פורסם 2010 בספטמבר 1715 שנים בהנחה שיש כמובן תשתית מספקת סבירה. "סבירה" זה מונח נזיל אז נניח שיהיו תחנות טעינה בפריסה ארצית בשכיחות כמעט כמו של תחנות דלק. [br]פורסם בתאריך: 17.09.2010 בשעה 14:37:08תיקון קטן , התשתיות מחולקות בגדול ל- 2 סוגים : תחנות החלפת סוללות שעל פי הפרסומים ההחלפה לוקחת כמה דקות בודדות. התשתית השניה אלו הם עמודי טעינה ציבוריים ופרטיים שיהיו מוצבים לדוגמא ב: חניונים של מקומות העבודה, קניונים, חניוני אאוטלטים ובחניה הפרטית של הלקוח
פורסם 2010 בספטמבר 1715 שנים זה תלוי בהרבה גורמים מאוד נוספים, כמו למשל:1. כמה יעלה ה"דלק" למכונית (כלומר טעינה שלמה/החלפת סוללה)2. לאיזה מהירות תוכל המכונית להגיע3. כמה מרחק תוכל מכונית לגמוע בטעינה אחת4. כמה תעלה מכונית שכזוועוד מספר גורמים לא מבוטל, שאלה סתם הראשונים שעלו לי לראש.כמובן שכל המעבר הזה לרכב חשמלי נשמע לאנשים כאילו זה רעיון נחמד ומושלם,עד שנזכרים שאת החשמל שלנו אנחנו מייצרים בדרכים מזהמות. אז במקום שיהיה זיהוםאיפה שיש מכוניות, יהיה הרבה יותר זיהום במקום שיש תחנות כוח למיניהן.אך אסייג ואומר, שאם בעתיד יעברו למקורות כוח שאינם מזהמים (סולריים או גרעיניים למשל)אז בבת אחת רמת הזיהום תצנח לאפס, כי כל המכוניות כבר ירוצו על חשמל.מה גם שיכול להיות שתחנת כוח היא בעלת נצילות גבוהה יותר משל מכונית, ולכן גם היוםאולי תהיה ירידה בזיהום האוויר, אם כל המכוניות וכלי הרכב יהיו חשמליים בלבד.
פורסם 2010 בספטמבר 1715 שנים Better Place כבר סיפקו תשובות לגבי הרכב.החשמל יעלה כמו שחשמל עולה אני מתאר לעצמי...המכונית תוכל להגיע ל 130 קמ"ש בערך עם הגבלה.המרחק הוא 160 ק"מ בין טעינה לטעינה, ככה שבארץ זה מספיק לרוב האוכלוסייה.והמחיר הוא כמו של רנו פלואנס רגילה בערך, ככה 100 ומשהו אלף שקל.עוד ניתן לקרוא באתר שלהם: http://www.betterplc.co.il/
פורסם 2010 בספטמבר 1715 שנים להגיד שהחשמל יעלה כמו חשמל "רגיל" זה טוב ויפה - השאלה זה כמה צריך בשביל לטעון מכונית - כלומר כמה עולה טעינה אחת מלאה.ו-160 ק"מ זה די מעט בין טעינה לטעינה. כמובן שזה תלוי גם כמה זמן טעינה לוקחת (או החלפת סוללה)וגם בהנחה ויהיו מספיק תחנות טעינה/החלפת סוללה.ו-100 ומשהו אלף זה 101 אלף או שמא זה יותר קרוב ל-199 אלף? הבדל לא קטן...וכמובן, שכמו שכתבתי, ישנן שאלות רבות אחרות שצריך לענות עליהן, כמו אמינותלאורך זמן, מחיר טיפולים במוסך, בטיחות וכו'.הפואנטה שאני מנסה להעביר זה שזאת לא שאלה של "כן ולא", אלא יש להם הרבה פנים שכולם חשוביםומכיוון שהפרטים עדיין לא ברורים מספיק, זה כמו לשאול "האם היית רוצה לטוס לירח?"רובנו נענה שכן, אבל בסוף, זה תלוי בהרבה דברים אחרים (כמו כמה זה יעלה, כמה מסוכן זה, וכמה זמן זה ייקח)
פורסם 2010 בספטמבר 1715 שנים להגיד שהחשמל יעלה כמו חשמל "רגיל" זה טוב ויפה - השאלה זה כמה צריך בשביל לטעון מכונית - כלומר כמה עולה טעינה אחת מלאה.בוא נגזים הגזמה פראית בטירוף ונגיד שסוללה כזו מכילה 50 קילוואט. נעזוב לרגע את המתח והזרם, 50 קילוואט בכלליות.במחירי החשמל הנוכחיים, זה 30 שקלים.
פורסם 2010 בספטמבר 1715 שנים בוא נגזים הגזמה פראית בטירוף ונגיד שסוללה כזו מכילה 50 קילוואט. נעזוב לרגע את המתח והזרם, 50 קילוואט בכלליות.במחירי החשמל הנוכחיים, זה 30 שקלים.זה יותר זול חשמל לתעשיה עולה הרבה פחות מלצרכן, חוץ מזה פז גם ככה שמה תאים סולאריים על רוב התחנות שלה למשל, אז ממש אפשרי שגם תחנות החלפת סוללה יהיו עם תאים סולאריים.
פורסם 2010 בספטמבר 1715 שנים בוא נגזים הגזמה פראית בטירוף ונגיד שסוללה כזו מכילה 50 קילוואט. נעזוב לרגע את המתח והזרם, 50 קילוואט בכלליות.במחירי החשמל הנוכחיים, זה 30 שקלים.50KW זה 67 כוחות סוס.למזדה 3 (סתם דוגמא) שנת 2010 יש 148 כוחות סוס (110KW) או 167 כוחות סוס (125KW)אם אני מבין נכון (ותקנו אותי אם אני טועה), המשמעות היא שבכל שנייה מזדה 3 צורכת 110K ג'אול,מה שאומר שהסוללה המוצעת תספיק לה לקצת פחות מחצי שנייה...כמובן שאני משער שמדובר על המקסימום שהמנוע יכול להפיק, ולא על מה שהוא יפיק רוב הזמן, אבל עדיין,נניח שרוב הזמן הוא רק ברבע מהתפוקה המרבית שלו, עדיין זה יספיק לבערך 2 שניות ותו לא...או שאני טועה? (ואנא תקנו אותי אם אני טועה)
פורסם 2010 בספטמבר 1715 שנים 50KW זה 67 כוחות סוס.למזדה 3 (סתם דוגמא) שנת 2010 יש 148 כוחות סוס (110KW) או 167 כוחות סוס (125KW)אם אני מבין נכון (ותקנו אותי אם אני טועה), המשמעות היא שבכל שנייה מזדה 3 צורכת 110K ג'אול,מה שאומר שהסוללה המוצעת תספיק לה לקצת פחות מחצי שנייה...כמובן שאני משער שמדובר על המקסימום שהמנוע יכול להפיק, ולא על מה שהוא יפיק רוב הזמן, אבל עדיין,נניח שרוב הזמן הוא רק ברבע מהתפוקה המרבית שלו, עדיין זה יספיק לבערך 2 שניות ותו לא...או שאני טועה? (ואנא תקנו אותי אם אני טועה)טווח הנסיעה של הסוללות של BetterPlace(לדעתי השם "BP" דיי דפק אותם בשנה האחרונה) הוא כ160 ק"מ בנסיעה בין עירונית, וכ240 ק"מ בנסיעה עירונית(עד 70 קמ"ש). הניסוי של המוניות בטוקיו כרגע מראה על טעינה אחת ליממה, בנסיעה במונית בעיר גדולה זה לא רע. אל תשכח שבשונה מרכב בנזין הסוללה נטענת בזמן הבלימה(בדומה להיברידיות), ובזמן עצירה או גלישה אין איבוד הספק מעבר לפריקה הטבעית של המצלמה.הבעיה הגדולה עם מכוניות חשמליות\היברידיות היא שהם מזהמות פי עשרות מונים ממכונית בנזין רגילה במהלך כל חיה, הדבר היחידי שזה עושה זה מעביר את הזיהום מהעיר המערבית למדינות העולם השלישי והשני שבהן מיוצרות הסוללות האלה, ומה שעוד יותר גרוע שבשום מדינה אין עדיין מדיניות נורמאלית איך להפטר מהסוללות האלה לאחר השימוש, בארצות הברית יש בעיה מאוד חמורה של זיהום משני כתוצאה מסוללות של רכבים היברידיים שפשוט הולכים למגרשי גרוטאות כמו כל רכב אחר, שלא נדבר על מה קורה כאשר הרכב ההיברידי עובר תאונה שפוגעת בבידוד של רכיבי הסוללה.יש סיבה למה אירופה פרסה בכל היבשת תחנות דלק מבוססות על מימן, גודל הסוללה ברכבים האלה זהה כמעט למצבר במכונית רגילה, והתוצר היחידי של הרכב הזה הוא מים מזוקקים. היא הבינה שרכבים חשמליים על בסיס סוללה רעילים ויזהמו את הסביבה הרבה יותר לטווח ארוך, בנוסף בשונה ממימן חשמל עדיין מיוצר ברוב העולם ע"י דלק פחמי. BP לא המציאו את הגלגל מחדש, הגימיק שלהם הוא החלפת הסוללה שתאפשר כביכול נסיעה בלתי מוגבלת ללא צורך בטעינה, מבחינת הטכנ' עצמה הם לא המציא סוללות יעילות(הסוללות שלהם מוסיפות כ250 קילו למשקל הרכב ד"א), או פיתחו דרך לייעל רכבים חשמליים בצורה היסטרית, אם הם היו רוצים לעשות משהו הם היו נפטרים משלדת הפלדה ועוברים לאלומיניום כמו ששברולט עשה עם VOLT, וכמו שרוב היצרניות של מכוניות המימן והמכוניות החשמליות עושות. רכב ששוקל 600 קילו משקל עצמי במקום 1300 הרבה יותר יעיל מבחינה אנרגטית.
פורסם 2010 בספטמבר 1715 שנים 50KW זה 67 כוחות סוס.למזדה 3 (סתם דוגמא) שנת 2010 יש 148 כוחות סוס (110KW) או 167 כוחות סוס (125KW)אם אני מבין נכון (ותקנו אותי אם אני טועה), המשמעות היא שבכל שנייה מזדה 3 צורכת 110K ג'אול,מה שאומר שהסוללה המוצעת תספיק לה לקצת פחות מחצי שנייה...כמובן שאני משער שמדובר על המקסימום שהמנוע יכול להפיק, ולא על מה שהוא יפיק רוב הזמן, אבל עדיין,נניח שרוב הזמן הוא רק ברבע מהתפוקה המרבית שלו, עדיין זה יספיק לבערך 2 שניות ותו לא...או שאני טועה? (ואנא תקנו אותי אם אני טועה)אתה טועה, כי אי אפשר לעשות השוואה בין דרך הפעולה של מנוע בנזין לזה של מנוע חשמלי.מנוע בנזין לא "צורך" כוחות סוס, הוא מפיק אותם.בכל הנוגע למנוע חשמלי העניין פשוט הרבה יותר- יש לך את הגורם שמספק אנרגיה (סוללה) והגורם שצורך אנרגיה (מנוע)כוחות סוס לא ממש משנים פה, מה שבסופו של יום משנה זה כמה מומנט אתה מקבל במצב פעולה ממוצע של המנוע (סתם לדוגמה, מנועי בנזין מסוגלים להפיק המון מומנט ב 5000RPM, אבל אף אחד לא מסתכל על זה, כי הטווח בנסיעה רגילה הוא יותר בין 2500 ל 3500)
פורסם 2010 בספטמבר 1815 שנים אל תוציא שוב מהארון את ה Bogyman של הקרינהבטר-פלייס מאכילה אותנו כבר שנים בתוכניות, הבטחות, חזון ומכונית נוסעת או משהו שבכלל מתקרב לקו ייצור, בינתיים יוק.
פורסם 2010 בספטמבר 1815 שנים אל תוציא שוב מהארון את ה Bogyman של הקרינהבטר-פלייס מאכילה אותנו כבר שנים בתוכניות, הבטחות, חזון ומכונית נוסעת או משהו שבכלל מתקרב לקו ייצור, בינתיים יוק.ההבטחה של בטר בלייס הייתה ועודנה להתחיל ביבוא ומכירה של הרנו פלואנס Z.E החשמלית בשנת 2011...
פורסם 2010 בספטמבר 1915 שנים למזדה 3 (סתם דוגמא) שנת 2010 יש 148 כוחות סוס (110KW) או 167 כוחות סוס (125KW)אם אני מבין נכון (ותקנו אותי אם אני טועה), המשמעות היא שבכל שנייה מזדה 3 צורכת 110K ג'אול,מה שאומר שהסוללה המוצעת תספיק לה לקצת פחות מחצי שנייה...אתה טועה ממגוון טעמים :* בכל שניה של עוצמת מנוע מרבית המנוע מייצר 110K ג'אול. כמה אחוז מכלל הנסיעה המנוע פועל ב-100%* לציין שאפילו סוללת עופרת-חומצה לא יעילה במשקל של 200 ק"ג עדיין עם תכולת אנרגיה של עד 10 קילוואט שעה - 36000K ג'אול. סוללת ליתיום במשקל הזה היא עם תכולה של עד 50 קילוואט שעה. * מנועים חשמליים יותר יעילים ממנועי בנזין - במיוחד בתנועה עירונית ובפקקים - שזה המצב 90% מהזמן בישראל. מנוע חשמלי לא צורך אנרגיה כלל בזמן שהאוטו לא זז ובגלל המומנט העצום שהוא מייצר כבר מסל"ד נמוך - האצה במתווה עירוני לא דורשת חשמל רב. יוצא שמכונית חשמלית ממוצעת מסוגלת לעבור 3-5 ק"מ לכל קוט"ש.בנוסף לגבי מכוניות חשמליות --* ייצור חשמל במצב הנוכחי במדינה (אין כמעט מקורות אנרגיה "ירוקים") אכן מזהם - אבל הטורבינות של חברת חשמל יכולות לעבוד על גז ויעילות יותר ממנוע הבנזין במזדה שלך. מעבר למכוניות חשמליות גם מפחיתות משמעותית את התלות בנפט. חשמל אפשר לייצר מגז טבעי, אור השמש, רוח, אורניום וכו'. למעשה - באופן היפותטי מעבר לרכב חשמלי יגרום לכך שנפט יהיה הכרחי רק לתעשיה הפטרוכימית ולהנעת ספינות ומטוסים (עד שימצא פתרון גם לזה).* מכונית חשמלית צורכת בסך הכל פחות קוט"ש לק"מ ממכונית בנזין - במיוחד במתווה עירוני - ראה מעלה.* הזיהום נוצר מחוץ לערים - מכוניות ואוטובוסים חשמליים יהפכו את הערים שלנו לנקיות ושקטות יותר - מה שעשוי מאוד להוריד תחלואה בקרב התושבים וכן לשפר את איכות החיים במקומות רבים שנחשבים היום לבלתי ראויים למגורים (סמוך לתחנות אוטובוס מרכזיות ודרכים וצמתים ראשיים).
פורסם 2010 בספטמבר 1915 שנים * הזיהום נוצר מחוץ לערים - מכוניות ואוטובוסים חשמליים יהפכו את הערים שלנו לנקיות ושקטות יותר - מה שעשוי מאוד להוריד תחלואה בקרב התושבים וכן לשפר את איכות החיים במקומות רבים שנחשבים היום לבלתי ראויים למגורים (סמוך לתחנות אוטובוס מרכזיות ודרכים וצמתים ראשיים).אז מה שאתה בעצם אומר הוא "בוא נעביר את הזיהום בינתיים למקום רחוק... ואח"כ נדאג בקשר לזה"
פורסם 2010 בספטמבר 1915 שנים ^^^יש בזה היגיון, כי כמו שכתבתי קודם (וגם הוא כתב אני חושב),ברגע שכל המכוניות ירוצו על חשמל, אז מכיוון שיהיה רק מוקד אחד (או מספר מוקדים) לזיהום,אז יהיה יותר פשוט לטפל בכל מוקד כזה, ברגע שזה יהיה אפשרי.מה גם שבגלל שתחנת כוח היא בעלת נצילות יותר גבוהה מאשר מכוניות (ושוב, בגלל שזה מוקד אחדיותר קל לשפר את הנצילות מאשר לדאוג שישפרו את הנצילות של כל המכוניות בכביש) אז זה בעצםיפחית את רמת הזיהום הכולל.
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.