מטוסים מיוחדים - עמוד 3 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מטוסים מיוחדים


אישי555

Recommended Posts

  • תגובות 86
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

יש לי הרגשה שלסוריה/לבנון וחברים יקח קצת (הרבה) זמן להצטייד במטוסי דור חמישי מרוסיה, אם בכלל, ככה שעד אז- אנחנו די מכוסים גם עם F35 "בלבד". מה שגם המטוסים הרוסים החדשים שמיועדים לייצוא הם לא בדיוק להיט, חוץ מהסוחוי 37/47 שכרגע בכלל מדגימי טכנולוגיות בלבד וספק אם אי פעם ימצאו את דרכם אל מדינות ערב.

נקודת ההנחה צריכה להיות שזה שהם לא מתקדמים לא אומר שאנחנו לא צריכים להתקדם. חוץ מזה, אני יודע שבארה"ב מתכננים להוציא אותו משרות בשנת 2025 (להזכירך המטוס קיים מתחילת שנות ה-70), ואני חושב שאם ימשכו את המטוסים הישראליים לשנים האלה (בכל זאת, הצעירים מביניהם כבר יהיו באזור שנות ה-30 לחייהם, הותיקים יותר לאזור ה-40 ומעלה), זה יהיה בעיה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קצת סטייה מהנושא, אבל..

התגובות כאן לגבי F-22\F-35 מבוססות על השערות ומידע שזולג מהמדיה (אינטרטנט\עיתונות\טלוויזיה וכו') ולא הכל נכון \ מדויק.

המטוסים הם מטוסי דור 5 והם מהווים קפיצת מדרגה מעל דור 4 (F-15, F-16) כמו שדור 4 מהווה קפיצת מדרגה מדור 3 (פאנטום,מיג-21).

כולם זוכרים מה היו התוצאות בין מפגשי דורות כאלה (ישראל-סוריה 82', נאט"ו-בוסניה 99', ארה"ב-עיראק 91' ו-03').

לא סתם, כל מי שקשור לחיל האויר ומן הסתם יודע יותר ממה שמפורסם פומבית, מפנטז על ה F-22 ובלית ברירה "מוכן להסתפק" ב F-35.

היום,לא מסתכלים על פלטפורמה ככזו שרק סוחבת חימוש עד המטרה ומשתמשת בו. לסחוב פצצה של 500 ק"ג יכולים גם מטוסים משנות השישים.

עקב ההתפתחות של ההגנה האוירית פיתחו את טכנולוגיית החמקנות, פיתחו נשק מונחה לטווח ארוך ויכולות תקשורת ובקרה אשר מאפשרות למטוס בודד \ מספר מטוסים להגיע לטווח פגיעה ולפגוע.

כל יכולת כזו בנפרד זה נחמד אבל בסיכון גבוה יותר.

* לישראל, למשל יש נשק לטווח ארוך אבל מטוסים שעלולים להיתגלות בדרך ליעד - דבר שמסכן את הצלחת המשימה.

* במלחמת המפרץ הראשונה היה את החמקן הראשון F-117 אבל בלי יכולת נשיאת נשק לטווח ארוך, דבר שמחייב שהייה ארוכה באזורים מאויימים.

ב-2 המקרים הנ"ל, אפשר לבצע את המשימה אבל בסיכון למבצעים.

עכשיו, תחשבו על פלטפורמות שקשה לזהות אותן, יכולות לאיים ממרחק ולפגוע במדויק, לכם יש יתרון מכריע והצד השני בבעיה קשה.

אין צורך בכמות גדולה של חמקנים. מטפלים-נקודתית באיומים של ההגנה האוירית (נ"מ ומערכות שליטה ובקרה) והמטסים הבאים יכולים להיות עם מטוסים דור 4 או אפילו 3.

כמה נקודות שפורסמו לא מזמן באוויאשן וויק: http://www.aviationweek.com/aw/generic/story_generic.jsp?channel=awst&id=news/awst/2010/08/23/AW_08_23_2010_p32-249396.xml&headline=Israel%20To%20Buy%20F-35s%20With%20Cockpit%20Mods

לעצלנים שביננו:

1. תהיה ורסיה ישראלית למטוס F-35I

2. יותקנו מערכות ישראליות במטוס, אבל לא בצורה מאסיבית.

3. אי אפשר לכפות את המערכות הישראליות על האמריקאיות עקב האינטגרציה המובנית של המערכות, והכוונה של האמריקאים שלא לתת לישראל את קוד המקור של התוכנות הרלוונטיות במטוס.

4. לצורך התקנת מערכות ישראליות (בעיקר חיצוניות) בתצורת Plug-&-Play ייווצר מנגנון שיאפשר זאת . מערכות ל"א חיצוניות נדרשות למשימות בתצורה לא חמקנית.

5. השינויים המרכזיים יהיו בתא הטייס, שיכלול בתוכו מערכות C4I ישראליות (שליטה ובקרה וכדומה).

C4I = "Command, Control, Communications, Computers, and Intelligence"

6. מתעקשת על אפשרות להתקנה של בידוני 600 גלון להארכת טווח המטוסים, מתוך כוונה שבפעילויות ארוכות טווח לא חייבים להיות כל הדרך חמקניים, ולפני כניסה לאיזור מאויים ישליכו את הבידונים..

7. עלות העסקה (2.75 מיליארד דולר בכספי הסיוע) מאפשרת כיום בעצם רכש של 19 מטוסים, וישראל בונה על הפחתת עלויות (הצטרפות רוכשים נוספים לפרוייקט בזכותה?) על מנת לקנות את המטוס ה-20.

8. לא יכולה לעמוד כרגע בעלויות התוכנית, והיא מחפשת לצורך כך הלוואה שתסייע בתשלומים הראשוניים.

9. תוכנית קבלת המטוסים: ניסויי טיסה למטוס הראשון ב-2015, קבלת 3 מטוסים ופתיחת הטייסת ב-2015, קבלת 3 מטוסים נוספים ב-2016, שאר המטוסים במהלך 2017.

10. רוצה אפשרות להתקין טילי א"א ישראליים בתא החימוש הפנימי, בגלל לחץ של רפאל וכי הטילים האמריקאיים לא מספיק טובים...

11. היורש של הפיתון 5 עדיין לא בתכנון, אבל יש תוכנית להתאים את מיירט קלע דוד עם ראש הנחיה כפול (אינפרא אדום + מכ"ם) לנשיאה במטוס.

12. עוד סיבה של לרכש טילים ישראליים - שימוש נגד אמריקאיים של מדינות האיזור.

13. ישראל רוצה אפשרות לשאת פצצות ספייס בתא המטען הפנימי, אבל זה ידרוש לייצר דגם מיוחד מותאם של הפצצה .

14. לישראל קשה להחליף דיסקט ולטוס במטוס חמקן בגובה גבוה (חסכני בדלק-הארכת טווח\יןתר חימוש) במקום בגובה נמוך (חמקנות לעניים). אחרי שיגיעו המטוסים, מן הסתם תתפתח תורת לחימה שתותאם להם..

15. ב-letter of agreement שיצא בקרוב (הסכם רכישה רשמי), תוכרז כוונה לרכוש בסך הכל 75 , כשברור שישראל לא תוכל לרכוש בזמן הנראה לעין מעבר ל-40-45 . המשמעות היא (לדעת הכתב) שישראל תיאלץ להוציא מהשירות חלק ממטוסי הF-16A בלי להחליף אותם 1 תמורת 1 ב-F-35.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רגיל. הוא מתרומם כשהם למעלה, עובר לטוס באלכסון ומתיישר

http://www.youtube.com/watch?v=lvW5D138v4U&feature=related

היו יכולים לחסוך את כול הבלאגן עם מנוע וקטורי במרכז הכובד ואז הוא היה יכול גם לשייט כמו מסוק.

cozic,

נתת נקודות נכונות,בעיקר נקודה 6 ו-12.

אנחנו צריכים מטוס לטווח ארוך שיוכל להישאר מספיק זמן בנקודה ולגרום כמה שיותר נזק ובעיקר לחזור שלם.

מבחינתו אחרי שנחסל את ה-AA תהיה לנו בעיה של AA מתניידים,אי אפשר לרדוף אחרי כול מערכת AA באזור זאת התאבדות.

עוד ISSUE

יצירת חור בהגנת ה-AA כולל חיסול הרדארים לטווח ארוך-נמוך הנמצאים נקודתית באזור (לאחר חיסולן האויב ידע אוטומטית שיש

אורחים באזור וישלח לשם את כוחותיו והחלון שיפתח אינו כה גדול).

האזור (נהיה אקטואליים,איראן) זהו שטח עצום בגודלו,גם אם נפער חור להיכנס רוב הסיכויים שלא נוכל לצאת אלא בעור שיניים בלבד.

חורים במערך AA ניתן לסגור ע"י AA .

זה לא כולכך פשוט להיכנס לשטח ולהישאר שם יותר מידי זמן,הסוגיה להשאיר את חלון ההזדמנות פתוח דיו מבלי להסתכן מידי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היו יכולים לחסוך את כול הבלאגן עם מנוע וקטורי במרכז הכובד ואז הוא היה יכול גם לשייט כמו מסוק.

אתה שוכח שמדובר במטוס מטען, אין לך מקום במרכז המטוס למערכת כזאת (בכל סוג מנוע וקונפיגורציה שהיא, זה דורש המון שטח או חיזוקים, שבעצמם תופסים שטח גדול ובעיקר שוקלים המון).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...