עבור לתוכן

מיזם הרכב החשמלי של חברת Better Place

האם הייתם שוקלים לעבור לרכב חשמלי 993 הצבעות

  1. 1. האם הייתם שוקלים לעבור לרכב חשמלי

אנא התחבר או הירשם על מנת להצביע לסקר זה.

Featured Replies

פורסם

^^^

יש בזה היגיון, כי כמו שכתבתי קודם (וגם הוא כתב אני חושב),

ברגע שכל המכוניות ירוצו על חשמל, אז מכיוון שיהיה רק מוקד אחד (או מספר מוקדים) לזיהום,

אז יהיה יותר פשוט לטפל בכל מוקד כזה, ברגע שזה יהיה אפשרי.

מה גם שבגלל שתחנת כוח היא בעלת נצילות יותר גבוהה מאשר מכוניות (ושוב, בגלל שזה מוקד אחד

יותר קל לשפר את הנצילות מאשר לדאוג שישפרו את הנצילות של כל המכוניות בכביש) אז זה בעצם

יפחית את רמת הזיהום הכולל.

המוקדים האלה הם כל מדינות העולם השלישי שבהן כורים ליתיום ויוצרים את הסוללות, כמות הזיהום של הייצור הזה היא מחרידה הרבה יותר מכל סמיטריילר.

  • תגובות 31
  • צפיות 5.8k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

יוזמה מבורכת :xyxthumbs:,תקנו אותי אם אני לא טועה מעבר לרכב חשמלי יפחית את הזיהום שזה כבר טוב,אך מצד שני לא יפתור את בעיית האנרגיה והתלות שלנו בנפט וגז טבעי,אחרי הכול גם הרכב יהיה תלוי עכשיו בעמדות הטענה שעבורם חברת החשמל תספק את החשמל המיועד.

פורסם

אז מה שאתה בעצם אומר הוא "בוא נעביר את הזיהום בינתיים למקום רחוק... ואח"כ נדאג בקשר לזה"

זה לא מדויק, מה שהוא אומר זה בואו נקח את החלק המזהם (הפקת האנרגיה) ונעשה אותו יותר מרוחק אבל גם הרבה יותר יעיל (תחנת כוח הרבה יותר יעילה ממנוע הבנזין במכונית שלך). ככה אתה מזהם פחות עבור אותו הספק.

פורסם

המוקדים האלה הם כל מדינות העולם השלישי שבהן כורים ליתיום ויוצרים את הסוללות, כמות הזיהום של הייצור הזה היא מחרידה הרבה יותר מכל סמיטריילר.

נכון, אבל אני דיברתי על תחנות הכוח עצמן.

וחוץ מזה, זה שמשהו יגרום לזיהום במדינות עולם שלישי, פשוט לא מזיז לאף אחד.

אנשים אומרים שזה מזיז להם, אבל אף אחד לא יפסיק לקנות או יסכים לשלם יותר עבור מוצרים שמיוצרים

בתנאים-לא-תנאים במדינות עולם שלישי...

פורסם

עד שלא יגמרו את כל הנפט (שמצאו לפחות) בעולם או שיהיה שינוי קיצוני לא יחליפו לרכב אלקטרוני.

ככה זה אין מה לעשות.

אפילו ביפן הרוב נוסע על דלק ולא על חשמל, אז תארו לעצמככם את ישראל שכל דבר חדש נוחת כעבור עשור אם לא יובל...

פורסם

נכון, אבל אני דיברתי על תחנות הכוח עצמן.

וחוץ מזה, זה שמשהו יגרום לזיהום במדינות עולם שלישי, פשוט לא מזיז לאף אחד.

אנשים אומרים שזה מזיז להם, אבל אף אחד לא יפסיק לקנות או יסכים לשלם יותר עבור מוצרים שמיוצרים

בתנאים-לא-תנאים במדינות עולם שלישי...

אוקיי והעובדה ששום מדינה "מודרנית" לא מסוגלת כרגע להתמודד עם כמות החומרים הרעילים במכוניות היבריודיות וחשמליות אם הם יגיעו ל10% מכמות הרכבים על הכביש כן מטרידה אותך? זיהום מי התהום כתוצאה מסוללות שלא מוחזרו(טויוטה ממחזרת פחות מ40% מהסוללות של הפריאסים שלה, הסכום שהיא כרגע מציעה שהוא 200 דולר פשוט לא שווה את הטרחה ברוב המקרים) כן מטריד אותך? העובדה שככל שכמות המכוניות תגדל הסוללות יהפכו ליותר ויותר יעילות עקב שימוש בחומרים יותר זולים(והרבה יותר רעילים) בשילוב עם הליתיום להשגת אפקט המטען כן מטריד אותך? אוקיי אני יתקן את עצמי, ארגנטינה היא יצואנית הליתיום הגדולה בעולם, אוסטרליה מקום שני, קנדה מקום רביעי, ארצות הברית מקום שני, אז אולי יעברו לבוליביה ואפגניסטן(רק זה מה שצריך, במקום נפט לערבים יהיה ליתיום) כי המצבורים הגדולים ביותר כרגע נמצאים שמה. וד"א גם בישראל יש מצבורי ליתיום לא קטנים באזור ים המלח והמכתשים.

פורסם

האנושות תפתור את בעיית האנרגיה ביום שהיא תוכל להפוך כוכבי לכת שלמים לתחנה פחמית אחת גדולה כמו למשל מאדים.

זה קצת מדע בדיוני :hat:,אבל תחשבו כמה עושר במשאבי אנרגיה יהיה לאנושות אם נשעבד כוכב שלם לצרכנו :lol:.

זה רעיון נוראי מבחינת איכות הסביבה אבל ניחא.

פורסם

עד שלא יגמרו את כל הנפט (שמצאו לפחות) בעולם או שיהיה שינוי קיצוני לא יחליפו לרכב אלקטרוני.

ככה זה אין מה לעשות.

אפילו ביפן הרוב נוסע על דלק ולא על חשמל, אז תארו לעצמככם את ישראל שכל דבר חדש נוחת כעבור עשור אם לא יובל...

זה עניין של כסף. אם רכב חשמלי יעלה פחות (בצורה משמעותית) ממקביל בנזיני/דיזלי ו"טנק" חשמל יעלה מעט ביחס לדלק עבור אותו קילומטרז', הרבה אנשים יעברו לרכב חשמלי. תחשוב על חברות כמו בזק, הוט וכו', עם הטכנאים שלהם שנוסעים בעיקר בתוך העיר מרחקים שמצטברים להיות לא קטנים, איזה חיסכון כסף פוטנציאלי זה יכול להיות.

פורסם

זה עניין של כסף. אם רכב חשמלי יעלה פחות (בצורה משמעותית) ממקביל בנזיני/דיזלי ו"טנק" חשמל יעלה מעט ביחס לדלק עבור אותו קילומטרז', הרבה אנשים יעברו לרכב חשמלי. תחשוב על חברות כמו בזק, הוט וכו', עם הטכנאים שלהם שנוסעים בעיקר בתוך העיר מרחקים שמצטברים להיות לא קטנים, איזה חיסכון כסף פוטנציאלי זה יכול להיות.

זה לא עניין של כסף זה עניין של פוליטיקה, יפן למשל היא יבואנית הנפט השניה בעולם(אחרי ארצות הברית), הכוח שיש לחברות הנפט על השוק היפני הוא עצום, בישראל אין שום חברות נפט ענקיות שמחזיקות את כל המדינה מהביצים. אם ישראל מחר תפסיק לייבא נפט מחיר החבית לא ישתנה באגורה, אם יפן מחר מפסיקה לייבא נפט זאת בעיה גדולה בשביל כולם, הדבר הזה מעבר לנפילה של מחירי הנפט יגרום להתרסקות של הדולר שמתבסס על המסחר בנפט כאחד הגורמים המרכזיים בשווי שלו, וכתוצאה מזה היין הצמוד לדולר יתרסק גם הוא.

הדבר הזה לא שונה מלמה לא עוברים לייצר מכוניות מאלומיניום, שזול יותר בכמויות גדולות, קל הרבה יותר, ובבניה נכונה חזק פי כמה וכמה מפלדה. יצרניות הרכב לא רוצות לשנות את המפעלים שלהם, וביחד עם חברות הפלדה הענקיות לא יתנו לזה לקרות בשום מדינה כמעט. הכוח הפוליטי שיש לאיגודי יצרני הפלדה והרכב בארצות הברית למשל הוא מטורף.

ושוב בישראל את הבעיה הזאת, ישראל ומדינות רבות אחרות יכולות בקלות לעבור לאנרגיה חלופית, גרמניה, שוודיה, דנמרק, איסלנד, ומדינות רבות אחרות פרסו תשתית תחנות מימן גדולות, מכונית המימן של הונדה מוכרת יותר במדינות האלה מההיברידיות הסטנדרטיות שלה נכון לעכשיו.

ובשונה "מהיברידיוט"(אנקדוטה, לא שגיאת כתיב) מכוניות מימן לא דורשות סוללות ענק מזהמות, ולא דורשות שינוי רציני במבנה הרכב מאשר מכוניות דלק פחמי רגילות, וזיהוי היחידי שלהן הם מים מזוקקים.

פורסם

הא? על מה אתה מדבר? להונדה אין מכונית מימן ביצור המוני. תשתית תחנות מימן? אתה חיי באיזה יקום מקביל? יש מספר ניסויים מאד מקומיים. בין זה לבין המכירות של אינסייט יש פער עצום (רק להשוות בכלל רכב ביצור המוני לרכב בשלבי ניסוי ציבורי זה בכלל מפגר)

הין לא צמוד לדולר. הוא מטבע צף. בלי קשר התרסקות של מחירי הנפט לא תשפיע יותר מידי על דברים. מחיר הנפט נחתך ב80 אחוז בין יולי 2008 לדצמבר 2008, מ 145 דולר ל30 דולר לחבית. הדולר ירד אבל בשיעור שאפילו לא מתקרב. מן הסתם היה משבר כלכלי, אבל הנפט נפל בגללו ולא גרם לו.

פורסם

הפיתרון האמיתי נמצא מזמן. יצרניות אירופאיות מפתחות מנועים קטנים עם טורבו שנותנים ביצועים מעולים וצריכת דלק פנטסטית. פיאט לא מזמן הכריזו על מנוע 2 צילנדרים בנפח 800 סמ"ק שנותן 85/105 כוחות סוס (תלוי בעוצמת הטורבו) ובעל צריכת דלק 25 ק"מ/ל בעיר. המנוע משולב בפיאט 500 והחל משנה הבאה בפנדה החדשה. היצרניות היפניות משום מה מעדיפות להתעסק בגימיקים במקום בטכנולוגיה פרקטית.

מי שמעוניין לקרוא המנוע נקרא Twinair.

פורסם

:o

וואוו אדיר!

מקווה שזה נכון ולא סתם מנפחים...

פורסם

קראתי חלק מהתגובות והבנתי את הכיוון והדעות, בקצרה הרעיון של מכונית היברידית (או חשמלית לגמרי, שזה כמובן לא אותו דבר) הוא אחיזת עיניים.

זה קונספט נחמד שצובע לכולם את העיניים בירוק ומעלה חיוך על הפנים ש"הנה עכשיו הכל אקולוגי ונקי" אבל זה רחוק מלהיות כך וצודק דובי זובי בדבריו. מעבר לטיפול בחומרים המזהמים שיוצרת הסוללה ושאר מרכיבי המכונית, חשבתם פעם איך הסוללה בכלל מגיעה לרכב? הרי היא לא מיוצרת במפעלי הרכב, נכון? היא אפילו לא תמיד מיוצרת באותה מדינה, אז איך היא מגיעה לשם? באוניות כמובן. ואוניות מניעות את עצמן איך? בדשן אורגני? באור כוכבים? לא, בנפט כמובן. המכונית עצמה צריכה להגיע לארץ הקודש, נכון? איך? באוניות שמניעות את עצמן בגבינה לבנה? בשאריות נייר משרדי? לא, בנפט כמובן.

בקיצור, מכוניות היברידית היא אחיזת עיניים סביבתית, במקרה הטוב היא מזיזה את הזיהום ממקום אחד לאחר אבל לא ממגרת אותו. הקונספט של בטר פלייס לא שונה כמובן, כי בשביל להטעין מכונית משקע חשמלי צריך שיהיה חשמל בשקע. איך לדעתכם נוצר החשמל הזה?

פורסם

אז ככה - זהו דעתי הפתרון היעיל ביותר מבחינה משקית (אני תמיד מעדיף להסתכל על המקרו):

1. השענות גדולה על תחבורה ציבורית ירוקה יעילה וזולה. כגון רכבות תחתיות, עיליות (חשמליות כמו שיש במרבית אם לא כל ערי אירופה). אוטובוסים ירוקים. הוספת קווי רכבת מהפריפריה לערים הגדולות (תל אביב, חיפה, באר שבע, אילת, טבריה, ירושלים). ולא - התחבורה הציבורית היום רחוקה מאות מילים מלהיות זולה ואו ירוקה ואו יעילה במיוחד בארץ.

2. עידוד רכבים חסכונים ויעילים - כגון אופניים, קטנועים (שבארץ מה שקורה זה בדיוק הפוך) ורכב חשמלי יעיל (כדוגמאת שברולט וולט - אני לא קונה את הקשקוש של BETTERPLACE - הוא מצריך שינוי אדיר בתשתיות שלא לדבר על הסוללות שזה ממש מזיק לסביבה).

3. עידוד CAR POOLING במקומות העבודה והסעות לעובדים.

4. עידוד מקורות תעסוקה בפריפריה.

5. עידוד עבודה מהבית - רב מקומות העבודה בהייטק (בהתייחס ל"עובדי מחשב") יכולים בכלל להתבצע מהבית - מה שמביא ברמה משקית ליעילות וגם נוחות מבחינת העובד.

6. עידוד מקלחות וחניה מקורה ומוסדרת לאופניים במקומות העבודה (עם כמה שטקרים לטעינת אופניים חשמליות)

אני נותן את הדוגמא שלי - את האופנוע שלי מכרתי - לא חכם להחזיקו (האחזקה של אופנוע עד כמה שזולה מרכב רגיל - יקרה מאוד בארץ - בסביבות 8000 לשנה במינימום). יש לנו סיריון קטנה (שזה רכב מצוין לזוג עם ילד אחד או 2 ) שרב הזמן אצל אשתי. היא "זורקת" אותי בעבודה מתי שהיא יכולה - בשאר הזמן אני בתחב"צ. מקום העבודה שלי מרוחק 12 ק"מ מהבית - של אשתי 30 (לכל כיוון). כרגע אני שוקל לנסות להגיע לעבודה עם אופנים - אבל מדאיג אותי להפוך למטרה מועדפת בכביש וזה שאין לי מקלחת בעבודה. אני אנסה.

כל טוב,

גבריאל

פורסם

גבריאל, אני בהחלט מסכים עם כל מילה שאמרת. :xyxthumbs:

אני מעודד אותך בחום לנסוע עם אופניים לעבודה, אני במצב דומה לשלך ואני מגיע לעבודה עם אופניים 2-3 בשבוע (אי אפשר כל השבוע כי אז בשעה 14:00 ביום שלישי אתה מוצא את אצמך מנמנם בשולחן). בדבר אחד אתה טועה - אתה לא הופך למטרה מועדפת בכביש. פשוט כי אתה לא קיים על הכביש, כלי רכב מתעלמים ממך לחלוטין על הכביש. אני משתדל לנסוע על המדרכות איפה שניתן ואם ברשותך זוג אופני הרים הגונות אז תמיד ניתן למצוא מסלול חלופי ללא/עם מינימום מכוניות בתמורה להוספת 1-2 ק"מ למסלול. שווה כל רגע (אם אין לך התנגדות לנשום סרטן איכותי מהאגזוז של האוטובוס ה"ירוק" שלפניך ;)).

בכלל, אני ממליץ לכל מי שיכול להגיע למחוז חפצו באופניים לעשות את זה. לא להתעצל, פשוט לעלות על האופניים. תרוויחו מזה מכל הבחינות.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים