עבור לתוכן

כרטיס מסך לפוטושופ

Featured Replies

פורסם

לא הבנתי כלל את ההודעה שלך.

המשוואה מאוד פשוטה, עד היום הדבר הכי חשוב לביצועים בפוטושופ היה המעבד.

ב- CS5 החלוקה כמעט מתאזנת.

ב- CS6 הכרטיס הגרפי יהיה חשוב כבר יותר.

אבל, רמזתי שכבר עכשיו יש אלמנטים ופילטרים (עוד שבועיים תראה ממש) שהביצועים שלהם נטו תלויים במעבד הגרפי.

אפשר לקנות כרטיס גרפי לא יקר ועדיין לקבל ביצועים של מעבד ב- 2000 ש"ח.

למשל ATI HD5750.

בכל אופן, כרטיס גרפי הוא לא רק למשימות תלת מימד, אלא לכל משימה מקבילית, למשל עיבוד תמונה.

לדיון, כל מי שאומר לך קנה כרטיס "רגיל" ותשקיע במעבד, טועה ומטעה אותך!

פורסם

אתה כל הזמן "רומז" מחדש שמצפה איזו הפתעה בעוד כשבועיים. האם תוכל לגבות את הדבר בקישור \ מקור ? (סתם מתוך עניין)

בכל מקרה, הייתרון התוכנתי של nvidia הוא לא רק תיאורטי. המנוע החדש של Premiere CS5 למשל תומך CUDA בלבד.

נכון שמדובר כרגע ב-photoshop שתומך בשני הצדדים (למרות שישנם תוספים צד שלישי מבוססים CUDA), אבל יותר חשוב להבטיח לעצמך תמיכה

טובה (ידוע ש nvidia ו-adobe יד ביד) מאשר להסתמך על איזו פליטה שהכרטיסים המקבילים של ATI יותר מהירים ב-opengl בגלל כמות שיידרים על ארכיטקטורה שונה לגמרי. אתה יכול בכלל להוכיח את זה ביישומי CS5 ?

פורסם

לדעתי יש קצת הגזמה יש הרבה כרטיסים ב400 שקל שיפעילו את פוטושופ בצורה טובה,

אני היתכוונתי שצריך כרטיס טוב אבל לא כרטיס של משחקי מחשב יש קצת הגזמה זה הכל.

פורסם

אתה כל הזמן "רומז" מחדש שמצפה איזו הפתעה בעוד כשבועיים. האם תוכל לגבות את הדבר בקישור \ מקור ? (סתם מתוך עניין)

בכל מקרה, הייתרון התוכנתי של nvidia הוא לא רק תיאורטי. המנוע החדש של Premiere CS5 למשל תומך CUDA בלבד.

נכון שמדובר כרגע ב-photoshop שתומך בשני הצדדים (למרות שישנם תוספים צד שלישי מבוססים CUDA), אבל יותר חשוב להבטיח לעצמך תמיכה

טובה (ידוע ש nvidia ו-adobe יד ביד) מאשר להסתמך על איזו פליטה שהכרטיסים המקבילים של ATI יותר מהירים ב-opengl בגלל כמות שיידרים על ארכיטקטורה שונה לגמרי. אתה יכול בכלל להוכיח את זה ביישומי CS5 ?

לא בדיוק נכון.

שוטט ב- Adobe Labs.

הפלטפורמה של Adobe מבוססת על Open GL ו- Open CL בעתיד.

הפונקציות של CUDA לא קשורות לעיבוד תמונה, אלא לדחיסה. לא רלוונטי למה שאני מכוון.

לגבי מה שאני רומז עליו, אם הכל ילך כמו שמתוכנן, ביום שני תוכל לראות.

מבדיקות, בשימוש בפלטפורמה של Adobe, יש יתרון קל לכמות שיידרים ולכן הכרטיסים של ATI מעט טובים יותר ביחס תמורה לכסף.

מין הסתם זה בגלל שהפלטפורמה מכוונת למכנה משותף רחב ביותר ולא מאתגרת מבחינת התכנות.

לא צריך כרטיס של משחקים, אבל נאמר שאתה משקיע 1100 ש"ח בשילוב מעבד + כ. מסך.

עבור פוטושופ עד כה היית בונה משהו כמו 850 למעבד ו- 250 לכרטיס.

היום הייתי עושה 650 ו- 450. אולי אפילו מתאמץ ל- 5750.

מבחינת מהירות הפילטרים, זה יהיה מהיר יותר מאשר מעבד ב- 1500 ש"ח!!!

פורסם

Premiere Pro CS5 משתמש ב-CUDA גם לעיבוד תמונה \ פילטרים בזמן אמת, ולא רק לשלב הסופי של דחיסה.

effectscs5.jpg

לגבי מה שאתה רומז עליו.. מהסודיות זה נשמע כאילו מדובר במשהו שאתה בעצמך פיתחת ? (אחרת למה שלא תקשר קצת מידע, הרי הזכרת שבוצעו בדיקות)

בכל אופן זה לא נשמע כמו משהו שמגיע מ-adobe בעצמם, אלא משהו שנבנה אולי בעזרת Pixel Bender (ולא חסרים כאלה)

לא הייתי יוצא בהצהרות לגבי הפרשי ביצועים כלליים רק על פי תוסף ספציפי בו קיים "יתרון קל" לכרטיסי ATI מבחינת יחס עלות\ביצועים לפי דבריך.

ומה לגבי DP, אין ולא יהיה לזה שום שימוש ב-CS5 / CS6 ? כי למשל סדרת HD5700 לא תומכת Double Precision כלל.

אגב, אם כבר הזכרת ביצועי שיידרים, אני לא בטוח איך זה מתבטא ב-CS5 אבל אפשר לראות לדוגמא בבדיקות "ShaderToyMark"

שביצועי כרטיסי Nvidia טובים יותר מעשית אפילו שהביצועים התיאורטים המירביים של AMD/ATI גבוהים יותר.

http://www.geeks3d.com/20101111/shadertoymark-and-geforce-gtx-580/

מצד שני בתלות בסוג הבדיקה, ישנם מצבים שה-peak התיאורטי של AMD/ATI כן בא לידי ביטוי, כמו למשל בבדיקת perlin noise של 3dmark.

הנקודה היא שעם כל הכבוד לתיאוריה (שאתה נוהג לטפח מתגובה לתגובה), המלצות בפורום צריכות להתבסס על המציאות (שאתה לעיתים מתעלם)

פורסם

Double Precision זה Float מסוג 64 ביט.

אין בו צורך בעולם עיבוד התמונה שאליו CS6 מכוון.

להזכירך, מנוע Photoshop לרוב פועל ב- 8 ביט לערוץ.

קפיצה ל- 32 לערוץ זה מספיק, די והותר אפילו (קבצי RAW מדגדגים דרישה ל- 14 ביט בקושי, יש פה יתירות עצומה).

Pixel Bender זו הארכיטקטורה שעליה כל הפילטרים של CS6 ייבנו.

ב- After Effect כבר חלק ממומשים דרך פלטפורמה זו.

אין לה שום עדיפות לגבי ATI או nVidia שכן כל כרטיס עם יכולות של DX9 יעשה מה שנדרש (מעשית זה משהו שתואם DX9 מבחינת יכולת אבל ממומש בתקנים של Open GL).

אני מניח שבעתיד, עם רצון לנצל יותר סט הדרישות המינימלי יעלה (ולמשל אז הדרישה המינימלית תהיה Open CL).

אישית, מניסיוני, לרוב הכרטיסים ל ATI פר מחיר מציעים יותר שיידרים ומתפקדים מעט יותר מהר (ההתנסות שלי היא מ- GTX460, מ- GTX260, HD4830, HD5770 ו- HD5670, בנוסף כרטיסי המסך של Mac Book Pro, גם גרסאות ATI וגם nVidia).

אני יכול לומר לך שתחת Mac OSX אז הכרטיסים של nVidia הם סיוט, אבל זה יותר עניין של דרייברים (שהיום אולי תוקנו עם OSX 10.6.5).

אבל לא מה זה שקריטי, מה שקריטי הוא שכל מי שעוסק בתחום הזה יבין שאת הכסף שהוא עד כה השקיע במעבד הגיע הזמן להפנות ל- GPU. זה יהיה יותר משתלם בעתיד.

לגבי CUDA, לא ידעתי, חידשת לי, תודה.

בכל אופן, כל אלה ימומשו ב- PB בעתיד על ידי Adobe, ככה שאין פה יד ביד לנצח.

לגבי הביצועים, כיוון שהארכיטקטורה הזו מעשית עובדת על פי עיקרון פיקסל = שיידר. והפעולות המבוצעות הן פעולות ALU קלאסיות, אז ניתן להבין את מפת הביצועים לפי הניתוח כאן:

http://www.beyond3d.com/content/reviews/55/11

פיקסל הוא ווקטור של 4, לכן הביצועים הרלוונטיים הם של Vec4.

פורסם

שוב אתה חוזר על הדברים שלך שבעתיד יהיה ניתן לשימוש....

פותח הדיון לא דיבר על מעבד וגם מזה אתה מתעלם...

דעתי כמובן זאת דעתי (CS5 3D אני אישית לא הייתי מתעסק בזה כלל במידה רבה שאני מעבד תמונה ולא אנימטור)

בשביל זה יש AF FL 3DMARK ועוד...

אני עובד בCS3 וCS2 אני לא כזה לחוץ לעבור גירסא כי בבסיס עצמו אני עושה את כל מה שאני צריך.

ושים לב לתגובה שלך

גם אתה תמוך בזה שקנית כרטיס מסך ב450 ש"ח יספיק

אז אתה סותר את עצמך

פורסם

שוב אתה חוזר על הדברים שלך שבעתיד יהיה ניתן לשימוש....

פותח הדיון לא דיבר על מעבד וגם מזה אתה מתעלם...

דעתי כמובן זאת דעתי (CS5 3D אני אישית לא הייתי מתעסק בזה כלל במידה רבה שאני מעבד תמונה ולא אנימטור)

בשביל זה יש AF FL 3DMARK ועוד...

אני עובד בCS3 וCS2 אני לא כזה לחוץ לעבור גירסא כי בבסיס עצמו אני עושה את כל מה שאני צריך.

ושים לב לתגובה שלך

גם אתה תמוך בזה שקנית כרטיס מסך ב450 ש"ח יספיק

אז אתה סותר את עצמך

ואתה לא קולט ששוב אני חוזר ואומר שגם הפיצ'רים של דו מימד ש- Photoshop דורשים כרטיס גרפי חזק (מנוע התצוגה והאינטרפולציה).

בלי שום קשר ליכולות ה- 3D של Photoshop.

מלד זאת אני מסביר לך שמנוע עיבוד התמונה של Photohsop CS6 כבר קיים ואתה יכול לנסות אותו בעצמך, שמו Pixel Bender והוא כולו פועל על גבי כרטיס המסך.

עכשיו מישהו שקונה היום כרטיס מסך לפוטושופ לא מתכנן להחליף אותו בעוד פחות משנה כאשר ייצא CS6, נכון?

ב- CS6 ביצועי Photoshop יהיו תלויים בעיקר בכרטיס המסך.

מלבד זאת ציינתי ששימוש בכרטיס המסך ב- Photoshop לצרכים של עיבוד תמונה יהיה בקרוב מאוד, השבוע ככל הנראה :-).

מין הסתם לא אני קובע את תקציב הרכש של פותח ההודעה.

אני רק אומר, שבניגוד למה שנכתב על ידיד אנשים פה, כרטיס המסך קריטי ומהותי לביצועים של Photoshop.

כלומר אם הוא היה אומר תקציב של 1000 ש"ח ומישהו היה אומר לו, עזוב, קנה 5450 הוא היה טועה ומטעה.

קנה את הכרטיס הכי חזק שהתקציב מאפשר לך, זה ישתלם לך.

פורסם

תודה רבה על התגובות

התקציב שלי שונה ויכול להיות עד 600 שח +-

אז אולי במחיר הזה יהיה לי משהו יותר מעניין

אשמח אם יהיה לו יציאה לפלזמה

אז שוב בגלל שאני בור בתחום הזה אשמח ללינק ישיר להזמנה מחנות בארץ

תודה רבה לכם

פורסם

יש את הGTS450/HD5750 בתווח המחירים הזה ...

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים