חדש בפתח תקווה: רוצה להכנס לסופר? תתלבשי כמו דוסית! - עמוד 2 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

חדש בפתח תקווה: רוצה להכנס לסופר? תתלבשי כמו דוסית!


vic07

Recommended Posts

vic07,

הרי רוני כבר שטח את משנתו ההזויה, השקרנית והתאוקרטית כאן שוב ושוב - דמוקרטיה זה טוב ויפה, כל עוד זה מתאים לחרדים.

ברגע שלא - אין להם בעיה לשרוף, לבזוז, להכות ובאופן כללי להתנהג כמו חבורת חוליגנים בשביל להשיג את מטרותיהם הנלוזות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

היה את זה בנתניה עם "סופר בניברק" שהייתה לפני יותר מ10 שנים, סה"כ נתנו שמה חצאיות "חד פעמיות" כאלה מאל בד לנשים שהיו במכנסיים, והמון קנו שמה.

עם כל הבולשיט שחרדים עושים, זה רקיק קטן...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

The resistance has to start SOMEWHERE.

רוני אם כך אתה מתבקש לעולם לא להיכנס לכל חנות כלשהי שאינה מיועדת לדתיים, אלא אם כן אתה מוכן להוריד את הכיפה.

הדמגוגיה שלך רעועה מהיסוד - שפע שוק אולי משרתת אחוז נכבד מהציבור החרדי אך היא חנויות רגילה, ולא "מיועדת" לציבור החרדי בלבד.

אתה חי במדינה דמוקרטית (לצערנו, כולנו היינו מעדיפים שתחיה במדינה שמתאימה יותר לאידיאולוגיה שלך, כמו איראן), ובמדינה כזו אסור לאף עסק להגיד לציבור מסויים לא להיכנס. אתה מבין שזה לא חוקי להכריח אותי להתלבש באופן צנוע אם אני רק רוצה לרדת לקנות חלב ולא לנסוע חצי עיר עד לסניף הבא של הרשת, נכון?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קרא לזה איך שאתה רוצה.

עובדתית, בעלי עסקים יכנעו לגחמות של החרדים, כיוון שהם כוח צרכני מאוגד\מאורגן\ממושמע\צייתן\פאנטי.

100%

אשמתם של החילונים שמוותרים, ולא אכפת להם מכלום עד לרגע שזה נוגע אישית בהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל, אני לא דתי ולא מסורתי, ואוכל ביום כיפור. לא שיש לזה קשר לכלום, פשוט לענות מראש לתגובות האוטומטיות שיניחו כך.

אבל במקרה אני מכיר טוב את הסניף.. הייתי מספק סחורה לשם לפני שנים, וכבר אז, 95% מהקונים היו חרדים. מדובר בחנות שנמצאת באיזור החרדי לחלוטין. בבניין הגדול של החנות ובבנינים שליד, גרים רק חרדים. מאז עברו כמה שנים, וידוע לי שהחרדים התפשטו כמעט לכל השכונה. שם השכונה אגב: הדר גנים - עמישב היא שכונה ליד.

זה לגביי הטענה שלא מדובר באיזור חרדי.

דבר שני. אני מתאר לעצמי שהבעלים של שפע שוק החליט כך, מהחלטה עסקית נטו.

הריבוע הכחול מחזיק בשפע שוק - ודודי ויסמן מחזיק ברוב הריבוע הכחול (רשת מגה) באמצעות דור-אלון - תבואו בטענות אליו. או יותר מזה, תחרימו את מגה.

עריכה: אגב, הוא יודע טוב מאוד להתנגד לחרדים כשזה נוגע לכיס שלו. ראו מקרה AM:PM והשבת. (שמחוזקת גם על ידיו) בלי שום קשר, זו עוברת בקביעות על החוק ברמיסת זכויות העובדים בה.

כסף, הכל מתחיל ונגמר בכסף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^ בוא נניח לצורך הדוגמא שהוא משרת 99% חרדים. למה זה משנה?

תאר לך את התגובות, אם עסק ש-99% מהקונים בו חילונים, לא יאפשר לכאלו הלבושים בלבוש חרדי להכנס בטענה שזה גורם אי נוחות לחילונים...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל, אתה צודק. אני עניתי לטענה שנכתבה למעלה.

ואתה אומנם לא אוסר על אותם חרדים להיכנס לחנות באיזורך. אבל בפועל הם לא נכנסים. (לפחות אותו סוג ציבור) מדוע ? מאותו הטעם שהם ביקשו לאסור כניסה בלבוש לא צנוע לחנות באזורם. זאת אומרת, שהם בוחרים לא להיכנס למקומות שעלולים להכשילם. (לפי תפיסת עולמם) ישנם כאלו שרגלם אפילו מעולם לא דרכה בת"א, מסיבה זו בדיוק.

ושוב זה מחזיר אותנו אל הבעלים. מבחינתו, יש לו 2 אופציות: 1. להיכנע לבקשת החרדים לגביי הצניעות בסניף מגורם, שבהם הם מהווים את רוב הקונים. 2. לסגור את הבאסטה. (ישנה אפשרות שלישית: לא להיכנע, ולשרת רק את הקונים הלא חרדים/חילונים. אבל אם זה מהווה רק 5% מסך הלקוחות באיזור, עדיף כבר שהוא יסגור מבחינה עסקית)

אנו חיים בעולם לא מושלם. ישנם פשרות בכל מקום, והחרדים לא מהווים לדעתי, אפילו אחוז אחד מהפשרות שאנו עושים ביום יום שלנו.

עריכה:

חדש בפתח תקווה: רוצה להכנס לסופר? תתלבשי כמו דוסית!
- ממש לא חדש. כבר כך לפחות 5-7 שנים.
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^ עצם העובדה שהדוסים נמנעים מללכת לסופר חילוני, איננה רלוונטית. גם אני נמנע מללכת לבית כנסת (בו נדרשת כיפה), זה אומר שאני צריך לדרוש מדוס שרוצה להכנס לקניון להוריד את השטריימל והכיפה? מה הקשר בין הדברים?

אם אף בית עסק לא יכנע לשטויות של החרדים, הם לא יוכלו להחרים את כולם - הם צריכים לאכול משהו...

בדיוק כמו שאל על (שכעת חברה פרטית) טסה בשבת, למרות שהדוסים איימו להחרים אותה - אצל מי הם כבר יכולים לטוס? אצל לופטהנזה שמגישה חזיר לארוחה?

כעת בוא נעזוב נימוקים רציונליים כאלו ואחרים ונדון במה אומר החוק - מבחינה חוקית אסור לבית עסק להפלות לקוחות על בסיס דת/גזע/מין/וכו'. לבוש שהוא לא דתי מספיק/שייך לדת הלא נכונה הגורם לאי אפשרות להכנס לבית העסק - היא אפלייה אסורה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כעת בוא נעזוב נימוקים רציונליים כאלו ואחרים ונדון במה אומר החוק - מבחינה חוקית אסור לבית עסק להפלות לקוחות על בסיס דת/גזע/מין/וכו'. לבוש שהוא לא דתי מספיק/שייך לדת הלא נכונה הגורם לאי אפשרות להכנס לבית העסק - היא אפלייה אסורה.

אתה שוב צודק, זה החוק.

אבל אין כאן מגזר אחד בישראל שיש לו בעיה לעקם את החוק כשזה נוגע לאינטרס שלו, ו/או למערכת האמונות שלו.

זכור לי מקרה לפני כמה שנים.... שופטת בישראל החליטה, שלמרות שיש חוק נגד מכירת חמץ במקום ציבורי, קניון לא נחשב מקום ציבורי, ולכן אותו חוק לא חל עליו.

אני מאוד נהנתי מאותה פסיקה, ששבועיים אחריה בפסח, כבר אכלתי סנדו'יץ בארומה, בקניון ליד מקום עבודתי.

אבל מיד חשבתי, מה עם מישהו יחליט ללכת ערום באותו קניון. הריי ישנו חוק שאוסר על כך במקום ציבורי.

אגב, לאחר חצי שנה, איזה חרדי באמת עשה זאת.... וחטף מאסר.

או... בנייה לא חוקית... אסורה עלינו, מותרת לערבים ולבדואים... במיוחד מגינים בחירוף נפש על זכות זו להפר את החוק ע"י אותם מגזרים, דווקא אלו שתמיד נלחמים למען שלטון החוק.

או... מותר לערבים לגור בכל מקום, אבל ליהודים אסור. תשאל את אותם אנשים שחשוב להם שלטון החוק, ויגידו לך את אותו הדבר.

מעניין אותי אגב לדעת, מה היו התגובות עם היו משנים בכתבה זו את המילה "חרדים" במוסלמים... ואותה אחת היתה חוטפת נאצות או הטרדות מיניות.

לדעתי הם היו כגון: איזה מטומטמת, מזל שהיא בכלל יצאה משם בחיים. מעולם לא היתה בכלל צריכה להגיע לשם.

בקיצור, תסמונת העיין האחת.

עריכה: אותו בעל חנות יכול לקחת את התקדים שהשופטת יצרה, וללכת איתו לגביי נושא השירשור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^ ההגדרה של מקום ציבורי, משתנה בהתאם לנסיבות - אם אתה לא מבין זאת זו בעייה. דוגמא להמחשה ששנינו נסכים עליה - מותר לצלם אנשים במקום ציבורי, שירותים ציבוריים הם מקום ציבורי, ועם זאת אסור לצלם אנשים בשירותים ציבוריים.

ישנו חוק האוסר מכירת חמץ בפרהסיה - הרציונל הוא שאנשים המקפידים על כשרות, לא ילכו ברחוב ויחושו בניחוחות העולים מדוכן הבייגלה. עם זאת, אנשים המקפידים על כשרות, יודעים שלמשל סניפי טיב טעם אינם כשרים, ואין להם מה לחפש שם בפסח. מכאן, אין סניף של טיב טעם אינו מוגדר כפרהסיה לצורך החוק.

עם זאת, אף אדם שנכנס לטיב טעם, לא מצפה למצוא שם אנשים עירומים, לצורך זה ברור כי מדובר במקום ציבורי שאין להתערטל בו.

כשם שיש בעיה עם קיצוניות בדת היהודית, היא ישנה גם בדת המוסלמית - יש מדינות לא רחוקות מאיתנו בהן מוציאים אנשים נענשים קשות על חוסר צניעות. אם עסק עם בעלים מוסלמי לא יאפשר לאנשים הלבושים באופן לא צנוע להכנס אליו - מדובר באותו מקרה בדיוק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עניין של פרשנות אישית.

הנה מהחלטת בית המשפט:

"´פומבי´, לעניין מעשה –

(1) מקום ציבורי, כשאדם יכול לראות את המעשה מכל מקום שהוא;

(2) מקום שאינו ציבורי, ובלבד שאדם המצוי במקום ציבורי יכול לראות את המעשה".

... לא יכולה להיות כל מחלוקת שחנות מכולת, מסעדה או פיצרייה, באות בגדרו של "מקום ציבורי"...השאלה היא...אם ניתן לומר שמקומות אלו הן בגדר מקום "פומבי".

... אני סבורה שיש להשיב על שאלה זו בשלילה. מקומות אלו הן "מקום ציבורי", אך לא ניתן לומר לגביהן כי אלו מקומות שלגביהם "אדם יכול לראות את המעשה מכל מקום שהוא"...מכולת, מסעדה או פיצרייה...אין לומר שחלה לגביהן ההגדרה המתאימה, שלפיה "ובלבד שאדם המצוי במקום ציבורי יכול לראות את המעשה".

^ לדעתי האישית, זו פרשנות אישית שלה, בלי שום קשר לכוונת המחוקק, אלא להיפך. הדעות האישיות שלה נודפות כריח מהחלטה זו.

אתה רוצה לראות איך אני יכול לפרשן את הסיפור בפ"ת בצורה שונה ? אז הנה:

בדיוק כמו שיש קוד לבוש בכניסה למועדונים, מסעדות, וכיוצא בזה, כך יש קוד לבוש גם שם.

להגיד על פי דעתך מה מוסרי ומה לא, זו זכותך. אבל עדיין זו פרשנות שלך, ולא קשור לחוק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

...

בדיוק כמו שיש קוד לבוש בכניסה למועדונים, מסעדות, וכיוצא בזה, כך יש קוד לבוש גם שם.

להגיד על פי דעתך מה מוסרי ומה לא, זו זכותך. אבל עדיין זו פרשנות שלך, ולא קשור לחוק.

הסברתי לך בדיוק את רציונל החוק - החוק לא אוסר למכור חמץ, הוא אוסר למכור חמץ בפרהסיה. בוא תאמר לנו, לפי פרשנותך האישית, היכן כן ניתן למכור חמץ,ב- ebay?!

אכן יש קוד לבוש מקובל, ולמזלינו הוא שונה מהמקובל תחת משטר האייטולות באיראן. היא לא הגיעה לסופר בביקיני, אלא בביגוד יומיומי סטנדרטי ומקובל.

זה מתחיל בבעיה באדם באופן פעיל נגד דת/חרדי .. לכן על כל דבר שקשור -נגד. וקשה לו לראות את התמונה המלאה - זה אדם שהוא עבד לתאוות שלו .

זה מתחיל בבעיה שיש אנשים מפגרים וטיפשים, שחושבים שיש מישהו בשמים שאכפת לו מה אנחנו אוכלים. אלה אנשים שלא ניתן לנהל איתם שום דיון רציונאלי שנידון מראש לכשלון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אכן יש קוד לבוש מקובל, ולמזלינו הוא שונה מהמקובל תחת משטר האייטולות באיראן. היא לא הגיעה לסופר בביקיני, אלא בביגוד יומיומי סטנדרטי ומקובל.

מקובל על פי מי ?!? על פי הדעות שלך ושלי ?? אוקי. אבל לא על פי המקובל אצלם. ולא על פי המקובל בכניסה למועדונים ולמסעדות מסוימים, שגם שם לא היו נותנים לאותה בחורה באותו לבוש להיכנס, וזה בלי שום קשר לדת.

זה מתחיל בבעיה שיש אנשים מפגרים וטיפשים, שחושבים שיש מישהו בשמים שאכפת לו מה אנחנו אוכלים. אלה אנשים שלא ניתן לנהל איתם שום דיון רציונאלי שנידון מראש לכשלון.

מסכים איתך..אבל אולי גם אתה חוטא בזה קצת ?

לכל דבר יש 2 צדדים.

אני תמיד מנסה לראות את 2 הצדדים. זה עדיין לא מונע בעדי להחליט מה הדעה שלי בעניין. לאלו שלא מסוגלים לראות את הצד האחר, אני קורא להם: בעלי תסמונת העין האחת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל אדם יכול ליפול בזה, אבל יש הבדל בין ליפול לדרך קבע שאדם נמצא בו.הרבה פעמיים האדם עצמו לא שם לב לזה -לשם כך ציטטתי אדם עבד לתאוות שלו. למשל אחד ששונא חרדים [ פלא שכל אדם שמתקרב לדת ומכיר חרדים אישית -חושב אחרת, זה תמיד היה מסקרן אותי אם למשל הייתי רק מכיר צד אחד ] אז כל דיון עליהם הוא ישתתף ויוציא את הזועמה שנמצאת בבטנו, והוא לא ניסה לבדוק ולא להסתכל אולי יש עוד מקומות שנגועים בזה וכו' וכו'.... , רק מה שקשור לחרדים הוא יפרסם הוא יחפש עליהם.

ואישית עלי אני לא חרדי, אלא מבית חילוני שיצא מבחירה להיות דתי - אני מכיר את כל הצדדים ומנסה כמה שיותר להסתכל בכלליות.

מצד שני רוב תושבי [הלא דתים ] אינם מכירים חרדים באופן אישי ולדעתי מכאן הבעיה מתחילה שאחרייה ביתי-הספר .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...