עבור לתוכן

מכללה מול אוניברסיטה- האם זה עדיין רלוונטי כיום?

Featured Replies

פורסם

ואז מקבלים סטודנטים שאמנם יודעים טוב את הCORE של החומר, אבל תן להם משהו טיפה הצידה והם לא יודעים מה לעשות עם זה.

על סמך מה אתה מבסס קביעה מגוחכת שכזו?

זה יותר תלוי בבנאדם, לא חסר גם סטודנטים בטכניון(ובכלל במוסדות להשכלה גבוהה) שהם מקובעים לחלוטין ועברו את התואר

כי היה להם מזל + הם מעתיקנים מקצועיים.

  • תגובות 72
  • צפיות 7.6k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

הלימודים קשים כי זה לימוד עצמי בעיקר, אבל רמת החומר נמוכה בהרבה מאונב', ואפילו מרוב המכללות.

מצד אחד המעסיקים רואים שאתה יכול ללמוד לבד ולהשקיע ללא מסגרת שכופה עליך את זה, אבל מצד שני רמת החומר שאתה לומד היא מאוד נמוכה יחסית.

היי,

בתור מי שלמד בטכניון (פיזיקה) ובבר אילן (מדעי המחשב) ובתקופת הצבא לקחתי כמה קורסים בפתוחה כדי לא להחליד אני חייב לסתור את טענתך.

רמת הלימודים באוניברסיטה הפתוחה היא בפירוש בקו הראשון מבחינת רמה. ההבדל הוא שאתה לא נתקל באותה רמת עומס של מספר קורסים לסמסטר. אבל הלימודים עצמם בהחלט לא ברמה נמוכה יותר.

פורסם

וסטודנטים אשר יודעים בכל זאת לענות על השאלה הזו, ידעו כנראה לענות גם על שאלה המבוססת על חומר שהופיע במצגת 13 עמוד 27. על אחת כמה וכמה ידעו לענות על השאלות במבחן של המכללה.

הגיוני שמעסיקים יעדיפו את הבוגר עם הידע הרב יותר, ויכולת הלימוד הטובה יותר.

דבר נוסף, במכללות מופעל לא אחת "לחץ" על המרצים מצד ראש החוג, שלא יווצר מצב בו יותר מדי אנשים יכשלו בקורס ולא יוכלו לקחת קורסי המשך (שמעתי זאת ישירות מסטודנט במכללה, ששמע זאת ישירות ממרצה).

ידע רלוונטי לעבודה או ידע רלוונטי לתואר שני? קיים הבדל מהותי בין הדברים.[br]פורסם בתאריך: 18.06.2010 בשעה 12:57:53


ואז מקבלים סטודנטים שאמנם יודעים טוב את הCORE של החומר, אבל תן להם משהו טיפה הצידה והם לא יודעים מה לעשות עם זה.

פספסת את הקטע של ארגז כלים והכל? מבחן הוגן זה מבחן הבודק יכולת של תלמיד להתמודד עם חומר שונה המבוסס על הכלים שהוא אמור לרכוש במהלך הסמסטר. מבחן לא הוגן זה מבחן קלאסי של אוניברסיטה שמטרתו היחידה ליצור קושי מלאכותי כדי שסטודנטים יסבלו. קח לדוגמא את המכללה למינהל או הבינתחומי בהרצליה. המכללות מעסיקות מרצים מעולים שנותנים מבחנים הוגנים. בוגרי המכללות משתלבים במשרדי רואי חשבון הטובים ביותר. הידע אותו ידע. אבל הידע של אוניברסיטה יותר "איכותי" כי צריך לאכול חרא.

פורסם

ובכל-זאת יש אנשים שמסיימים אותן בהצטיינות,וזה מעיד עליהם משהו.

זה לא מעיד אל אף אחד שום דבר, זה לא אומר שיש לך יותר כישרון בתחום או אתה תהיה איש מיקצוע יותר טוב, זה רק אומר שקיבלת במבחן יותר ממישהו אחר.

בסופו של דבר אין דבר כזה מוסד לימודים יותר טוב או פחות טוב יש מוסד לימודים ושיטת לימוד שמתאימה לך

זה פשוט נסיון וטעיה , לך לאונ' אם לא תאהב לך למכללה אם גם את זה לא תאהב תפתח חברה ותעשה מיליונים אם גם את זה לא תאהב לך תהפוך לנזיר בודהיסטי וגם זה בסדר

ואתה יכול להיות בן אדם מאוד מאושר בכך

פורסם

אני מוריד את הכובע בפניך אם הצלחת לסיים תואר ראשון במתמטיקה באו"פ.בלי ציניות.

יש משהו ממש מעצבן לפעמים בקורסים למתמטיקה של הפתוחה.לפעמים הם מתעקשים ללמד הפוך מכולם.

זה מאד בולט באינפי א' וב' שלהם:הם מתחילים מפונקציות,ורק אח"כ,(באינפי ב'),מתחילים ללמד סדרות.

כמעט בכל אוניברסיטה ששמעתי עליה מלמדים את זה הפוך,שזה הרבה יותר פשוט ואינטואיטיבי.

אגב, משום-מה,דווקא הקורס באינפי ג' של הפתוחה,לעומת זאת,הוא מצויין.(לא מכיר אותו אבל חברים מתמטיקאים אמרו לי).

כנ"ל אלגברה לשנה ראשונה:גם הפוך.מכניסים חומר באלגברה א' ששייך בכלל לאלגברה ב':למשל דטרמיננטות.

בכל מקום אחר לומדים את זה רק באלגברה ב',עם הגדרה מסודרת ובניה של פונקצית הדטרמיננטה.

בפתוחה מתעקשים ללמד דטרמיננטות כבר באלגברה א',בלי להסביר מי זה,למה זה ומה זה.תוקעים לך

את ההגדרה בפרצוף,ללא פיתוח של הפונקציה,ואח"כ מוכיחים לך כל מיני משפטים שימושיים.מאד לא אינטואיטיבי

והרבה יותר מבלבל וקשה לזכור.

ויש עוד דברים,כמו ערכים עצמיים,או המרחב האוקלידי ה n ממדי,ששייכים לאלגברה ב' ומכניסים את זה לא'.

תודה אבל אל תוריד את הכובע כל כך מהר, גם לי כמו כולם זה לקח מליון שנה בערך :lol:

לגבי הלימוד ההפוך, ידיהם כבולות. רבים מהספרים מבוססים על ספרי הלימוד של האוניברסיטה הפתוחה באנגליה והסכמים חוקיים לא מאפשרים להם לעשות הרבה מעבר ללתרגם. אכן ישנם מרצים שמתלוננים על העניין הזה לא מעט (ודים גרינשטיין המפורסם הוא דוגמה בולטת)...

באשר לנושא השפעת ההשכלה על מיומנות האדם במקצוע, זו שאלה קשה ותלויה בהרבה גורמים. בתור מתכנת זה כמה שנים אני יכול להגיד שראיתי יתרון עקבי וברור של בוגרי תארים רציניים ממוסדות רציניים על פני עובדים אחרים, כזה שמבחינתי ממש מחלק את העובדים לשתי קבוצות - אבל אני מוטה. יתכן גם ולא התואר הוא זה שהפך אותם לעובדים יותר טובים, אלא הסיבה והתוצאה הפוכות - הם ממילא אנשים חכמים (ולכן צלחו את התואר) אבל גם בלי תואר היו עובדים מעולים. לבסוף אציין שאחד המתכנתים הכי גרועים שהכרתי היה בוגר תואר שני במדמ"ח באונירסיטת ת"א, אז גם זה יכול לקרות (תכנות, כמו הרבה מקצועות אחרים, דורש תכונות נוספות מעבר לאינטילגנציה). כמובן שישנם עוד מקרים, כמו למשל מקצועות שחייבים עבורם תארים מתקדמים (אלגוריתמאים, פיזיקאים וכו')

אישית אני מסתכל על תואר בתור תעודת איכות, בדומה לאיך שהצבא מסתכל על פרוייקט תלפיות (ומהיכרותי עם כמה וכמה תלפיונים, בצדק רב). ברוב המקרים (כאשר אני מדבר על מקצועות המדעים), אדם שסיים תואר קשה במוסד נחשב יהיה טוב בכל דבר שתתן לו. יצא לי לעבוד עם פיזיקאים ומתמטיקאים שתכנתו יפה מאד (למרות שטכנית המקצוע לא קשור לתואר שלהם), אם כי בתור בוגר מתמטיקה אני עדיין מרגיש שחסר לי ידע שהייתי צובר בתואר של מדעי המחשב (יום אחד...)

פורסם

^^^

אם כי בתור בוגר מתמטיקה אני עדיין מרגיש שחסר לי ידע שהייתי צובר בתואר של מדעי המחשב (יום אחד...)

אז למה אתה עושה תואר שני דווקא במתמטיקה ולא במדמ"ח? תצטרך לעשות קצת השלמות,לא נורא.

חבר שלי סיים בהצטיינות תואר ראשון במתמטיקה,(מסלול מתמטיקה עם מדעי מחשב באוניברסיטת חיפה),והמשיך

מיד לתואר שני במדמ"ח,שגם אותו הוא סיים בהצטיינות.

פורסם

^^^

אז למה אתה עושה תואר שני דווקא במתמטיקה ולא במדמ"ח? תצטרך לעשות קצת השלמות,לא נורא.

חבר שלי סיים בהצטיינות תואר ראשון במתמטיקה,(מסלול מתמטיקה עם מדעי מחשב באוניברסיטת חיפה),והמשיך

מיד לתואר שני במדמ"ח,שגם אותו הוא סיים בהצטיינות.

אמנם על הנייר התואר הוא במתמטיקה, אבל הקורסים שלקחתי היו יכולים להרכיב בקלות תואר במדמ"ח (אופטימיזציה, קומבינטוריקה, אלגוריתמיקה)

תיאוריה של מדעי המחשב היא למעשה מתמטיקה..

פורסם

הנק' שלא התייחסו פה זה שיש הבדל עצום בין מכללות שונות, גם מבחינת רמת הלימוד

וגם מבחינת איך שהמעסיקים מתייחסים למכללות האלו. כשהמכללות המובילות הן:

אקדמית ת"א יפו - דרישות קבלה גבוהות יחסית לשאר המכללות, מרצים בעיקר מאוניברסיטת

תל אביב ובר אילן, רמת מבחנים זהה ללאוניברסיטאות, שכר אוניברסיטאי.

המרכז הבינתחומי - יוקרה, מרצים מובחרים, חוג חברתי (קשרים עתידיים).

יש גם את המכון הטכנולוגי חולון ומכללה למנהל בראשל"ץ.

* ככה לפחות המצב היה לא מזמן...

כמובן, שבכל מקרה למצטיינים מתל אביב וטכניון יש יתרון גדול מבחינת

מציאת עבודה ראשונה... ;D

פורסם

בתור בוגר של אונ' תל אביב, מגיסטר של הטכניון ודוקטורנט של מכון וייצמן, אני לא מרשה לכם לתת קרדיט לטכניון. היחס של הטכניון לסטודנטים פשוט מחפיר. הבניינים והציוד כבר מיושנים. הבית ספר למוסמכים מתייחס למאסטרנטים ודוקטורנטים כמו זבל. המילגות נעות בין 3200-4200 שקל והם עוד מעזים לקצץ מזה, קחו בחשבון שמדובר באנשים עם משפחות שמקבלים פחות מאברך ממוצע. אבא שלי, סטודנט טכניון בעבר (30 שנה אחורה), מעביר כעת קורס שם בתור מרצה בכיר, מילא שהוא מקבל3000 שקל לחודש (הוא עושה אזה בשביל הכיף), חזר לשם אחרי 30 שנה ולהלן ציטוט שלו - "הבניין נראה זהה, הכיתות נראות זהות, ויש שם אנשים שעוד היו שם בזמני". המשבר הכלכלי והקיצוץ בתקציבים נותנים אותותיהם במקום וזה רק עניין של זמן עד שמעמדו של הטכניון ירד. הטכניון חי על הישגי העבר, הישגים נוכחיים אין לו יותר מדי.

סופ"ש נעים :)

ממש אי אפשר להגיד דבר כזה בהכללה על הטכניון - מדובר על מוסד שמורכב מעשרות פקולטות שונות ועצמאיות לחלוטין, ולמעשה כל הזמן ממשיכים לבנות בניינים חדשים (בניין מדעי החיים שנמצא כרגע בשלבי סיום ובניין חדש להנדסת מכונות שיחליף את בניין ליידי דייויס).

אם זה מה שאבא שלך אמר, אני משער שהוא (וגם אתה) לא שייך לאחת הפקולטות הבאות: הנדסת חשמל, מדעי המחשב, הנדסת תעשיה וניהול, הנדסה אזרחית, הנדסת חומרים או פיזיקה.

למעשה, אם אני לא טועה, הבניינים "הישנים" שנותרו בטכניון הם של הפקולטות הקטנות שמתעסקות במדעי החיים...[br]פורסם בתאריך: 18.06.2010 בשעה 21:29:38


ידע רלוונטי לעבודה או ידע רלוונטי לתואר שני? קיים הבדל מהותי בין הדברים.

פספסת את הקטע של ארגז כלים והכל? מבחן הוגן זה מבחן הבודק יכולת של תלמיד להתמודד עם חומר שונה המבוסס על הכלים שהוא אמור לרכוש במהלך הסמסטר. מבחן לא הוגן זה מבחן קלאסי של אוניברסיטה שמטרתו היחידה ליצור קושי מלאכותי כדי שסטודנטים יסבלו. קח לדוגמא את המכללה למינהל או הבינתחומי בהרצליה. המכללות מעסיקות מרצים מעולים שנותנים מבחנים הוגנים. בוגרי המכללות משתלבים במשרדי רואי חשבון הטובים ביותר. הידע אותו ידע. אבל הידע של אוניברסיטה יותר "איכותי" כי צריך לאכול חרא.

אני מצטער, אבל אם אתה רוצה ידע רלוונטי לעבודה אתה ממש לא תמצא אותו באקדמיה. מתוך עשרות הקורסים שמרכיבים תואר ארבע שנתי בהנדסה, אפשר למנות על יד אחת את הקורסים הרלוונטיים לעבודה, וגם מתוכם, מדובר על פחות מ-10% מהחומר.

הידע של האוניברסיטה לא יותר איכותי כי צריך לאכול חרא, הוא יותר איכותי כי הנוסחאות היבשות שאתה מחפש כדי לפתור את שיעורי הבית ולהצליח במבחן הן רק חלק זניח מהלימודים, והידע שמנסים להקנות לך הוא לא ידע בפתרון תרגילים אלא ידע תאורטי בענף ההנדסה שאתה עוסק בו.

אגב, כדאי לציין שה"בכיינות" הזאת של "בוחנים אותנו על דברים לא רלוונטיים" או "אין בחירה במבחן" היא מאוד אופיינית לסטודנטים במכללות. במוסדות מכובדים (אני מדבר מנסיוני על הטכניון, אבל אני מניח שזה נכון להרבה מקומות אחרים) לא תשמע תלונות מטופשות כל כך. כן, רמת ההוראה היא לעתים מחפירה (אולם, בממוצע, היא בסדר ויש גם מרצים שתענוג לבוא להרצאות שלהם) ומכך נובע הקושי העיקרי בלימודים לדעתי, אבל כולם מבינים שאת מה שלומדים הם לא בהכרח יידרשו ליישם אי פעם במציאות, אבל זה כן חשוב כדי להבין איך דברים עובדים ולמה כל אותן נוסחאות הן בכלל נכונות.

כל הדיבורים שלך על זה שאוניברסיטאות מזיינים את הסטודנטים וסתם משחקים בקקי ובמכללות לא, הן בלון ריק שמבוסס על.. כלום.

פורסם

אני פתחתי מודעות דרושים למהנדסי מחשבים (מה שאני עומד להתחיל ללמוד באוקטובר בעברית) ובכולם (ויש הרבה) הדרישות לראיון הם מאוניברסיטאות מוכרות בלבד וציונים גבוהים\מצטיינים בלבד.

כמובן שרוב מוחלט מהמשרות דורש ניסיון של כמה שנים.

פורסם

אגב, כדאי לציין שה"בכיינות" הזאת של "בוחנים אותנו על דברים לא רלוונטיים" או "אין בחירה במבחן" היא מאוד אופיינית לסטודנטים במכללות.

אין לי אף חבר שלומד במכללה, כולם למדו באונ' וכולם בכו על הדברים האלה.

(אני מדבר מנסיוני על הטכניון, אבל אני מניח שזה נכון להרבה מקומות אחרים)

אה, אתה מניח! אז אם כך, זה חייב להיות נכון(זה לא).

אני פתחתי מודעות דרושים למהנדסי מחשבים (מה שאני עומד להתחיל ללמוד באוקטובר בעברית) ובכולם (ויש הרבה) הדרישות לראיון הם מאוניברסיטאות מוכרות בלבד וציונים גבוהים\מצטיינים בלבד.

כמובן שרוב מוחלט מהמשרות דורש ניסיון של כמה שנים.

ראית את מה שרצית לראות(כי אתה מתחיל ללמוד בעברית), אם היית מתחיל ללמוד במכללת חמת-גדר,

היית רואה את המודעות שבהם לא רשום "רק מצטיינים מבן-גוריון" כי כאלה, יש טיפה יותר.

אני לא מבין, למה אנשים שמגיבים פה, או שהם בתחילת הלימודים(שנה ראשונה-שנייה) או שהם אפילו עוד לא התחילו,

מקשקשים בשכל בלי להכיר את שוק העבודה ובעיקר מנפחים את האגו של עצמם.

לא חבל לקבל כאפה מהחיים אחרי זה? למה? זה לא נעים, אפילו כואב קצת.

קצת צניעות לא תזיק, בטח ובטח לאנשים שבסופו של דבר, שואפים לחיים של בינוניות(בית, אישה, ילדים, מוות).

בסופו של דבר, אז אתה שלמדת בעברית תרוויח 15,000 בחודש ותהיה לך פחית יפנית קצת יותר מאגניבה

מההוא שלמד במכללה ומקבל 12,000 בחודש והפחית שלו מהליסינג גרועה יותר.

זה ההבדל שיהיה ברוב המקרים, הבדל של 3-4 אלף שקל בממוצע למשכורת, אז?

זה מה שיעשה את ההבדל? אתה תהיה מיליונר והוא מהמכללה ילקט עגבניות רקובות בשוק?

Give me a break.

פורסם

ההבדל בשכר קצת פחות משמעותי מהתפקיד.

השאיפה שלי היא בכלל תפקיד מפתח באחת מחברות התוכנה המובילות (intel, nvidia,samsung) ולנהל מחקרי פיתוח.

אל תגיד לי שאני נפוח כי לא אמרתי שום דבר נפוח\מתנשא\יהיר.

לא חקרתי יותר מדי בנושא, אבל ממה שראיתי, אלו הדרישות באתרים שאני ראיתי ובמקצוע הזה.

פורסם

בתור בוגר של אונ' תל אביב, מגיסטר של הטכניון ודוקטורנט של מכון וייצמן, אני לא מרשה לכם לתת קרדיט לטכניון. היחס של הטכניון לסטודנטים פשוט מחפיר. הבניינים והציוד כבר מיושנים. הבית ספר למוסמכים מתייחס למאסטרנטים ודוקטורנטים כמו זבל. המילגות נעות בין 3200-4200 שקל והם עוד מעזים לקצץ מזה, קחו בחשבון שמדובר באנשים עם משפחות שמקבלים פחות מאברך ממוצע. אבא שלי, סטודנט טכניון בעבר (30 שנה אחורה), מעביר כעת קורס שם בתור מרצה בכיר, מילא שהוא מקבל3000 שקל לחודש (הוא עושה אזה בשביל הכיף), חזר לשם אחרי 30 שנה ולהלן ציטוט שלו - "הבניין נראה זהה, הכיתות נראות זהות, ויש שם אנשים שעוד היו שם בזמני". המשבר הכלכלי והקיצוץ בתקציבים נותנים אותותיהם במקום וזה רק עניין של זמן עד שמעמדו של הטכניון ירד. הטכניון חי על הישגי העבר, הישגים נוכחיים אין לו יותר מדי.

סופ"ש נעים :)

אווץ' כמה שכואב לשמוע דבר כזה

פורסם

קצת צניעות לא תזיק, בטח ובטח לאנשים שבסופו של דבר, שואפים לחיים של בינוניות(בית, אישה, ילדים, מוות).

בסופו של דבר, אז אתה שלמדת בעברית תרוויח 15,000 בחודש ותהיה לך פחית יפנית קצת יותר מאגניבה

מההוא שלמד במכללה ומקבל 12,000 בחודש והפחית שלו מהליסינג גרועה יותר.

זה ההבדל שיהיה ברוב המקרים, הבדל של 3-4 אלף שקל בממוצע למשכורת, אז?

זה מה שיעשה את ההבדל? אתה תהיה מיליונר והוא מהמכללה ילקט עגבניות רקובות בשוק?

Give me a break.

טוב שלא הגזמת, ילקטו עגבניות בשוק

אנחנו, בוגרי האוניבסיטאות, נהיה מליונרים, וההוא מהמכללה ינקה לנו את הנעליים

פורסם

ההבדל בשכר קצת פחות משמעותי מהתפקיד.

השאיפה שלי היא בכלל תפקיד מפתח באחת מחברות התוכנה המובילות (intel, nvidia,samsung) ולנהל מחקרי פיתוח.

אל תגיד לי שאני נפוח כי לא אמרתי שום דבר נפוח\מתנשא\יהיר.

לא חקרתי יותר מדי בנושא, אבל ממה שראיתי, אלו הדרישות באתרים שאני ראיתי ובמקצוע הזה.

בשביל לנהל פרוייקטי מחקר ופיתוח אתה צריך עשרות שנות נסיון ותואר שונה לגמרי, מנהלים ועובדים שחורים(וכן מפתח בכל חברה לא משנה אם זה משרד החינוך או גוגל הוא עובד שחור) הם אנשים שונים לגמרי. תואר במדעים מדוייקים מהאונב' הטובה בעולם לא יקנה לך יכולות ניהול, ניהול הוא דבר שמלבד היותו תחום שונה לגמרי בהיבט ההשכלתי דורש יכולות מולדות, לא כל אחד יכול להיות מנהל בכיר, בדיוק כמו שלא כל אחד יכול להיות שחיין אולימפי. ועוד דבר קטן, אף אחד לא התעשר מלהיות שכיר לא משנה איזה תואר תעשה, ואחרי השנה הראשונה כל מה שמשנה זה האדם ולא התואר, הרבה מאוד מהאנשים הבכירים בישראל בתעשיה(CTOים וגוריים למינהם הם אנשים ללא תואר או תואר "קיקיוני" שהושלם הרבה אחרי שהם כבר התחילו לעבוד).

יוזמה ואינליגנציה לא קשורים ליכולת או לרצון שלך לסיים תואר, ובסופו של דבר הם קובעים הרבה יותר את עתידך המקצועי, אם תסתכל על כל ספקטרום העובדים בארץ תראה שכמות האנשים ללא שום תואר או השכלה פורמאלית רלוונטית שמרוויחים 30 אלף לא קטנה מכמות האנשים שסיימו תואר בהצטיינות באונב' ומקבלים 12+רכב.

והמסמר האחרון בארון הקבורה של השטויות שלכם יהיה הדבר הפשוט ביותר, השכלה זה היבט אחד מהתקבלות לתפקיד, והאמת שלא ההיבט הקובע.

ההשכלה רלוונטית רק לשלב סינון המועמדים הראשוני שעושה חברת ההשמה או הבחורה מכוח האדם. מה שיכניס אותכם לתפקיד יהיו הדברים שמבדילים בינכם לשאר המועמדים ופה מקום התואר לא משחק תפקיד כי אם אתה הגעת לראיון(וזה תפקיד ראשון) אז גם עוד 10 כמוך הגיעו, ועוד 10 מאונב' טובה יותר משלך.

הדברים שמבדילים בינכם אלו הם הדברים הקטנים והלא חשובים לכאורה, כמו התחביבים שלכם, מה אתם עושים בשעות הפנאי שלכם שקשורים לתפקיד(פיתוח בקהילות של קוד פתוח, בעיקר הובלת פרוייקטים קטנים זה משהו שמאוד אוהבים בחברות היום), ואיזו הרגשה כללית אתם מעבירים לבוס שמראיין אותכם בראיון, אם כבר הגעתם לראיון תצתרכו להבין שההשכלה שלכם זה לא הגורם שיקבע אם תתקבלו או לא, חברות מחפשות בני אדם קודם ואחרי זה תארים.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים