פעם ראשונה שאקנה מצלמה , צריך המלצה כמובן! :) - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

פעם ראשונה שאקנה מצלמה , צריך המלצה כמובן! :)


jclarkk

Recommended Posts

מה התקציב הכולל למצלמה, וכרטיס זכרון? עד 900ש"ח

אילו נושאים אתה מתכוון לצלם? באילו תנאי תאורה - בעיקר באור יום או גם בתנאי תאורה חלשים יותר? הכל מהכל, דגש אבל על כך שבחודש הקרוב אני אצלם הרבה בתוך הבית למטרת הפרוייקט בנייה של המחשב שלי וגם בשביל ביקורת זיכרונות.

האם אתה מתכוון לצלם באור חלש ללא פלאש? בדף הזה תוכל לקרוא על ההבדלים בין צילום ללא , צילום עם ישיר וצילום עם חיצוני (ישיר ומוקפץ).

לא נראה לי.

האם יש לך נכונות לצלם באור חלש עם חצובה? לידיעתך, חצובה הכרחית לצילום נופים ליליים. העלות של חצובה בסיסית נעה בין 200 ל-400 ש"ח, ושל חצובת שולחן בין 50 ל-150 ש"ח. לא.

האם יש לך נכונות לצלם עם חיצוני? לידיעתך, פלאש חיצוני מאפשר לצלם בקלות תחת תאורת חדר - ללא מריחות תנועה כתוצאה מרעידות היד או תנועה בנושא, ועם תוצאות הרבה יותר מחמיאות מאשר עם פלאש פנימי. העלות של פלאש כזה יד שניה נעה בין 400 ל-600 ש"ח או 1000 עד 1200 ש"ח לפלאש חדש. לא.

האם חשוב לך לצלם באור חלש ללא חצובה וללא פלאש (כלומר בהחזקת המצלמה ביד)? בעיקרון יכול מאוד להיות עקב מה שציינתי בייעוד שלו.

האם אתה משתמש כיום במצלמה דיגיטלית אחרת? אם כן, מה שם היצרן והדגם, ומה חסר לך בה? זו תהיה המצלמה הייעודית הראשונה שאקנה :)

האם אתה מתכוון להדפיס או לצפות בתמונות על גבי מסך? אם הראשון, מהו גודל הנייר המקסימלי שאתה מעריך שתרצה להדפיס? נראה לי שסטנדרטי? :-[

מהו טווח העדשה במ"מ שחשוב לך? שים לב שמכפלת הזום (למשל X10) אינה נתון מועיל בבחירת . הנתון החשוב הוא טווח העדשה במ"מ. המאמר הזה ייתן לך מושג לגבי לגבי הטווחים השונים. למרות שקראתי את המאמר עדיין לא הצלחתי לענות על זה :\

כמה מהותייים לך המשקל והגודל של המצלמה? האם תתפשר על תכונות או על איכות תמונה עבור שנכנסת לכיס? האם עם יכולות גבוהות יותר, אבל שדורשת נרתיק נפרד היא אופציה מבחינתך? לא ממש משנה לי.

האם אתה נעול על יצרן מסויים? אם כן, מדוע? פתוח להכל.

לא מילאתי את המשך השאלון כי אני פשוט לא מתמצא, אשמח אם תוכלו לעזור לי למצוא את המצלמה בשבילי :)

תודה מראש לעוזרים!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אתה מתכוון לצלם הרבה תמונות של פרויקט המחשב בבית הייתי ממליץ לך בכל זאת לשקול חצובה ולחפש שניתן לצלם איתה חשיפות ארוכות יחסית.

אם תיעוד הפרויקט חשוב לך - אתה בוודאי תרצה תמונות איכותיות, בנוסף - אם אתה רוצה תמונות "מקצועיות" לליווי של סקירות, אתה גם צריך תמונות שנראות טוב.

לשם כך אתה חייב לצלם ב-ISO נמוך יחסית (במצלמה קומפקטית מדובר ב-ISO400 ומטה) מה שידרוש חשיפות יחסית ארוכות אם אתה מצלם בתוך הבית עם תאורה ביתית סטנדרטית (משך חשיפה של 1/20 ויותר), במצב כזה אתה חייב חצובה על מנת להמנע ממריחות מכוערות.

אופציה נוספת היא שימוש בתאורה מלאכותית (מבזק, קופסאת אור) אולם אלו טכניקות צילום מתקדמות ויתכן ולא תרצה להשקיע זמן בלימוד שלהן.

באם אין לך כוונה לצלם מעל חצובה - אז יש מס' מצלמות שיכולות לתת תוצאות סבירות ב-ISO גבוה יחסית ונמצאות בתקציב שלך -

פוג'י F200, פוג'י F70

הקנון SX130IS היא מאוד וורסטילית ועם איכות תמונה סבירה יחסית לתקציב שלה - היא פחות מוצלחת מהפוג'י ב-ISO גבוה ובאיכות התמונה בכלל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

צירפתי לך פוסט מעולה על קניית מצלמות, אני בטוח שהוא יעשה לך סדר בראש

אני קניתי את ה OLYMPUS דגם SP800 שאני מרוצה ממנה מאוד, יש לה זום אופטי מטורף, מייצב כפול (נגד טשטושים) והתמונות יוצאות איכותיות ברמה גבוהה מאוד!

היא עולה 1300 באתר, ואתה מקבל גם אחריות כפולה שזה מאוד חשוב

מדריך מצלמות:

http://www.traklin.co.il/content.asp?cc=122691

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ב1200ש"ח לדעתי קח את הPANASONIC TZ-10

אח שלי לקח כזאת לניו-זילנד, בהתחלה לקח לי זמן לשכנע אותו לקנות במחיר כזה, היום הוא מודה לי ששכנעתי אותו, הוא אומר שהיא מוציאה נהדרות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...