עבור לתוכן

צריך את עזרתכם

Featured Replies

פורסם

סליחה אם זה לא המקום לשאלה...

בניתי מפרט מאחת החנויות הנחשבות והזמנתי.

כנראה עליתי על טעות בתמחור אחד הרכיבים, הבדל של כ 200 ש"ח.

האם הם יכולים להתנער?

:s05:

פורסם

לא מבחינה חוקית. אם הם מפרסמים מחיר של מוצר הם חייבים לספק אותו במחיר הנ"ל.

בפועל תמיד אפשר לטעון שאין אותו כרגע במלאי, ויש בעייה עם המלאי בחו"ל, ואי אפשר להזמין כרגע ועוד מיליון תירוצים.

בתכל'ס אם בעל/מנהל החנות בעל יושרה, הוא יעמוד מאחורי המחיר שפירסם גם אם זו טעות (ואולי זו בכלל לא טעות - אולי הם רוצים להיפטר ממלאי). אם הוא רמאי, הוא כבר ימצא דרך להימנע מלמכור לך את המוצר.

פורסם

יכול להיות שהזמנת ביום חמישי ואמול מחירים השתנו? אם כן במקרים האלה לא תוכל לעשות כלום. אבל אז יש טעות בחישוב לדעתי בכל רשת שמכבדת את עצמה יתנו לך מענה הולם.

פורסם
  • מחבר

לא הבנתי "יום חמישי... אתמול...".

חנות מאוד מומלצת פה שתמחרה אתמול מוצר ב 250 ש"ח פחות ממה שהוא מופיע היום ואני עשיתי הזמנה.

אני פשוט רוצה לדעת אם לדרוש או שלא. לא רוצה לפרסם כאן שם ולעשות נזק.

אני יכול לפרט. לשיקול דעת מנהל הפורום.

פורסם

דיברת עם החנות כבר והם סירבו לעזור לך?

פורסם

כדאי לשים לב שבכל האתרים הללו יש אותיות קטנות שאומרות אם נתמצט את הדבר הבא:

אנחנו לא חייבים לכם כלום, כל מה שרשום באתר נתון לשינוי - ט.ל.ח. ומאחר ולכל אחת מהחברות הגדולות יש את הדברים האלו באתר שלה - ולא רק להן, הן מכוסות מבחינה משפטית.

לפני שנה עד שנתיים (למיטב זיכרוני) גם אני נתקעתי עם מצב דומה עם SKYPC (אם אני לא טועה) ששמו בטעות את המחיר הדולרי בתור מחיר שיקלי על לוח P43 איזשהו, כלומר לוח אם P43 בערך של דאז כמה מאות שקלים טובים בכ260 ש"ח. הזמנתי ויצרו איתי קשר להסביר לי את מהות הטעות. לא צריך להשתולל, לא על כל טעות צריך לשלם, אם משהו נראה טוב מדי הוא בדרך כלל באמת טוב מדי. לא נגרם פה כל נזק אמיתי.

פורסם
  • מחבר

לא משתולל...

מצד שני, לו אני הייתי עושה טעות וקונה משהו שלא הייתי צריך אני לא בטוח כלל שהיו מקבלים את זה בהבנה...

החנות סרבה לספק את המוצר כפי שהוזמן באתר. אין לי חשק לאיים ולדרוש ומצד שני...

:nixweiss:

פורסם
  • מחבר

עוד מעט שיחה אחרונה עם החנות.

אני הולך לדרוש את המפרט כפי שהוזמן כולל הטעות שלהם או פיצוי הולם בדמות חלק אשר בתמחור שלו נחלק את ההפרש לשניים ונגיע לעמק השווה.

מצד אחד, אני מרגיש קצת נצלן... מצד שני, אם החנות קונה רכיב בהנחה משמעותית ומחיר השוק לא ירד קשה לי להאמין שהם יורידו מחיר מייד..

אני מקווה שהם יענו בחיוב.

פורסם

אין לך מה להרגיש נצלן, כי טרם קיבלת משהו מכל הסיטואציה.

אני עדיין לא מבין האם החנות כבר דאגה להסביר לך שהייתה טעות או את הדרך שבה התברר שהייתה טעות. אני גם חושב שההסתכלות שלך פה היא לא נכונה לגבי איך שזה מתבטא מבחינת החנות. כמה שזה ישמע אולי אבסורדי, למכור בנגיד מחיר עלות זה הפסד של החנות. נגיד שמה שקנית מתקלקל ואתה מגיע לחנות לממש אחריות, עכשיו, לא רק שהחנות לא הרוויחה עליך שקל (ואולי אפילו הפסידה, לא נתת את פרטי המקרה) היא גם צריכה להוציא עליך כסף בדמות שירות.

מעבר לזה, אתה יכול "לדרוש" מה שאתה רוצה, אבל:

1. טרם קנית שם, ככה שהם לא חייבים לך דבר - אחרי שאתה קונה, חייבים לספק לך אחריות.

2. כמו שכבר הסברתי האתרים הללו תמיד כוללים הערה כזו או אחרת כך שהם יכולים - בצורה חוקית לחלוטין - להתנער ממך.

3. כמו שעוד הוסבר ע"י E. Shambuzzi, הם במקרה הצורך יכולים גם בצורה - אפורה מבחינת החוק - להתנער ממך.

4. אמנם לא פרסמת את פרטי המקרה, אבל תחשוב על זה: אמנם כיף למצוא שטר של 200 ש"ח על הרצפה ברחוב, אבל זה הרבה פחות כיף למצוא את הילד הקטן שאיבד אותו שיושב ובוכה - עניין של קארמה, לנצל את טעותו של מישהו לטובת רווח עצמי. עכשיו, שוב, לא נתת את פרטי המקרה, יכול להיות שזה מישהו שזה בקטנה מבחינתו, ויכול להיות שזה מישהו שזה הפסד שיכאב לו מאד.

5. קח בחשבון שלפחות לשחקנים הגדולים בשוק יש אנשים שעוברים על הפורמים, ולכן כדאי לדעת שסביר שגם הת'רד הזה כבר נקרא ע"י המקום עליו מדובר במקרה הזה.

6. מנסיון העבר שלי בתחום, כשאנשים באים ב"דרישות" על דברים שלפחות מבחינת צדק לא בהכרח מגיעים להם, הדבר הראשון שמתפתח אצל נותן השירות הוא אנטי, כלומר כשמישהו מגיע בגישה רעה, האינסטינקט הראשוני הוא לשלוח אותו לכל הרוחות. לעומת זאת, כשמישהו מגיע בבקשה, בנעימות ולא משדר תוקפנות הגישה שלך היא אחרת. לכן אני מציע לך לצפות למעט, להסביר למקום שבכל זאת, הם עשו טעות, ושהטעות הזו גרמה לך לפתח ציפיות מסוימות, ושאתה מבקש שיקחו אחריות על הטעות שלהם. השיבו בחיוב? מצוין! השיבו בשלילה, אתה לפחות יודע שהחזרת את ה200 ש"ח לילד.

פורסם
  • מחבר

חמוד אתה... עם הילד... וה 200 שקל...

אני גם יודע שאתה מרים את השטר והולך...

הם סרבו בנחמדות... אין לי ענין לפגוע במי שעשה את הטעות ולא הולך להתלכלך בשביל ספק שאני לא צריך ב 250 ש" פחות ממחירו...

ברור שהם קוראים את הפורום. בגלל זה גם לא ציינתי את השם.

ציפיתי לפחות להצעה מעט טובה יותר מהמחירון הסטנדרטי.

פורסם

שזה בערך כמו לצפות מהילד שייתן לך 50 ש"ח אם תחזיר לו את השטר... ילד.

לגבי "אני הייתי מרים והולך": קודם כל אני מסתכל מסביב, מאזין לסביבה ושומע טוב טוב אם יש בכי. אם לא סביר שאני ארים אותו, הגיוני גם בשביל המצפון שאני אסתובב מעט ואבדוק אם יש מישהו ש"בוכה", כמובן שלבוא ולצעוק "מי איבד שטר של 200" זה טמטום. אבל בהשאלה, להרים את השטר וללכת היה המקרה שבו היית מבצע את ההזמנה, משלם את המחיר השגוי, מקבל את המוצר והולך לדרכך. לא על כל הטעויות עולים בזמן, ואני לא מאמין שאם זה היה קורה, אז החנות הייתה מנסה ליצור קשר עם על הלקוחות שקנו את המוצר במחיר הנמוך ומודיעה להם רטרואקטיבית על הטעות, כמו שבדרך כלל אנחנו לא רואים שלטים של "אבדו 200 ש"ח" אנחנו רואים את זה רק כאשר קרה משהו ממש חריג.

פורסם
  • מחבר

לקחת את האנלוגיה רחוק מדי. שעמום זה דבר נורא.

אם תוציא מהמשוואה את הגיל הרך - אז כן.

אתה מצפה למשהו. לא לחתוך בבשר החי אלא הטבה כזו או אחרת.

אני אשרוד.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים