ממצב סוריה - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ממצב סוריה


יואב גולדהורן

Recommended Posts

אי אפשר לנצח את המצב הכלכלי ע"י החלפת השילטון.

כל מה שאפשר להשיג זה שינוי זמני חסר משמעות.

http://www.youtube.com/watch?v=i6vj-wFSwGQ&feature=related

סלח לי אבל אתה מדבר שטויות שצריכות להימחק מיידית. סוריה נמצאת במצב שהיא נמצאת כי מוטלות עליה סנקציות כלכליות רציניות,בגלל מדיניות השלטון שלה שהוא תומך בטרור. ברגע שסוריה על פניו תהפוך לדמוקרטית המצב הכלכלי ישתפר לאין שיעור. הארץ הזאת כל כך ענייה שכל שינוי ישפר שם את המצב הכלכלי.

לשאלת פותח הדיון וכמו שהוסבר,בסוריה שולטת כת צבאית מהמיעוט העלווי שמונים סך הכל פחות מ10 אחוז מאוכלוסיית המדינה. הם שולטים בכל מנגנוני השלטו והצבא.

90 האחוז האחרים הם סונים שרובם עניים מרודים. מה כל השאר רוצים? דמוקרטיה,בתקווה שאנשים עניים ולא משכילים כמו בסוריה באמת מבינים מה זה דמוקרטיה אמיתית,לפי דעתי הם לא מוכנים,אבל אתה צריך להיות נגד הצד של השלטון שמקושר עם איראן וחיזבאללה. סוריה חלשה זה תמיד טוב לישראל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מישהו פה למד על אביב הימים באירופה? (הרוב היו אמורים ללמוד בבית ספר)

המצב במדינות ערב נראה לי מאוד דומה למה שהיה באירופה.

מהפיכות רחבות היקף שהתחשו ברוב מדינות אירופה הטוטליטרית. שבסופו של דבר דוכאו אחרי תקופה קצרה (ולכן נקראו אביב על שם קוצרם).

אבל למרות שהן נכשלו, הן זרעו את הזרעים לַדמוקרטיה האירופית.

ככה לדעתי גם המצב היום במדינות ערב, המהפיכות יצליחו אבל יעלו דיקטטורים חדשים, אבל הזרעים של המהפיכות האלה והחופש הקצר ינביטו דמוקרטיות בארצות ערב בעוד 20-30 שנה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באירופה היו הרבה מאוד שינויים בחברה כגון מהפכה תעשייתית, עלייה ברמת השכלה, החלשות של הכנסייה ועוד. במדינות ערב המצב שונה לחלוטין. הם עניים בגלל ילודה ובורות שכופה עליהם איסלאם וחושבים שמצבם קשה בגלל מנהיג ולא בגלל שהם צריכים להאכיל שבעה ילדים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...