פורסם 2010 בנובמבר 2515 שנים כמה תמונות לילה תל-אביביות (בהמשך לפרויקט התל-אביבי שלי) הגשר בין מרכז עזריאלי לרכבת השלום הגשר בין הקריה למרכז עזריאלי פועלים מול מתחם המזון החדש בנמל תל-אביב כל התמונות עם פנטקס K20D, שתי הראשונות מעל חצובה, השלישית צולמה מהיד. התמונה הראשונה והאחרונה עם עדשת פנטקס 35/2.0 ידנית (סדרה M), התמונה השניה עם עדשת ויויטאר 28/2.8 ידנית.
פורסם 2010 בנובמבר 2515 שנים שאפו - במיוחד על התמונה השלישית ה-BW מחמיא מאוד. התמונה השניה מזכירה מאוד סצנה מתוך מטרופוליס - תתנסה לעשות אפקט sephia
פורסם 2010 בדצמבר 415 שנים מחבר מכיר נקודות תצפית על תל אביב לתמונות פנורמיות? אין ממש נקודות תצפית פנורמיות "קלאסיות" על גוש דן -- נקודות אפשרויות -- מעל חיריה (טרם ביקרתי שם, אבל יש משם תצפית נהדרת). אם אתה יכול לעלות אחד מהמגדלים הגבוהים של רמת-גן (מגדל אביב במיוחד) או גבעתיים. ממגדל האשפוז בתל-השומר (קומה 5 - מקביל בערך לקומה 8-9 בבניין רגיל) יש תצפית מאוד טובה, אבל אם אתה לא עובד המקום לא בטוח שתוכל להסתובב שם עם מצלמה בלי שישאלו שאלות. מאיזור יער חורשים יש תצפית נהדרת על כל גוש דן, כפי שניתן לראות ברקע של התמונה הבאה -- הבעיה היא שבישראל מאוד קשה לצלם תמונת נוף "צלולה" בגלל האובך ששורר פה תמידית (בגלל זה תמונות נוף מאירופה וצפון אמריקה תמיד נראות כל-כך "צלולות"). כדאי להמתין אחרי גשם בשביל תמונת נוף טובה.
פורסם 2010 בדצמבר 415 שנים תודה אחי. במיקרה אני גר באור יהודה אז זה קרוב לי חיריה ותל השומר אבל לא מתאים לשצילומי לילה פנורמיות.הרעיון שלי זה לתגנב לאיזה אתר בניה בתל אביב ולצלם משם.
פורסם 2010 בדצמבר 615 שנים מחבר בהמשך לאותו פרויקט, הפעם סתם תמונת נוף אורבני סטנדרטית - מתחם הבורסה ליהלומים ברמת-גן ובגרסה "טבעית" (מחשיפה יחידה, ללא עיבוד HDR)
פורסם 2010 בדצמבר 615 שנים הגירסה הטבעית עדיפה, המעובדת חמה מדי ומקנה תוצאה האופיינית לצילום לילי עם AWB.
פורסם 2011 בינואר 1014 שנים ^הראשונה פה יפה וטובה.צילום רחוב קלאסי למרות שאין פה "רגע מכריע". (טוב שבחרת שחל"ב) http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%A0%D7%A8%D7%99_%D7%A7%D7%A8%D7%98%D7%99%D7%99%D7%94_%D7%91%D7%A8%D7%A1%D7%95%D7%9F + עניין שבגאומטריה.ההשתקפות יפה ומוסיפה לגאומטריה.בקטנה: קצת חבל שהפרספקטיבה שלך לא ישרה...
פורסם 2011 בינואר 1014 שנים מחבר לגבי הפרספקטיבה - עדשה יחסית קצרה (35 מ"מ על גוף APS-C) וזאת התוצאה. זאת לא אמורה הייתה להיות תמונת רחוב של "רגע מכריע", אלא יותר תמונה ארכיקטונית עם נגיעה אנושית שתוסיף עניין לתמונה ותחבר את הפריט הארכיקטקטוני לסביבה האנושית בה הוא נמצא -- ושאר הגיגים... וריאציה על אותו הנושא. ועוד משהו תל-אביבי אחד - מגרש החנייה הגדול במדינה - והשיר שהוא מקור ההשראה לשם של השרשור (קליפ מזעזע בחינם + ההוא עם השפם כלול) sDXzvDvKlV4
פורסם 2011 בינואר 1014 שנים אהבתי את הוואריאציות זה יפה בעיני, גם "מגרש החניה ". לצערי, אין לי מה להכביר מבחינה מיקצועית , אבל התמונות יפות בעיני. נו, אני מניח שגם זה משהו ( לא שאני לא משכיל מהערות של אחרים : ).
פורסם 2011 בינואר 1014 שנים אין קשר בין העדשה לפרספקטיבה.עמדת בזוית. לא חשוב לפי איזה קו תיישר את התמונה (אצלך - המים) כל השאר יהיו בזוית.בתמונה הראשונה הכל ישר - זה מתנגש.בוריאציה פחות.בוריאציה עשית שימוש יותר מושכל בגג. זה מוצא חן בעיני.לא יותר או פחות, פשוט יפה שעשית את זה.אני הייתי מחכה שהדמות תהיה מימין...זאת לא אמורה הייתה להיות תמונת רחוב של "רגע מכריע"כן אבל שחל"ב עם דמות מרוחה בהליכה ? קשה להמנע מההשוואה."מגרש חניה" מצא חן בעיני ההשתקפות. אבל אם העיקר הוא המכוניות אז אין מספיק מהן לדעתי.
פורסם 2011 בינואר 1014 שנים מחבר השם "מגרש חניה" עלה בדיעבד מתוך עצבים על הפקקים הנוראיים שיש פה. הנושא במקור היה המגדלים וההשקתפות שלהם עם נתיבי איילון כתפאורה מלפנים. משהו די קיטשי, לכן גם זרקתי את התמונה כתוספת לנושא השרשור.אני מכיר (ומוקיר) את עבודתו של HCB, אם כי לא הייתה לי כוונה (ואני עדיין לא מספיק מיומן) ליצור תמונה ברוח הסגנון שהוא כה מזוהה עמו. הדמות מרוחה פשוט בגלל משך החשיפה הארוך ומתוך כוונה משולבת להציג דינמיות על רקע הסטטיות של המבנה מאחור וכן לטשטש אותה ולהפוך אותה מאדם לדמות בלילה.הבחירה ב-BW אצלי נובעת משיקולים של אסתטיקה, אני בוחר את הגרסה (ש"ל או צבע) שנראת לי המתאימה והיפה ביותר.בשתי התמונות הדמות גם מסתירה מאחוריה פח אשפה שהציק לי בתמונה הכללית...לגבי הפרספקטיבה - חשבתי לתומי שיש קשר מכריע בין אורך המוקד ולפרספקטיבה. http://en.wikipedia.org/wiki/Perspective_distortion_%28photography%29או שאולי כוונתך הייתה למשהו אחר?
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.