ומה היו ההכרזות של לייקה השנה? - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ומה היו ההכרזות של לייקה השנה?


fungiman

Recommended Posts

מצטער אבל הייתי חייב...

תערוכת פוטוקינה השנה הייתה עסיסית במיוחד - אפילו החברות הקטנות יחסית באו בהכרזות מרשימות - פנטקס עם שני גופים חדשים ושתי עדשות חדשות. סיגמא עם ה-SD1 המאוד מבטיחה (תצא לשוק במהלך 2011), פוג'י עם ה-X100.

לייקה לא חברה מאוד גדולה אבל עם היסטוריה מאוד מפוארת - חוץ מקודאק אין לאף חברה גדולה היסטוריה כמו שלה. נכון לעכשיו יש ללייקה מס' דגמים ספורים - דגם ה-S2 שהיא מצלמת רפלקס עם חיישן גדול (מוגדרת כ-MF), ה-M9 שהיא מצלמת rangefinder דיגיטלית והיורשת האחרונה לסדרת ה-M המהוללת של לייקה, ה-X1 שהיא קומפקטית עם חיישן APS-C וה-D-LUX שהיא בעצם LX5 מקושטת ויקרה.

לחברת לייקה היו השנה שתי הכרזות חשובות -- ה-M9 בגרסת טיטניום וה-M9 בגרסת נימן-מרקוס. האם מדובר בשיפור באלקטרוניקה? חיישן משודרג? אולי רק קושחה מעודכנת? לא ולא - כל אלו לא משנים לצלם הלייקה - ה-M9 בגרסת הטיטניום באה בגוף טיטניום ועור מהודרים בשיתוף פעולה עם סדנת העיצוב של פולקסווגן ואילו גירסת הנימן-מרקוס היא גרסה מהודרת במיוחד לקטלוג חג המולד של נימן-מרקוס בגימור עור יען.

המצלמות מגיעות עם עדשות (מעולות יש לציין - אולי הטובות ביותר בעולם) בעיצוב תואם ובמחיר הצנוע של כ-60000 ש"ח ומעלה (לא כולל משלוחה ומיסים).

כיאה למצלמות של לייקה - אלו לא סתם מצלמות אלא מכחולים ביד האמן. אפילו סתם תמונה של החבר'ה לפייסבוק תצא תמיד בשחור-לבן מהורהר, אינטרוספקטיבי ניתן לומר, לרוב עם נגיעה של פילם-נואר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מתרגז בגלל שסדרת M של לייקה היא אחת מסדרות המצלמות המושלמות ביותר, ה-M9 במיוחד עם חיישן קודאק בגודל מלא היא בעיני שראוי לחלום עליה (כל זמן שנשארים ב-ISO נמוך יחסית) והעדשות שלהם יוצאות מהכלל - זאת בנוסף לאיכות הבנייה האולטימטיבית - תחזיק פעם לייקה ותבין מה זה איכות (יש לי חולשה לדברים שעשויים היטב). הכ חשוב - אישית - למרבית הצרכים שלי כצלם זאת המצלמה המושלמת.

אבל התמחור של לייקה שגם נדחף בידי מרבית קהל הלקוחות שלהם הוא גרוטסקי והופך אותם ללא רלוונטיים - גם ציוד יד שניה שלהם נמכר במחירים מופרזים בגלל אספנים (לא חבל על כל העדשות שיושבות חסרות שימוש מאחורי ויטרינות?)

לייקה, עם כל הפוזה הארטיסטית שלהם, כבר מזמן לא פונים לצלמים "אמיתיים" אלא פשוט לצלמים/אספנים עשירים. נשארה למצלמות ה-M עדיין הנישה של מצלמות הרחוב המושלמות ביותר - אבל ככל שמצלמות ה-EVIL יתקדמו - הן תשארנה סתם סמל סטטוס ריק עטוף בעור-יען.

ועוד משהו לגבי הוצאת קיטור - זה לא יאמן שאתה מחפש בפליקר תמונות שצולמו בלייקה ורובן המוחלט הן שחור לבן וכזה-כאילו מתוחכמות. ממש האמן המיוסר שגר בעליית גג דולפת (אבל עם של 7000 דולר ועדשה של 3000)...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקטע של חלום - אני אתך :kopfpatsch:

כל השאר - מי אני , מה אני :silly:

הנה, אולי קצת יאוורר אותך מזה :

פוטושופ לקולנוע, הכתבה אמנם וואללאית טיפוסית,

אבל הנושא מבטיח ביותר, ואולי מטריד במידת מה -

http://tech.walla.co.il/?w=/4015/1741629

יש בסוף קישור לסרטון מרשים למדיי.

:xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...