עבור לתוכן

החברה "הטובים" ( השחורים ) קובעים - הפלות מעכבות את הגאולה.

Featured Replies

פורסם

מה יהיה הדבר הבא? אסור לאונן כי זה גורם לרצח של אלפי (או יותר) עוברים בפוטנציה?

יש עניין של שפיכה/השפרצה/ריקון פרוס**ה לריק...

אבל אין מה לדאוג, בנתיים זה לא עבירה ברת מאסר...

  • תגובות 82
  • צפיות 5k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם
אבל עדיין אתה נופל על חרדים כאשר כל הדתות בעולם רואות בהפלה רצח לכל דבר ואפילו עשרות מיליוני חילונים (בארצות הברית, למשל) מתנגדים להפלות.

מה הקשר?

אם הייתי גק בארצות הברית או במקום אחר הייתי "נופל" על אותם המתנגדים

פורסם

^ הוא לא כל כך שווה את זה... הוא אוהב להסיק דברים שלא קיימים. אני כבר ויתרתי על זה...

פורסם
  • מחבר

היי, LEV-27, שמע, נכון, יש מלא קבוצות ( מטעמי דת ועאלק מוסר ) שמתנגדות להפלות ברחבי העולם.

אבל בחייך, אתה חייב להודות, הסלוגן -> "הפלות מעכבות את הגאולה" ,

זו חתיכת הפלצה מוחית של מוחות רקובים שהייתי שמח לשלוח עם כרטיס חד כיווני לאי נידח על כוכב אחר בחללית מתפרקת.

זו יציאה מסריחה ברמות שלא קשורה למציאות. סע'מק !!

נשים ביהדות ( לפי השחורים ) הן לא יותר מרחם ומכונה ליצירת המון של מאמינים אהבלים ותפוצת הטימטום ( rroonnii וחבורתו לדוגמא ).

חחחח ... איך פיספסתי את זה ? לא נורא.

http://news.walla.co.il/?w=/1/1626579

" ח"כ אורית זוארץ (קדימה) אמרה כי "באמירותיהם אלו, הרבנים הראשיים הם אלו המעכבים את הגאולה

ובכך פוגעים בכבודן של הנשים ובזכותן להחליט על גופן וגורלן, דבר שאינו קשור בשום קשר לגורלו של העם היהודי.

קשירת הקשר היא מסוכנת, בייחוד שהיא נשמעת על ידי אישים בעלי השפעה ואחריות ממלכתית המקבלים את שכרם מהמדינה"

:yelclap:

פורסם

מה יהיה הדבר הבא? אסור לאונן כי זה גורם לרצח של אלפי (או יותר) עוברים בפוטנציה?

מז"א הדבר הבא? זה כבר עכשיו אסור לפי ההלכה ולא רק לפי ההלכה היהודית,

אלא גם לפי שאר הדתות, בדיוק כמו הפלה.

וכן, לא כל דבר שאנשיים דתיים אומרים צריך לצועק "דוס פרימיטיבי" אלא להחליט לבד.

אני אישית, לא בעד לאסור על הפלות, אבל זה הליך לא מומלץ שצריך להעשות במקרים קיצוניים,

כי התהליך הזה בפני עצמו לא הכי בריא למערכות הרבייה אצל האישה.

אם אישה נאנסה ונכנסה מזה להריון, מן הסתם שלהפיל את התינוק יהיה הגיוני.

אבל ילדה בת 18 שנכנסה להריון בטעות, שתלד אותו ותמשיך הלאה(מקסימום שתמסור לאימוץ).

פורסם

לב0, גם אם הייתי מסכים איתך (ואני לא, בנוגע להפלות של צעירות) - מי אתה שתחליט? מי אני, הרב, או כל בנאדם אחר לצורך העניין שיחליט?

במילים אחרות, הסתמתך או אי הסתמתך בעניין ההצדקות לביצוע הפלה ממש לא רלוונטית כאן. השאלה היא האם אתה תומך בזה שרב יחליט למי מותר ולמי אסור להפיל...

פורסם

ילדה בת 18 צריכה לעצור את החיים שלה כי עשתה שטות של רגע? כן הפלות זה לא דבר בריא (יש גם סוגים של זה, גרידה ושאיבה שהאחרון יותר יקר אבל פחות מזיק ופולשני) אבל זו עדיין זכותה להחליט אם היא רוצה או לא רוצה את העובר למרות הסכנות. אגב לא חסרים גם סיבוכים בהריונות שלא פעם או מובילים למות האם או למות העובר, או שניהם.

שתמסור לאימוץ מקסימום? אחח ignorance [glow=red,2,300]is[/glow] bliss

פורסם

העובר נראה ככה אחרי 6 שבועות (40 יום): http://www.babycentre.co.uk/pregnancy/fetaldevelopment/06weeks/

לא בדיוק "שלם"... עריכה: שים לב, לפי מה שכתוב באתר, התינוק בגודל של עדש (כן, עדש). זה נראה לך שלם?

במדינת ניו יורק אגב, לגרום לאישה להפיל נחשב רצח רק לאחר כ-24 שבועות

אחרי 24 שבועות אגב, יש לעובר כ-50% סיכוי לשרוד אם הוא יוולד, וזה בדר"כ השלב שממנו העובר נחשב ל"בן אדם".

עם כל הכבוד שאין לי לרבנים האלה, בוא נראה אותם סוחבים תינוק בבטן במשך 9 חודשים כשהם לא רוצים אותו.

מבחינתי, לכל אדם באשר הוא אדם יש זכות על הגוף שלו, ולכן ההחלטה היא של האישה שבהריון, ושלה בלבד.

אף אחד לא רשאי להגיד לה שהיא חייבת ללדת, כי זה לא הגוף של אף אחד חוץ ממנה.

לאשה יש בעלות על גופה, ועל גופה בלבד, לא על גוף של יצור חי שהיא יצרה מתוך בחירה, אם אינה רוצה בילד – ביכלתה להשתמש באמצעי מניעה, ומן הרגע בו היא יצרה יצור חי נושם ומרגיש בעל פעילות מוחית, אין לה שום זכות להרגו. אין הבדל עקרוני בין עובר אחרי 40 יום או אחרי 80 יום, למן הרגע שבו נקבל את ההנחה כי העובר הוא חי גם כשהוא בתוך בטן אמו, והפלה בחודש התשיעי או רגע לפני הלידה היא הריגת יצור חי, אין לאף אחד שום יכולת להכריע לגבי רגע מסויים בו אין היצור מוגדר כחי, מה שקובע זה לא הגודל אלא החיים העצמאיים והמח העצמאי. שהם מופיעים בגיל 40 יום, כפי שתראה בסוף הקטע המצוטט [ בכחול ].

[מתוך אקדימה יהדות ]

* "הם [חז"ל] מקבלים את הדיעה שהעובר הוא אורגאניזם חי מרגע ההפריה, ובזה הקדימו הרבה את בני זמנם היוונים שהירבו להתפלפל בשאלה מאימתי יש לראות את העובר כיצור חי (פלוטארכוס 15 V) ושהורישו פילפולים אלה לאבות הכנסיה, לאסכולאסטיקנים של ימי הביניים, ואף לחוקרים והוגי דעות שבאו אחריהם עד ראשית התקופה החדשה". (אנצ"ע ערך אמבריולוגיה. כרך ג' עמ' 88).

* "גלי המוח המופיעים בדרך כלל בשבוע השמיני או התשיעי בולטים עד מהרה כדברי אחד החוקרים "בדגם אישי ברור". דבר דומה מתרחש בתנועות הגוף המתחילות אך הן בעת הו, אפשר להבחין בתזוזות הראשונות בד"כ שינוי קל בתנוחת הגוף כבר בשבוע השמיני.. מתמחה התינוק בשלל תנועות ההופכות בהדרגה לאישיות עוברים צולמו ברחם בשעה שגירדו באפם מצצו את בהונם הרימו את ראשם או פרשו את ידיהם. כיון שעובר בן עשרה או 11 שבועות אינו מתנועע סתמית אלא מתוך מטרה מסתברת גם אפשרות שאותם גלי מוח שניתן להבחין בהם בחדש השני והשלישי מצביעים על פעילות שכלית בעלת משמעות", (החיים המסתוריים של התינוק טרם לידתו, ד"ר תומס ורני וג'ון קלי, הוצ' זמורה ביתן ת"א 1983, עמ' 169).

עד לפני שנים לא רבות, לא האמינו חוקרים כי עובר יכול לקלוט רשמים מן החוץ בזמן היותו ברחם אמו:

* מדריך לאמהות שיו"ל ב1963 הכריז "שום דבר שאת רואה שומעת או חושבת בזמן ההריון לא ישפיע ולו השפעה קלה ביותר על תינוקך", (עולמו של התינוק.. עמ' 51).

אך מהר מאד התברר שאין הדברים כה פשוטים:

* "המחקרים החדישים ביותר מצביעים על כך שאף התינוק ברחם מודע לסביבתו המידית ומושפע ממנה במדה גדולה הרבה יותר משסברו שאפשר", (עולמו של התינוק.. עמ' 48).

* "ד"ר הנרי טראבי, פרופסור לרפואת ילדים באוניב' מיאמי, גילה כי העובר שומע במשך המחצית השניה של ההריון ואולי אך מוקדם יותר, והוא משער כי הסביבה הלשונית של חדשי ההריון האחרונים משפיעה על שפתו של התינוק ועל כושר הדבור שלו בילדות", (עולמו של התינוק.. עמ' 54).

הדברים האלה נותנים מקום מציאותי לכל תיאורי חכמים על ההשפעה הרבה שיכולה להיות לעובר ממעשי אמו, וכך מסופר על אלישע בן אבויה שתחילת הפגם בנפשו היה כאשר אמו הריחה להנאתה קטורת של עבודה זרה בעת הריונו (קהלת רבה ז יח), וחכמים אחרונים הזהירו: "האשה בימי ההריון תישמר מטומאות ועברות כי העובר צופה ומביט ויודע הרבה", (מעבר יבוק שפתי צדק פ"ה).

חכמים אף קבעו זמן ממנו נחשב העובר כיצור חי: 40 יום מרגע היווצרותו. עד לזמן האחרון ממש לא גילו החוקרים הבנה לנתון זה:

* מושג אמבריולוגי שנידון בתלמוד ללא אחיזה במציאות הוא גמר היצירה שנקבע ל40 יום או ליום ה41 (אנצ"ע כרך ג' עמ' 833. נכתב ב1964).

אך מחקרים על פעילות גלי המח מראים כי מן היום ה40 מתחילים לזהות גלי מח בעובר. פעילות גלי מח משמשת לזיהוי מוות ודאי, ובודאי יכולה לשמש לזיהוי התחלת חיים.

* דיויד ליגר כותב: "איך נקבע מתי מתחילים חיי המוח? אין אנו יודעים די על התפתחות מוחו של העובר כדי לקבל תשובה ברורה. למעשה נוכל לבחור כל תאריך למן היום ה40 בערך (אשר בו מסתמן המבנה הבסיסי של המח וניתן להבחין בפעילות מעטה של גלים) ועד לשבוע ה28 עד ה32 אשר בו קליפת המח הגדול (הוא חלק המח הגדול) משלימה את התפתחותה" (דיויד ליגר, "המשחקים בחיים", הוצאת מסדה 1983 עמ' 43).

עד כאן.

........

[ במשנה העוסקת בדיני טהרת אישה שנפל עוברה, מחלקת המשנה בין מצב בו התרחשה ההפלה לאחר שהעובר נחשב לאדם, לבין מצב בו נפל העובר לפני היותו נחשב אדם. וכך נאמר מסכת נדה פרק ג' משנה ז': ''המפלת ליום ארבעים, אינה חוששת לולד. ליום ארבעים ואחד, תשב לזכר ולנקבה ולנדה''.

אז ידע כותב המשנה לפני כאלפיים שנה מידע שהתגלה רק בסוף המאה העשרים באמצעות כלים טכנולוגיים משוכללים ביותר?[ יש לציין שגם כעת, בתחילת המאה העשרים ואחת, החוקרים עדיין לא גילו את היום המדויק לגמרי. וכמו שכתב פרופ' ליגר: ''מיום הארבעים בערך'', ואילו תורת ישראל מכריזה כבר אלפי שנים את היום המדויק ]

אם אישה אינה רוצה את הילד - היא יכולה למסור אותו לאימוץ.

אגודת "אפרת" מסייעת לנשים במצוקה החושבות להפיל, ועוזרת להן לשמור על התינוק:

http://www.efrat.org.il/

פורסם

רוני רוני, תהייתי מתי תופיע.

אנחנו עדיין מחכים לתשובתיך בשאר הדיון שנעלמתה כלא הייתה בהם.

לנושא, הטענה הבסיסית שלך שגויה, מכיוון שהתינוק גדל בתוך גוף האישה, היא יכולה להחליט מה לעשות איתו

פורסם
"הם [חז"ל] מקבלים את הדיעה שהעובר הוא אורגאניזם חי מרגע ההפריה, ובזה הקדימו הרבה את בני זמנם היוונים שהירבו להתפלפל בשאלה מאימתי יש לראות את העובר כיצור חי (פלוטארכוס 15 V) ושהורישו פילפולים אלה לאבות הכנסיה, לאסכולאסטיקנים של ימי הביניים, ואף לחוקרים והוגי דעות שבאו אחריהם עד ראשית התקופה החדשה". (אנצ"ע ערך אמבריולוגיה. כרך ג' עמ' 88).

מצחיק שרשום שבזה הקדימו את היוונים

לדעתי היוונים הקדימו אותם מכוון שהם דנו על כך, וגם כיום אין תשובה חד משמעית (מבחינת מדעית), וגם כיום יש ויכוח קשה בין מדענים/פסיכולוגים/פילוסופים/

מכוון שהפלה לא עושים סתם כי מתחשק לנשים שעושות לזה יש סיבות טובות הן צריכות לעשות את זה על פי החלטתן (או פרט לחודשיים האחרונים)

פורסם
רוני רוני, תהייתי מתי תופיע.

אנחנו עדיין מחכים לתשובתיך בשאר הדיון שנעלמתה כלא הייתה בהם.

לנושא, הטענה הבסיסית שלך שגויה, מכיוון שהתינוק גדל בתוך גוף האישה, היא יכולה להחליט מה לעשות איתו

באמת חד -פעמי.

אני כבר ציינתי מדוע איני מתדיין [עם אותם אלה שציינתי,וגם הסיבות לכך] כתבתי שאני אביא הסבר לגבי הרמב"ם שזה יראה על הכל [שצריך להכנס לפרטי הציטוט -וללמוד אותו] אך ראיתי שבאשכול נמצאים רק אותם ליצנים -אז ירדתי מזה.

אפשר להביא את זה אם אתה רוצה לראות [יותר נכון ללגלג ] , ובשביל שלא יהיה ספק אני אשלח את זה בתדר ההוא ,אך לשאלות אשיב רק למי שמחוץ להגדרה לץ. http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=442690.new#new

אחרי הודעה זאת כמובן שאתה יכול לפנות לדברים שלי -אך לא תקבל יחס - כמו שציינתי חד-פעמי.

להורים אין "זכות מלאה" על ילדיהם, אפילו שהם "יצרו אותו" בעצמם. אמא לא יכולה להחליט להרוג את הילד שלה, או לפגוע בילד שלה, רק בגלל שהילד יצא מהגוף שלה. עם ההגיון שהבאת אפשר לומר שכמו שאדם יכול לעשות מה שהוא רוצה בשתן היוצא מגופו, כך אמא יכולה לעשות מה שהיא רוצה בתינוק היוצא מגופה... וכך אפשר להגיע בקלות לסדום ועמורה. במציאות לעומת זאת, אישה בהריון היא אישה שהפכה להיות אחראית לחייו של אדם.

פורסם

אני לא ממש מבין על מה כל המהומה פה? מה זה חדש שהדת אוסרת הפלות? האם זה סוד שהפלות הם נושא הנמצא במחלוקת ציבורית מוסרית ברחבי העולם?

האם זה סוד שגם מדינת ישראל רואה בהפלות דבר שלא מה בכך?

ולראיה :

סעיף 316(א) מפרט את הנסיבות שבהן רשאית הוועדה לאשר הפסקת היריון, וזו לשונו:

הוועדה רשאית, לאחר שנתקבלה הסכמתה המודעת של האישה, לתת אישור להפסקת ההיריון אם ראתה שיש הצדקה לכך מחמת אחת מאלה:

(1) האשה היא למטה מגיל הנישואין (כיום 17), או מלאו לה ארבעים שנה;

(2) ההיריון נובע מיחסים אסורים לפי החוק הפלילי או מיחסי עריות, או שהוא שלא מנישואין;

(3) הוולד עלול להיות בעל מום גופני או נפשי;

(4) המשך ההיריון עלול לסכן את חיי האשה או לגרום לאשה נזק גופני או נפשי;

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%A4%D7%9C%D7%94_%D7%9E%D7%9C%D7%90%D7%9B%D7%95%D7%AA%D7%99%D7%AA#.D7.99.D7.A9.D7.A8.D7.90.D7.9C

אין מה לעשות, הפלות זה לא דבר של מה בכך. ולכן לא תמיד ניתן לעשות הפלה. אישה שנכנסה להריון ולא רוצה את העובר סתם כי לא בא לה לא יכולה לעשות הפלה עפ"י חוק ולא עפ"י התורה.

פרט לזה אני חושב שהביטוי כמו שנכתב ב ynet הוא מיותר, אבל אל תשכחו שכל מה שהם אומרים זה "תכניסו את הנושא לפרשת השבוע" ז"א דברו על זה בבית הכנסת ביום שבת. לא רוצים להקשיב אל תלכו, כן רוצים תלכו. אף אחד לא אומר לכם מה לעשות.

מבחינתי הם יכולים לדבר מה שהם רוצים, העובדה בשטח שיש לנו חוקים ואני אפעל עפ"י החוקים האלו.

פורסם

אני חושב שכל אחד באמונתו יחיה, אני חושב שדת זה דבר יפה וכל אחד יקח ממנה מה שמתאים לו אם בכלל אבל ברגע שאדם כופה על האחר זה כבר מאבד את העניין וחוץ קו אדום ,זה נכון לכל הבעיות דת וחילוניות. דעתי האישית על הפלות שיש לאפשר אותם למרות שזה בעצם להרוג יצור חי מפני שיש הרבה מצבים של אין ברירה אבל שיש ברירה צריך לשקול בכובד ראש .

פורסם

[ במשנה העוסקת בדיני טהרת אישה שנפל עוברה, מחלקת המשנה בין מצב בו התרחשה ההפלה לאחר שהעובר נחשב לאדם, לבין מצב בו נפל העובר לפני היותו נחשב אדם. וכך נאמר מסכת נדה פרק ג' משנה ז': ''המפלת ליום ארבעים, אינה חוששת לולד. ליום ארבעים ואחד, תשב לזכר ולנקבה ולנדה''.

אז ידע כותב המשנה לפני כאלפיים שנה מידע שהתגלה רק בסוף המאה העשרים באמצעות כלים טכנולוגיים משוכללים ביותר?[ יש לציין שגם כעת, בתחילת המאה העשרים ואחת, החוקרים עדיין לא גילו את היום המדויק לגמרי. וכמו שכתב פרופ' ליגר: ''מיום הארבעים בערך'', ואילו תורת ישראל מכריזה כבר אלפי שנים את היום המדויק ]

העיקר הרבנים מהכתבה חושבים שהעובר מתפתח במעיים

LOL

אולי בגלל זה הם נראים כמו חרא...

פורסם

באמת חד -פעמי.

אני כבר ציינתי מדוע איני מתדיין [עם אותם אלה שציינתי,וגם הסיבות לכך] כתבתי שאני אביא הסבר לגבי הרמב"ם שזה יראה על הכל [שצריך להכנס לפרטי הציטוט -וללמוד אותו] אך ראיתי שבאשכול נמצאים רק אותם ליצנים -אז ירדתי מזה.

אפשר להביא את זה אם אתה רוצה לראות [יותר נכון ללגלג ] , ובשביל שלא יהיה ספק אני אשלח את זה בתדר ההוא ,אך לשאלות אשיב רק למי שמחוץ להגדרה לץ.

אחרי הודעה זאת כמובן שאתה יכול לפנות לדברים שלי -אך לא תקבל יחס - כמו שציינתי חד-פעמי.

להורים אין "זכות מלאה" על ילדיהם, אפילו שהם "יצרו אותו" בעצמם. אמא לא יכולה להחליט להרוג את הילד שלה, או לפגוע בילד שלה, רק בגלל שהילד יצא מהגוף שלה. עם ההגיון שהבאת אפשר לומר שכמו שאדם יכול לעשות מה שהוא רוצה בשתן היוצא מגופו, כך אמא יכולה לעשות מה שהיא רוצה בתינוק היוצא מגופה... וכך אפשר להגיע בקלות לסדום ועמורה. במציאות לעומת זאת, אישה בהריון היא אישה שהפכה להיות אחראית לחייו של אדם.

צחוקים איתך, ברגע מעיפים את הטיעונים הנזולים שלך בתנועת יד קלה (וזה באמת קל), אתה מתחיל להתבכיין ולהגיד שכולם ליצניים, לך תעבוד על מישהו אחר.

אולי במציאות ההזויה שלך, במציאות האמיתית, אשה יכולה להפיל במיקרה של אונס או אם היא קטינה.

לפי ההגיון הפרימיטיבי שלך, גם ילדה בת 16, אישה שנאנסה, או מקרים שבהם ההריון הוא סכנה, אסור לאישה להפיל.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים