התלבטות בין מסך 22'' פאנל E-IPS למסך 24'' פאנל TN - תקציב 1500 ש"ח - מסכי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

התלבטות בין מסך 22'' פאנל E-IPS למסך 24'' פאנל TN - תקציב 1500 ש"ח


yairts

Recommended Posts

היי, יש לי תקציב של 1500 ש"ח ואני מתלבט בין 2 מסכים.

כרגע יש ברשותי מסך SAMSUNG 226BW גודל 22", 2ms, ניגודיות 1:2000 פאנל TN

יש לי אפשרות להחליף את המסך במסך אחר בתקציב של 1500 ש"ח.

בהתחלה שקלתי לקנות מסך בגודל 24" פאנל TN של סמסונג או LG עם חיבור HDMI, אבל אחרי שקראתי קצת ביקורות הגעתי למסקנה שאולי עדיף מסך 22" פאנל E-IPS.

דגם ה-E-IPS הוא 2209WA שקיבל את הציון הגבוה ביותר ב-CNET בתחום המסכים, קיבל פרס העורך וכו'...

לגבי מסכי ה-24" אני לא יודע על דגם ספציפי, אבל אני מניח דגם של סמסונג או LG עם חיבור .

מה אתם אומרים?

השימושים יהיו לרוב לעבודה משרדית + סרטים/סדרות שאני מוריד באיכות HD (רזולוציה 720p ואם יהיה 24" אז 1080p)

אם זה משנה - כ. מסך: HD3750

נ.ב.

אגב רזולוציה של 24" - איזו רזולוציה עדיפה? 1900x1200 או 1900x1080? הרי FHD זה 1080p.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גודל מול איכות היא החלטה לא קלה, והשאלה הזו צפה בפורום שוב ושוב.

אי-אפשר לתת המלצה חד-משמעית. אני אישית תמיד אעדיף איכות על פני גודל, במיוחד כשההבדל בגודל לא כזה רציני.

רזולוציה גבוהה חשובה במיוחד לאנשים שעובדים ביישומים רבים במקביל, פותחים רבים במקביל זה לצד זה, וזקוקים לשטח עבודה רב. לשאר הדברים זה פחות חשוב. אולי רק לסרטי 1080p, אבל כמה זה כבר עקרוני? בלאו הכי בגדלים האלה ההבדלים בין 720p ל-1080p אינם בולטים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אכן מדובר בשאלה קשה: שטח עבודה (רזולוצייה) מול איכות תמונה. כדאי שלא יווצר כאן הרושם כאילו מדובר ב"גודל". תוספת של קרוב ל30 אחוז לשטח העבודה זה משהו שאי אפשר להתעלם ממנו. יותר מזה, השיפור הכי מתבקש הוא שורות אופקיות (מסמכים ועמודי לרוב קוראים בצורת פוליו - בדיוק הפוך לצורת המסך), לכן חשובה יותר תוספת לגובה במקביל לתוספת לרוחב כשמשתמשים בקריאת מסמכים ואינטרנט (למעשה זה רוב מה שאנשים עושים היום עם המחשב בבית). במסך 22 מספר השורות די קרוב ל מה שיש במסך 17 או 19, אין כמעט שיפור. במסך 24 השיפור במספר השורות הוא משמעותי מאוד.

אני מאמין ומנחש שאם יעשה סקר מקיף בין אנשים שונים מה עדיף להם, הרוב הגדול יציין שעדיף לו את שטח העבודה של המסך (באנגלית זה נקרא REALESTATE, נכס) וחלק קטן יציין את האיכות. ואם כולם כבר ציינו העדפה אישית, אז לי אישית יהיה קשה מאוד לקנות מסך איכותי שאין לו שטח עבודה גדול ובעיקר לגובה, ואני קונה רק מסכים איכותיים ( :) ). במילים אחרות - יש סיכוי שאקנה 24 TN מאשר 22 אם אין כסף, אבל זה רק סיכוי.

מה שגורם לקושי הזה הוא העובדה שמסך אתה קונה לאורך זמן וחי ומשתמש איתו לאורך זמן, בניגוד ל"ללכת להופעה של מדונה או לצאת לפאב", פה לא מדובר ברווח או הפסד חד פעמיים אלא "בחווית שימוש" לאורך זמן.

בקשר ל 1080 או 1200, אני חושב שעדיף לוותר על ה1080. זה טוב רק לסדרות ואולי אולי משחקים (למרות שהפחות גובה לפעמים יותר פוגע מהפחות רוחב). בכל השאר זה די גורע בשימושים נורמלים. כל מה שרשמתי לגבי 24 מתייחס ל 1200, וכל מה שרשמתי לגבי 22 מתייחס ל 1050 (הרזולוצייה של הדל 22).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איך אתם מציעים לבחור הנחמד הזה לעבוד עם מסך "24 בתור מסך מחשב?

דבר ראשון זה לא בריא לשבת קרוב למסך גדול ודבר שני זה לא פרקטי לעבוד עם מסך גדול כי הוא לא באמת ינצל את כל שטח העבודה. הסיבה היחידה ללכת לכיוון ה24 זה מבחינת צפיה בסרטים.

אבל כדי לעבוד עם מסך מחשב מספיק 22. ואם כבר אז כמובן שכדאי לקחת את האיכותי יותר. אני אישית גם בדקתי את המסך של ויש לו גובה נהדר: 30 ס"מ. כמובן שפונ' הPIVOT מאוד נוחה לקריאה והמסך מתכוונן בקלות מבחינת המכניקה שלו.

יאיר, מה בסוף החלטת לעשות ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא בריא ? לשבת רחוק ? קרוב ? (מה זה, שידור טלווזיה SD שצריגים להתרחק ?)

כנראה למישהו פה אין באמת מושג והוא מתייחס למה שנוח לו לעצמו בלבד.

לא ינוצל השטח ? מי אמר לך שהוא או כל אדם אחר כן או לא מנצל שטח עבודה ? כל אחד והשימושים שלו. יש לאמעט אנשים שזקוקים לאקסטרה שטח, וביימינו כשעושים הכל על המחשב - השטח זה נכס חשוב (לא גודל אלא שטח עבודה). אז נכון שבעמוד האינטרנט הזה יהיו הרבה פסים לבנים בצד, אבל זה גם יהיה ב 22 אבל מה שלא יהיה לו ב 22 זה עוד שורות לגובה ובשביל כל שטות הוא יצתרך לגלול את המסך יותר מאשר 24, גם פוגע בפרודקטיביות, גם בנוחות וגם (בציניות) בבריאות של המפרקים ביד של העכבר.

בכל מקרה, לא מעט אנשים עובדים עם 24 לא בשביל סרטים ומשחקים פה, הרבה אנשים עובדים על מספר בו זמנית וזה תמיד יותר נוח וגם עם רזולוצייה של 1920 על 1200 עדיין חסר שטח עבודה. מסך 22 הוא כמובן קטן מדי ברזולוצייה הזו ומאמץ את העיניים דבר שעלול לגרום לעייפות וכאבי ראש.

אז בבקשה, נא לא לבוא עם דיעות אישיות ולקבוע מה כן עושים ומה לא עושים, מותר לתת דיעה אך צריך לציין זאת ולא להנפיץ סיפורים על כך שמסך גדול פוגע בבריאות או לא יודע מה (אם כבר זה עלול לאמץ את העיניים בסרטים ומשחקים ולא בדיוק בעבודה מול מסך).

(אני זוכר את הימים שאמרו אותו הדבר על מסך 21" ... :lol: אנשים כנראה לעולם לא ישתנו...).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארגונומים ממליצים להניח את המסך כך שהגבול העליון הוא מתחת לקו העיניים. כך שאם אתה קונה מסך "24 שגובהו לפחות 40 ס"מ תצטרך להתאים את עצמך בהתאם מבחינת הישיבה על הכסא .לדעתי זה יוצא פחות קומפקטי מ "22.

דבר שני שבמסך 2209WA יש פונ' PIVOT ולכן כמות הגלילות יהיו פחותות בכל מקרה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מבחינת הארגונומייה זה נכון ואלו ההמלצות. לכן מומלץ להתאים את הגוף למסך, מסך 22 הוא מאוד נמוך (יותר מ 19 רגיל) לכן קל יותר להתאמה. במסכי 24 צריך להגביה קצת את הכיסא. מבחינת עייפות העין (יובש כאבי ראש וכולי) חשוב מאוד כיול נכון של המסך ושל התאורה שלו בנוסף לתאורה של סביבת העבודה, זה הרבה יותר קריטי מהגודל.

בלי שום קשר אם הזכרת PIVOT, אני שנים כבר תוהה לגבי התכונה המעניינת הזו והגעתי למסקנה PIVOT במסכים זה כמו מצלמת לשיחות בדור 3 בפלאפונים, גימיק נחמד אבל רוב רובם של הלקוחות שיש להם אותו לא עושים איתו שימוש. אני מאמין שרוב האנשים יעדיפו לגלול מאשר להתחיל לסובב מסכים - מה גם שזה מחזיק אותנו לעניין הארגונומייה והגובה - יוצאים כאן לדעתי כבר מגבולות הנוחות של הגובה.

מה שלא יהיה גם במסך 24 מקביל יש PIVOT.

הנקודה היא לא שאני חושב ש 24 עדיף על 22 אלא שאני חושב ודי יודע גם שכל מקרה לגופו, כל אדם וההעדפה שלו, כל מצב ומה שאופטימלי לו.

ולקינוח - תמונה ישנה שאני שומר בהארדיסק, למטרות המחשה.

[attachment deleted by admin]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שלום פאנל הוא הפאנל בעל הזויות צפייה הרבות ביותר בעל עומק צבע ואיכות צבע הטובים ביותר שיש מיבין כול המסכים אבל לכול פאנל יש חיסרון בפאנל יש יותר מריחות אבל בדרך כלל לרוב האנשים לא שמים לב לזה ההיתי ממליץ בחום על פאנל זה לא משנה הגודל משנה האיכות פאנל TN זהוא הפאנל הנחות ביותר בין הפאנלים שיש אין פו על מה לדון עים אני ההיתי קונה לא ההתי מיתלבט ביכלל אתה מיתלבט בין פאנל איכותי לפאנל הכי לא איכותי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פאנל זה דבר אחד, המסך שעושים בעזרת הפאנל זה דבר אחר. פאנל מבטיח תכונות מסויימות, אבל לגבי איכות - יהיה ים של הבדלים בין מסכים שונים המבוססים על אותו פאנל. לרוב רק חברות איכותיות מוציאות מהפאנל את מירב האיכות, חברות בינוניות לפעמים מוצאים מסכים עם פאנלים טובים אבל עם בעיות איכות קשות בנושאים שונים (DELL והרווזיות שלה בעבר זו דוגמה חמה לכך).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...