עבור לתוכן

חווית קניה שלילית מ-TMS

Featured Replies

פורסם

אהלן כולם,

לאחר שראיתי פה בפורום הרבה המלצות על TMS, החלטתי להזמין אצלהם מחשב.

עבדתי די הרבה זמן על הרכבת מפרט בתקציב מסויים לפי המחירים של TMS, והזמנתי אותו דרך האתר שלהם.

לאחר יום עבודה, התקשר אלי נציג מהחנות, ואמר לי שאין להם חלק מהמוצרים שהזמנתי במלאי, וגם לא יהיו בזמן הקרוב. מאחר וזה היה בזמן העבודה והייתי עסוק, ביקשתי ממנו שיפרט לי את מה שהוא רצה להגיד במייל.

בערב כשפתחתי את המייל, חיכה לי מייל מ-TMS, שטען שאין להם את המארז שהזמנתי ואת כרטיס המסך שהזמנתי. זה די הרגיז אותי מאחר ולא צויין בשום מקום באתר ובכל תהליך ההזמנה שהמוצרים האלו לא במלאי. קיוויתי שהם יהיו מספיק הגונים לסמן באתר או לפחות בעת ההזמנה, מוצרים שאינם במלאי ולא יהיו במלאי בקרוב.

באותו מייל הנציג הציע לי מארז אחר זול יותר של אותה חברה, או מארז יקר בהרבה, וכרטיס מסך מאותו דגם, רק עם יותר זיכרון, ועל כן גם יותר יקר.

השבתי להם במייל, שאני לא מעוניין לשלם מחיר יותר גבוה מהמחיר של המחשב המקורי אותו הזמנתי, וביקשתי שיציעו לי מוצרים חלופיים, שאיכותם גדולה או שווה לאיכות המוצרים אותם הזמנתי, אבל ללא חריגה ממחיר המחשב המקורי.

לבקשה זו הם סירבו, בטענה שהמוצרים חסרים בגלל שאין אותם במלאי היבואן ממנו הם מקבלים את המוצרים, והם לא יתגמשו במחיר מוצרים אחרים.

בסופו של דבר ביטלתי את ההזמנה מ-TMS, ואני אזמין מחנות אחרת.

חבל שחברה מרשה לעצמה להציע מוצרים להזמנה, כאשר הם יודעים שהם לא יכולים לספק את המוצרים הללו, ובלי שום אינדקציה על כך.

פורסם

אולי אפשר לקרוא לכך חוויה שלילית, אך אין כל פסול במה שהחנות עשתה. במרבית, אם לא בכל האתרים מופיעים מוצרים שאינם זמינים במלאי בין אם לשום תרגיל שיווקי ובין אם משום שלא מעדכנים את המלאי של כלל המוצרים באתר באופן שוטף (או את האתר בכלל).

בכל מקרה ברגע שמוצר לא קיים במלאי לאחר ההזמנה, אין לצפות מהחנות שתחליף את המוצר במוצר יקר יותר באותו מחיר.

מן הראוי מהחנות שתבטל את ההזמנה, תציע חלקים אחרים שקרובים במחיר\איכות ותיתן ללקוח הזדמנות לקנות מחנות אחרת\מוצרים אחרים.

בכל מקרה, אני לא רואה בהתנהלות החנות הנ"ל כל עבירה על החוק או איזושהי חריגה מ"המצופה".

פורסם

מה יהיה? עכשיו כל אחד שהוא טיפה לא יהיה מרוצה וזו בכל ללא אשמת החנות יפתח כאן ת'ראד?

בשביל מה פתחת את הת'ראד הזה? תאמין לי שחוץ מ ZigZag2000 שהם באמת אמינים, אני לא מכיר אפילו חנות אחת שיש לה מלאי מעודכן באתר. לצערי זו בקשה גדולה מדי היום.

אולי הגעת ל TMS באווירה של שוק סטייל KSP/IVORY אבל אלו חנויות אחרות לגמרי שמחזיקות בד"כ מלאי הרבה יותר קטן, פחות מגוון (מבחינת מחירים וחלופות) ולכן לא נמצא לך כרטיס מסך מתאים.

למען האמת קיבלת שירות מעל הממוצע - לפחות לא חייבו אותך על ההזמנה ואז עשו לך בעיות כדי לבטלה, לא ניסו לשכנע אותך ע"י דחיפת מוצרים מיותרים וכו' וכו'.

פורסם

מה זאת אומרת "לא חייבו אותו על ההזמנה..." הם לא יכולים לספק לו את ההזמנה אז שגם יחייבו ?

פורסם

זה לא משהו שירתיע אותי ממש מלקנות אצלם, אבל כן, כשזה קורה לך זה מעצבן מאוד!

אתה משקיע זמן ומאמץ ביצירת המפרט הטוב ביותר מתוך הנחה מסוימת (זה כמובן תלוי בכמות הידע שלך והמאמץ שאתה צריך להשקיע) ואז מודיעים לך שעשית את זה סתם.

פורסם
  • מחבר

אני לא רמזתי אפילו שהם עברו על החוק.

אבל לדעתי זה לחלוטין לגיטימי להגיד עליהם שהם לא בסדר.

חנות שביודעין לא יכולה לספק מוצרים, ולא משנה מה הסיבה, לא צריכה לאפשר להזמין אותם, או לפחות לתת אינדיקציה על כך שהיא לא יכולה לספק את המוצר בעת ההזמנה.

ברגע שהיא כן מאפשרת להזמין את אותם מוצרים, אז זה כן פסול, ואת הלקוח לא צריכים לעניין הסיבות לכך, ובטח שלא תרגילים שיווקיים.

המוצרים שהם הציעו לי לא באמת יכלו להוות תחליף למה שהזמנתי.

אני לא ציפיתי שיבואו ויעשו לי הנחות מופלגות, בסה"כ רציתי את המחשב אותו הזמנתי, או תחליף הולם.

אני גם מסכים שהיחס מהם לא מזעזע, כמו אולי יחס שיכולתי לקבל מחברות אחרות, אבל ההתנהלות שם עדיין לא תקינה לדעתי.

פורסם

תקשיב , כל החנויות מקבלות רשימת חלקים מהיבואנים ומפרסמות באתר שלהם . .לא פעם ולא פעמיים קורה שליבואן נגמר איזה חלק

ולכן קרה מקרה כמו שלך

בקצור אין פה שום דבר פסול צא מהסרט

פורסם

1. הת'רד הזה שייך לכללי ולא למדור מפרטי מחשב.

2. כפי שכבר נאמר, מעטות החנויות שיש אצלן שקיפות לגבי מלאים, אני חושב שKSP עושים את זה בצורה הטובה ביותר, אתה יכול לראות לגבי כל מוצר באיזה סניף זה קיים, אבל אני מניח שזה בכלל שהאתר שלהם מחובר באופן זה או אחר למערכת המלאים של הסניפים.

3. אין ספק שזה מרגיז שישנם מוצרי "רפאים" באתרים שמאפשרים לבצע הזמנות, אבל מצד שני יש להסתכל על זה גם מזווית החנויות, עדכון מחירון ובסיס נתונים גדול של מוצרים זו עבודה קשה ותובענית. לא לכל חנות / רשת יש אדם שזה העבודה שלו, והאתרים מעודכנים או לא מעודכנים בהתאם, לא חסרות רשתות שבהיצע שלהם עדיין קיימים חלקים שהמחליפים של המחליפים שלהם כבר לא משווקים יותר.

פורסם

בכל זאת מארז וכרטיס מסך זה עניין מהותי ביותר.

עשיתי עשרות רבות של הזמנות מהרבה חנויות וטרם נתקלתי במקרה כזה, מקסימום אמרו שיקח יותר זמן לספק את חלק X ואז נתנו לך את הברירה להחליף או להמתין.

אני חסיד של KSP ושיטת המלאי שלהם. לזכותם יאמר שנתקלתי במצבים בהם חלק מסויים לא הופיע כנמצא בסניף אבל בפועל היה, תמיד כדאי לשאול את איש המכירות.

פורסם

נכון שזה מרגיז שביצע של החנות מופיע מוצר מסויים וכשאתה מזמין אז אין אותו. וזה קורה באמת עם המון חנויות (ד"א , גם בזיגזג - מניסיון אישי) אבל בוא ניכנס רגע לפרופורציה.

1. לרוב החנויות אין מערכת מלאי מקושרת לאתר שמעדכנת באופן שוטף את מצב המלאי

2. לרוב החנויות אין היקף פעילות כזה גדול שיפשר להן להחזיק את כל המוצרים שהן מוכרות אצלן במלאי, והן תלויות בהיצע של היבואנים

3. הזמינות אצל היבואנים משתנה ויש מגוון גדון של מוצרים ובדר"כ אתה יודע אם מוצר זמין או לא רק אחרי שאתה מזמין אותו

אז אי אפשר באמת לבוא לחנויות בטענות בקטע הזה. עכשיו מבחינת הטיפול בלקוח כשחלק שהזמין לא במלאי ואי אפשר להשיג לו.

1. אי אפשר לצפות שחנות תפצה אותך כספית או תתן לך מוצר יקר יותר רק בגלל שהמוצר הספציפי שהזמנת לא במלאי

2. מן הסתם איש המכירות ינסה למכור לך מוצר יקר יותר, כי בסופו של דבר הוא, מה לעשות, רוצה להרוויח

3. אתה לא חייב להסכים

4. אתה תמיד יכול לחזור ולהתייעץ פה בפורום האם השינויים שהחנות מציעה כדאיים והאם יש אופציות נוספות

פורסם
  • מחבר

אני אגיד את זה שוב, חנות שמציעה מוצר למכירה, צריכה לדעת גם לספק את אותו מוצר.

הקישוריות של המלאים לחנות באתר, כמויות כוח האדם של החנות, והקשרים שלהם עם היבואנים, לא צריכים לשנות ללקוחות של החנות.

ברגע שחוסר במלאי של מוצרים שנמכרים באתר הוא משהו שקורה לעתים קרובות, החנות לא צריכה להסתיר את זה מהלקוחות שלה.

הפיתרון הכי פשוט, במידה ויש להם בעיות טכניות/כספיות/כוח אדם כלשהן בלעדכן את המלאי באתר, הוא לרשום בצורה ברורה לפני ההזמנה "נא להתקשר לחנות ולברר שכל המוצרים שהזמנת נמצאים במלאי.", ולא לאפשר להזמין ורק אח"כ לבוא ולהגיד "אין לנו, תבחר משהו אחר".

אולי האנשים פה בפורום התרגלו לרמת שירות ירודה מחנויות, אבל זה לא צריך להיות ככה, וחבל שזה ככה.

פורסם

אולי אף אחד פה לא התרגל לרמת שירות נמוכה, אבל רוב ישראל כן ולכן כבר לא תמצא חנויות עם סטטוס מלאי אונליין, ובאמת חבל.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים