16 שנה לטבח במערת המכפלה - זה הזמן לפסטיבל "שנאת הימין\מתנחלים" השנתי... - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

16 שנה לטבח במערת המכפלה - זה הזמן לפסטיבל "שנאת הימין\מתנחלים" השנתי...


vic07

Recommended Posts

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3854897,00.html

אפתח בהבהרה: אינני תומך כלל וכלל במעשיו של גולדשטיין. ירי מכוון באנשים אקראיים שאינם חמושים ושאינם עוסקים בפעילות עויינת כלשהי לצרכי הריגתם או פציעתם אינו מעשה מוסרי. אינני מבין את אלה הרואים בגולדשטיין "גיבור לאומי" או חוגגים את הארוע ההוא.

עכשיו כשעברנו את המשוכה הזו, אפשר לדון ביחס התקשורת לכל העניין. הנה כמה ציטוטים שצדו את עיני בכתבה:

העיתוי הפעם נפיץ במיוחד - בעיצומה של התלקחות מחודשת בחברון, בעקבות הכרזת הממשלה על מערת המכפלה כאתר מורשת לאומית.

לא קשור ישירות לעניין הנידון, אבל תודה על ההבהרה שההתלקחות היא בעקבות הכרזת הממשלה, כלומר כרגיל היהודים אשמים באלימות הערבים.

החוק שחוקק, מסביר כהן (רן כהן, מר"צ), מנע התכנסות של בני נוער במקום (קבורתו של גולדשטיין) שנקראו לבוא ולהתחנך על ברכי ממשיכי דרכו של גולדשטיין. "מטרתם היתה להמשיך ולחנך לטרור. התופעה שקיימת היום סביב גולדשטיין מזכירה פולחן מטורף. כל התורה הזאת היא עבריינית ובריונית והיא מתעטפת באצטלה יהודית. כל ה'גולדשטיינים' מטורפים, עוכרי ובמידה רבה הם זרם סוטה שמתקרב לאנטי ציוני. מי שנכנס לבית הכנסת ביריחו בתקופה של רוגע ומלבה בפרובוקציות שנאה ופעילות עוינת הוא טרוריסט וכך המדנה צריכה להתייחס אליהם".

הערות בסוגריים הם הבהרות שלי. הייתי אולי מסכים במידה מסויימת עם הטענה הזו אילולי חד הצדדיות שבה: הערבים לא מחנכים לטרור ולשנאת , גם במדינות איתן יש לנו שלום? במה אותן "פרובוקציות" ביריחו שונות ממעשי הערבים בהר הבית? למה אנו רואים גינוי לקיצוניות מכיוון אחד בלבד, כל פעם שהשמאל פותח את הפה?

ומיהם "כל ה'גולדשטיינים'" מבחינתו של כהן הנכבד? כלל המתנחלים? כל הימין?

חגית עופרן, חברה בצוות "שלום עכשיו" למעקב אחר ההתנחלויות, טוענת כי ממשיכי דרכו של גולדשטיין, אלה שעוקרים עצי זית וקוראים למאבק בשם ההתיישבות בשטחים, מייצגים את ה"יהודי המכוער" ומגיעים לשפל מוסרי חדש. "אלו שמהללים מעשי טרור בשמו, הקיצונים ממשיכי דרכו של גולדשטיין, שקוראים לטבח חפים מפשע, מסמלים את כל מה שרע ושפל במדינה שלנו ובשל כך על העם היהודי להוקיע אותם מהחברה".

חוץ מכל ההערות לפסקה הקודמת, שתקפות גם כאן, עולות תהיות נוספות: האם עקירת עצי זית ע"י המתנחלים היא עובדה מוכחת, ושלא מדובר בפרובוקציה מכונת מצד הערבים או נסיון לזכות בפיצוי? אני עז אם לא היו גם מקרים כאלו, ואני לא אופתע אם הם באפילו הרוב. לא זכור לי שהיתה קביעה משפטית שהמתנחלים הם אלה שפגעו בעצים, אך כאן זה מוצג כעובדה. בנוסף, מיהם אותם חפים מפשע ש"ממשיכי דרכו של גולדשטיין" (שלפי דבריה, אלה כל המתנחלים) קוראים לטבוח? ערבים אקראיים, או כאלה שיורים בהם או זורקים עליהם אבנים? והרי הכתבה עצמה מודה שחלק ניכר ממתנחלי האזור מתנערים ממעשיו, דבר שלא מפריע להציג את כל המתנחלים כממשיכי דרכו של גולדשטיין...

(יונתן אוריך, איש תנועת "ציונות דתית ריאלית") מוצא אזכורים לכך ש"גולדשטיין עצמו קדוש, אך עשה מעשה שלא ייעשה". על פי אותה לוגיקה, הוא סבור, "אפשר להניח שסטלין היה דווקא בחור סימפתי, אך מעשיו איומים ונוראים".

אהבתי. השוואה הוגנת למדי, בין שליט עריץ שרצח מליונים מבני עמו שלו בתואנות שונות ומשונות לבין אדם פרטי שרצח כמה עשרות מאוייבי עמו, הגם שמדובר באזרחים (וראו הבהרתי בהתחלה, לפני שאתם קוראים לתלות אותי).

"מחבל הוא מחבל, נקודה. להגדרה הזו נכנס גולדשטיין ומקבל מקום של כבוד בשורה ארוכה של שונאי , שונאי אדם. ההתייפייפות הזו מעוררת תחושה עמוקה של קבס. הגמגום הזה פסול. יש להוקיע אותו ואת מסייעיו באותו שאט נפש לו זוכים המטיפים מ'אל-מנאר' וערוצי החמאס".

קודם, טעות בידך: שונאי הם הערבים וחלק מהשמאל הקיצוני (וכן כמה קיצונים חרדים, אך לא בהם עסקינן). שום מחבל יהודי הוא לא "שונא ישראל" - הוא "שונא ערבים" (הגם שהוא עדיין עושה נזק למדינה). שנית, גם אם אתה צודק בדרישתך "לא לגמגם" כשבאים לברור מי מחבל ומי לא, מן הראוי היה שתפנה דרישה דומה לארגוני השמאל הקיצוני, שמבחינת חלקם מעשי המחבלים הערבים הם "מובנים" ולפעמים אף "לגיטימיים", לפחות כל עוד מדובר ב"מטרות" מסויימות כגון מתנחלים.

...האירוע החמור שגבה את חייהם של 29 מתפללים, והוביל להקצנה נוספת בסכסוך בחברון ובכלל.

וכאן אנו חוזרים לנקודה הראשונה שהעליתי, לפיה הצד הישראלי\יהודי הוא זה שאשם בהסלמה כשזו קורית. עזבו שמדובר בתקופת השיא של "פיגועי אוסלו" בהם נרצחו מאות ישראלים בעשרות ארועים נפרדים, עזבו שהחמאס קרא אז כמו היום להשמיד את ישראל לפני ואחרי הטבח במידה שווה - "הטבח הוביל להקצנה נוספת". לדעתי אם הטבח בכלל שינה משהו בתמונת המצב הכוללת אז להיפך - זו היתה הבהרה לערבים שהיהודים לא ישתקו לנצח על מעשיהם, ושאם ילחצו אותם מספיק גם הם יודעים ללכת ולכסח.

דעות?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא שולל את העובדה שיש נוער ימיני קיצוני בארץ ,אבל הנוער בתמונה פשוט לא מיצג אותנו ,הם אחוז מיזערי מהאוכלוסיה ,לעומת זאת אצל הבניי דודים שלנו המוער הזה מייצג רוב לא קטן מהאוכלוסיה (ואני אומר זות מניסייון אישי איתם ,הייתי במספיק מפגשים אם נוער פלסטיני (טוב יש לומר ) ,והם לבד אמרו לנו שהרוב הוא מה שרואים בחדשות ,נערים קיצוניים שזורקים אבנים כל היום על חיילים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא אמרתי שהם מייצגים, אבל עובדה שהם שם, ועובדה שאין להם דין ואין להם דיין. מדובר למעשה בכנופיות של פורעי חוק שתוקפים חיילים ואזרחים (פלשתינים), ואף אחד לא מוכן להתעמת איתם (אם הם היו פלשתינים כבר מזמן היו יורים בהם, וזה לגיטימי - כי מי שמרים אבן על חייל או "רק" חותך צמיגים צריך לדעת שהוא יפגע מזה, אבל בגלל שהם יהודים פשוט פוחדים לגעת בהם).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל ההבדלה הזו מצחיקה, יש ערבים ויש יהודים, אין ערבים טובים וערבים רעים או יהודים בהתאמה. יש כאן מלחמה בין דתות והיא מקיפה את כלל האוכלוסיה ללא יוצא מהכלל.

אף אחד לא נמצא במקום שהוא יכול לבחור מה מתאים לו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בבעיה "הגדולה" אנחנו מטפלים כבר, ללא הצלחה, למעלה מ-40 שנים - ואני חושב שרוב העם כבר מבין שבשלב כלשהו אנחנו נפרד מהפלשתינים וניסוג מחלק מהשטחים, ככה שהבעיה הזאת כבר לא תהיה בעיה שלנו (ובתקווה שגם לא תהיה בעיה בכלל).

לעומת זאת, בבעיה "הקטנה" צריך לטפל בהקדם, לפני שיהיו לנו שתי בעיות גדולות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל "פעיל ימין" שהורג ערבים זה סיבה למסיבה אצל התקשורת השמאלנית להפליל את הימין. (יגאל אמיר, ברוך גולדשטיין ז"ל)

גם כל שמאלן שנהרג על ידי ימניים זה סיבה להפללת הימניים. (יצחק רבין שר"י)

אני דווקא כן מצדיק את הפעולה של ד"ר ברוך גולדשטיין ז"ל וכן יירבו עוד מעשי איביה נגד האויב הערבי בארץ הקודש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל "פעיל ימין" שהורג ערבים זה סיבה למסיבה אצל התקשורת השמאלנית להפליל את הימין. (יגאל אמיר, ברוך גולדשטיין ז"ל)

גם כל שמאלן שנהרג על ידי ימניים זה סיבה להפללת הימניים. (יצחק רבין שר"י)

אני דווקא כן מצדיק את הפעולה של ד"ר ברוך גולדשטיין ז"ל וכן יירבו עוד מעשי איביה נגד האויב הערבי בארץ הקודש.

הממממ.....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...