עבור לתוכן

מחירי הדלק נוסקים, אין לזה סוף.

Featured Replies

פורסם

אחרי שהדולר עשה צניחה חופשית ביחד עם מחירי הנפט (שמדדים כבר 3 שבועות על 75~ דולר), הלילה בישראל- מחירי הדלק מזנקים. ואיזה זינוק עצבני- 12 אגורות לליטר.

http://news.walla.co.il/?w=//1648095

אני לא מבין משהו, לאיזה שוק אנחנו קשורים? שמחירי הדלק באירופה עולים- הם עולים בישראל. שמחירי הדלק בארה"ב עולים- הם עולים בישראל. שהדולר עולה- המחירים בישראל עולים. מתי הם יורדים? שאלה טובה, בחודשים האחרונים שהכריזו על "ירידה" דובר על 2 אגורות פה או 3 שם.

אשמח אם מישהו יוכל להסביר לי לאיזה שוק אנחנו קשורים לעזאזל ואיך העניין הזה עובד, לא מספיק שמשלמים למדינה 110% בערך מס על דלק, גם טורחים להעלות את המחיר על כל שטות אפשרית.

פורסם

ממשלת ישראל כמו ממשלת ישראל, תעלה את המחירים על משהו שאין לך אפשרות לחיות בלעדיו.

פורסם
  • מחבר

למרות שאת זה כבר הבנתי, מטרת הת'רד היא לא מרמור.... אני מנסה להבין באמת איך בדיוק העסק הזה פועל.

פורסם

זה פועל לפני התאגדים שמחזיקים לנו בביצים ועושים מה שרוצים לפי כיסם

פורסם
  • מחבר

אהההההה, כמובן, גובים לפי CIF ולא לפי FOB, כלומר אנחנו משלמים על משלוח/ביטוח של הדלק לארץ מצרפת, למרות שהוא בכלל מזוקק בארץ, וזה למרות שבמרכיב מחירי הדלק יש סעיף נפרד של ביטוחים ושאר חרטות של בז"ן... הדלק יכול לרדת אוטומטית ב 3.5-4% אם הייתה פה טיפת הגינות.

עם הייתה פה עוד טיפת הגינות, המחיר היה מחושב עפ"י מחירי הנפט (הרי בז"ן מזקקת נפט, אנחנו לא קונים דלק מאירופה) במקום על מחירי הבנזיון באירופה.

זה בנוסף לעובדה שקופת המדינה כבר לא במצב כזה גרוע, הבורסה טיפסה לה חזרה למצב של לפני 2008, וסה"כ החברות פה די התאוששו, מעניין למה לא שומעים אף לחשוש על הסרת אותן 30 אגורות מעיקות של הבלו שהוספו "כאמצעי חירום עקב המשבר".......

בקיצור, הדלק עכשיו יכל לרדת בשקל שלם ועדיין כל המעורבים היו חוגגים על רווחי ענק.

פורסם

מחירי הדלק לא ירדו והתוספת של הבלו לאחרונה נועדה להבטיח שהמחיר יהיה גבוה, אין למדינה שום עניין להוזיל את המחירים ולהגדיל הצריכה.

הדרך היחידה להבטיח מחירים סבירים זה לקחת מכונית שצורכת פחות דלק

פורסם

בשיעור הראשון שלי בכלכלה באוניברסיטה המרצה שלי אמר משפט מאד יפה על הדלק:

"מחיר הדלק בישראל עולה כמו טיל ויורד כמו נוצה"

בגלל שיש הרבה מרכיבים למחיר הדלק, יש הרבה תאבי בצע שרוצים לנגוס בו. מאחר שהביקוש לדלק הוא קשיח יחסית תמיד הנטל של המסים ייפול על הצרכן, כך שיוצא מצב שהאזרח הפשוט תמיד נדפק בלי קשר למחיר הדלק האמיתי.

פורסם

ראו שאנשים ממשיכים לקנו דלק גם כשמחיר הנפט היה 140$ לחבית.

אז כשהמחיר ירד ל-70$, העלו את מחיר הדלק בצורה מלאכותית. כי אם כבר שילמו 7 שקלים לליטר, חבל שלא ישלמו לפחות 6 לליטר.

זה עושק פשוט.

פורסם

הדרך היחידה להבטיח מחירים סבירים זה לקחת מכונית שצורכת פחות דלק.

בגלל שיש הרבה מרכיבים למחיר הדלק, יש הרבה תאבי בצע שרוצים לנגוס בו. מאחר שהביקוש לדלק הוא קשיח יחסית תמיד הנטל של המסים ייפול על הצרכן, כך שיוצא מצב שהאזרח הפשוט תמיד נדפק בלי קשר למחיר הדלק האמיתי.

אני תוהה כמה מהנוכחים כאן השתתפו בדיונים בעניין הייקור המטורף של הביטוח לדו"ג לפני כמה חודשים. אני תוהה כמה מהם חושבים שאין קשר בין הדיון ההוא לדיון הזה.

פורסם

בטח שיש קשר.

דו"ג מבזבז פחות דלק, לא צובר קנסות חניה ולא נתקע בפקקים.

זה פשוט לא משתלם למדינה ולכן עושים הכל בכדי להפוך את הנסיעה בדו"ג ללא משתלמת.

בממשלה כנראה יש מישהו שחישב כמה האזרח צריך לשלם על כל ק"מ שהוא נוסע.

לפני 15 שנה בערך, הממשלה עשתה תרגיל מלוכלך דומה עם הסולר.

הסולר היה זול, רכבי דיזל גם קנו דלק בזול וגם נסעו יותר ק"מ לליטר.

אז מה עשתה הממשלה? קבעה להם מחיר הרבה יותר יקר לטסט. למה? כי אפשר.

אבל זה לא הרתיע אנשים מלקנות רכבים כאלו.

אז חיכו שהרבה אנשים יקנו רכבי דיזל, ואז הקפיצו את מחיר הסולר שיהיה יקר יותר מבנזין, בשביל להרויח יותר.

העלו את המחיר כך שהעלות לק"מ של רכב דיזל תהיה דומה לעלות הבנזין. בשביל שהפרות החולבות, בעלי רכבי הדיזל החדשים לא יעברו חזרה לבנזין וימשיכו לשלשל את כספם לקופת המדינה.

פורסם

וזה גם מסביר למה כל פרוייקט בתחום התחבורה הציבורית לוקח שנים ובסוף יוצא חרא. עם כל הטענות שיש בנוגע למיסים (כלומר, אלה שאכן מוגדרים כמיסים), הנוגעות בעיקר לאלה שיש להם הכנסה סבירה פלוס, הפרה החולבת האמיתית במדינה הזו היא הנהג הישראלי - שכן קנסות משטרתיים, קנסות חנייה ומיסי דלק נגבים באותו האופן בלי שום קשר כמעט לרמת הכנסתך (מכוניות יוקרה ומכוניות ישנות יד שישית בד"כ צורכות יותר, מכוניות קומפקטיות חדשות צורכות פחות, כך שאין מתאם ישיר בין עלות הרכב לבין עלויות התדלוק שלו).

וזה עוד בלי להזכיר את כל הגורמים שאינן המדינה\הרשויות שמרוויחות - יבואנים (וכל מה שתחתם, כמו מוסכי החברה) , חברות ביטוח, חברות ליסינג, חניונים, המכונים שעושים טסטים, תחנות דלק ב"שירות מלא" (עם כלל השירותים הנלווים כמו שטיפה)...

ועכשיו לאור האמור, בקשה קטנה לכל מי שכן השתתף באותם דיונים על הביטוח (והצדיק את החברות\מדינה) ועכשיו בא לפה להתלונן: פשוט תסתמו. בתמיכתכם אז הצדקתם את זכותה של המדינה וזכותם של בעלי ההון להרוג כל אלטרנטיבה לרכב פרטי על הוצאותיו, כדי לאפשר להם לגבות כאוות נפשם על כל מה שקשור אליו.

פורסם

הממשלה עשתה את התרגיל עם הסולר גם לכל הנהגים שהסבו את המכוניות שלהם לגפ"מ - בהתחלה המחיר היה נמוך יחסית והממשלה עודדה באופן אקטיבי הסבה של מכוניות קיימות לגפ"מ. ברגע שהיו כמה אלפי מכוניות כאלו על הכביש, הממשלה העלתה את המס בצורה ניכרת ודפקה לחלוטין את כל מי שעשה את ההסבה.

בשורה התחתונה, מדינת ישראל אינה מעוניינת בניהול יעיל של משק האנרגיה אלא מחפשת להרוויח כמה שיותר על חשבון האזרח. אם הייתה תחבורה ציבורית מעולה והדלק היה יקר, הכל היה בסדר. הבעיה היא שהדלק בישראל יקר והתחבורה ציבורית גרועה, עלינו לבחור בפתרון הפחות גרוע בכל פעם שצריך לנסוע לעבודה.

נ.ב. הנה הנוסחה המלאה לחישוב מחירי הדלק בישראל:

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000514541

פורסם

הממשלה עשתה את התרגיל עם הסולר גם לכל הנהגים שהסבו את המכוניות שלהם לגפ"מ - בהתחלה המחיר היה נמוך יחסית והממשלה עודדה באופן אקטיבי הסבה של מכוניות קיימות לגפ"מ.

כשאתה אומר "עודדה" אתה מתכוון להגבלות לא הגיוניות על חניונים תת קרקעיים ומוסכים בכל מה שקשור לרכבי גפ"מ? בנוסף כמובן לעניין המיסוי...

פורסם

בדיוק. בשנים האחרונות מכוניות דיזל קטנות עם גיר ידני נמכרות כמו לחמניות חמות באירופה בזכות החיסכון העצום בעלויות הדלק. בארץ "מס ירוק" דפק את המסמר האחרון בארון הקבורה של הדיזל למרות שדיזל פולט פחות CO2 לק"מ בהשוואה למנוע בנזין.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים