עבור לתוכן

בית כנסת שהופך למסגד ????? ומחר אולי לכנסיה...

Featured Replies

פורסם

נשמע דווקא טוב

למה לא ?

זה אותו אלוהים , מתי בני האדם יבינו את זה ?

אני לא ממש בטוח שהוא יהפוך לכנסיה מכיוון שהיהודים חושבים שזו עבודת אלילים הנצרות ( השילוש הקדוש וכו וכמו כן האמונה בישו שהוא כידוע לכולם היה בן אדם , הכוונה כמובן למעט אידיוטים בסגנון תרד דת ואמונה שחושבים שאלוהים הוא עובדיה עובדיה ועוד כל מיני פליליים למיניהם וכו' ) , האיסלם איננו נחשב בעיניי היהודים כעבודת אלילים מפני שהם מאמינים באל אחד בלבד ! ( ממש כמו היהודים ) רק שתדע שליהודי דתי אסור להכנס לכנסיה אבל למסגד מותר !

פורסם

באמת שלא הבנתי מה הבעיה.

פורסם

למען האמת אם אני לא ממש טועה אדם יכול להיות יהודי ומוסלמי בו זמנית.

פורסם

יהודי תמיד נשאר יהודי- גם אם הוא הולך להתגייר בדת אחרת -עדיין שמו יהודי מומר.

זה בית-כנסת של רופורמים, אני אישית לא יודע אם יש בעיה לתת לדת אחרת רק להתפל באותו מקום, אולי נצרות זה לא אפשרי כי כמה כתות שם לא מאמינות באל אחד-וכך יוצא בזיון לבית-הכנסת בעבודה זרה.

בכל אופן צריך לברר זאת.

פורסם

זה בית-כנסת של רופורמים, אני אישית לא יודע אם יש בעיה לתת לדת אחרת רק להתפל באותו מקום, אולי נצרות זה לא אפשרי כי כמה כתות שם לא מאמינות באל אחד-וכך יוצא בזיון לבית-הכנסת בעבודה זרה.

כן...וללכת עם קמעות ותמונות של הרבי יצא משליט"א כלשהו זאת לא עבודה זרה.

בכל אופן צריך לברר זאת.

תברר את זה דחוף ותעביר מסר בהול לרב הקהילה המדוברת.

אני בטוח שישבנו הדורש ניגוב יישמח להתעדכן.

פורסם

levo, החלק הראשון בתגובה שלך עוד היה לגיטימית. השני פשוט לא יאה.

פורסם

כן...וללכת עם קמעות ותמונות של הרבי יצא משליט"א כלשהו זאת לא עבודה זרה.

תברר את זה דחוף ותעביר מסר בהול לרב הקהילה המדוברת.

אני בטוח שישבנו הדורש ניגוב יישמח להתעדכן.

רק תגיד לי מה יצא מלכתוב לאדם שהוא אינו יהודי? [שכמובן לא מעניין אותו הדברים הללו ,אולי יש כאלה דכן אבל אותך לא כפי שיצא לי לראות הרבה פעמיים] אבל כמובן שכותב שטויות ולא מבין מה אסור ומה מותר.

כמובן שגם השאלות הללו מתאימות לאדם החילוני.

תן לי רק לחדש לך משהו זה בדיוק כתיבה המתאימה לאנטישמי -הרי הוא לא מכיר תהלכה או את דברי התורה במדויק,וכך נובעת שנאה לשווא.

וכמובן שיש גם שנאה שאין לא שום קשר לכלום- פשוט שנאה כי עשו שונא ליעקב.

בשביל מי לברר? בשביל אדם כמוך? :silly:

נצרות אני די בטוח אסור, הרי יש הלכות בית-כנסת ולהכניס למקום זה עבודה זרה ::), השאלה היא רק על האיסלם האם מותר לתת להם להתפלל במקום בית -הכנסת.

פורסם

וזה רק מוכיח שוב שיש רק דבר אחד שמניע את העולם הזה - כסף.

פורסם

רק תגיד לי מה יצא מלכתוב לאדם שהוא אינו יהודי? [שכמובן לא מעניין אותו הדברים הללו ,אולי יש כאלה דכן אבל אותך לא כפי שיצא לי לראות הרבה פעמיים] אבל כמובן שכותב שטויות ולא מבין מה אסור ומה מותר.

כמובן שגם השאלות הללו מתאימות לאדם החילוני.

לא יוצא לי מזה כלום, דעותיך פשוט שייכות לדעתי לימי הביניים וצריך להוקיע

אנשים כאלה מהחברה(אפילו שהכוונות שלך טובות) ואני בתור בנאדם שקורא את הקישוש

שאתה כותב, רוצה להגיב ולרשום את דעתי וכך אני מנהל איתך דיון/וויכוח, כאשר לדעתי ניצחתי בו עוד לפני שהתחלתי.

תן לי רק לחדש לך משהו זה בדיוק כתיבה המתאימה לאנטישמי -הרי הוא לא מכיר תהלכה או את דברי התורה במדויק,וכך נובעת שנאה לשווא.

וכמובן שיש גם שנאה שאין לא שום קשר לכלום- פשוט שנאה כי עשו שונא ליעקב.

יש גם יהודים שהגיבו בשירשור הזה ממש שהם לא רואים בזה בעיה, גם הם אנטישמים?

(כמובן לא ציפיתי מגאון הדור כמוך, או בעצם ממשיחיסט שטוף מוח כמוך לעלות בחכתו ארגומנט מוצלח יותר

"מי שלא מסכים עם יהודי! אנטישמי!" וזה מאוד ימרני מצידך לחשוב שאני מעסיק את עצמי בכלל ב"אנטישמיות",

למי בכלל איכפת מכל החרא הזה? יהודי? לא יהודי? אני רואה דבר ראשון בני אדם ואיזה סוג של אנשים הם, באמת מעניין אותי

מה הדת אליה משתייך).

בשביל מי לברר? בשביל אדם כמוך? :silly:

What do you mean "you people"?

נצרות אני די בטוח אסור, הרי יש הלכות בית-כנסת ולהכניס למקום זה עבודה זרה ::), השאלה היא רק על האיסלם האם מותר לתת להם להתפלל במקום בית -הכנסת.

אז למה בבתי כנסת יש תמונות, קמעות ופסלים של רבנים?

זאת לא עבודה זרה? זה לא פסל או מסכה?

ושוב, לדעתי זה כלל לא רלוונטי אם זה מותר או אסור ומבחינה של איזו דת.

אם יש כזה קירוב לבבות, מבחינתי זה מבורך שכולם ישבו ביחד ויחיו בשלום

ולא יתחילו לפשפש בציציות כמו אנשים מסויימים שלא נזכיר את שמם.

פורסם

כי כל פעם אני רואה תתגובות שלך, שנובעות מחוסר ידע לאותו נושא, חבל אדם חכם כמוך שנופל בשטויות כאלה. :D

נכון יש גם יהודים ,ואני גם ציינתי זאת -שהשאלות הללו מתאימות גם לאדם החילוני[מדוע? כי הם גם לא יודעים במדיוק את דברי התורה ולכן הם יכולים לכתוב אין בכלל בעיה לתת תבית -כנסת לנוצרי מוסלמי וכדומה להתפלל שם, הם מגיעים כבר למסקנה שאין שום בעיה], אבל רציתי לציין שגם לאנטישמי זה מגיע [לא שאתה כזה]

חח ממשיחיסט -טוב אולי גם את המושג הזה אינך יודע.

כתבתי שזה מתאים לאנטישמי וחבל שנובעת עוד שנאה מחוסר ידע.

טוב אז זה עזר התחלת לשאול בצורה של שאלה כדי באמת לדעת.

קודם כל תגיד לי מדוע תמונות או סוגי קמעות [גם מה שייך זה לבית-כנסת? או פסלים]? אבל נכניס גם אותם.

אז תכתוב לי מדוע זה בכלל עבודה זרה ליהודי?,מדוע זה מסכה? על מה התורה בדיוק מדברת על איזה איסור של סוגי מסכה ופסל?

נכון זה קירוב לבבות [זה מה שעלה לי לראש תחילה לתת לערבי מוסלמי להתפלל, אבל אני אברר את זה, וגם אם זה אסור -אני אביא תטעם לכך]

אין דבר כזה אני יעשה מה שבא לי ,יש תורה -[בכתב ותורה שבע"פ] וצריך לראות אם זה מתאים ,אם הקירוב לבבות עולה על האיסור אז יתכן שזה אפשרי לכן כתבתי אני אבדוק.

פורסם

לדעתי זה ממש עבודת אלילים, מה שעושים עם הקמעות, התמונות והשתטחות על קיברי צדיקים.

יש ראיות היסטוריות להרבה מנהגים פגאניים בדתות מונוטאיסטיות שמקורן בדתות פגאניות עתיקות יותר,

שזה בעצם עבודה זרה וגם יצירת פסל ומסכה.

פורסם

נכון זה קירוב לבבות [זה מה שעלה לי לראש תחילה לתת לערבי מוסלמי להתפלל, אבל אני אברר את זה, וגם אם זה אסור -אני אביא תטעם לכך]

אין דבר כזה אני יעשה מה שבא לי ,יש תורה -[בכתב ותורה שבע"פ] וצריך לראות אם זה מתאים ,אם הקירוב לבבות עולה על האיסור אז יתכן שזה אפשרי לכן כתבתי אני אבדוק.

אני יודע שזו שאלה רטורית, אבל בכל זאת - אתה לא מוצא טעם לפגם בכך שאתה אוטומטית מעדיף את דעת התורה על דעתך?

אם זה קירוב לבבות והכוונה טובה ויכול לצאת מזה רק טוב - אבל התורה אוסרת, אז לא תתן למוסלמי להתפלל בבית כנסת? למה אתה לא סומך על שיקול הדעת של עצמך?

פורסם

לדעתי זה ממש עבודת אלילים, מה שעושים עם הקמעות, התמונות והשתטחות על קיברי צדיקים.

יש ראיות היסטוריות להרבה מנהגים פגאניים בדתות מונוטאיסטיות שמקורן בדתות פגאניות עתיקות יותר,

שזה בעצם עבודה זרה וגם יצירת פסל ומסכה.

היהודי הולך לפי דברי התורה שבכתב ושבעל פה ושם מוגדר מהי עבודה זרה וכו'... לכן אתה יכול לכתוב את דעתך שלך לעצמך.

קמעות-

זה כמו מזוזה - היא נועדה לסמל ולהזכיר לנו משהו, ובכך לכוון את המעשים. אותו דבר עם הקמיע - תלוי מה הקמיע מסמל. אם האדם חושב שהקמיע מושיע אותו, אז זו ממש עבודת אלילים. הקמיע ביהדות נועד אך ורק כדי לחזק את האדם ולהזכיר לו את האמונה בבורא ובתורה. זה כמו להחזיק ספר תהילים קטן - זה מזכיר את הקדושה, ויש בספר עצמו קדושה שנובעת ממה שהספר מסמל ומכוון.

עם זאת מנהג הקמיעות לא נפוץ אצל החרדים בכלל,[אם כבר אז אצל יוצאי המזרח , והסיבה שזה מותר להם היא משום שזה דבר שהתרגלו אליו הציבור ואינם רואים אותו כחלק מהאלילות אלא כדבר "טבעי". אבל בני התרבות המערבית רואים בזה אמונה טפלה, אבל יוצאי המזרח רואים בזה ענין טבעי, קמיע, חמסה, חי, וכדו', ולכן לא אסרו עליהם כי זה לא סותר אצלם את האמונה. אבל כל דבר שהוא אמונה שחדשו אותה האומות האליליות נקראת "דרכי האמורי" ואסורה מן התורה. -ההלכה נמצאת ביורה דעה סימן קעח']

וכמובן נפוץ אצל החילונים -שאולי זקוקים לתזכורת בעבודת ה'.

תמונות-

התורה לא אוסרת כל תמונה, אלא תמונה שאמורה לצייר את אלוקים. הסיבה שאסור לצייר את אלוקים, הוא מכיוון ששום ציור ותמונה לא יכולים להכיל את האינסוף, וסופן של הציורים המתארים את אלוקים להוביל לאלילות, בדיוק כמו שקרה בנצרות.

וגם תמונות של אדם [שלם] אסור.

לכן כל התמונות של רבנים תמיד תראה שהם אינם שלמים [כמו שצויר רק פלג גוף עליון וכדומה]

השתטחות על קיברי צדיקים-

היא ענין שברגש, רצון להתקרב למנוחתו של הצדיק, כמו שאדם רוצה להתקרב למנוחתו של אביו או של כל חבר יקר, צריך כמובן להיזהר שלא להתפלל אל הצדיק המת בשום פנים ואופן אלא רק לה'. והזהירו על זה הפוסקים.

פירוט יותר-

השאלה היא מה האדם חושב. אם האדם חושב שהצדיק המת יושיע אותו - אז הוא טועה וחוטא באלילות, כי אין לשום אדם כח מלבד ה'.

לעומת זאת אם אדם הולך לבקש מהצדיק המת שיתפלל עליו ויבקש בשבילו [תיווך] אז זה ודאי מותר. אין הבדל בין לבקש ברכה מרב חי, ובין לבקש ברכה מרב שכבר נפטר. שהרבנים והצדיקים מתפללים עבורנו, והם קרובים יותר לקב"ה מאיתנו, ולכן ביכולתם לתווך את בקשותינו יותר מהר. למה הדבר דומה? לאדם המבקש משר לדבר עם המלך.

אבל כמובן שגם צריכים להתפלל לאלוקים במילים שלנו ובשפה שלנו, גם בלי מתווכים.

פסל-

פסלים הם ודאי אסורים [ואין אותם בבית-כנסת כמו שדמיינת] בכל אופן מדובר על פסל אדם, או בולטים [כאלה ששלמים כמו שציינתי]

אפשר לעיין בפירוט ברמב"ם בהל עבודה זרה פ"ג הלי.

[br]פורסם בתאריך: 21.09.2009 בשעה 16:29:55


אני יודע שזו שאלה רטורית, אבל בכל זאת - אתה לא מוצא טעם לפגם בכך שאתה אוטומטית מעדיף את דעת התורה על דעתך?

אם זה קירוב לבבות והכוונה טובה ויכול לצאת מזה רק טוב - אבל התורה אוסרת, אז לא תתן למוסלמי להתפלל בבית כנסת? למה אתה לא סומך על שיקול הדעת של עצמך?

התורה היא בעצם ה-ספר ההדרכה .

זה כמו שאני אלך לחבר גוי שלי והוא יכין לי מרק נחש ולדעתי [לדוגמא] זה בריא אבל התורה אוסרת זאת, אז אני יעשה כדעתי ויאכל? כדי שהוא לא יפגע?

אין משחקים כאלה.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים