאת אחד שלא מתעניין בכלום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חושב שזה יותר נכון לומר שאנשים מהסוג הזה הם לא טיפשים, הם פשוט מהסוג שלא מעניין אותם משום דבר, והם לא שואפים לשום דבר.

בהרבה מקרים זה בגלל שהם פשוט באו ממשפחה שבה ההורים לא כל כך משכילים(אולי גם לא מצליחים כלכלית), אולי זה נשמע קצת גזעני אבל זה פשוט נכון, ילד שגדל בסביבה של תרבות עוני אמור לצאת אחד שלא מתעניין בכלום.

אני חייבל הסכים ולא להסכים איתך.

בעוד שאנוכי בא ממשפחה די ענייה אפשר להגיד אתה לא יכול להגיד שאני טיפש או אדיש לידע(כמו שאת היכול לשים

לב בפורום מדע). אבל במשפחה שלי כולם היו משכיליםוגם עודדו למצוינות ולידע ולכן גם אני כזה. חינוך מהבית זה אחד

הגורמים היותר חשובים בהתפתחות הילד ואני שמח שקיבלתי חינוך מהסוג הטוב ביותר במקרה הזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מסכים. יש אנשים פשוט טיפשים, ואין להם שום פיצוי על (במחשבה שניה, אין להם הרבה דאגות בחיים, אז אולי זה פיצוי).

אני חושב שפירוש הר"ת הוא מסלול בגרות רגילה, או משהו כזה (כמובן שיש פירושים יותר יצירתיים :P). המשמעות היא שעושים את מינימום היחידות שצריך כדי לקבל תעודת בגרות, ויש לך הגבלות מסויימות במקצועות הבחירה שלך (אי אפשר להרחיב מקצועות מדעיים, אי אפשר להרחיב מתמטיקה).

תתפלא, אני מכירה מישהי כל כך טיפשה שחושבת שכל מי שלא יהודי הוא נאצי (ואני מצטטת), והיא לא יכולה להבדיל בין עקרב צהוב לבין גמל שלמה, וכל מיני דברים כאלו. היא פולטת שטויות בקצב של מכונת ירייה אוטומטית ואחרי 5 דקות שיחה איתה, מתה לכם קבוצה של תאי מוח (אני מתחילה לדאוג, אני רואה אותה כל יום!!!). עם כל הטמטום והנכות השכלית שלה (היא קיבלה גם סעיפים על זה בצבא), איכשהו יש לה 5 יחידות בפיזיקה! השד יודע איך אבל יש לה. אז ככה, כל אחד יכול אם הוא מתאמץ ורוצה. למרות שהמערכת דופקת כאן את התלמידים זה לא קשה לעשות בגרות, אם מתאמצים כמובן. הרמה הרי נמוכה ממילא. אבל אם רוצים לעשות מעבר למינימום הנדרש (אותו 45% מהתלמידים בארץ לא מצליחים משום מה לעבור) ולהצליח, אתם תצטרכו להוציא הרבה כסף על מורים פרטיים, סימינרים ושאר ירקות. לא ברור לי למה מערכת החינוך לא שואפת שזה יקרה? מה היה רע בשיטות הלימוד המסורתיות? מי האידיוט האינפאנטיל שהחליט שהתלמידים הם שפני נסיונות ניורולוגיים ודחף כל מיני הפלצות כמו "שפה כמכלול", "בדידים" ושקצים נוספים??? :pissed: אני זוכרת שעליתי ארצה וישר הלכתי לכיתה ב' (מבלי להיות ב-א') וכבר ידעתי לספור עד אינסוף, לחשב חישובים פשוטים, קרוא וכתוב (ברוסית לפחות) והצחיק אותי עד דמעות שילדים בכיתה א' רק לומדים לקרוא ועדיין לא מצטיינים בכך בכיתה ב'. הצחיק אותי עוד יותר הבדידים... זו היתה הפלצה מאין כמוהה! ילדים לומדים שצהוב + ורוד = כתום! גם כשאהייה בת 80 אני אזכור כיצד המורה רינה הפצירה בהוריי שיקנו לי את הבדידים המחורבנים בטענה שבחיים לא אלמד לספור וההורים שלי אמרו לה "אבל הבת שלנו כבר יודעת לספור!" והתקשו להאמין ששאר הילדים בגילי לא יודעים. אם היו יודעים, כבר היו הם ברך למטוס לרוסיה, היכן שהכל אמנם רקוב עד יסוד אבל החינוך עומד איתן על קנו. גם האנגלית שלי הייתה דיי מחורבנת עד שקנו לי מחשב והצטיידתי בדיסקים לועזיים ומילון. היום האנגלית שלי טובה יותר מהעברית (יש לי גם מבטא בריטי מצחיק כזה).

ואולי אנחנו לא צריכים את בתי הספר כלל? אולי אני זקוקים רק לבסיס הזה של לדעת קרוא וכתוב, ולספור. משם הדרך כבר סלולה. הבעיה היא שבתי-הספר אינם מסוגלים להקנות לנו את היכולת הזאת ב-8 שנות לימוד, מה שהורי והסבים שלי הקנו לי בגיל 3(!), לבצע פעולות חשבון בסיסיות ידעתי גם לפני זה. לא אני לא גאון ואני לא מתיימרת להיות. פשוט יש דברים שההורים והמשפחה בכלל יכולים ללמד וזה מקנה בסיס איתן לכל מה שתלמד אי-פעם (ולא רק מקצועות לימוד, אלא גם ערכים), רק שההורים היום הם יעילים כמו מערכת החינוך - הם עסוקים מדיי בשביל קהל היעד שלהם...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חייבל הסכים ולא להסכים איתך.

בעוד שאנוכי בא ממשפחה די ענייה אפשר להגיד אתה לא יכול להגיד שאני טיפש או אדיש לידע(כמו שאת היכול לשים

לב בפורום מדע). אבל במשפחה שלי כולם היו משכיליםוגם עודדו למצוינות ולידע ולכן גם אני כזה. חינוך מהבית זה אחד

הגורמים היותר חשובים בהתפתחות הילד ואני שמח שקיבלתי חינוך מהסוג הטוב ביותר במקרה הזה.

אני חושב שיש לנו קצת אי הבנה ואני מצטער אם לא הבנת אותי, אני דיברתי על התופעה שנקראת "תרבות עוני", שאין לה שום קשר למצב הכלכלי למרות המילה שנגזרת מהביטוי הזה.

הכוונה בביטוי הזה היא לאנשים שאת כל הכסף שלהם הם מוציאים על דברים כמו מכוניות, בגדים וכו'...

אנשים שלא קוראים שום דבר שירחיב להם קצת את הידע, אנשים ששיא העיניין בחייהם מסתכם במי ניצח במשחק השבת(אני גם אוהב כדורגל, אבל צריך עוד דברים בחיים).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חושב שיש לנו קצת אי הבנה ואני מצטער אם לא הבנת אותי, אני דיברתי על התופעה שנקראת "תרבות עוני", שאין לה שום קשר למצב הכלכלי למרות המילה שנגזרת מהביטוי הזה.

הכוונה בביטוי הזה היא לאנשים שאת כל הכסף שלהם הם מוציאים על דברים כמו מכוניות, בגדים וכו'...

אנשים שלא קוראים שום דבר שירחיב להם קצת את הידע, אנשים ששיא העיניין בחייהם מסתכם במי ניצח במשחק השבת(אני גם אוהב כדורגל, אבל צריך עוד דברים בחיים).

אז באמת לא הבנתי אותך. באמת תרבות בארץ הזאת היא איך לומר.......*******. אתה די צודק בעניין הזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...