טיול לנחל אלכסנדר. - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

טיול לנחל אלכסנדר.


benor

Recommended Posts

פשש.. לא רעות, הצבעים יפים לעין (והמקום קרוב יחסית לבית).

מסכים עם גבריאל בנוגע לקומפוזיציה, ה-3 הראשונות קצת "משעממות", בזמנו קראתי תיאור של איזה צלם מאוד מפורסם שאמר שיש איזה דרך לקחת צילומים בדרך מעניינת שככה גם הציירים הגדולים בתקופת ימיי הביניים היו מציירים, מחלקים את המסך ל-3 ואת האובייקט למקם בשלישים של התמונה בהתאם לצורה בה אתה מצלם- לאורך או לרוחב. מאמין שאם תריץ קצת תמצא את הנושא המדובר. גם באתר של גליץ יש לא מעט טיפים נחמדים והוא נותן השראה לקומפזציות שונות.

סה"כ מעוד אהבתי את הגלגל הראשון, הבאים מזכירים מאוד את הראשון.

אגב, תהיתי באיזה אתה משתמש.. ;)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

NIKON D40

לעוד פרטים, אתה מוזמן להסתכל באקזיף של התמונות.

בנוגע למה שדברת עליו, זה נקרא "כלל השלישים". ואני מכיר את זה. ליישם את זה זה קצת משהו אחר.

בתמונה השנייה למשל, לא פעלתי לפי הכלל הזה ומרכזתי את האובייקט המרכזי שבתמונה.

ולגבי הגלגלים - לאחר מעשה, הייתי צריך לסגור את הצמצם יותר, בשביל לקבל חדות ועומק שדה גדול יותר.

אני בקרוב רוצה לחזור אל המקום הזה שוב, לחשוף שם קצת בלילה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Benor היקר,

דבר ראשון - התמונה הרביעית ממש אחלה. אם היית סוגר צמצם, היו צריכים לתת לך עם נבוט בראש... מה יש לך להראות את שאר הגלגל בחדות ? הרי ברור שזה גלגל. עומק השדה המצומצם ממקד את המבט בנקודה בה הצמיג שחוק. לאמור: נסענו, והרבה.

אם כבר הייתי משנה זוית (יחד עם האופניים - הזוית שלך אליהם טובה) או קורפ מעט כדי להסתיר את הצל, או להראות יותר ממנו.

מה שנאמר על שאר התמונות, לצערי אני מסכים.

יופי שאתה מכיר את הכללי אצבע. אם קשה לך לזכור אותם עשה לך שיעורי בית:

צא לשעה וצלם ברחוב -כל דבר- בדגש על חוק אחד. צלם רגיל, ואז תחשוב מה כלל האצבע היה אומר וצלם על פיו.

אתה ממש לא חייב להיצמד לכללים. אבל יעזור לך מאוד אם לגבי כל כלל תבין מה ההשפעה שלו על הצופה בתמונה. אח"כ תחליט בעצמך אם ליישם כלל או לא. הרי ברור לך שלא מצלמים עם כל ה"כללים" בבת אחת. (ויש האומרים שלא מצלמים עם אף אחד מהם, כי באומנות אין כללים - אבל אנחנו רחוקים משם)

לגבי הצילומים שלך בכלל-

יש לך , ויש לך קצת ידע.

הבעיה היא שאתה שוכח להשתמש באיבר החשוב ביותר שלך בצילום = הקלאבסה.

אם היית עושה משהו על המחשב עכשיו, לא היית חובט בכל הכפתורים עד שילחץ הנכון. היית חושב, מה אני רוצה לעשות ואיך עושים את זה.

עצור, תחשוב. אתה בטיול - אין מה למהר. מה אני רוצה לצלם ? מה אני רוצה להראות אח"כ ?

כשאת זה יהיה לך בראש תחשוב: מה אני יכול להגיד על זה ? איפה אני אומר משהו בתמונה שלי ?

עם שני הדברים האלה בראש, תחשוב איך אני עושה את זה.

איזו - צמצם - עומק שדה - פיצוי חשיפה - - תריס. כל אלה בשאיפה צריכים להיגזר מ2 הסעיפים הקודמים, ומהתנאים בשטח.

בבית -

תעבור על התמונות. תגלה שלא כל הדברים הצליחו. שאל את עצמך מה הצליח, מה לא, ולמה ?

מה היית עושה אחרת בפעם הבאה ?

מה תעשה שוב בצורה דומה ?

איזה אובייקטים מעניינים גיליתי בעריכה שלא השקעתי בצילום שלהם ?

אפשר להציל צילומים לא מוצלחים (גם, לא תמיד - וזה בטח לא משתווה לצלום מתוכנן) - אבל בשביל זה צריך לדעת מה לא מוצלח בהם.

לדוגמא: נושא: המבנה הנטוש על הגבעה. האם הגדר מעץ קשורה למה שרצית להגיד עליו ? האם השיח שמסתיר אותו ?

לך עקוף את השיח, אל תישאר סטטי.

מה יפה כרקע אליו ? השמיים מלאי גוונים ? - בוא נשתמש בהם. נשים את האופק בשליש (שבר לא מחייב), ושני שליש שמיים שייתנו רקע (כדי לתפוס את הגרדיאנט של צבע השמיים צריך לתפוס אותם לגובה, והרבה מהם בפריים). אולי אפילו נתכופף קצת, כדי לקבל זוית מעניינת מהבניין.

אני מנסה לדרבן אותך, כי אני מאמין שאתה מסוגל. אם אני מציק אתה מוזמן לומר ואפסיק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על התגובה. אתה לא מציק להיפך, אני מפרסם כאן במטרה לשמוע ביקורת בונה.

דווקא עכשיו, ניסיתי לחשוב לפני צילום התמונה.

אני לא יודע אם זה כ"כ הצליח, אבל בתמונה השלישית למשל ניסיתי ליצור עומק ומסגור. ומאחוריה עומד סוג מסוים של תכנון.

אני לא אחד, שמקובע ואוהב לעבוד לפי כללים וחוקים (אוליי רק כלל השלישים). אם עולה במוחי רעיון, אני מנסה ליישם ולצלם אותו כך שיעביר מסר או שיהיה בעל משמעות מסויימת.

לאחרונה זה לא קורה. וראייה צילומית זה משהו, שבהחלט אפשר לפתח אותו.

לכן, אני מרגיש שאני מאוד מתחבר לצילומים בחשיפה ארוכה בלילה. לתפוס את הנוף/אובייקט בקומפוזיציה יפה, ואת השאר המצלמה עושה.

בקשר לתמונות - אני כן מנפה ומנסה למחוק כל מיני כפילויות, ותמונות שהן ממש לא מוצלחות בעיניי.

אני לא ממהר לשלוח ולעלות לרשת, כל תמונה שצלמתי. אלא את אלה שנראות טוב בעיניי.

ואם אין להן איזה אספקט אמנותי, לפחות שיתעדו את המקום/טיול בצורה יפה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בתמונה השלישית למשל ניסיתי ליצור עומק ומסגור. ומאחוריה עומד סוג מסוים של תכנון.

אחלה, אשמח לשמוע מה היה התכנון...

שים לב שכרגע, לא ברור איזה סיפור רצית לספר בתמונה. האם זה סיפורו של החורש המוצל, הנחל או השביל המתפתל, או יחסי הגומלין בין חלקם.

ריבוי הנושאים גם יוצר התנגשויות, כי השכבות מסתירות אחת את השניה / מהוות רקע ש"גונב את ההצגה".

במקום כזה לדוגמא, אם אתה בוחר נושא אחד והשני הוא רקע, אפשר ליישם עומק שדה רדוד יותר כדי לבדל את הנושא מהרקע.

לכן, אני מרגיש שאני מאוד מתחבר לצילומים בחשיפה ארוכה בלילה. לתפוס את הנוף/אובייקט בקומפוזיציה יפה, ואת השאר המצלמה עושה.

הצילומים הללו אכן לרוב יפים. חלק מקסמם הוא שאנחנו לא יכולים לראותם בלי המצלמה...

העובדה שהם מקסימים אותנו לא מחפה על העובדה שבדיוק כמו שאר התמונות, נדרשת כוונה ומחשבה.

בשביל זאת לדוגמא -

הרעיון התבשל זמן מה...

לקח לי בערך 5 דקות לשוטט ולבחור איפה לעמוד

5 דקות של העמדת החצובה/מדידת אור/קומפוזיציה/פיקוס (לא ידעתי שיש טבלה לפיקוס היפרפוקאלי... שימושי מאוד)

אבל לקח 15 דקות נוספות רק לחכות לרכבת שתעמוד בתחנה.

החשיפה "הארוכה" הייתה החלק הקצר בסיפור.

[attachment deleted by admin]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...