משרד החינוך - בשביל התלמידים אעלק... - עמוד 2 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

משרד החינוך - בשביל התלמידים אעלק...


MishaK

Recommended Posts

אז יופי לך, כבר מחצית הדאגה (של מרבית תלמידי ארצינו) כבר הוסרה מעל כתפיך! תחשוב שכשאני עשיתי את כל הברויות שלי (מלבלד למקצועות המגמה) ב-י"ב, בנוסף למורה הפלצנית הזקנה שכל הזמן היתה עצבנית כי נראה לי היה לה עצירות או משהו (הבאתי לה מיץ שזיפים בסוף השנה ;D) שהיתה צורחת עליי כשלא הייתי מבינה משהו, גרו אצלי בבניין דק הקירות 2 זונות בדירה ממול והן עשו רעש לא נורמאלי... כשהן לא הביאו לקוחות הביתה, הן סיפרו חוויות מתל-ברוך בתומו של "יום עבודה פורה" ולא היו נותנות לי לישון ולמחרת היה לי שעת אפס... וואי. אז תסתכל על הצד החיובי ותראה כמה תמיכה יש סביבך מצד המורים וכל זה, ואם אתה באמת רוצה לעשות בגרות בכיתה י' אז אתה תצליח. צרייך אבל לדעת לפתוח את הג'ורה על הביורוקרטים המלוכלכים האלו כדי להשיג משהו. איחוליי, עלה והצליח (וזה מכוון לכל התיכוניסטים בפורום).

אני בהחלט שמתי לב שהביצפר שלי הוא די שונה מכל התיכונים שחבריי מכירים.

לי רק השנה יש 5 בגרויות. היסטוריה, לשון, תקשורת, מתמטיקה וטכנולוגיה (דחפו לנו במקום מחשבים... משהו דפוק תחת).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 61
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

...ותלמיד שעושה יותר משלושת היחידות המגוכחות במתמטיקה, נחשב יצור מזן נדיר ומוזר. לימור לבנת יכולה להתבכיין כמה שבא לה על הדיצוצים בתקציב בחינוך. מעולם התקציבים לא היו גדולים כמו בימינו, רק שב-15 השנים האחרונות החינוך לא היה יכול להיות יותר גרוע... אז תלמידים חמודים, זכרו - אין לכם על מי לסמוך שיציל לכם את הבגרות אלא רק על עצמכם.

זה כל כך נכון שבא לבכות. החינוך בארץ כמעט ולא קייםו לכן התוצאות בהתאם, אני חושב שרבים יסכימו איתי בכך שכמעט כל אחד מסוגל לעשות חמש יחידות מתימטיקה, הרי אין שם שום דבר קשה מדי, הבעיה היא שלא מלמדים כראוי. 9-8 שנים ראשונות של בית ספר פחות או יותר מבוזבזות, לא מנצלים אותם כדי ללמד יותר מדי וגם לא כדי לחנך. בשלוש שנים האחרונות מתחילים ללמד אבל לא חינכו קודם לכן הרבה לא יודעים איך ללמוד ומה זה משמעת למידה. ואז יוצא שמלא תלמידים מתקשים בנושאים שכל אדם יכול להבין אותם בקלות ובנוסף לכל קיימת אנרכיה וחוסר משמעת שמקשה לקלוט דברים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מסכים עם האמרה שלך שכל תלמיד יכול לעשות 5 יח"ל מתימטיקה, זה פשוט עניין של אינטיליגנציה.

אהבל נשאר אהבל בין אם תשקיע בו כסף או לא, רק יהיה הפרש ציון קטן בגלל ידע עיוני שהוא יצבור שלא יעזור לו הרבה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מסכים עם האמרה שלך שכל תלמיד יכול לעשות 5 יח"ל מתימטיקה, זה פשוט עניין של אינטיליגנציה.

אהבל נשאר אהבל בין אם תשקיע בו כסף או לא, רק יהיה הפרש ציון קטן בגלל ידע עיוני שהוא יצבור שלא יעזור לו הרבה.

בינינו זה סתם בולשיט...כל אחד יכול לעשות 5 יח'

כל הקטע זה ממש, אבל ממש לתת המקסימום השקעה.

כל "אהבל" יכול לעבור בגרות במתמטיקה עם ציון טוב אם הוא משקיע מספיק...אל תעשה מזה רמה של אוניברסיטה, זה סך הכל תרגילים טכניים שדורשים מעט מחשבה והרבה תירגול.

ד"א: זה מוזר שאתם אומרים שלא נותנים לכם לגשת ליחדות מסויימות, כי בתיכון יש חוק שאסור למנוע מתלמיד ללמוד 5 יח' בכל מקצוע ולגשת אליו, חוץ מזה אתם יכולים לגשת לאיזה בגרות שאתם רוצים באופן פרטי ואף אחד לא יצייץ.

חבר שלי ניגש לבד לבגרות באלקטרוניקה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בינינו זה סתם בולשיט...כל אחד יכול לעשות 5 יח'

כל הקטע זה ממש, אבל ממש לתת המקסימום השקעה.

כל "אהבל" יכול לעבור בגרות במתמטיקה עם ציון טוב אם הוא משקיע מספיק...אל תעשה מזה רמה של אוניברסיטה, זה סך הכל תרגילים טכניים שדורשים מעט מחשבה והרבה תירגול.

המון המון תירגול. זאת מילת המפתח פה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תתפלא, יש המו אנשים שמבלים המון על תרגול אבל מה לעשות, הם פשוט לא מצליחים לפתור את התרגילים במבחנים\בגרויות כי תמיד מפתיעים אותם עם תרגילים שהם בחיים לא ראו שדורשים חשיבה מתקדמת.

אי אפשר להתכונן לכל מצב, וכשאתה חכם אתה יכול להתמודד עם כל מצב.

ותחשבו על זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Merrymoon די צודקת.

לדעתי כל הבלאגן של הב"ס בארץ בכלל מיותר.

עד כיתה א' הילדים רק הורגים זמן.

מכיתה א' עד ט', לומדים קרוא/כתוב ובעיקר הורגים את הזמן(למעט טיפה חשבון חיבור/לחיסור/כפל בסוף, מסביר למה רוב האנשים שלמדו איתי בסוף י"ב 4יח"ל מתמטיקה, לא ידעו לחשב אחוזים...).

מכיתה י' עד י"ב, דואגים לנוכחות ולשאר הדברים כדי שלא להדפק מנקמות אישיות של מורים במגנים, וללמוד את מה שצריך לבגרות, בעיקר מחומר מצד פרטי(סיכומים מאינטרנט, מורים פרטיים וכו')

90%+ מהמורים שניתקלתי בהם פשוט לא יודעים ללמד! הם באים לכיתה, מעבירים את השיעור איך שבא להם ובצילצול הם שמים פס על כולם

(עושים רושם שהם באים בשביל השעות בלבד, כיוון שגובה המשכורת שלהם ניתנת על נוכחות ולא על ציונים של התלמידים)

ואחרי זה שמישהו עוד יתפלא על המיקום ה"גבוהה" של בדירוג עולמי ברמת החינוך?! :cwm13:

ובתור אחד שכבר סיים להדפק ע"י המערכת(לזה הייתי קורה פשוט ביזבוז של 12 שנה), אני יכול להעיד:

*שאני לא זוכר כמעט כלום מהיסודי(רק שם שלו :-X, וכמה אירועים חריגים)

*עד כיתה ט' בקושי ידעתי קרוא/כתוב באנגלית(ועוד הייתי בהקבצה א?! זה השתפר דרסטי כשקנו לי את המחשב ;D)

*בסוף י"א וי"ב למדתי את רוב החומר מסיכומים מאינטרנט ועם חברים. (היו מורים בודדים שממש השקיעו בכיתה שלי)

ועכשיו אחרי שהצלחתי לסיים את רוב המקצועות שידעתי לבד בציונים גבוהים(חוץ ממתמטיקה, בגלל שהמורה ה*@#$ שהודיע על מועד של מבחן דרך קשר כיתתי שלא הגיע אלי :boid:) אני עוד צריך להשלים את כל החרטא האומניים שאשכח בשבוע אחרי הבחינת הבגרות עצמה :-X

בקיצור: ב"ס זה מיותר!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תתפלא, יש המו אנשים שמבלים המון על תרגול אבל מה לעשות, הם פשוט לא מצליחים לפתור את התרגילים במבחנים\בגרויות כי תמיד מפתיעים אותם עם תרגילים שהם בחיים לא ראו שדורשים חשיבה מתקדמת.

אי אפשר להתכונן לכל מצב, וכשאתה חכם אתה יכול להתמודד עם כל מצב.

ותחשבו על זה.

אבל אתה לא מבין שמתמטיקה של תיכון זה ממש הבסיס של התחום?

זה נכון שבשביל להתקדם בתחום מסויים צריך כישרון, אבל זה ממש הבסיס של הבסיס כל אחד יכול לעבור את זה.

וחוץ מזה כבר ראיתי את ה"הפתעות" כביכול ועשיתי מספיק בגרויות כדי לומר לך בפירוש שזה ממש לא נכון, אין שום הפתעות רציניות, אם תרגלת ועשית מספיק תרגילים ברמה גבוהה, אין סיבה שלא תעבור.

אין שום הפתעות שדורשות ממך "חשיבה מתקדמת"...מניסיון...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

They also refused to let my class do 5 units English at the end of 10th grade out of the claim it's too hard even though I've done many past bagruyot and my lowest grade was a 93...

Only in Israel.. :/

אוקיי אני חייב להגיב על השטויות שאתה מפציצים פה זה לא שאני אוהב את ביצפר או משהו אני אפילו שונא את ביצפר אבל יש פה הרבה דברים מוגזמים לגמרה... אני כרגע ביב' מסיים השנה תודה לאל ואני לומד במגמת ביוטכנולוגיה...

עכשיו ארמגדון...

תשמע כמו שאתה אומר פה סירבו לתת לכם החננות הקטנים לעשות 5 יחידות בכיתה י' אבל תבין שבעולם יש עדיין סדר מינימלי ולא כל אחד עושה מתי שהוא רוצה או מרגיש מוכן "דוברי אנגלית" שכמובן אתה אחד מהם או יותר נכון אתה מאותגר מבחינה עיברית כי הרי אפילו פה אתה לא מסוגל לדבר עיברית עושים בכיתה יא'... כיתה יא' זה הכיתה המינימלית שלא בתוך מסגרת מיוחדת [אני מכיר כמה באזור הצפון שעושים בכיתה י' באישור משרד החינוך] גם אם אתה מאוד רוצה אני חייב לחכות לכיתה יא'..

בקשר להערות של מישה.... מישה.. אתה במב"ר בונה נודה אנשים שם לא גאונים... אפילו לא קרובים לזה הם יותר נכים שכלית ומתקשים אם בחומר של מב"ר אתה מתקשה אז שאלוהים יעזור לך כי זה לא כיתה חזקה.... אם שינו את מועד הבגרות גם אם זה לא נראה לך יש לזה כנראה סיבה שמורים מבתי ספר אחרים דיווחו שיש עיקוב בלימוד החומר או חרטה כזה כיוון שזאת תוכנית חדשה שנכנסה רק השנה...

עוד דבר שאומרים פה ש3 יחידות ו5 זה אותו דבר... זה ממש אבל ממש אבל ממש לא.. אין דימיון או קשר בחומר לפחות בתוכנית שאני למדתי... אני ב4 יחידות... ה4 יחידות וה5 הם כמעט זהות השונה הוא התקדמות החומר ומרחק ההתקדמות בכל נושא זה בדוק ומדוייק בקשר ל3 החומר בכלל לא קשור אולי בקטעים מסויימים אבל הרבה חומר שאנחנו לומדים 3 לא ראו ולא יראו בחיים וגם כל מיני נושאים שהם לומדים אין קשר.

בית ספר זה מוסד מטומטם אין בן אדם שיסכים איתכם יותר ממני אבל למדתי מאנשים טובים ומעטים שעדיין קיימים במערכת החינוך שלמרות שלחומר אין כל משמעות או שימוש הוא מפתח את המחשבה עצמאית.. ועוד הרבה דברים שתוכל בחיים להשליך את הדברים האלה בצורה זו או אחרת עליהם אין מה לעשות כולם לומדים וכולם עושים את זה אפשר להתלונן כמה שרוצים אף אחד לא רוצה באמת ללמוד יש כאלה שלומדים יותר וכאלה שפחות אבל בסוף רובנו מסיימים ואז יגיע החרא של הצבא ואל תצפו ששם יהיה יותר טוב...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל אתה לא מבין שמתמטיקה של תיכון זה ממש הבסיס של התחום?

זה נכון שבשביל להתקדם בתחום מסויים צריך כישרון, אבל זה ממש הבסיס של הבסיס כל אחד יכול לעבור את זה.

וחוץ מזה כבר ראיתי את ה"הפתעות" כביכול ועשיתי מספיק בגרויות כדי לומר לך בפירוש שזה ממש לא נכון, אין שום הפתעות רציניות, אם תרגלת ועשית מספיק תרגילים ברמה גבוהה, אין סיבה שלא תעבור.

אין שום הפתעות שדורשות ממך "חשיבה מתקדמת"...מניסיון...

מה שנכון נכון מטמתיקה לצערי זה שיטה וטכניקה המורה מלמד אותך טכניקות לגשת לתרגיל ולפענח אותו ולפרק אותו אין פה שום דבר אחר

מי שלא מתרגל בבית לא לומדת את הטכניקה וחושב בגלל שהוא ראה את התרגילים בכיתה הוא יפתור במבחן זה לא עובד ככה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תרד כבר מהקטע של נכים שכלית, אני אפילו לא רוצה לומר לך כמו מה שאתה נשמע...

יש כאלה שלומדים לאט וצריכים יותר שעות ללמוד ויש כאלה שלא.

אבל זה ממש, אבל ממש לא משליך על האינטלגנציה שלך וההצלחה שלך בחיים.

אם אתה מסתכל על בית ספר כקנה מידה לרמת אינטלגנציה אז שתהיה בריא...

עריכה: שלא תתבלבל זה מכוון להודעה הקודמת יותר שלך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אחי אני מכיר אנשים שלומדים במגמות האלה... זה לא אנשים עם פותנציאל שלא ממצא את עצמו לפחות רובם אני לא יכליל

אבל זה פשוט אנשים סתומים ברמה בין לאומית שבקושי עיברית יודעים לכתוב...

כמובן זה לא כולם יש כאלה פשוט עצלנים בצורה מחרידה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. קודם כל אנשים חושבים שאם הם ילמדו טכניקות לפתירה זה יעביר אותם 5 יחידות.

ובכן זה לא נכון, טכניקות אתה לומד ב 3 וב4. ב5 יחידות אתה צריך להפעיל יצירתיות ברוב המקרים.

2.

תרד כבר מהקטע של נכים שכלית, אני אפילו לא רוצה לומר לך כמו מה שאתה נשמע...

יש כאלה שלומדים לאט וצריכים יותר שעות ללמוד ויש כאלה שלא.

אבל זה ממש, אבל ממש לא משליך על האינטלגנציה שלך וההצלחה שלך בחיים.

אם אתה מסתכל על בית ספר כקנה מידה לרמת אינטלגנציה אז שתהיה בריא...

אני לא רוצה לבאס אותך, אבל אל תתחיל עם הקיטורים המיושנים האלה של "לוקח לי יותר זמן" או "יש לי לקות פה ולקות שם",

אפילו אם ברמת האינטיליגנציה שלך אתה מסוגל לעשות את אותם דברים שאנשים אחרים עושים מהר יותר, מסודר יותר וכו...

אם אתה היית מעסיק, את מי היית מעדיף? את זה שעושה הכל מהר\יעיל\מסודר או זה שעובד לאט\לא יעיל\מסורבל?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תשמע, אני כנראה לא אצליח לשכנע אותך, אבל מה שלומדים בבית ספר זה כמעט אך ורק טכניקה. וכן גם בחמש יחידות אתה לא צריך מחשבה כמו שאתה צריך להיות מתורגל לעשות דברים כמו שלימדו אותך. אם אתה חושב בחמש יחידות צריך להפעיל יצרתיות יתרה (יצירתיות מסויימת צריך להפעיל בכל בחינה) אז מה אתה אומר על כך שכל פעם שיש בחינת בגרות עם תרגיל שקצת חורג (בעצם עזוב חריגה, גם ניסוח שונה לפעמים מעורר סערה) מהתבניות המוכרות כולם מתלוננים על קושי ועל כך שזה לא בסדר? הרי אם אלו שניגשים לחמש יחידות הם בעלי אינטלגנציה גבוה במיוחד לא אמורה להיות בעיה להתמודד עם זה. אבל עובדה שזה לא כך. אני אומר לך שאצלי בבית ספר לא היה דבר כזה לא לגשת לחמש יחידות מתימטיקה, וכולם, אפילו כאלו שהתקשו מאוד ולא תמיד הלך להם במהלך הלימודים קיבלו ציונים מכובדים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...