שאלה בקשר לשמיעת Dolby Pro Logic דרך הממיר הדיגיטלי - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלה בקשר לשמיעת Dolby Pro Logic דרך הממיר הדיגיטלי


ice2k

Recommended Posts

עזוב רגע את הרסיבר , איך אתה יודע שזה בכלל פרולוגיק ? האם אתה בטוח שרק כשיש פרולוגיק הוא נידלק ותמיד שיש ? (ועל איזה נורית בדיוק אתה מדבר ושוב עם איזה ציוד ואיזה תוכן).

יש להבין שפרולוגיק הוא קידוד אנלוגי ולא דיגיטלי , AC3 למשל הם דיגיטליים , יכול להיות AC3 וMP3 שהם פרולוגיק אין סתירה כאן , פרולוגיק זה מעיין מיקס של קבלו את זה ככה , קידוד דיגיטלי הכוונה לדחיסה - שימוש בקובץ שיכול גם להכיל את המיקס האנלוגי פרולוגיק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 6 חודשים מאוחר יותר...

כאשר אני צופה בסדרה 24 מהמחשב (הורד מהאינטרנט) הרסיבר מזהה את הפרולוג'יק אבל כאשר אני צופה דרך הכבלים לדוגמא שוב 24הרסיבר לא מזהה את הפרולוג'יק למרות שלטענתם של ערוץ עשר הסידרה משודרת בפרולוג'יק, כך זה צריך להיות או שהוא אמור לזהות את השידור?

המחשב מחובר דרך כבל אופטי אל הרסיבר אם זה משנה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תקן אותי אם אני טועה, אבל Dolby Pro Logic זה לא בעצם כל סטריאו (שני ערוצים) שהורחב ל-5.1 ערוצים? מה יש לזהות שם? אפשר להפעיל Dolby Pro Logic גם על רדיו FM בסטריאו.

אולי אתה מדבר על Dolby Digital?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כשהפעלתי את הפרק הוא זיהה במפורש שזה דולבי פרולוג'יק, לעומת כאשר אני מפעיל סרט של AC3 שאז הוא באמת רושם שזה DD אבל כשהפעלתי את הפרק דרך המחשב הוא רשם שהאות שהגיעה הוא דיגיטלי, זאת הסיבה שהוא זיהה שזה פרו לוג'יק?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תשובה פשוטה מאוד , חשבת שהוא זיהה אוטומטי , זה הכל.

זה כנראה כבר היה במצב פרולוגיק על החיבור הספציפי לפני. וזה בטוח, כי אין שום ביט דיגיטלי או אנלוגי או מה שלא יהיה שמאפיין פרולוגיק , מבחינה טכנית זה סטרים סטריאו רגיל....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא ,אם אתה רוצה אני יכול לצלם לך ולהראות הוא זיהה את זה בתור פרולוג'יק, ברגע שניסיתי להחליף שיטת קידוד אז הוא רשם שזה לא תומך או משהו כזה

עריכה: אם זה קשור אז הסרט קודד בקודק AC3 אשר גם במאפיינים שלו זיהה השיטה כפרו לוג'יק

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה כנראה כבר היה במצב פרולוגיק על החיבור הספציפי לפני. וזה בטוח, כי אין שום ביט דיגיטלי או אנלוגי או מה שלא יהיה שמאפיין פרולוגיק , מבחינה טכנית זה סטרים סטריאו רגיל....

זה בדיוק מה שאני חושב. למישהו יש דיעה שונה לגבי פרו לוג'יק?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

:)

עקשן הא ?

עזוב שנייה מה הרסיבר הראה, מה גורם לך לחשוב שזה קפץ אוטומטית למצב פרולוגיק ממצב של סטיראו ? (ספר לנו מה בדיוק קרה - על מה הרסיבר היה לפני , על איזה מצב סראונד אם בכלל, איזה רסיבר והכל..) שתבין זו הקפיצה האוטמטית היחידה שיכולה להיות (ובמקרה הזה אין סיכוי שזה מה שקרה , ואם כן - אז בטוח הוא לא זיהה פרולוגיק לעומת סטיראו).

ברור שאם זה היה לפני זה על AC3 או DTS אז זה ישתנה לDPL כי הוא פשוט לא מזהה קידוד מתקדם כמו AC3 או DTS. סטיראו או DPL זה המצב ברירת מחדל הבסיסי , ואין הבדל בינהם ו DPL הוא המצב ברירת מחדל של ערוץ סטיראו - זה הכל , אם הרסיבר שלך היה על מצב של סראונד דולק - אז זאת השיטת קידוד שתעבוד אם לא מתקבל AC3 או DTS.

ולאיזה שיטת קידוד בדיוק ניסית להחליף שזה לא עבד ?

עידכון - יש סיכוי (ואני לא אדע בוודאות עד שלא תביא פרטים על הסרט) שבכלל השמעת AC3 - דולבי דיגיטל של שני ערוצים, וכל שני ערוצים זה בדיוק DPL (בלי שום קשר לסוג המידע שהועבר שזה AC3 או סתם אודיו רגיל) , וכיוון שעבר AC3 אז ישר קפץ לך דולבי דיגיטל או משהו. במקרה כזה אתה צריך להבין שמה שעבר לך זה AC3 לעומת סתם שני ערוצי אודיו רגילים בלווין. ( שההבדל הוא קובץ של שני ערוצים מול שני ערוצים אנלוגים) בפועל מבחינת הסאונד שמתקבל - זה אותו הדבר (חוץ מההבדל בפריסת בין הלויין לרסיבר במקרה של המחשב).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא עבר לסטריאו וניסיתי לניאו 6 שזה אמור להיות כמו פרולוג'יק 2 וחכה הבאתי תמונה מAC3 FILTER אולי זה יעזור והשם המלא של הסרט זה

24_1x24_-_11.00_pm_12.00_am.ac3.dvdrip.xvid-fov.[lh.2y.net] כתוב AC3 אבל כמו שרואים בתמונה הפילטר מפענח שזה פרולוגי'ק ולא סטריאו אז משהו כבר לא הגיוני

עריכה שחכתי לכתוב שהרסיבר הוא מרנץ SR4300 והתמונה היא מהחשב שלי לא של הסלון (בסלון זה מחובר דרך SPDIF)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא הבנתי כלום ממה שאמרת על מעברים (ממה זה קפץ לך לפרולוגיק ? ל(E)מה ניסית להעביר וזה לא עבד וכו...) ואין סיכוי שאתה לא יכול לשמוע את זה בסטיראו , אתה פשוט לא מכיר את רזי הרסיבר שלך , גם AC3 אפשר לשמוע בסטיראו - אין שום הגבלה , אלא אם כן הרסיבר שלך מיוצר בחור נידח בקטמנדו ואף אחד לא שמע עליו , אבל לא נראה לי שזה המצב (אולי גם זו העיסקת חבילה של דיוידי ורסיבר ו 6 בחבילה קטנה שעולה 1000 ש"ח , ובמקרה כזה הכל מאוד מוגבל אבל שוב לא נראה לי שזה מה שיש לך).

אבל זה לא משנה , כי התמונה אומרת הכל , והכל הגיוני אם רק יודעים ;) , הסרט שלך בא עם פס קול AC3 של שני ערוצים , זה בדיוק כמו כל AC3 אחר שאתה מכיר רק שבמקום 6 ערוצים יש רק שניים , במקרה הזה , בדיוק כמו AC3 הרסיבר מזהה ועושה את העבודה , הכרטיס קול רק מעביר את הקובץ. במקרה של הלויין הממיר מפענח ומוציא שני ערוצים (שלא משנה בכלל באיזו צורה הם הגיעו אליו) הרסיבר במקרה הזה רק מגביר אותם בדיוק כמו שמיעה של קומפק דיסק או כל דבר דומה , זה הכל וכמו שכבר הסברתי בפוסט הקודם - זה ההבדל.

וחשוב שתבין - פרולוגיק וסטיראו מבחינה טכנית זה אותו הדבר - שני ערוצים , איך שהשני ערוצים מועברים זה יכול להיות שונה אבל איך שזה לא יהיה - על כל שני ערוצים ניתן להפעיל את "אפקט" הפרולוגיק , אם השני ערוצים האלו מראש קודדו בפרולוגיק אז גם אפשר יהיה לקבל 4 ערוצים נפרדים כשמפעילים את האפקט... אבל את האפקט תמיד אפשר להפעיל... אם זה לא קודד מראש בפרולוגיק - פשוט שומעים הכל דרך הסנטר.

מקווה שאתה רגוע עכשיו , ויום טוב ושקט שיהיה לך.... ושתמשיך להנות מהקלונוע הביתי שלך 8)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למיטב ידיעתי, הרסיבר שלי מזהה כשהשידור הטלוויזיוני הוא בפרולוג'יק. אני יודע שפרולוגי'ק הוא בסה"כ קידוד של ארבעה ערוצים לשני ערוצי סטריאו רגילים, אבל מה לעשות, הנורית נדלקת רק כשהשידור בפרולוג'יק.

אולי יש משהו בקידוד שמאפשר לרסיבר לזהות באיזה שידור מדובר?

???

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...