עבור לתוכן

זקוק לחוות דעת אחרונה - שניה לפני שאני קונה (TZ10)

Featured Replies

פורסם

ראשית - אני מחפש פתרון של מצלמת גיבוי/קומפקטית שגם תתן מעלה וידאו איכותי. הייתי שמח לשמוע רשמים לגבי הניסיון עם ה-TZ בהקשר הארגונומי של צילום וידאו (ברור לי שהיא לא מצלמת וידאו יעודית, אבל המטרה שלי היא בעיקר צילום קליפים משפחתיים).

שנית - לאורן, צילום נושאים דינמיים בתאורה נמוכה הוא אתגר לכל מצלמה וכל צלם.

5029916437_c8687bac58_m.jpg

התמונה צולמה בקניון יחסית מואר, עדיין הייתי חייב לפתוח צמצם לרווחה (2.0 במקרה זה - שים לב לעומק השדה המצומצם) להעלות ל-ISO640 (שבמצלמה קומפקטית היה כבר מייצר רעש רב) ועדיין הייתי חייב להשתמש במהירות סגר נמוכה (1/20) על מנת לקבל חשיפה נאותה - התמונה חדה יחסית רק כי הנושא לא זז בעת הצילום.

4475393993_33225c2f27_m.jpg

דוגמא לתמונה בתאורה ביתית טיפוסית - שוב פעם צמצם פתוח לרווחה (2.0), ISO יחסית גבוה (שוב פעם 640) ומהירות סגר 1/30 - זאת תמונה טובה אחת מתוך 10-20 שיצאו מרוחות ונמחקו. שוב פעם - הנושא סטטי, ב-1/30 כמעט כל תנועה תהיה מרוחה.

כפי שאתה רואה - אין ניסים ונפלאות, גם DSLR "מקצועית" תתקשה להקפיא תנועה בתאורה ביתית ללא מבזק. היום אני "נסחב" לאירועים משפחתיים גדולים עם ציוד הבזקה (מבזק, משדר רדיו, מעמד ומטריה).

אם אתה מרבה לצלם בתוך הבית ולא רוצה להשתמש במבזק הפנימי (שנותן תוצאות גועליות) אתה צריך מצלמה עם עדשה מהירה ככל הניתן וביצועים טובים ב-ISO גבוה ו/או עם אפשרות להרכיב מבזק חיצוני (לשימוש בהקפצה או לחילופין עם משדר רדיו לשימוש off-camera).

אתה צריך להקפיד על טכניקה טובה של אחיזה במצלמה, להעלות ISO ככל הניתן (בתאורה ביתית טיפוסית - 800 ואפילו 1600) לצלם כמה פריימים בכל פעם ולבחור את הטוב מבינהם.

פורסם
  • מחבר

^

:goodposting:

בוידאו זה עוד קשה בהרבה.

פורסם

עכשיו אני מבין למה מצלמת וידאו ישנה מאוד שיש לי, שעד כה חשבתי שהיא "הכי טובה", מצלמת באופן כה מגורען.

היא מצלמת תנועה חלקה בחושך, אך עם גרעיניות רבה.

ומצלמות חדשות יותר מצלמות תנועה מטושטשת בחושך, אך עם פחות גרעיניות.

מסקנה - להאיר את החדר המצולם ולא לחפש מה שאין (מצלמת וידאו שתצלם תנועה חלקה בתאורה נמוכה).

רב תודות לכם :xyxthumbs:

נ.ב. fungiman, תודה על ההשקעה המבורכת! אני מכיר את נושא צילום תמונה בתנאי תאורה נמוכה מבחינת ISO גבוה, מהירות סגר נמוכה וצמצם. אני דיברתי על צילום וידאו בתנאים אלו. :smile1:

פורסם

מבחינת עקרונות החשיפה אין הבדל בין מצלמת וידאו למצלמת סטילס - אותו יחס בין רגישות/צמצם/מהירות-סגר. בסטילס ובוידאו - מהירות סגר פחותה מ-1/60 לרוב לא תלכוד תנועה היטב.

אתה יכול במרבית מצלמות הוידאו להעלות את הרגישות (במחיר של תמונה רועשת) וכך לצלם במהירות סגר משופרת ולצמצם את המריחות.

כצלם אתה צריך להחליט על מה אתה מוותר.

פורסם

אתה אלוף! :xyxthumbs: תודה :)

במצלמות שאני מדבר עליהן לא ראיתי אפשרות כזו.

מעניין אם קיימת אפשרות כזו ב- TZ10... גונן?

אגב, fungiman, התמונות שצילמת ממש יפות, אהבתי.

פורסם
  • מחבר

במצלמות שאני מדבר עליהן לא ראיתי אפשרות כזו.

מעניין אם קיימת אפשרות כזו ב- TZ10... גונן?

עוד לא שיחקתי מספיק עם המצלמה, אבל אני מניח שאפשר.

תבדוק בסקירה של DPREVIEW - אני בטוח שזה מכוסה שם.

פורסם

לא, אין שם אזכור לשאלה הספציפית הזו.

אני מניח כי לא קיימת אפשרות כזו בצילום וידאו במצלמה הנ"ל, אודה לך באם תעדכן כאן ברגע שתדע בוודאות :)

פורסם

דווקא יש-

אצלי ב TZ 7 , אם אני רוצה לצלם וידאו בתאורה נמוכה אני בוחר בפריסט של ה SKY (כוכבים, זה שנותן לך בחירה בין 15/30/60 שניות חשיפה) ואז מצלם וידאו.

זה המקסימום אור שניתן להוציא ממנה בחושך, וזה דווקט יוצא יפה,דרמתי ותמונה איכותית, רק חשוב להיות יציב !

פורסם
  • מחבר

:xyxthumbs:

ב-TZ10 יש כל כך הרבה פריסטים אפשריים לבחירה ואני רחוק מאוד מלהבין את המשמעות של כולם...

פורסם

כשאתה יודע בוודאות מה כל אחד עושה, באיזה מקום לבחור כל אחד- רק אז אתה מוציא תמונות טובות.

טיפ: בצילום בחוץ, לא משנה איפה למה ומתי (באור) לבחור רק מצב beatch, אם אתם אוהבים צבעים חמים לבחור מצב Sunset.

אגב, מצב שקיעה לא אומר שאתם חייבים לצלם רק שקיעה, גם צילומים בתוך מקום סגור מואר יצאו יפים במצב כזה, וזה אף מבטל את האור המעצבן של פלורוצנט...

אני מאוד אוהב את השחור/לבן המגורען (לצלם רק עם זום מלא איתו- כשהרקע מטושטש).

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים