מצלמה קומפקטית-נע בין 2 קצוות- קצת עצות והכוונה לסגור פינות - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מצלמה קומפקטית-נע בין 2 קצוות- קצת עצות והכוונה לסגור פינות


explize

Recommended Posts

לאחר שהניקון הקטנה שלי (3100) ששירתה נאמנות קרוב ל7 שנים שבקה חיים.

אני יוצא לטיול לדרום אמריקה לכמה חודשים והייתי מעוניין במצלמה שתתן לי את אותו המענה רק בשידרוג טכנולוגי.

לאחר סקירה בDPREVIEW ו CAMERALABS ועוד כמה אתרים, נראה שיש כמה מגמות למה שאני דורש וכמו שנדרש מלאתי את השאלון בהרחבה למטה.

להגדרתי ולצורך הצילומי שלי- הצילום נועד לתעד חוויות, ולא להיות הגורם המרכזי של החוויה, מה שמצריך אותי לא להתבאס בתמונות מפטיבל בריו ב3 לפנות בוקר עם תמונות מטושטשות וצהובות או כאילו עכשיו עשו עלי אמבוש מהשב"כ עם פנסי קסנון שמאירים על הראש.

ידוע לי המגבלה של מה שאני דורש לבין הטכנולוגיה שניתן לדחוס ואין לי בעיה להתפשר וכמובן הכאב בלאבד שעולה קרוב לבודי יד שניה של SLR או למצלמה כמו הG11- ולכן הדרישת סכום היא האם ה800 שקל שווים את ההפרש להגדלת הסיכוי קבלת תמונה כמו שנדרש ואת הכאב בלאבד .(כן כן, טיב התמונה תלוי בצלם ולא במצלמה)

וכל נע בין מצלמות סופר זום כמו הפנסניק והקנון במחירים של 350 דולר בערך, לבין הקנון/פוג'י הקטנות שנעות בין 250 ל350 תלוי בדגם.

עכשיו אני די נעול על הIXUS95 שנתנה פייט לא רע למצלמות במחיר שלה(עד 1000 ש"J כולל בטריה ספייר, אחריות מאק וזיכרון 8 GB), לבין שידרוג למצלמות כגון הS90 שיש לה יתרון אופטי וטכנולוגי על ה95 חוץ מעינית- ומדובר כאן במצלמות ללא זום אך עם WIDE ANGLE וצמצם נמוך.

וההתלבטות היותר גדולה היא האם לקחת מצלמת TZ10 (לפי מה שהבנתי יש לTZ7 בעיות מסך מול שמש די קשות) באותו מחיר כמו ה S90, אך עם זום.

ההתלבטות נעה לכך שאני לרוב רוצה לצלם את מה שאני רואה- זום אף פעם לא נתפס בעיניי כגורם משפיע, מכיוון שתמיד התמקדתי בנופי הארץ ולא בטיול בחו"ל לתקופה שלא אוכל לשדרג ציוד באופן מהיר- האם זה פרט חשוב עד כדי כך שיוכל לפגום בתיעוד??

והדבר השני הוא הקומפקטיות- שזו התעסקות אחרת אם לוקחים TZ10 או S90, לבין מצלמות קומפקטיות כמו הIXUS95 או IXUS100 שנכנסת לכיס וסלאמתק(אם יש אחרת שהיא קומפקטית בלי זום שיותר מתקדמת עם איכות הדפסה יותר גבוהה מה 95,אשמח לדעת- זה למה פסלתי את הIXUS100- בגלל הדפסה לא משהו לעומת הדגם היותר ותיק)

אשמח לשמוע לעוד הצעות ופתרון הדילמה- כי 800 שקל לכאן או לכאן, עדין זה סכום כסף לא מבוטל- וחות מזה אני כבר מתחרפן מרוב ההשוואות שסקרתי.

טל

שאלות הכרחיות

* מה התקציב הכולל למצלמה, סוללות וכרטיס זכרון? 1500+תוספות

* אילו נושאים אתה מתכוון לצלם? באילו תנאי תאורה - בעיקר באור יום או גם בתנאי תאורה חלשים יותר? מצלמת טיול כללית- החל מנופים ועד פורטרטים בקרנבלים

* האם אתה מתכוון לצלם באור חלש ללא פלאש? בדף הזה תוכל לקרוא על ההבדלים בין צילום ללא פלאש, צילום עם פלאש ישיר וצילום עם פלאש חיצוני (ישיר ומוקפץ). בעיקרון עדיף צילום ללא פלאש, אבל אם צריך אז יש הבנה שהפלאשים בקומפקטיות נעות עד מטר וחצי מהאובייקט-וזה בסדר.

* האם יש לך נכונות לצלם באור חלש עם חצובה? לידיעתך, חצובה הכרחית לצילום נופים ליליים. העלות של חצובה בסיסית נעה בין 200 ל-400 ש"ח, ושל חצובת שולחן בין 50 ל-150 ש"ח. תלקח חצובה גמישה קטנה ביותר רק לשם יצוב ע"ג סלעים לצילום עצמי

* האם יש לך נכונות לצלם עם פלאש חיצוני? לידיעתך, פלאש חיצוני מאפשר לצלם בקלות תחת תאורת חדר - ללא מריחות תנועה כתוצאה מרעידות היד או תנועה בנושא, ועם תוצאות הרבה יותר מחמיאות מאשר עם פלאש פנימי. העלות של פלאש כזה יד שניה נעה בין 400 ל-600 ש"ח או 1000 עד 1200 ש"ח לפלאש חדש. לא

* האם חשוב לך לצלם באור חלש ללא חצובה וללא פלאש (כלומר בהחזקת המצלמה ביד)? כן, אבל להבנתי לא יהיה צורך בזום בצילום עם הפלאש

* האם אתה משתמש כיום במצלמה דיגיטלית אחרת? אם כן, מה שם היצרן והדגם, ומה חסר לך בה? כן נהגתי לצלם במצלמות SLR כגון 350D וG11 אך שתיהם לא היו בבעלותי אלא של חברים- אני מאוד אוהב את הצבעים שיצאו מהם.

* האם אתה מתכוון להדפיס או לצפות בתמונות על גבי מסך? אם הראשון, מהו גודל הנייר המקסימלי שאתה מעריך שתרצה להדפיס? הדפסה חשובה מאוד- גודל מקסימלי של 13X18 ללא קרופים

* מהו טווח העדשה במ"מ שחשוב לך? שים לב שמכפלת הזום (למשל X10) אינה נתון מועיל בבחירת . הנתון החשוב הוא טווח העדשה במ"מ. המאמר הזה ייתן לך מושג לגבי לגבי הטווחים השונים. אין טווח מועדף

* כמה מהותייים לך המשקל והגודל של המצלמה? האם תתפשר על תכונות או על איכות תמונה עבור מצלמה שנכנסת לכיס? האם מצלמה עם יכולות גבוהות יותר, אבל שדורשת נרתיק נפרד היא אופציה מבחינתך? צלם לא מצלם אם המצלמה קבורה בתיק, יש עדיפות גבוהה שתשב בתוך הכיס(לאו דווקא ג'ינס- גם מכנס דגמ"ח יעבוד לרוב, כמובן מצלמה שתשב במנשא על חגורה זה לא אופציה מחשש לשוד ולכן הקומפקטיות חשובה.

* האם אתה נעול על יצרן מסויים? אם כן, מדוע? לא ממש- יש עדיפות לקנון,פנסוניק ופוג'י.

שאלות אופציונליות (מומלץ למלא כדי לקבל המלצה מדוייקת)

* אילו מן התכונות הבאות קריטיות לך, אילו חשובות ועל אילו אתה יכול לוותר:

o מהירות תגובה (השהייה בין תמונות, מהירות פוקוס) מהירות הדלקה עד לרגע צילום -חשוב, כמו התאוששות מפלאש.

o מקרו - מה גודל האובייקט המינימלי שאיתו חשוב למלא את התמונה - זבוב? פרח? מספר פרחים? אין דרישה למאקרו, אבל נחמד אם יש לפרח אחד או שתיים

o תמיכה בפורמט RAW‏ לא חשובb]

o מצבי חשיפה ידניים (M מלא) או חצי ידניים (A ו-S). שים לב שהתועלת של מצבים כאלה במצלמות קומפקטיות מוגבלת מאוד, במיוחד לאלה שלא מתכוונים להשתמש במצלמה עם חצובה שליטה מינימלית עדיף למצבי פרוגרם בסיסים

b]

o עינית אופטית או אלקטרונית. שים לב שברוב המצלמות הקומפקטיות לא קיימת עינית, ויש לכך סיבות טובות יתרון לעינית מבחינת זמן - אם זה פוגם בפרמטרים האחרים ניתן להוריד

o מצב צילום ווידאו. אלו מהתכונות הבאות חשובות לך (אם בכלל) - מייצב; אפשרות לשינוי הזום האופטי בזמן ההסרטה; רזולוציה גבוהה במיוחד (HD)‏‏ וידאו נחמד- לא היי לייט, אפשר להתפשר בנושא

o סוג - פאק ליתיום נטען מול AA. עבור רוב המשתמשים פאק ליתיום עדיף מעדיף ליתיום, אבל בעדיפות של אורך חיים בצילום סטילס של 250 ומעלה(כרטיס 4 GB)

o אחריות יבואן רשמי מול יבואן אפור רוכש אחריות MACK עם ביטוח ציוד למקרה גניבה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שלום לך

שמע, מרוב עצים לא רואים את היער,

בתגובת הפתיחה שלך. עד שמגיעים לסוף

כבר שוכחים את ההתחלה. שודים, סקירות,

וכו' וכו' , אני אישית איבדתי את הצפון :silly:.

תן כמה מצלמות מועמדות, יעני הכיוון שנראה לך,

ואז נראה.

:xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

וההתלבטות היותר גדולה היא האם לקחת מצלמת TZ10 (לפי מה שהבנתי יש לTZ7 בעיות מסך מול שמש די קשות) באותו מחיר כמו ה S90, אך עם זום.

מנסיון שנה עם TZ7 - אין שום בעיה עם שמש, אך עם זאת במסך נראה בדיוק כמו כל או טלפון מגע- מסכים ושמש לא הולכים יחד, אך עם זאת לא ראיתי משהו חריג (יש לך אופציה של כיוון תאורה ידני למסך).

ממליץ על ה TZ10

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצטער על הסיפור, צודק הייתי צריך לקצר.

ההתלבטות היתה בין הIXUS95 ודומותיה- הכוונה היא אותו גודל עם שיפורים טכנולוגים שלא פוגמים באיכות הדפסה עד ISO 400-800( לא כמו הIXUS100 שיש הבדלים ניכרים בהדפסה ובכלל באיכות התמונה על אף המפרט הדומה והמשודרג קמעה)- כמובן בעלות של עד 800 שקלים.

לבין המצלמות סופר זום כדוגמת הTZ7 או TZ10 והקנון SX210 IS. (בעלות של 800 שקל נוספים בערך לעומת הדגמים הקודמים, וכמובן תוספת גודל)

לבין שדומה בגודלה לTZ10, ללא מאפייני זום כגון הS90 ודומותיה בשמאופיינות בעדשה וחיישן יותר טובים ולפיכך יותר איכותיתיות(האם כך??) באותו סכום של המצלמות סופר זום- שנמצאות באותה קטגוריית מחירים כמו הסופר זום.

אם יש תגובה שתציין למה סוג אחר מאשר האחר, הייתי שמח לדעת איזה דגם מהקטגוריה אתם ממליצים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב, קח את הכל בערבון מוגבל ( יעני מה שאני אומר :silly: ) אבל זה

עדיין יותר טוב מכלום.

אם אתה רוצה להדפיס בגדלים שציינת, מן הסתם אתה צריך עם רעשים

מינימליים באיזו ( ISO ) גבוה ככל האפשר. לצערי, פנאסוניק לא מצטיינים

במיוחד בנקודה הזאת, אלא אם כן אחרים יסתרו את זה על פי ניסיונם,

שהרי לקרו א ברשת כל אחד יכול.

אכן, היות וה - DSLR הן לא אופציה ( גודל, שוד :lol: , מחיר ), האופציות הן מטבע הדברים

שתי המצלמות שציינת TZ10 והקנון SX210 IS, אולי שווה להתעמק בנושא הרעשים שלהן,

כי ככה - שלא לדפוס גדול - הן טובות מאוד לצרכייך.

:xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על התגובה :xyxthumbs:

בדיוק לשם זה הבאתי מצלמות באותו קטגוריית מחיר ללא סופר זום, שהרעשים שלהם אולי יותר נמוכים.

ונראה לי שהדרישות לקבלת רעש מינימלי באיזו גבוה ממצלמה קומפקטית זה דרישה מוגזמת, זה למה הנמכתי צפיות לאיזו 400-800, שלדעתי יתן טובות באור יום, ותמונות חשוכות קצת פחות, מה שישאר לצפיה באלבום דיגיטלי במחשב.

השאלה איפה הפשרה עומדת, במצלמת סופר זום עם איכות תמונה כמו במצלמות זולות רק עם זום גדול יותר או מצלמות שעולות כמו סופר זום אך עם איכות גבוהה יותר מבחינת הדפסה(שוב- סטנדרטיות, ללא הגדלה או עריכה ממוחשבת בקרופים)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^^^

קבל תיקון

אם ההדפסות הן רגילות, אז קח מה שאתה אוהב מבין המצלמות

המוזכרות. אני חשבתי שנתת גודל באינצ'ים :silly:.

בגדלים האלה ועד איזו 400 לא נראה לי שיהיו בעיות כל שהן,

בייחוד עם הרזולוציה שלהן.

תמונות טובות באור יום - לא צריך מי יודע מה,

כל העניין מתהפך בתאורה חלשה.

מה שתרוויח תמורת האקסטרה של 800 ש"ח - זה זום גדול כמובן.

:xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז לסיכומו של עניין ,

אין באמת יתרון לקחת כמו הS90 שעולות כפול 2 ממצלמות כגון הIXUS95 לשם תמונות יום להדפסה ותיעוד עלוב לצילומי לילה

ואם כך יש יתרון למצלמות הסופר זום רק בזום(ואולי גם בוידאו) לצילומי יום ועדין לקבל תמונות לילה שלא יתנו אופציה להדפיס באיכות טובה(מגורענות)

ולשם העניין- לטיול לתוקפה ארוכה, עדין הייתם מעדיפים לקחת עם סופר זום לעומת מצלמת ללא זום משמעותי(X3) אך שתיתן טובות גם במצבי אור נחותים??

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^^^

לעניות דעתי אין בקומפקטיות - לא משנה הזום - מה שיתן

צילומים ליליים / תאורה גרועה טובים, אחרת ה - DSLR

למיניהם היו גומרים את הקריירה.

האמור מתייחס לצילומים עם חשיפה רגילה, תנאי צילום רגילים,

לא חשיפות ארוכות.

יותר קריטי שתהיה למצלמה עדשה רחבה 28 מ"מ ופחות, וכמובן

רצוי שיהיה זום מכובד.

מה מהתכונות האלה מצדיקה מבחינתך את המחיר , אני :nixweiss:.

:xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...