פורסם 2009 באוקטובר 2016 שנים נכון כמה שסוגרים צמצם הבוקה נהיה קטן ומעפן יותר?אז חשבתי שהבוקה בתמונה קטן בגלל שהצמצם סגור, אבל אם הוא 1.4 אז כנראה המנורות היו קרובות מדי מה "קטן" בבוקה בתמונה שהוא פירסם בדיוק? מה זה בכלל "בוקה קטן" ?
פורסם 2009 באוקטובר 2016 שנים נו למה אתה עושה לי חיים קשים :-\ אתה רואה למעלה איך ככל שסוגרים צמצם העיגולים נהיים יותר קטנים? לזה אני קורא בוקה קטן ומעפן אז חשבתי שה"הילות" שיוצרות המנורות קטנות בגלל הצמצם הסגור, בגלל זה אמרתי לו שעדיף פתוח יותר
פורסם 2009 באוקטובר 2016 שנים אני עדיין לא מבין על מה אתה מדבר.הצמצם פתוח בטירוף, ורואים את זה כבר במבט ראשון לפי עומק השדה הרדוד.מה קשור "הגודל של העיגולים" ?
פורסם 2009 באוקטובר 2016 שנים מחבר אופי הבוקה (או עומק השדה) תלוי מאוד גם במרחק שלי מהאובייקט שעליו אני מפקס. D0ri מעדיף שאתקרב יותר לעציץ, מה שמעצים את ה"גודל" של הנורות שאינן בפוקוס.ככל שאני אהיה מרוחק יותר (נעזוב לרגע את הגדרת הצמצם בצד) מהאובייקט שכן בפוקוס, כך עומק השדה ייגדל וההשפעה על ה"בוקה" תהיה פחות חיובית (אם לטשטש את הרקע זה הרצון).ניתן גם להבין את הרעיון בצורה פשוטה ביותר, ע"י התפקסות (עם העיניים) על כף היד כשהזרוע מתוחה לחלוטין ולאט לאט להתחיל לקרב את כף היד אל-עבר הפנים תוך כדי שאתה נשאר ממוקד עליה. עם ההתקרבות של כף היד לפנים תבחין די בבירור שהרקע הולך וניהיה יותר ויותר מטושטש.
פורסם 2009 באוקטובר 2016 שנים מחבר זה לא בשבילך, זה בשביל שאוכל להבין את דורי טוב יותר להבא, במקום לנסות לשבור חלקים בעדשה ולפתוח אותה ל F/0.6.
פורסם 2009 באוקטובר 2016 שנים ידוע... כל זה לא גורם לי להבין על מה דורי מדבר... נו אז מה אתה לא מבין? מה? רציתי שהבוקה יהיה יפה (יותר מטושטש!) יותר אז אמרתי חבל שלא פתחת צמצם, ואז הוא אמר שזה על הכי פתוח שאפשר, אז הבנתי שהמרחק בין העציצים לא מספיק גדול. אבל הוא אמר שפשוט הוא היה רחוק מדי מהעציץ וזאת גם אפשרות.
פורסם 2009 באוקטובר 2116 שנים זה לא בשבילך' date=' זה בשביל שאוכל להבין את דורי טוב יותר להבא, במקום לנסות לשבור חלקים בעדשה ולפתוח אותה ל F/0.6.[/quote']או לחילופין להשתמש בעדשות ארוכות יותר ומהירות.לדוגמא 200/1.8 (שלא מיוצרת עוד אבל ניתן למצוא מדי פעם באיביי במחירים עממיים ולכל דורש).או אולי 600/4.0 שנותנת בצמצם פתוח עומק שדה דק כשערה (היא זמינה גם כחדשה, אני חושב שיש עליה מבצע בוואלה שופס עם 24 תשלומים).ברצינות, לעדשות ארוכות יותר יש עומק שדה צר יותר ולרוב עם בוקה מרשים יותר באופן אינהרנטי.ה-150/3.5 שלי לא מהירה במיוחד, אולם בזכות אורך המוקד מוציאה תמונות עם טשטוש רקע מרשים.ד"א, בנוגע לעניין שבירת העדשה ופתיחתה ל-0.6. העדשה המהירה ביותר שהייתה בשימוש פוטוגרפי הייתה אאל"ט צייס עם מפתח 0.75 (קצת פחות משני סטופים מהיר יותר מה-1.4 הנוכחי שלך) ששימשה בצילומי הסרט "בארי לינדון". מפתח הצמצם הרחב היה שימושי לאו דווקא להשגת בוקה מרשים אלא נדרש לצורך צילומי פנים לאור נרות בלבד, כפי שדרש זאת הבמאי הפרפקציוניסט (קובריק, שד"א היה גם צלם סטילס בצעירותו).
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.