חוקי האלכוהול החדשים - עמוד 2 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

חוקי האלכוהול החדשים


benor

Recommended Posts

אז אל תשתה פעם אחת, אם הדבר היחידי ביציאה שכיף זה האלכוהול תשב בבית עם בקבוק סטולי וזהו...

זו הגזמה. ברור שאם זה היה באמת משנה וחשוב, הייתה לזה הצדקה.

אבל אין שום הצדקה לכך שבן אדם נורמטיבי, שומר חוק והגון, יצטרך להימנע משתיה של כוסית יין בארוחת הערב, או סתם שתיה של בקבוק בירה צוננת. פשוט אין שום סיבה לכך, זה חלק מהחיים, ולא ממקרים אלו נגרמות תאונות.

אפשר להתחיל למפות 1000 סיבות שיכולות להוריד את כושר האשם לנהוג. אז מה, נאסור את כל 1000 הגורמים הללו?

בוא נאסור לנהוג אחרי לקיחת כדור אדוויל, בוא נאסור לנהוג אחרי אכילת סטייק 400 גרם, בוא נאסור לנהוג אם לא ישנת 8 שעות בלילה, בוא נאסור לנהוג אם אתה לא עם נעליים נוחות, בוא נאסור לנהוג אם יש לך שילשול, בוא נאסור לנהוג אם החברה שלך לידך ועומד לך.

העקרון הוא שבסופו של דבר, במדינת האזרחים כן מצפים שיסמכו על שיקול דעתם במידה מזערית כלשהי. לא יכולים לקחת מן האזרח כל שיקול דעת, לחלוטין. ולא לאפשר לשתות לאחר שתיה של כמות מזערית של אלכוהול היא בדיוק מקרה זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יחד עם זאת, לצערי החרדים הם ממש לא הסיבה היחידה. כמות הכסף שהמדינה ורשויותיה השונות מרוויחות מהנהג הישראלי (מיסים, אגרות, קנסות) גורמות לכך שכל נסיון לספק אלטרנטיבה לרכב פרטי פוגעת להן בכיס, אז הן פשוט יטרפדו אותו.

אני לא בטוח בכלל שאתה צודק. באופן כללי יש משהו בדבריך, אבל מניסיוני בחיפה - ששם קווי הלילה פועלים (ויש אפילו אוטובוסים בשבת - במתכונת מאוד מצומצמת אבל יש) - הם הצלחה מסחררת ובכל קיץ נפתחים קוים חדשים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי, אז יש לך מספר מצומצם של קווים עירוניים (מקסימום בין חיפה לקריות) שפועלים בתדירות נמוכה. זה ממש לא יאפשר לאדם לוותר על הרכב הפרטי, אבל אם הקווים פועלים בשבתות זה דווקא בניגוד לעמדת החרדים... מה שאומר שבמקומות שהקווים אינם פועלים, החרדים הם לאו דווקא הבעיה היחידה או אפילו העיקרית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זו הגזמה. ברור שאם זה היה באמת משנה וחשוב, הייתה לזה הצדקה.

אבל אין שום הצדקה לכך שבן אדם נורמטיבי, שומר חוק והגון, יצטרך להימנע משתיה של כוסית יין בארוחת הערב, או סתם שתיה של בקבוק בירה צוננת. פשוט אין שום סיבה לכך, זה חלק מהחיים, ולא ממקרים אלו נגרמות תאונות.

אפשר להתחיל למפות 1000 סיבות שיכולות להוריד את האשם לנהוג. אז מה, נאסור את כל 1000 הגורמים הללו?

בוא נאסור לנהוג אחרי לקיחת כדור אדוויל, בוא נאסור לנהוג אחרי אכילת סטייק 400 גרם, בוא נאסור לנהוג אם לא ישנת 8 שעות בלילה, בוא נאסור לנהוג אם אתה לא עם נעליים נוחות, בוא נאסור לנהוג אם יש לך שילשול, בוא נאסור לנהוג אם החברה שלך לידך ועומד לך.

העקרון הוא שבסופו של דבר, במדינת האזרחים כן מצפים שיסמכו על שיקול דעתם במידה מזערית כלשהי. לא יכולים לקחת מן האזרח כל שיקול דעת, לחלוטין. ולא לאפשר לשתות לאחר שתיה של כמות מזערית של אלכוהול היא בדיוק מקרה זה.

:goodposting:
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי, אז יש לך מספר מצומצם של קווים עירוניים (מקסימום בין חיפה לקריות) שפועלים בתדירות נמוכה. זה ממש לא יאפשר לאדם לוותר על הרכב הפרטי, אבל אם הקווים פועלים בשבתות זה דווקא בניגוד לעמדת החרדים... מה שאומר שבמקומות שהקווים אינם פועלים, החרדים הם לאו דווקא הבעיה היחידה או אפילו העיקרית.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3989162,00.html

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה מצער שאין בשבת. אני משער שלא מעט נהגים, היו רוצים ומוכנים לעבוד ביום שבת בשביל התוספת בשכר.

The Avatar, אני לא חושב שהם לוקחים מאיתנו את שיקול הדעת במלוא מובן המילה. עדיין יש לך את זכות הבחירה אם לעלות על ההגה או לא לאחר שתיית האלכוהול.

הם בסה"כ החמירו את החוק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מתוך הכתבה:

למרות שבליל שבת נפגעים לא מעט צעירים בתאונות דרכים, בדרך חזרה מבילוי, ראש העיר תל-אביב רון חולדאי ללא ממהר להפעיל את קווי הלילה של התחבורה הציבורית גם בימי שישי בערב. הסיבה: הסיעות החרדיות במועצת העיר הטילו וטו.

כנראה שיש אנשים שאי חילול שבת (שבכל מקרה יתבצע...) יותר חשוב להם מאשר חיי אדם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קווי הלילה הם הצלחה גדולה בכל מקום שהם נפתחו ככה שלפחות חלק מהנהגים בוחרים לא לנהוג.

למרות שלדעתי אלה שבוחרים לסוע בקווי לילה הם דווקא אלה שבכל מקרה לא היו שותים ונוהגים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

The Avatar, אני לא חושב שהם לוקחים מאיתנו את שיקול הדעת במלוא מובן המילה. עדיין יש לך את זכות הבחירה אם לעלות על ההגה או לא לאחר שתיית האלכוהול.

הם בסה"כ החמירו את החוק.

יופי, יש לי את הבחירה לעלות על ההגה ולהיעצר. :kopfpatsch:

בנוגע לקווי הלילה:

אין ספק שהם חשובים מהבחינה הזו ("הצלת חיים"). עוד סיבה שבגללן הם חשובים - ובכן... כי מגיעה לאזרחי מדינת מערכת ראוייה? יש אנשים שעובדים משמרת לילה, יש כאלה שיוצאים מהעבודה מאוחר, יש כאלה שסתם נקלעו למצב פעיל בלילה. טיפשי לדון על הצורך בהם אך ורק בשביל "להציל חיים". קווי הלילה מגיעים לנו כי הם מגיעים לנו. כנ"ל תחבורה בשבת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני יכול לומר לך שהקווי לילה בחיפה לפחות הם הצלחה גדולה - אני משתמש בהם כל פעם שאני יוצא לפאב בשיש בלילה ותמיד האוטובוס מלא לגמרי כך שלא מעט אנשים מעדיפים לנסוע בהם מאשר לנהוג שיכורים או לא לשתות). הם אלטרנטיבה עדיפה בהרבה על לא לשתות ולצאת עם אוטו או על לקחת מונית שהיא הרבה יותר יקרה האלטרנטיבה השלישית של לנהוג שיכור ( אני לא מדבר על שתיתי כוס יין או שליש בירה עם ארוחה -שאם האלכוהול בדם שלך מתפרק בקצב סביר אז שתסיים ותלך אתה תהיה בסדר כנראה גם אחרי החוק החדש (לפי מה שאני זוכר שעה +- מספיקה לפירוק של מנת אלכוהול בבן אדם ממוצע) אלא על אחרי ערב בפאב לא קיימת מבחינתי וכדי שהיא לא תהיה קימת מבחנית עוד הרבה אנשים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...