סוללת ליתיום במקום סוללות אצבע, האם ניתן לטעון גם משקע חשמלי? - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

סוללת ליתיום במקום סוללות אצבע, האם ניתן לטעון גם משקע חשמלי?


ofirrjd

Recommended Posts

שלום,

ראיתי שלאחרונה מוכרים מצלמות עם סוללת ליתיום במקום שתי אצבע רגילות. רציתי לשאול איך זה נטען? שקע חשמל? USB?

מה קורה אם נגמרת הסוללה באמצע הטיול ואתה באמצע איזה טרק? המצלמה מושבתת???

תודה, אופיר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לאחרונה כוונתך למזה יותר מעשור?

נקודתית -

סוללת ליתיום צריכה מטען יחודי בשבילה - לרוב מטען כזה - עם חיבור לשקע חשמלי ו/או ל- מגיע עם המצלמה. במקצת המצלמות הסוללה יכולה להטען אם המצלמה עצמה מחוברת ל- או לחשמל.

אם הסוללה נגמרת - המצלמה מושבתת, אפילו אם אתה באמצע טרק (אין התחשבות בעניין זה). יחד עם זאת, למרבית המצלמות ניתן לרכוש היום ליתיום חלופיות במחיר סביר ואם אתה יוצא לטיול ממושך מומלץ להתטייד בסוללה נוספת ואפילו בשתיים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על התגובה,

שכחתי לציין פרט קטן בשאלה שלי, כוונתי היתה למצלמות סטילס, לדעתי יש כאלה עם סוללת ליתיום רק לאחרונה.

לאור ההבהרה הזו, האם התשובה תשתנה?

תודה, אופיר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש גם וגם לבחירתך.

סוללות ליתיום נטענות עם מטען יעודי שמגיע מהחברה או מחברה שמייצרת מוצרים תואמים למוצרים המקורים.

סוללות ליתיום הם בגודל של סוללות פלאפון(למצלמות סטילס), למצלמות מקצועיות ומצלמות אפשר לבחור גדלים שונים בהתאם לזמן השימוש הרצוי.

סוללות נטענות AA- מגיעות בשלל מגוונים ומשלל חברות- כפי שמוכר כבר קרוב ל30 שנה אם לא יותר- הטכנולוגיה השתנתה קצת אבל המוצר הסופי דומה מאוד בשימוש.

יש מצלמות היום גם עם AA- המצלמות הקטנות מגיעות עם 2 , והיותר גדולות עם 4, ויש מצלמות עם בטריות ליתיום. לאחרונה רוב המצלמות שנכנסות לכיס באות עם סוללת ליתיום, אבל לא מחייב כי יוצאים דגמים מקבילים טכנולוגית גם עם AA.

מה שנשאר זה לגגל!!!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זאת באמת שאלה מלפני עשור. לדעתי דרך אגב, לצרכן ביתי מצלמות עם סוללות רגילות עדיפות. תמיד אפשר לקנות בכל מקום בעולם, ולא צריך לזכור לקחת את המטען + מתאם לשקע לכל מדינה.

מצד שני, מצלמות עם סוללות רגילות מוגבלות יותר במשקל ובעיצוב שלהן, ואתה רואה שהמצלמות הקומפקטיות באמת מצויידות בסוללות של היצרן. גם במצלמות מקצועיות אי אפשר למצוא שמשתמשת בסוללות AA .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

momi2010,

במצלמות מקצועיות (DSLR) קיבולת הסוללה שאתה מקבל בערך פי 2 ממה שתקבל כשתקנה סטנדרטית עם סוללה ל-200 תמונות (מוצהר ע"י מרבית היצרנים).

אצלי ב-Canon A610 בשימוש עם 4 סוללות (לא מעט משקל, כפי שאמרת) ניתן להגיע ל-500 צילומים. אבל שוב, זה שימוש ב-4 סוללות, במצלמות עם 2 זה נחתך בחצי. כל זה נתון לשינוי אם משתמשים הרבה בפלאש ומכבים/מדליקים לעיתים תכופות.

לטיולים עד כמה שזה אפשרי - מומלץ לחפש עם סוללות AA כי אחרת זה יכול להרוס טיול להיתקע בלי .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השימוש בסוללות ליתיום במצלמות הקומפקטיות נועד בראש ובראשונה לטובת העיצוב החיצוני והפחתת הגול והמשקל שלהן. ברוב המצלמות הקטנות סוללת הליתיום היא בעלת תכולת אנרגיה של 1-1.5 סוללות AA נטענות. מאחר שהמסך כל הזמן פועל (אין עינית) והיום מדובר במסכים גדולים ובהירים -הסוללה תתרוקן אחרי פחות מ-200 חשיפות. אולם לא מדובר בחיסרון של טכנולוגית הליתיום-יון אלא בתוצאות של שיקולים תכנוניים של המצלמה עצמה. הרוכש המשכיל צריך להבין שאם הוא רוצה מצלמת סופר-זום שמחליקה גם לכיס, חייבות להיות פשרות.

במצלמת DSLR סוללת הליתיום לרוב בעלת תכולת אנרגיה של כ-5 סוללות AA נטענות. במצלמה שלי טעונה מספיקה לכ-700 חשיפות לפחות. הסוללה קלה משמעותית מ-5 סוללות AA, נטענת מהר (שעתיים) מבלי להתחמם יתר על המידה כאשר רוב המטענים באים עם שקע סטנדרטי ("שקע מכונת גילוח") ועובדים עם מתחים 110-240 ללא קושי, כגם יותר נוח להתעסק עם אחת מאשר כמה והחלפת הסוללה מתבצעת בתוך שניות בודדות (החלפת מהירה חשובה לצלם מקצועי).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...