nineball פורסם 2010 באוגוסט 29 Share פורסם 2010 באוגוסט 29 כאילו שהמחירים המטורפים של הדלק לא מספקים גם ככה, מישהו שמע על החלטת הממשלה להעלות שוב את מחירי הבלו ב 20 אגורות ב 2011 ושוב ב 20 אגורות ב 2012?http://finance.walla.co.il/?w=/3/1727169פעם ראשונה שאני שומע על זה בכלל.למישהו יש שמץ מתי עברה ההחלטה הזו ואם מדובר בעניין סופי או שזה משהו שעוד פתוח לדיון?אני גם ככה כבר צעד אחד מלמכור את הרכב כי הדלק יקר בטירוף, עוד התייקרויות כאלו (בנוסף לעליות של אחוז-2 מדי פעם במס הבלו שעושים בשושו) זה לא פחות מאסון. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
ירח אפל פורסם 2010 באוגוסט 30 Share פורסם 2010 באוגוסט 30 אתה מדבר על ההחלטה הזאתhttp://www.pmo.gov.il/NR/exeres/8E08EC02-4E43-41BF-8586-C07F9C78170D.htm קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
mrraz פורסם 2010 באוגוסט 30 Share פורסם 2010 באוגוסט 30 הבלו מס ותיק כמעט מקום המדינההיחוד שלו זה שהוא מוטל בסכום ולא באחוזיםמטרתו העשרת קופת המדינה על חשבון האזרחים במטרה לצמצם ביקושים קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Gimel פורסם 2010 באוגוסט 30 Share פורסם 2010 באוגוסט 30 לא, המטרה שלו היא להעשיר את קופת המדינה על חשבון האזרחים על מנת להוסיף כסף לקופת המדינה. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
mrraz פורסם 2010 באוגוסט 30 Share פורסם 2010 באוגוסט 30 קרא שוב את הודעת פותח הדיון קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
ירח אפל פורסם 2010 באוגוסט 30 Share פורסם 2010 באוגוסט 30 האמת שפותח הדיון רשם שהוא לא שמע על התייקרות המס.הוא לא ציין שהוא לא מכיר את המס (אפילו הזכיר שידוע לו על שינויים בו ב"שושו" מידי פעם)וגם לא שאל למטרת המס (היום מוטל על מקלוני סרטן ועל דלקים למינהם, המס היחיד שבאמת נלחם בזיהום אוויר) קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Gimel פורסם 2010 באוגוסט 30 Share פורסם 2010 באוגוסט 30 1111, הגבתי להודעה שלך. אני לא מבין מה לא הבנתי שאתה מפנה אותי להודעת פותח הדיון.לגבי מס הבלו, בפעם האחרונה שהעלו אותו, באמת החליטו על ההתייקרות ההדרגתית שלו.למה - אתה שואל?כי בעבר, כשמחיר חבית נפט הגיע לכ-150$ וליטר בנזין עלה 7 שקלים, הביקוש לא הצטמצם. האזרחים המשיכו לקנות.ואז הבועה התפוצצה והמחיר נפל חזרה.ראו באוצר שהאזרח מוכן לשלם 7 ש"ל לליטר. נשבר המחסום הפסיכולוגי הזה והאוצר הבין שיש לו פה אפשרות לסחוט עוד כסף מהאזרח שחבל לא לנצל אותה. אבל אי אפשר להקפיץ את המחיר בבת אחת, אז מעלים במנות קטנות.אם תזרוק סרטן למים רותחים, הוא יקפוץ החוצה. אבל אם תזרוק אותו לסיר ותחמם בהדרגה, הוא יתבשל בלי לשים לב. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
mrraz פורסם 2010 באוגוסט 30 Share פורסם 2010 באוגוסט 30 פותח הדיון רשם "אני גם ככה כבר צעד אחד מלמכור את הרכב כי הדלק יקר בטירוף"זו בדיוק מטרתו של מס הבלו לצמצם ביקושים. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
vic07 פורסם 2010 באוגוסט 30 Share פורסם 2010 באוגוסט 30 או שאתה נאיבי, או שאתה עושה את עצמך. יש הבדל בין מטרה מוצהרת לבין מטרה בפועל. למשרד התחבורה ולרשות לבטיחות בדרכים יש, אולי, אינטרס לצמצם את כמות הרכבים על הכבישים או את כמות השימוש בהם (כמו גם למשרד לאיכות הסביבה) - אבל הם לא אלה שמחליטים להטיל מיסים. על הבלו, כמו על כל מס ממשלתי אחר, אחראי משרד האוצר שמטרתו היחידה היא להעשיר את קופת המדינה - והקופה תתעשר ככל שאנשים יסעו יותר, כך שלא רק שלמשרד האוצר לא אכפת מהמטרה המוצהרת של המס, אלא שהוא מעדיף שיקרה ההיפך הגמור. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
BigTools פורסם 2010 באוגוסט 30 Share פורסם 2010 באוגוסט 30 למישהו יש שמץ מתי עברה ההחלטה הזו ואם מדובר בעניין סופי או שזה משהו שעוד פתוח לדיון?למה, אם זה פתוח לדיון, חושב שתצליח לשכנע אותם לרדת מזה? קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
mrraz פורסם 2010 באוגוסט 30 Share פורסם 2010 באוגוסט 30 או שאתה נאיבי, או שאתה עושה את עצמך. יש הבדל בין מטרה מוצהרת לבין מטרה בפועל. למשרד התחבורה ולרשות לבטיחות בדרכים יש, אולי, אינטרס לצמצם את כמות הרכבים על הכבישים או את כמות השימוש בהם (כמו גם למשרד לאיכות הסביבה) - אבל הם לא אלה שמחליטים להטיל מיסים. על הבלו, כמו על כל מס ממשלתי אחר, אחראי משרד האוצר שמטרתו היחידה היא להעשיר את קופת המדינה - והקופה תתעשר ככל שאנשים יסעו יותר, כך שלא רק שלמשרד האוצר לא אכפת מהמטרה המוצהרת של המס, אלא שהוא מעדיף שיקרה ההיפך הגמור.לא מסכיםאישית הפסקתי לעשן אחרי שהמחירים עלו ועלו. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Gimel פורסם 2010 באוגוסט 30 Share פורסם 2010 באוגוסט 30 לעשן זה בגדר מותרות. כמו אלכוהול, ממתקים וסרט בקולנוע.אבל הרכב הוא ניידות. ובדרך כלל לעבודה.להפסיק לעשן חוסך לך כסף וזמן ומשפר את הבריאות.להפסיק לנסוע באוטו עולה לך בזמן ולפעמים גם בבריאות... קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
BigTools פורסם 2010 באוגוסט 30 Share פורסם 2010 באוגוסט 30 ^ זה קצת מתנגש, מצד אחד הם רוצים שניסע פחות, מצד שני יש המון אבטלה. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Gimel פורסם 2010 באוגוסט 30 Share פורסם 2010 באוגוסט 30 ואם חס וחלילה החלטת לחסוך בכסף ולנסוע בדו-גלגלי, אז הקפיצו לך את הביטוח.ואם חשבת לחסוך ע"י מעבר לדיזל, אז הטסט עולה יותר וגם הקפיצו לך את הבלו עוד יותר (פעם הסולר היה יותר זול מדלק. היום המחיר הרשמי הוא כמעט פי 2)אם המרת את הרכב שלך לגז, אם אני לא טועה גם לזה המציאו מיסוי.אם חס וחלילה אתה נוסע ברכב חשמלי, נתפוס אותך על מהירות.נראה לי שמישהו החליט כמה צריך לעלות כל ק"מ נסיעה ומנסה להוציא את אותו המחיר מכל האזרחים. לא משנה במה הם נוסעים.גם את הרכב החשמלי ינצלו. אבל קודם מחכים שהוא יהיה נפוץ ומעודדים קניה של רכבים "ירוקים" ע"י הטבות מס. ואת ההטבות האלה האזרח הולך להחזיר ובגדול. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
ekmo פורסם 2010 באוגוסט 30 Share פורסם 2010 באוגוסט 30 לא מסכים אישית הפסקתי לעשן אחרי שהמחירים עלו ועלו. מאחד לא עושים סטטיסטיקה. אישית אני לא מכיר אף אחד שהפסיק לעשן בגלל התייקרות הסיגריות. שמעתי על אנשים שעבור לגלגל טבק, אבל לא להפסיק לעשן. קשה שלא להסכים עם האנשים כאן (כנראה בגלל שהם צודקים ), מטרתו של האוצר היא לא לצמצם שימוש באף שירות/משאב כלכלי, אלא רק לסחוט ממנו את כמות הכסף המקסימלית. תמימות זה דבר נחמד, אבל לא עובדת בעולם האמיתי. לאוצר ו/או למשרד התחבורה ו/או לממשלה בכלל אין שום אינטרס לצמצם שום דבר שיכול להניב עוד כסף לקופת המדינה. כבר היה לנו דיון עמוק בעניין בעבר והאמת היא שההפך הגמור, קרי הוצאת כסף מקופת המדינה, הוא ורק הוא הפיתרון האמיתי לצימצום עישון ותאונות דרכים (ולצורך הדיון גם בעיות זיהום, אלימות, אלכוהול וכו'). קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Recommended Posts
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.