מחפש מצלמת DSLR בסביבת 1000$ עניתי על השאלון אשמח אם תעזרו לי:) - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מחפש מצלמת DSLR בסביבת 1000$ עניתי על השאלון אשמח אם תעזרו לי:)


ilusha2007

Recommended Posts

אני רוצה להשתדרג לDSLR אחרי שנים רבות של צילום ב Point-and-shoot

אני אוהב לצלם אבל לא מקצוען (מעוניין ללמוד) התקציב גמיש אבל נע מסביב ל1000 דולר

לא מעוניין לקנות בארץ לפי מה שראיתי יקר מדי :( יש לי אפשרות לקנות בסין (לא יודע אם שווה) או באמריקה

ממש אשמח אם מישהו יכל להמליץ לי משהו.

מה התקציב הכולל למצלמה, עדשה, וכרטיס זכרון? לפי מה שהבנתי שווה להשקיע בסביבות ה1000$לגוף ועדשה (לא בקיא בתחום הצילום המקצועי אשמך להצעת מחיר משתלמת)

האם אתה מתכוון לקנות עם אותו תקציב גם ציוד נוסף (עדשות נוספות, וכו')? לא

האם לאחר הקנייה הראשונית יש לך כוונה לרכוש בהמשך ציוד צילום נוסף (עבור מצלמת ה-DSLR)? אם כן, איזה סכום בשנה אתה מתכוון להקצות לכך? לא יודע כרגע

האם יש לך נכונות לקנות ו/או ציוד משלים בשוק היד שניה? לא

האם יש לך ציוד קודם ממצלמת DSLR או ממצלמת SLR פילם? אם כן, פרט לא

אילו נושאים אתה מתכוון לצלם? באילו תנאי תאורה - בעיקר באור יום או גם בתנאי תאורה חלשים יותר? נופים (גם יום גם לילה) צילומי תקריב, אנשים

האם אתה מתכוון לצלם מרחוק? ציפורים במעוף? חרקים מקרוב? מרחוק רצוי מקרוב חובה.

האם אתה מתכוון לצלם ספורט? אם כן, איזה ענף ובאילו תנאי תאורה? לא

האם אתה מתכוון לצלם פורטרטים? כמה חשוב לך לקבל עומק שדה מצומצם? מצומצם זה רדוד? אם כן חשוב. לא יודע מה הכוונה פורטרטים :kopfpatsch:

האם אתה מתכוון לצלם באור חלש ללא (כלומר בהחזקת המצלמה ביד)? בדף הזה תוכל לקרוא על ההבדלים בין צילום ללא , צילום עם ישיר וצילום עם פלאש חיצוני (ישיר ומוקפץ) לא אוהב לצלם עם פלאש בכלל רוב הצילומים בלילה כנראה יהיו עם חצובה אבל ביצועים טובים בחושך זה פלוס

האם יש לך נכונות לצלם באור חלש עם חצובה? לידיעתך, חצובה הכרחית לצילום נופים ליליים. העלות של חצובה בסיסית נעה בין 200 ל-400 ש"ח, ושל חצובת שולחן בין 50 ל-150 ש"ח כן

האם יש לך נכונות לצלם עם פלאש חיצוני? לידיעתך, פלאש חיצוני מאפשר לצלם בקלות תחת תאורת חדר - ללא מריחות תנועה כתוצאה מרעידות היד או תנועה בנושא, ועם תוצאות הרבה יותר מחמיאות מאשר עם פלאש פנימי. העלות של פלאש כזה יד שניה נעה בין 400 ל-600 ש"ח או 1000 עד 1200 ש"ח לפלאש חדש לא נראה לי (לפחות לא כרגע)

האם אתה מתכוון לצלם באור חלש ללא פלאש (כלומר בהחזקת המצלמה ביד)? בדף הזה תוכל לראות שמדגימות את ההבדלים בין צילום ללא פלאש, צילום עם פלאש ישיר וצילום עם פלאש חיצוני (ישיר ומוקפץ) כן אבל ללא דגש מיוחד

האם אתה משתמש כיום במצלמה דיגיטלית אחרת? אם כן, מה חסר לך בה? כן בPoint-and-shoot רגיל ממש מוגבל באופציות צילום ידני ועדשה ממש לא רצינית

האם אתה מתכוון להדפיס את התמונות או לצפות בהן על גבי מסך? אם הראשון, מהו גודל הנייר המקסימלי שאתה מעריך שתרצה להדפיס? מסך

מהו טווח העדשה (או העדשות) במ"מ שחשוב לך? המאמר הזה ייתן לך מושג לגבי לגבי הטווחים השונים לא יודע ממה שהבנתי אני צריך כמה מצד שני אני לא חושב שיש לי תקציב לכן פה אני משעיר לכם תתפקיד להציע לי את המתאים ביותר

האם אתה נעול על יצרן מסויים? אם כן, מדוע? לא. לא חשוב לי

אילו מן התכונות הבאות קריטיות לך, אילו חשובות ועל אילו אתה יכול לוותר:

קצב אש גבוה - ציין את כמות התמונות המקסימלית לשניה שדרושה לך (3, 4, 5 או יותר) לא חשוב

צילום רצפים ארוכים מ-5 מבלי שהמצלמה תעצור כדי לכתוב את התמונות לכרטיס‏ לא חשוב

מייצב תנועה מובנה במצלמה (שעובד עם כל העדשות) מול מייצב תנועה בעדשות (שמייצב גם את התמונה בעינית). על ההבדלים בין שתי השיטות תוכל לקרוא כאן לא יודע עד כמה זה חשוב אשמח אם מישהו יסביר לי

עינית גדולה במיוחד גם לא יודע עד כמה זה חשוב אשמח אם מישהו יסביר לי

תצוגה חיה (צילום באמצעות מסך ה-LCD במקום בעינית). האם אתה מתכוון להשתמש בתצוגה החיה כדי לצלם נושאים בתנועה (כגון אנשים או בעלי חיים) או נושאים דוממים כשהמצלמה על חצובה (כגון נופים או צילומי מקרו)? פלוס

נקודות פוקוס מוצלבות נוספות למרכזית לא נראה לי

פנס עזר לפוקוס באור חלש (AF assist)‏ ??

עדשות עם מנוע פוקוס שקט בקשר לווידאו? לא ככ צריך ווידאו בכלל

אפשרות לגריפ מה זה?

מסך מפרקי פלוס

מצב צילום ווידאו. שים לב שרוב מצלמות ה-DSLR לא כוללות מצב ווידאו, והמעטות שכן מוגבלות בד"כ לצילום ללא פוקוס אוטומטי לא כ"כ

כמות פיקסלים. הקשר בין התכונה הזו לבין איכות תמונה רופף למדי ולכן עדיף להתעלם ממנה לא חשוב

יצרן. גם התכונה הזו לא מעידה על איכות המצלמה. ישנן לפחות 8 חברות שלא כדאי לפסול על הסף - קנון, ניקון, , אולימפוס, פנטקס, , פנסוניק ופוג'י לא חשוב

אחריות יבואן רשמי מול יבואן אפור לא חשוב

תכונות אחרות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באזור הסכום שציינת יש את הD5000 או ה D3000 של ניקון ואת ה 1000D, 450D בקאנון.

פנטקס וסוני- ימליצו החובבים שלהם.

אני מציע שתיגש לחנות צילום ותשחק עם הגופים לקבל את התחושה של מה מתאים לך.

לקניה בסין יש סיכון. במידה פחותה גם לקניה בארה"ב. במקרה כזה שקול בחיוב הוספת ביטוח . (אלא אם אין לך בעיה לחזור לארץ המקור במקרה של תקלה)

בניקון כעדשה בודדת הייתי מציע את ה18-105. נוחה מאוד ליומיום.

כשילוב באזור תקציבך 2 הקיט הפשוטות גם לא רעות.

על עדשות יקרות יותר אין הרבה מה לדבר.

הצעות לעדשות קאנון אני משאיר לקנוניסטים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שתי מצלמות שהייתי יכול להמליץ עליהן -

ניקון D5000 עם עדשת 18-105 שילוב של איכות תמונה מהמובילות בשוק, מסך מתכוונן, עדשה לא רעה.

פנטקס K-x איכות תמונה מעולה, מייצב תמונה בגוף. קיט עם עדשות 18-55 ו-50-200 במחיר טוב ומדובר בעדשות לא רעות יחסית לקיט.

אני חושב ששתי המצלמות הנ"ל עדיפות על הקאנון 500D ברוב הבחינות (שלא לדבר על ה-1000D). הקנון 550D החדשה יחסית עולה 800 דולר לגוף -לעומת 600 לניקון D5000 או 550-600 לפנטקס K-x (בערכה עם שתי עדשות כאמור - 600-700 דולר בלבד). אני לא חושב של-550D יש ערך מוסף משמעותי ביחס למצלמות אלו, בוודאי לא כזה שמצדיק תוספת של יותר מ-200 דולר.

המצלמות של סוני, בדומה לפנטקס, כוללות מייצב מובנה, ה- לדוגמא נמצאת בתקציב, המסך ניתן להזחה, תצוגה חיה מאוד טובה, אבל החבילה מעוצבת לפי דעתי עם ארגונומיקה בינונית והמצלמה מתוכננת יותר לצלמי P&S גם בגישתה הכללית. לא אוהב את הגישה של במצלמות ה-DSLR לחובבים שלהם, אבל אני יודע שיש לפחות שני חברי פורום שמשתמשים בסוני ואולי הם יוכלו ללמד זכות על המערכות של .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ה K-X מושך לי תעיין מבחינת זה שהיא כוללת 2 עדשות שדי מתעימות לי. באמאזון היא עולה $735.01 שזה נחמד מעוד.

מה המחיר שלה בארץ ולמה זה בעיה לקנות באמריקה? אחריות? אי אפשר לתקן בארץ?

מה הניסיון שלכם בכאלה מקרים?

האם יש ל Nikon D5000 יתרון עליה?

חוץ מזה ה גם כולל 2 עדשות בפחות מ1000$ והוא יותר יקר מה K-X מה היתרון שלו?

אין לי בעיה להשקיע יותר אם אני מקבל תמורה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חושב ששתי המצלמות הנ"ל עדיפות על הקאנון 500D ברוב הבחינות (שלא לדבר על ה-1000D). הקנון 550D החדשה יחסית עולה 800 דולר לגוף -לעומת 600 לניקון D5000 או 550-600 לפנטקס K-x (בערכה עם שתי עדשות כאמור - 600-700 דולר בלבד). אני לא חושב של-550D יש ערך מוסף משמעותי ביחס למצלמות אלו, בוודאי לא כזה שמצדיק תוספת של יותר מ-200 דולר.

מנוע לעדשות. זה מה שיש להם...

למרות שכל החדשות הן AFS ואין בעיה, הן יקרות יותר מפניני העבר של ניקון שאפשר לרכוש במחירים נמוכים.

ייתרונות לקאנון/ניקון-

שוק יד שניה (למכירה, וחשוב מזה- לקניה)

מבחר עדשות זמין

אפיקי שדרוג והתקדמות

אל תקנה גוף לפי מחיר. זה טיפשי, ההבדלים זניחים.

תבחר ארגונומיקה, עדשות, ואפיק שדרוג.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מנוע לעדשות. זה מה שיש להם...

למרות שכל החדשות הן AFS ואין בעיה' date=' הן יקרות יותר מפניני העבר של ניקון שאפשר לרכוש במחירים נמוכים.

[/quote']

הוא לא רצה ציוד יד שניה ובכלל בשביל להנות באופן מלא מפניני העבר של ניקון אפילו D90 לא תספיק באופן מלא - צריך D300S (האח הידד לניקון), בנוסף -תאימות לסדרות קודמות לא להיט בכלל גם בקנון (עדשות FD לא שמישות בכלל, אפילו לא עם פוקוס ידני - האח הידד לקנון, אם כי עדשות EF תואמות קיימות מאז 1987). היחידים עם תאימות (כמעט) מלאה אחורה הם פנטקס (סדרות A, F, FA באופן מלא, סדרות K,M עם מעט סרבול, M42 מימי הספוטמטיק עם מתאם).

אל תקנה גוף לפי מחיר. זה טיפשי' date=' ההבדלים זניחים.

תבחר ארגונומיקה, עדשות, ואפיק שדרוג.

[/quote']

לצלם חובב שאין בכוונתו להפוך למקצוען או להתמחות בתחום צילום ספציפי אין הבדלים משמעותיים באפיק השדרוג בין כל החברות.

200 דולר הם הבדל מאוד מהותי שמדובר בתקציב כה קטן, הכסף הזה יכול לקנות לך מבזק או עדשה זולה אך אפקטיבית כמו ניקון 35/1.8 - דברים שישדרגו את המערכת באופן מהותי.

ארגונומיקה כמובן מהותית - אבל משום מה לא ממש מעניינת את מרבית השואלים פה לאחרונה (וחבל).

האמת שאני מרגיש שאני סתם נכנס כאן לוויכוחים עקרים פעם אחר פעם - לך על קנון 500D או 550D ותהיה מרוצה. או לחילופין תמתח את התקציב ב-150 דולר ותלך על ניקון D90 עם 18-105.

כל פעם שאני מעז להעלות את האופציה של פנטקס - שממש אין לי שום אינטרס אישי בקידומה (אני לא מחזיק במניות של הויה ולא עובד בתחום ציוד הצילום) מיד מרננים על אפשרויות השדרוג המוגבלות. כמובן שזה לא משנה שהרוב המוחץ של החובבים שרוכשים קנוניקון רוכשים עדשות DX או EF-S שבכל מקרה לא מתאימות לגופי FF, גם לא משנה שרובם לעולם לא ירכשו (ולא יזדקקו) גופי FF. זה גם לא ממש משנה שנדיר מאוד שצלם חובב יזדקק לעדשה שלא קיימת בקטלוג של פנטקס או יצרניות צג ג' לפנטקס.

חס וחלילה להמליץ על ה-K-x שבעצם יש לה הכל - מנוע פנימי, מיצב פנימי, תאימות לאחור שאין לאף אחד מהמתחרים, איכות תמונה מעולה, ארגונומיקה מעולה. אפילו עדשות ושאר ציוד ביד שניה יש בנמצא, רק צריך להתאזר יותר בסבלנות (תאמין לי, אני עוקב אחרי השוק בקפידה וברשותי 3 עדשות ישנות והיו כבר עוד אם לא היה כאן וטו חמור מההנהלה).

יהיו שיעלו את טיעון האמינות והשירות - נציין שבשימוש חובבני סביר, הציוד הזה מ-א-ו-ד אמין, נציין גם שטענות על שירות לקוי שומעים מדי פעם גם ממשתמשי קנוניקון (כמו שיש דיווחים חיוביים ממשתמשי פנטקס לעיתים).

זאת ועוד, פנטקס טוענים ל-100K מחזורי מחשף ב-K-x שזה המון. יהיו שיפקפקו בנתון זה, גם בטענות על איטומי הלחות ב-K20/K200/K-7 פיקפקו, אבל הדיווחים מהשטח מלמדים שהמצלמות האלו אכן עמידות ללחות. המצלמה שלי שרדה כבר כמה מתזי מים וטפטופי גשם על החלק האחורי שלה (החלק הקדמי ובמיוחד החיבור לעדשה לא אטום אלא אם משתמשים בעדשת DA*). לפנטקס יש גם מוניטין של גופים אמינים לא פחות מקנוניקון, על ה-K1000 שמעת? אולם גם הרבה מאוד ספוטמטיק, ME, LX ודגמים אחרים ממשיכים לעבוד אחרי עשרות שנים.

בנוסף קיימת הטענה נגד הניקון D5000 והעדר המנוע - פעם אפילו קראו לי "הזוי" או משהו בסגנון בגלל שהעזתי להציע למישהו לרכוש את המצלמה הנ"ל. למעשה הניקון D5000 מצוידת באותו החיישן המעולה של ה-D90 וה-D300. מסך LCD נחות באיכותו אולם מפרקי (יתרון רב בצילום מחצובה ולחובבי הצילום עם LV, יתרון גם לצילום ילדים אם קשה לך להתכופף לגובה שלהם), פחות כפתורים, גלגלת שליטה יחידה ומחיר נמוך משמעותית (יחסית לתקציב המדובר). אין לה מנוע פוקוס פנימי ולכן היא לא תומכת בפוקוס אוטומטי בעדשות ניקון הישנות. אם אין לך כוונה לרכוש עדשות ניקון ישנות - חסרון זה לא רלוונטי. בכל מקרה גם ל-D90 יש בעיה במדידת אור עם חלק מהדגמים הישנים, אז אולי בכלל כדאי ללכת על ה-D300S (שחוץ מזה גם יש לה גוף מגנזיום - מי שהולך על גוף פלסטיק הוא כנראה הזוי).

וככה אין סוף למחלת השידרוגים והתקציב נמתח ונמתח, מאה דולר פה ומאה דולר שם, כולה כסף קטן לא? ואז לא נשאר לעדשות ולא למבזק ולא לחצובה ולא נשאר לצאת לטיול שבשבילו קנינו את המצלמה.

ה-D90 מעולה. אבל ה-D5000 היא מספיק טובה לכל צלם שלא מתכוון לרכוש עדשות ניקון ישנות ושלא נזקק לתכונות הנוספות שה-D90 נותנת (הקונה בכוח מוזמן לקרוא את אחת ממאות ההשוואות שיש ברשת ולראות מה התכונות שחסרות ב-D5000), ה-D5000 גם מתאימה יותר לצלם P+S שמעוניין לשדרג ועדיין להמשיך לצלם באותו סגנון (ויש הרבה כאלו - אולם יש לשים לב שהפוקוס האוטומטי מאוד עלוב במצב LV - במובן זה מצלמות של עדיפות בהרבה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא יודע על סמך מה החלטת שD90 לא מספיקה.

בניקון הביונט לא השתנה מאז שנות ה70 כמדומני. בניגוד לקאנון. אנשים עדיין משתמשים בעדשות הללו (בנות 40-30 כמעט)

הרגע ציינת עדשה זולה שקיימת בניקון ולא קיימת לה מקבילה במחיר אצל המתחרות... בקאנון עדשות אחרות זולות/טובות יותר. איך אתה אומר שאין הבדל באפיק השדרוג ?

מי שרוצה לקנות גוף+קיט ואין לו כוונה להתקדם, היה עדיף לו בעיניי להישאר בדמוי. היה מקבל יותר תמורת כספו.

לא הבנתי למה קישרת את אפיק השדרוג לFF, מה הקשר ? יש עוד 3 רמות בדרך. ול FF חסרונות ויתרונות, זה פשוט "אחר", לא "טוב יותר".

ובניקון אפשר להשתמש בעדשות DX על FF יודעת לקרופ, או שתעשה את זה לבד, וכמובן ההיפך עדשות FF על מצלמות קרופ.

עם כל הכבוד לקטלוג פנטקס, לך תמצא עדשות/גופים כאלה יד 2 או בקניה בארץ. ולך תמצא עדשות במחירים סבירים... על הטיפול בתקלות, כבר הערת.

זה לא אומר שזו גרועה. גם עם ממיה/האסלבלד יהיו לך בעיות...

אין מה לעשות, המדינה הזו נשלטת ע"י הדואופול.

לגבי ה D5000, עכשיו שמחירה ירד, יופי של . בהינתן שאתה יודע על אילו עדשות תצטרך לפקס ידנית.

כמובן שה D90 עדיפה. גם ה300S השאלה היא האם אתה צריך את זה.

יש גם יתרונות לקניית גוף זול. השדרוג אח"כ זול יותר.

אני עובד על הD3000 עכשיו. כשאסיים איתו, הוא ישאר גוף מצויין לטיולים (הDSLR הקטנה ביותר) ולהסבה לצילום IR (חיישן CCD)

או שאמכור אותו, בהרבה פחות ירידת ערך מאשר של הגופים היקרים יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא יודע על סמך מה החלטת שD90 לא מספיקה.

בניקון הביונט לא השתנה מאז שנות ה70 כמדומני. בניגוד לקאנון. אנשים עדיין משתמשים בעדשות הללו (בנות 40-30 כמעט)

The D90 works perfectly with all traditional AF' date=' AF-I, AF-D and AF-S lenses.

No metering or EXIF data with manual focus lenses, you need at least a D300 to use these well.[/left']

I'd find out what lenses he has. If they're manual focus, they won't meter on a D90 (you need to move up to the D300 to get metering with MF lenses). If they're not lenses, you shouldn't even mount them on a D90 without converting them to first. But, you still wouldn't have metering with them on a D90, even if you could mount them, so you'd have to estimate the exposure needed (ISO speed, aperture, shutter speed).

עם הפנטקס שלי אין בעיה למדוד אור גם עם עדשות פוקוס ידני (סדרות K,M,A). ניקון פשוט לא בסדר בנקודה הזאת - הרי ברור שהם סירסו את ה-D90 בכוונה בנקודה זאת.

ד"א - ממש אין מה לפחד מפוקוס ידני - אני עושה את זה 90% מהזמן. צלמים עד תחילת שנות ה-80 עשו את זה 100% מהזמן ועדיין יצאו תמונות סבירות מדי פעם.

הרגע ציינת עדשה זולה שקיימת בניקון ולא קיימת לה מקבילה במחיר אצל המתחרות... בקאנון עדשות אחרות זולות/טובות יותר. איך אתה אומר שאין הבדל באפיק השדרוג ?

לכל חברה יש את העדשות הייעודיות שלה - באותה מידה אפשר לטעון על העדשות האטומות הזולות יחסית של פנטקס, עדשות הלימיטד המיוחדות, ה-50-135 הנהדרת, ה-55/1.4 החדשה ועוד. באופן כללי ל-95-99 אחוז מהחובבים אין בעיה להשתדרג באף אחת מהחברות, אולי לא בדיוק עם אותן העדשות. נו שויין.

עם כל הכבוד לקטלוג פנטקס, לך תמצא עדשות/גופים כאלה יד 2 או בקניה בארץ. ולך תמצא עדשות במחירים סבירים... על הטיפול בתקלות, כבר הערת.

כפי שאמרתי לך - יש ציוד יד שניה. העדשות הישנות שלי לא נפלו כמו המן מהשמיים אלא נמצאו בלוחות יד שניה. ראיתי בנוסף בלוחות מגוון עדשות פנטקס יד שניה - כולל עדשות לימיטד, עדשות אוטופוקוס מודרניות יחסית ועדשות פוקוס ידני נחמדות ולא מאוד יקרות.

ובניקון אפשר להשתמש בעדשות DX על FF יודעת לקרופ, או שתעשה את זה לבד, וכמובן ההיפך עדשות FF על מצלמות קרופ.

נו באמת, ככה אתה בעיקר נהנה בעיקר מהחסרונות של שני העולמות...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נו באמת. כמה עדשות MF יש רלוונטיות (אופטיקה, צמצם שמיש) לתיק הצילום של היום... יש מקבילות AF זולות מספיק לכולן, AF-S הן הקפיצה היקרה יותר. (גם בגלל תוספות , זכוכיות ED וציפויים, ככה שלא נכון להגיד שאין בכלל תמורה בעד האגרה)

מה זה אין בעיה להשתדרג ?

אם אתה בעניין צילומי אולם, מה מעניין אותך שליצרן יש ליין עדשות רחבות זול ? או סופר טלה עם צמצם 8 ? מה שחשוב זה לראות איפה עדיף לך להשתקע, בהתאם לעדשות שאתה צריך.

ועם כל הכבוד ל 55mm, שיש בכל יצרן (שאריות מעולם הפילם), על גוף קרופ הזוית הזו הרבה פחות שימושית.

ניקון הבריקו עם ה35 הזו. המקבילות או עולות הון תועפות, או נחותות אופטית (ולא שהניקון חפה מבעיות, אבל במחיר הזה היא פנינה)

לניקון יש היום חור בפורטרטים למשל (85mm) שעד שישלימו אותו, אתה צריך בניקון D90 ומעלה בשביל העדשה הלא ממונעת הקודמת.

גם בטלה רחוק צםצם פתוח הייתי מעדיף קאנון. הכיסוי של ניקון בפרט למצלמות לא ממונעות פחות צפוף ויותר יקר משלהם.

כמובן שלהכל יש תחליפים, בעזרת מספיק כסף אפשר לכסות מה שאתה רוצה בכל יצרן. לא כולם עובדים במערכת ויכולים להזמין מה שהם רוצים על חשבון העבודה.

לגבי DX על FF, ההיפך ברור שאין חיסרון, מלבד המחיר.

ואני מעדיף לקבל את האופציה מאשר להשבית את כל העדשות שנקנו. אתה חושב אחרת ? תבלה. תודיע לי אם תחליט לעבור ל FF, איך היה להחליף את כל העדשות שלך...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ואני מעדיף לקבל את האופציה מאשר להשבית את כל העדשות שנקנו. אתה חושב אחרת ? תבלה. תודיע לי אם תחליט לעבור ל FF, איך היה להחליף את כל העדשות שלך...

למה שאני ארצה לעבור ל-FF בעתיד הנראה לעין? המצלמה הנוכחית שלי (K20D) היא יותר ממספקת אותי ברוב תנאי התאורה ומצבי הצילום - למה להחליף כלי מוצלח?

העניין הוא כזה - אני, כמו גם מרבית החובבים, לא מתפרנס מצילום ואין לי שום כוונה לעשות כן בעתיד, כמו רוב החובבים הערך המוסף של מצלמת FF בשבילי לא מצדיק את העלות הנוספת, במיוחד לאור האיכויות יוצאות הדופן של מצלמות APS-C היום. יש לי מספיק שליטה בעומק שדה ואיכות לא רעה של צילום גם בתנאי תאורה לא מבריקים (שכנראה ישתפרו בכל דור חדש של חיישנים).

הסיבה היחידה שאני רואה שאני אשדרג ל-FF היא אם מצבי הכלכלי יהיה כה משופע שאני אעשה זאת מתוך התפנקות ויצר בזבזנות ולא צורך של ממש ואז לא יהיה אכפת לי להחליף את כל העדשות...

מה זה אין בעיה להשתדרג ?

אם אתה בעניין צילומי ספורט אולם, מה מעניין אותך שליצרן יש ליין עדשות רחבות זול ? או סופר טלה עם צמצם 8 ? מה שחשוב זה לראות איפה עדיף לך להשתקע, בהתאם לעדשות שאתה צריך.

לפותח הדיון - להלן מגוון העדשות הזמינות היום לגופים של פנטקס (מתוצרות מכובדות בלבד) בחנות הצילום הגדולה ביותר בניו-יורק.

אם אתה חש שעדשה שאתה תהיה זקוק לה בעתיד בהתאם לסגנונות הצילום אותם אתה חובב או צפוי לעסוק בהם לא נמצאת במגוון זה, אין לך סיבה לרכוש את ה-K-x.

לציין שכל העדשות הנ"ל יהנו מייצוב החיישן על גוף של פנטקס. האם לניקון יש 24-70 מיוצבת? או עדשת 35 או 50 קלאסית מיוצבת?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מקצוענים (קרי, אנשים שזה המקצוע שלהם) לא תמיד עובדים עם FF.

כאמור לצילום אירועים זה מתאים פחות. גם לצילום ציפורים וטבע. אני יכול לחשוב על עוד כמה דוגמאות...

מקצוענים עובדים עם הכלי המתאים ביותר למשימה. אל תבלבל את זה עם הכלי הכי יקר למשימה. לרוב זה הולך ביחד, לא תמיד יש התאמה מלאה.

למה להוציא עדשת 35 מיוצבת ? ? גם 50 זה מיותר... 70 גבולי.

בטווח דומה ה 16-85 מיוצבת. גם ה 18-105. גם הקיט. זה כי הן איטיות יותר.

למה לייצב עדשה גבולית עם צמצם פתוח ? אין לזה שוק גדול מדי וכאמור יש לניקון חורים דחופים יותר בליין.

ה105 באה מיוצבת עם צמצם פתוח... גם כל הטלה הגדולות ממנה.

לגבי ליין העדשות, אני לא בא להניא אותך. אם אתה מרוצה, נהדר.

אני לא קונה עדשה לפי הטווח. באותה מידה אפשר לקנות אותן לפי משקל.

צמצם/חדות/בוקה/עיוותים/מהירות פיקוס... את כל אלה צריך לשקלל אל מול המחיר הסופי, אחרת כבר מזמן הייתי מכסה את כל הטווח עם טמרון אחת.

באתר פה (HW) תמצא ריכוז חובבי פנטקס. וזה בסדר גמור, כל אחד ומה שהוא אוהב. אבל יש לי תחושה שהקניה התבססה יותר על גרפים ומספרים ופחות על תמונות/צבעים/תחושה.

קפיצה לאתר חובבי צילום ותקבל סטטיסטיקה שונה לגמרי.

הייצוג פה למשל http://d-spot.co.il/forum/index.php?showforum=4

הוא זניח.

זה בסדר ללכת נגד הזרם, אבל חשוב לעשות את זה מהסיבות הנכונות...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא קונה עדשה לפי הטווח. באותה מידה אפשר לקנות אותן לפי משקל.

צמצם/חדות/בוקה/עיוותים/מהירות פיקוס... את כל אלה צריך לשקלל אל מול המחיר הסופי, אחרת כבר מזמן הייתי מכסה את כל הטווח עם טמרון אחת.

אתה יודע שאני מצלם באופן כמעט אקסלוסיבי עם עדשות פריים? תאמין לי שאני מודע לשאר השיקולים בבחירת עדשה. גם בעניינים של צמצם/חדות וכו' וכו' אין בעיה עם המבחר של פנטקס - לפעמים יותר, לפעמים פחות. ככה זה - לפעמים לתוצרת א' יש עדשה יחודית ולפעמים לתוצרת ב'.

כרגע אני משתמש בעיקר ב-35/2.0 שספק אם יש כמוה בשוק מבחינת "אופי" ואיכות מכנית (עדשה ידנית ישנה) עוד רבות מלבד ה-31/1.8 החדשה והיקרה מסדרת לימיטד וכמובן עדשות צייס ולייקה.

למה להוציא עדשת 35 מיוצבת ? ? גם 50 זה מיותר... 70 גבולי.

בטווח דומה ה 16-85 מיוצבת. גם ה 18-105. גם הקיט. זה כי הן איטיות יותר.

למה? כי בה לי לצלם עם ה-35 או ה-50 במהירות סגר נמוכה בלי להגרר עם החצובה. כי אני לא רוצה שיחליטו לי באיזה עדשה אני צריך מייצב ובאיזה לא. מי אמר שעדשה מהירה לא צריך מייצב? אנשי השיווק של ניקון? משום מה הגישה של סוני-מינולטה/אולימפוס/פנסוניק/פנטקס שונה, האם כל אלו חברות שוליים?

באתר פה (HW) תמצא ריכוז חובבי פנטקס. וזה בסדר גמור, כל אחד ומה שהוא אוהב. אבל יש לי תחושה שהקניה התבססה יותר על גרפים ומספרים ופחות על תמונות/צבעים/תחושה.

מצטער, אבל הצבעים של פנטקס, לפי דעתי הסוביקטיבית אמנם, אבל גם בגיבוי של גרפים/טבלאות, עדיפים בהרבה על אלו של הדור הקודם של ניקון - כולל ה-D3000 ד"א ולא נופלים משמעותית מאלו של הדור הנוכחי שלהם. כך גם איכות התמונה וכו'. ה-K10 ובהמשך ה-K20 אכלו, לעסו וירקו את ה-D80 שנמכרה במקביל אליהם בלי מלח מבחינה זאת ועדיין המונים קנו את הניקון כאשר הקניה לא התבססה על כלום - רק על שם המותג. אני יודע כי צילמתי הרבה מאוד גם עם ה-D80. המצב השתפר עם ה-D90 כמובן, אבל עדיין התחושה ביד של ה-K20 (שעלתה לי בזמנו פחות מה-D90) היא של מצלמה מקטגוריה גבוהה יותר. גם זה משהו שמגובה בנתונים טכניים ד"א.

מזל שיש פה ריכוז של חובבי פנטקס וכך נחשפתי ליתרונות המותג, אחרת הייתי היום עם ה-D90 שהיא מצלמה מאוד טובה, אבל ה-K20 עולה עליה בדברים החשובים לי.

קפיצה לאתר חובבי צילום ותקבל סטטיסטיקה שונה לגמרי.

הייצוג פה למשל http://d-spot.co.il/forum/index.php?showforum=4

הוא זניח.

מה אני אמור להסיק מכך? המכונית הכי נפוצה בשוק היא מאזדה3 - זה אומר שהאחרות לא ראויות? זה אומר שהיא הכי טובה בכל קטגוריה?

קיימות היום אלטרנטיבות ראויות למצלמות של קנון וניקון וראוי שמי שרוצה להכנס לתחום ה-DSLR ישקול אותן.

כאן לפחות אפשר לקיים על זה דיון. ב-D-spot אין ממש עם מי לדבר בעניין זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה נתת את הלינק לרשימת כל העדשות ב B&H כדי להראות לי שהכל מכוסה...

אני יכול לתת לך את אותו הלינק לרשימה של ניקון, שארוכה יותר, ועדיין למצוא לך חורים בטווח. זה שמספרית טווח מכוסה לא אומר שהוא מכסה טוב, או שיש לך את האמצעים לקנות את העדשה המכסה טוב.

שקלתי להוסיף לי MF 1.8 במחיר בדיחה, אבל אני מוצא שזה פחות פרקטי עבורי. הערכת אור זה שטויות, מיומנות שנרכשת בקלות, במצבים קריטיים אני מצלם ידני גם ככה כי זה נוח יותר לשליטה מאשר פיצוי חשיפה.

פוקוס ידני כבר לא קל כמו בעבר (SLR). העינית קטנה יותר, וצריך להחליף מסך מיקוד לSPLIT כדי לתפוס עומק שדה כזה קטן. כל הכבוד אם אתה עושה זאת בהצלחה.

מה הקשר לאנשי השיווק של ניקון ? עניין הגיוני.

1/50 למהירות תריס על פריים מהירה (30 על קרופ) לא מספיק לך ? ביציבה נכונה אני כמעט תמיד יכול להגיע לחצי, עם יבול של בערך 80 אחוז.

1/25 זה כבר ממש איטי. אנשים יימרחו לך בכל מקרה בלי . ולנוף לא אנושי אפשר חצובה לתוצאות טובות יותר מVR. אני לא רואה כאן צורך. למה לייקר את העדשה סתם ?

אם קיבלת את המייצב "בחינם" כי הוא כבר בגוף, על הכיפאק, הרווחת. אני לא זקוק לו.

כלל לא התכוונתי שרוב צודק וקובע.

אבל כשתרצה לקנות צמיגים/ג'אנטים/מצבר... לאוטו שלך, קל וזול יותר לעשות את זה למשהו נפוץ כמו מאזדה 3, בגלל שיש "הצפה" בשוק. ליונימוג זה יהיה קשה יותר.

וזה לא אומר מה טוב יותר או פחות, זה רק עוד אספקט שנכנס למערכת שיקולים. בדוגמא הזו למשל, הייתי בוחר יונימוג בכל יום נתון...

שמח שקנית פנטקס כי זה מה שטוב עבורך :xyxthumbs: אני שאלתי כמה אנשים בפורום עשו זאת מהסיבות האלה ? לפי השאלות שעולות פה לרוב... פחות.

נראה לי שהספאמנו לבחור המסכן את התרד :-\

מצד שני הוא יכול ללמוד לא מעט מהקריאה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה נתת את הלינק לרשימת כל העדשות ב B&H כדי להראות לי שהכל מכוסה...

העלתי את הרשימה בשביל שפותח הדיון יראה את מגוון העדשות ומחיריהן ויכניס אלמנט זה לשיקולים שלו - ברור שהמגוון קטן ביחס לניקון/קנון וחורה לי לדוגמא שפנטקס לא מייצרים יותר 35 מהירה וזולה או 85/1.4 (יוצרה פעם - נחשבת למעולה ועולה הון בשוק המשומשות' date=' לאחרונה סיגמה הוציאה 85/1.4 שמעניין מה היא שווה).

1/50 למהירות תריס על פריים מהירה (30 על קרופ) לא מספיק לך ? ביציבה נכונה אני כמעט תמיד יכול להגיע לחצי, עם יבול של בערך 80 אחוז.

1/25 זה כבר ממש איטי. אנשים יימרחו לך בכל מקרה בלי .

אני בעיקר מצלם את המשפחה שלי. הנסיבות הן לרוב בתנאי תאורה לא מבריקים (בתוך הבית, בשעות הערב). אני גם מאוד משתדל לא לעבור ISO 800. פותח צמצם, מהירות סגר לפי הצורך ומחכה בסבלנות לתזמון הנכון - צלמתי את הילד ב-1/25 וגם בפחות עם תוצאות חדות.

פוקוס ידני כבר לא קל כמו בעבר (SLR). העינית קטנה יותר, וצריך להחליף מסך מיקוד לSPLIT כדי לתפוס עומק שדה כזה קטן. כל הכבוד אם אתה עושה זאת בהצלחה.

שרכשתי את הפנטקס תכננתי מראש להנות מיכולת להשתמש בפריים מהירות ישנות במחיר נוח. זאת אחת הסיבות שבחרתי ב-K20 ולא ב-K200, העינית היא מעולה (פריזמה ולא מראות). ביחד עם עדשה מהירה התמונה המתקבלת היא בהירה וחדה באופן יוצא דופן. בהמשך הוספתי split screen (סיני זול ולא מבריק שישודרג בעתיד) ולמרות שיש לי כל הזמן פספוסים אני הולך ומשתפר. אחד היתרונות הגדולים של עדשות ה-MF הישנות היא ההנאה שביצירה, משהו שהיה לי עם מצלמות הפילם הישנות וקצת נעלם בעידן הדיגיטלי. פוקוס ידני גם דורש ממני להתרכז יותר בתמונה, לחשוב עליה יותר. כצלם מתלמד זהו כלי נהדר.

חשוב לציין שברמה הפרקטית - AF עדיף, אין ספק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם הילד שלך מצטלם ב 1/25, אתה אבא נהדר... :xyxthumbs:;) (או שהוא עוד בשלב הישן כל היום :sleep:)

וחורה לי לדוגמא שפנטקס לא מייצרים יותר 35 מהירה וזולה או 85/1.4 (יוצרה פעם - נחשבת למעולה ועולה הון בשוק המשומשות, לאחרונה סיגמה הוציאה 85/1.4 שמעניין מה היא שווה).

או, בדיוק לזה התכוונתי כשרשמתי את מה שרשמתי. לכל יצרן יש את הנישות עדשות בהן הוא עדיף ואת הנישות בהן אין מציאות. לפעמים יש ממש חורים, אבל זה נדיר.

זה בדיוק מה שרציתי שפותח הדיון יסתכל עליו: ליין העדשות הזמינות לו בגוף מסויים, כעוד שיקול.

אני נעזר בפוטוזון, SLRGEAR, האתר של יוסי (TED) וביקורות ממשתמשים בפועל בפורומים, כשאני רוצה לחוות דעה על עדשה שאני לא יכול לנסות בעצמי, או פשוט כשלב מקדים ומסנן לפני התנסות/קניה.

אגב MF, אתה יכול לעבוד ידני כמובן גם על עדשות AF בשביל "אקסטרא כיף" :) ... (יש לך מסך SPLIT, שכל כך חסר לי בדיגיטלי. אני שוקל להוסיף...)

אבל לך תצלם הופעה או משהו דינמי עם צמצם 1.8 ידני. סיוט סיזיפי... (גם AF לא קל בלי D300 / 5D...) לכן לדעתי דווקא על הצמצמים הפתוחים עדיף שיהיה AF. בסגורים פיספוס פוקוס פחות מורגש...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...