דיון מקדים - GeForce GTX400 VS Radeon HD5000 , החברות שולפות את הנשקים. - עמוד 42 - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דיון מקדים - GeForce GTX400 VS Radeon HD5000 , החברות שולפות את הנשקים.


almonime

Recommended Posts

  • תגובות 2k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

ברור שאין להם את הכרטיס כרגע ,כל מה שאתה רואה בדמואים אתה לא תראה עוד הרבה זמן עד שהמשחקים ישתמשו בזה יקח לפחות שנה או שנתיים

לגבי הדמו הראשון לגבי הסרטים כן זה בוצע לא ב fermi אלא ב 1060c של gt200 ,הם מראים שהסדרה החדשה יהיה אפשר לעשות יותר דברים יותר מהר double precision

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לגבי הדמו הראשון לגבי הסרטים כן זה בוצע לא ב fermi אלא ב 1060c של gt200 ,הם מראים שהסדרה החדשה יהיה אפשר לעשות יותר דברים יותר מהר double precision

וכדאי לציין שגם לא בזמן אמת (אלא אם כן פיספסתי משהו). זה בערך כמו להראות סצינה מחושבת וגמורה מסרט כמו רובוטריקים 2... רגע, זה בעצם מה שהם עשו במצגת הזאת :).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז DX11 הוא תקן קנייני של מיקרוסופט? איפה לינוקס \ איפה קונסולות ?

OpenCL זאת שפת Low-Level, ללמוד אותה ולעבוד איתה זה סיפור מהתחת.

CUDA בשימוש ופיתוח רחב במשך שנים וממשיכה לפרוח (בגדול). כבר מספקת כלים מתקדמים, תמיכה ועוד יתרונות למפתחים..

נתח שוק כרטיסי מסך בהקשר להאצת פזיקה במשחקים זה לא בהכרח השיקול העיקרי פה,

ישנם לא מעט גורמים נוספים שעלולים להשפיע כלכלית על המפתחים באותה מידה.

"אין עתיד" שמעתי כל כך הרבה בעבר... תזכיר לי מתי זה קורה בדיוק ? שנדע להתכונן...

DirectX אמנם קנייני, אבל פתוח. הוא לא שייך ליצרן חומרה. כל אחד רשאי ליישם אותו בחומרה.

CUDA רץ רק על כרטיסי nVidia ולכן אם אני היום בונה אפליקציה שאני מכוון לשוק של עיבוד מקבילי, עם כל הכבוד שיש לו ובאמת ש- nVidia עשו יופי של עבודה בסביבת הפיתוח, אני לא אבחר בו בגלל הפורטביליות של הקוד.

אם אני אבחר ב- Open CL אני אזכה לתמיכה גורפת. אם אני בעולם החלונות אני יכול גם לבחור ב- Direct X ולא להיות תלוי חומרה.

עוד כמה שנים והכרטיסים הללו יעבדו קוד שהוא לגמרי C (הכרטיסים האחרונים כבר ממש בכיוון).

אם אני לדוגמה יצרן Matlab, אין סיכוי שאני בוחר ב- . לא מוותרים על רוב השוק כל כך מהר (המעבדים של אינטל ו- ATI).

ו- לא פורחת ולא נעליים.

קרא את הדו"ח של Anandtech, כל פעילות ה- Tesla של nVidia שסובבת סביב ה- הנפיקה בשנה האחרונה 10 מיליון דולר. זה כלום!

הסיבה פשוטה, למרות היתרונות האדירים בגישה כזו, היא יותר מדי קניינית.

GPU מהיום יבחן ביכולות העיבוד המקבילי שלו של קודים מהסוג הזה.

משחקים יהיו רק "תופעת לוואי" של היכולות האלה.

לגבי זמן, אינטל כבר הצהירה שה- Larabee יפעיל קוד x86. כלומר יהיה מעבד מקבילי של קוד x86.

אני די בטוח שהדור הבא של ו- ATI לא יהיו מאחור.

יהיה לנו 2 לשימוש כללי במחשב.

האחד לעיבוד כללי וטורי - CPU.

השני מעבד מקבילי - GPU.

אני מניח ששניהם כבר ידעו להתמודד עם קוד C בעתיד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם תבחר ב-OpenCL, תזכה לתמיכה מבחינת תאימות לחומרה קיימת, אך תאלץ לבזבז מספיק זמן ומשאבים מאחר ותזדקק

למתכנתים מקצועיים ברמה גבוהה שילמדו את השפה ויתחילו מ-0. עם CUDA לעומת זאת אתה חוסך המון זמן ויותר נוח לעבוד איתה. לא צריך להתעסק בניהול זכרון וכו'. מספיק שאתה למשל יודע C, נשאר רק להכיר ההרחבות ל-CUDA, והתמיכה מצד אנוידיה היא ברמה כזאת שהם אפילו עוזרים לך בפיתוח. לא יודע לגבי ה"דו"ח של אננדטק" (אתה עושה צחוק?), אבל הוא לבטח לא יבטל את העובדה שמלמדים CUDA ביותר

מ-100 אוניברסיטאות ברחבי העולם, כאשר נכון לעכשיו 600 אפליקציות רשמיות כבר מותאמות ל-CUDA.

אגב ל-Matlab כבר יש תוספים תומכים. איפה ATI Stream ?

בלי קשר ל-GPGPU, לא חסרות תוכנות שמותאמות לעבוד עם QUADRO למשל, אפילו שישנה חומרה מתחרה של ATI בשוק.

או תראה את שוק הגיימינג, רוב הרווחים מגיעים מהקונסולות. ליותר ויותר מפתחים לא משתלם להשקיע עוד מס' חודשים בפורט איכותי ל-PC עם

אקסטרה פיצ'רים, הם מעדיפים לסגור את הפינה כמה שיותר מהר. אז אנוידיה מתערבת עם תוכנית ה-TWIMTBP ועוזרת להוסיף פיצ'רים

יחודיים לחומרה שלה, זה עובד להם יופי, הם למעשה מצילים את ה-PC Gaming. הדבר האחרון שצריך זה לסמוך בעיניים עצומות על תקנים עתידים

http://www.bit-tech.net/news/gaming/2009/10/03/without-twimtbp-pc-gaming-would-be-dead/1

הנקודה שלי היא שהייתרונות בגישה הזאת (תמיכה\כלים למפתחים, שיווק אגרסיבי ויחסים עם מפתחים) בקלות יכולים להתעלות על החסרונות

של סטנדרט קנייני. חלוקת נתח שוק של כרטיסי מסך זה לא הכל עבור המפתחים (גם אם זה נשמע לך אבסורד), וזה כל מה שאני מנסה לומר.

בלי קשר, שוחרר סרטון של physx destruction בזמן אמת מ-GTC

http://physxinfo.com/news/458/physx-destruction-demo-from-gtc-video/

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מבין על מה הוויכוח.

CUDA הוא תקן קנייני ויש סבירות לא קטנה שייכשל בגלל הדבר אך הוא התקן היחידי שבשימוש נרחב כרגע.

בנוסף, לכרטיסי Nvidia יש תמיכה גם לשאר התקנים (OpenCL וDirectCompute וכ"ו) כך שגם אם ייכשל, הכרטיסים יתמכו בשאר התקנים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תגידו ,מישהו פה יודע מה עם הati stream ? ,לא שמעתי היתקדמות ,וממה שפעם אחרונה ראיתי היה הייתה הרבה יותר "עשירה" ביכולות מcuda .

בכל מיקרה ,כמו שאני רואה את זה כל העינין של gpgpu הולך חזק לכיוון של החלפת המעבד בתוכנות סימולציה וחישוב כאלו ואחרות .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא הבנתי עדיין למה הליבות של הכרטיסי מסך חזקות יותר מהמעבדים הראשיים בעיבודים וחישובים?

בגדול, כי למחשב יש ביין שניים עד שמונה ליבות למעבד (עוד מעט יהיה 12 ) ,ולכרטיס מסך יש עוד מעט באזור ה1000 מעבדי זרימה לשבב (תלויי בחברה ובדגם ).

ברגע שכרטיסי מסך יתמכו באותם קידודי תוכנה כמו המעבדים הרגילים הם יכלו לאפשר לעשות חישובים בצורה חזקה ויעילה בהרבה (וCUDA לוקח את כל העיניין קדימה ממש מהר ) .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם תבחר ב-OpenCL, תזכה לתמיכה מבחינת תאימות לחומרה קיימת, אך תאלץ לבזבז מספיק זמן ומשאבים מאחר ותזדקק

למתכנתים מקצועיים ברמה גבוהה שילמדו את השפה ויתחילו מ-0. עם CUDA לעומת זאת אתה חוסך המון זמן ויותר נוח לעבוד איתה. לא צריך להתעסק בניהול זכרון וכו'. מספיק שאתה למשל יודע C, נשאר רק להכיר ההרחבות ל-CUDA, והתמיכה מצד אנוידיה היא ברמה כזאת שהם אפילו עוזרים לך בפיתוח. לא יודע לגבי ה"דו"ח של אננדטק" (אתה עושה צחוק?), אבל הוא לבטח לא יבטל את העובדה שמלמדים CUDA ביותר

מ-100 אוניברסיטאות ברחבי העולם, כאשר נכון לעכשיו 600 אפליקציות רשמיות כבר מותאמות ל-CUDA.

אגב ל-Matlab כבר יש תוספים תומכים. איפה ATI Stream ?

בלי קשר ל-GPGPU, לא חסרות תוכנות שמותאמות לעבוד עם QUADRO למשל, אפילו שישנה חומרה מתחרה של ATI בשוק.

או תראה את שוק הגיימינג, רוב הרווחים מגיעים מהקונסולות. ליותר ויותר מפתחים לא משתלם להשקיע עוד מס' חודשים בפורט איכותי ל-PC עם

אקסטרה פיצ'רים, הם מעדיפים לסגור את הפינה כמה שיותר מהר. אז אנוידיה מתערבת עם תוכנית ה-TWIMTBP ועוזרת להוסיף פיצ'רים

יחודיים לחומרה שלה, זה עובד להם יופי, הם למעשה מצילים את ה-PC Gaming. הדבר האחרון שצריך זה לסמוך בעיניים עצומות על תקנים עתידים

http://www.bit-tech.net/news/gaming/2009/10/03/without-twimtbp-pc-gaming-would-be-dead/1

הנקודה שלי היא שהייתרונות בגישה הזאת (תמיכה\כלים למפתחים, שיווק אגרסיבי ויחסים עם מפתחים) בקלות יכולים להתעלות על החסרונות

של סטנדרט קנייני. חלוקת נתח שוק של כרטיסי מסך זה לא הכל עבור המפתחים (גם אם זה נשמע לך אבסורד), וזה כל מה שאני מנסה לומר.

בלי קשר, שוחרר סרטון של physx destruction בזמן אמת מ-GTC

http://physxinfo.com/news/458/physx-destruction-demo-from-gtc-video/

נו באמת.

ואני מבין שב- C מנהל לך את הזכרון מישהו אחר ולא אתה?

CUDA מת. ATI אפילו תמכו בשפה שלא הם פיתחו אלא צמחה מהאוניברסיטאות ולבסוף אמרו שזה חסר תוחלת. יש לעבור למשהו שעובד על כל חומרה.

מי בכלל מבטיח ש- nVidia תהיה עוד כמה שנים עם ה- שלה? האם היא נראית לך מסוגלת לעבור את הסערה שנקראת אינטל ולהציע משהו שלא יעבוד על חומרה של אינטל (שהיא הספקית הגדולה בעולם של כרטיסי מסך)? אתה בתור אוני' שרוצה לפתח אלגוריתם לחקר של משהו היית מפתח על גבי סביבה של משהו שיכול להיות לא יהיה קיים עוד 4 שנים? ויותר מזה במקרה הטוב יגביל אותך לחומרה שיש רק ל- 30%?

לא תהיה חברה מסחרית שתעשה דבר כזה.

וכיום שיש את Open CL ומאחוריו המון חברות, אני גם מאוד מאוד פסימי לגבי הסיכוי שיהיו אוני' שיעשו את זה.

אל תהיה מצחיק.

זה שמלמדים זה נהדר, כי חלק מלימודים על עיבוד מקבילי נוח מאוד לעשות בסביבה הזו שהיא פשוטה וציינתי זאת.

רק שפורטביליות זה משהו חזק יותר במיוחד שהוא נדחף על ידי אינטל ואפל שמה לעשות קצת יותר משמעותיות מ- nVidia.

אין שום ATI Stream. החברה החליטה שהיא עוברת להשקיע את כל המשאבים ב- Open CL ו- Direct Compute. קלות התכנות והכל יבואו עם הזמן.

CUDA מת, אתה רוצה לחזור לכאן עוד 3 שנים לבדוק את זה?

תרד מזה, אין גיימינג.

המשחקים של העתיד יפותחו על ידי שפות תכנות רגילות כמו C.

בסביבת הפיתוח יהיה תקנים כיצד פונים ל- GPU לטובת משימות מקבילות.

+++

הכיוון מאוד ברור.

כיום יהיו 2 תקנים די פתוחים יחסית לשימוש במעבד.

בשלב הבא הוא (הם, המעבדים) יהיה מספיק חזק לקבל קוד משפת תכנות רגילה ולא API. הוא יתמחה בעיבוד מקבילי.

את הכיוון הזה כבר חתמה אינטל.

השאלה מי יגיע לשם עם יותר כסף לעמוד מול אינטל.

ATI בוחרת תצורה יותר סגורה. מעבדים מקבילים ותמיכה ב- Open CL ו- Direct Compute. מבחינת ביצועים אני לא חושב שהם פחותים מה- GT300 משמעותית.

nVidia ירתה יותר גבוה וכבר הציגה משהו שהוא הרבה יותר Larabee בתפיסה. מעבד שיודע להריץ קוד של ++C.

זה לא בהכרח נכון. זה אומר הרבה יותר משאבים ולא בטוח שהרבה יותר מהירות.

בלכ אופן, בפני עצמו מת.

אני רק מקווה ש- תתרום מניסיונה כדי לשלב עיבוד מקבילי בעתיד.

הם אפילו הציגו סביבת חדשה.

לגבי המימושים של Matlab, אלו חליפות חיצוניות. יש כאלו שממומשים ב- Brook לטובת ATI.

זה חסר משמעות. אני לעומת זאת מהמר שב- Matlab 2010b תשולב תמיכה ב- Op0en CL ו/או Direct Compute על פעולות המטריצה.

נחייה ונראה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...