ביקורת על משחק המחשב Enter The Matrix. - משחקי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ביקורת על משחק המחשב Enter The Matrix.


The Shark

Recommended Posts

יוצרי יצירת האמנות The Matrix, האחים ווצ'ואוסקי (Wachowski Brothers), מלבד היותם במאים מצליחים, הינם גם חובבי משחקי מושבעים. כאשר הסרט הבא שלהם בסדרת The Matrix (הלא הוא The Matrix Reloaded) היה בתיכנון, עלתה בדעתם מחשבה להעניק לגיימרים (איתם הם מזדהים כ"כ), אשר גם חובבי מאטריקס, מתנה חגיגית - הם ישתפו פעולה עם חברת Infogroms (חברת תוכנה העוסקת בעיקר בפיתוח משחקים) בדרך להשקת משחק פעולה מגוף שלישי אשר יבוסס על סרט הבא בסדרת מאטריקס האהובה כ"כ. משחק שיקרא Enter The Matrix.

על מנת להעצים את החגיגה וההתרגשות לקראת השקת המשחק, האחים ווצ'ואוסקי החליטו להוציא לאור את המשחק בזמן מקביל ליציאת הסרט, ולדברם אף יהיה קיים קשר ישיר בין עלילת הסרט לעלילת המשחק. כלומר המשחק והסרט אמורים להשלים אחד את השני מבחינה עלילתית.

במשחק Enter The Matrix, אתם תגלמו אחת מדמויות המשנה של הסרט (עניין די תמוה בעיניי) - Niobe הבחורה השחורה עם התסרוקת המיוחדת, או שמה תגלמו את Ghost הבחור האסייתי הקשוח. יחד עם ניובי וגואוסט, אתם תלחמו במגוון רחב של אויבים. הן באנשי ימ"ם מובחרים, הן בסוכנים בעלי כוח לא מתון (Agents) והן בשוטרים שמנמנים עלובים, שלא עברו הכשרה מספקת לנשק ;D . כמו כן, אתם תלחמו במגוון מצבים שונים (חלקם מוצלחים יותר, חלקם פחות) עליהם נרחיב תחת סעיף 'משחקיות'.

בנוסף, דבר המייחד את ETM הוא העובדה שבמהלך המשחק, ניתן יהיה לסכם את זמן הסרטים המקוריים-אמיתיים (לא וירטואלים) כלמעלה משעה! דבר בהחלט מיוחד, שמעלה את רף הציפיות עוד יותר (כאילו שהוא כבר לא גבוה מספיק :) ).

טוב, אז אחרי כל ההקדמות, ניגש סוף סוף לעניין...

משחקיות

קודם כל, נתחיל מזה שהאחים ווצ'ואוסקי החסירו מאיתנו את שלב העזר הראשוני (Turotial). למי שלא יודע, זהו מן שלב שבו הינכם מודרכים צעד אחר צעד, כיצד לשלוט בדמות שלכם באופן אבסולוטי. ובמשחק ETM, לנוכח השליטה המסורבלת (נרחיב בהמשך) על אחת כמה וכמה יש צורך הכרחי בשלב עזר!

לי באופן אישי, ואני בטוח שגם לאנשים רבים נוספים, דבר זה היה מאוד חסר. למעשה ניתן לאמר כי בשל המחסור בשלב עזר, מצאתי את עצמי לומד את לחצני השליטה (Controls) וכיצד לשלוט בדמות על חשבון השלבים הראשונים.

פתיחה ברגל שמאל...

מעבר לכך, ניתן לחלק את המשחקיות במשך המשחק לשלושה חלקים: משחק ברגל, משחק בנהיגה ברכב ומשחק נהיגה ברחפת.

משחק ברגל: לטעמי האישי, זהו למעשה החלק המהנה ביותר במשחק כולו. 'משחק ברגל' ז"א שאתם הולכים/רצים ברחובות, בבניינים, בתעלות הביוב ובגגות ומבצעים קרבות קרקע עם אויבים שונים.

האלמנט הטוב ביותר בחלק זה של המשחק, הוא ה-Bullet Time (זמן קליע) או ה-Focus. ממש כפי שמבוסס בסרט המקביל ואף מומש במשחק Max Payne. זמן הקליע למעשה מאט את התנאים הפיזיקליים שבסביבה ומעניק לכם יתרון משמעותי של קליטת סביבה מהירה מהרגיל. מלבד זאת, הוא מעניק לכם דברים נוספים, שבהחלט עוזרים לחלק זה להיות מהנה ביותר - כוח רב יותר (כל מכה שלכם תהפוך להיות מכה עוצמתית והרסנית מהנורמאל) וכל מיני פעלולים מדליקים (תוכלו לרוץ על הקיר ותוך כדי כך לירות באויבכם, או לבעוט לאויבכם בראש לאחר תנועת קראטה אופיינית :) וכיו"ב...).

שוב אחזור ואומר, החלק הזה של המשחק גורם לכם להיות האנשים המגניבים ביותר עלי אדמות.

יחד עם זאת, גם החלק הזה של המשחק אינו מושלם וסובל משני ליקויים עיקריים: שימוש לא אפקטיבי בנשק חם, זוית זוועתית. וקצת יותר בפירוט...

כאשר תשתמשו בכלי חם כלשהו (אם זה רובה, אקדח או רובה צלפים) במקום לתת *לכם* יתרון משמעותי, זה נותן *לאובים* יתרון. לא פעם, ולא פעמיים קרה לי שניסיתי לירות מ-1m באויב, אך זה פשוט פיספס. ולא, אני לא עד כדי כך גרוע ;) , גם לכם זה יקרה בגלל הכוונת האוטומטית העקומה של ניובי וגואוסט.

בנוסף, אחד החסרונות הגדולים ביותר במשחק כולו (כיחידה אחת) הוא ללא ספק זווית המצלמה הגרועה. כידוע, במשחק פעולה בגוף שלישי, המצלמה היא אולי מהאלמנטים הקריטיים ביותר. הרי לא הייתם רוצים שבזמן קרב ישיר עם 5 שוטרים ומס' אנשי FBI עם MP5 ביד, המצלמה תשתגע ותיאלצו לראות את עצמכם מלמעלה, כאשר אתם לא יודעים אפילו במי אתם יורים או מכים. דבר מאוד מעצבן!

למרות החסרונות המעצבנים למדיי, ניתן בהחלט להתגבר עליהם על מנת להנות מקרבות המגע המהנים כ"כ.

משחק נהיגה במכונית: כאן זהו החלק שאתם מצטערים בטירוף על זה ששילמתם למעלה מ-200 שקלים חדשים דנדשים, שיכלו לשמש אתכם לדברים יותר מועילים. 'משחק נהיגה במכונית' זה לא מה שאתם חושבים.. זה לא משהו בסגנון GTA:VC או NFSHP2. זה הגרוע מכל (כמעט ::) ).

אם החלטתם לגלם את ניובי, אתם תצטרכו לנהוג במכונית ולברוח ממשטרות ומכוניות של סוכנים. נשמע טוב? ממש לא. שוב, השליטה מסורבלת ביותר, אתם לא ממש רואים את כל האיזור שבו אתם נוהגים (שוב בגלל זוית לקויה) ובנוסף, כל חבטה הכי קלה שתקבלו מקיר או עמוד תאורה (אפילו אם זה היה במהירות של 10 קמ"ש) אתם ומכוניתכם תתעופפו לכם באויר למס' מטרים לא מבוטל.

אם תהיו גואוסט, זה אפילו יכול להיות נוראי יותר. אתם תשבו לכם על החלון עם מקלע, בזמן שניובי נוהגת לה כמו שיכורה, ותנסה לירות בכל מכונית שמתקרבת אליכם. זה לא כ"כ פשוט... *שוב* אתם תסבלו מהזוית הנוראית, מה גם שהפעם רגישות הכוונת של המקלע נורא גדולה. כלומר כל פעם שרק תנסו לכוון לצד השני של הכביש, הכוונת תשתגע ותעוף לכל הצדדים!

זהו החלק שממש הרס את כל ההנאה (המסוייגת), שהפקתם בחלקו הראשון של המשחק.

משחק נהיגה ברחפת: בערך כמו חלק הנהיגה במכונית. כמו בתת הסעיף לעיל, אפשר לאמר גם כאן שהחלק הזה מייגע במיוחד. לא עקרוני אם אתם מגלמים את גואוסט או ניובי, בשני המקרים אתם תסבלו.

גם כאן ניובי היא הנהגת המהוללת וגואוסט הוא ה-Shooter המדויק (הדברים נאמרו בציניות, במידה שלא הבנתם :D ).

זהו למעשה החלק שמסיים את המשחק ומשאיר לכם טעם רע על השפתיים.

בנוסף, ראוי לציין לרעה את שיטת השמירות במשחק. היא נעשית באופן אוטומטי. לא מקציבים לך מס' שמירות, לא נותנים לך לשמור מתי שאתה חושק. אך ורק מתי שהמשחק מחליט.

יהיו כאלו שיגידו שזה טוב, מכיוון שזה מאתגר ומקשה על השחקן, אך דעתי היא לא כזאת.

ציון: 7.5/10 (החלק הראשון שאף לשלמות, אם כי שני החלקים האחרונים, יחד עם מחסור בשלב עזר ושיטת שמירות לא נוחה, פשוט הרסו הכל).

גראפיקה

הגראפיקה והאפקטים הויזואליים במשחק לא רעים בכלל, אם כי לא מה שציפינו. או ליתר דיוק, לא מה שגרמו לנו לצפות..

יש לציין כי הפנים של הדמויות {ניובי, גואוסט וגם הרעים (הסוכן סמית' וכולי)} עוצבו בצורה נאותה. רמת פירוט ודיוק די גבוהה.

חרף זאת, מעצבי המשחק ETM הקפידו פחות על רמת גראפיקה מפורטת בסביבה (בניינים, רחובות וכל השאר). כמו כן, גם רמת הפירוט בנשקים לא הייתה גבוהה במיוחד ולא כל הנשקים נראו ריאליסטיים לגמרי.

אם אתם ממש פדאנטים וכל פרט קטן מציק לכם, אתם כנראה תשימו לב לגלגלי המכונית המרובעים משהו ::)

ציון: 8.5/10. הגראפיקה ב-ETM היא גראפיקה טובה, לא טענתי אחרת, אם כי בימנו ראינו טובות יותר. כלומר ETM לא חידש לנו דבר בתחום הגראפי.

סאונד

אולי הצד הטוב ביותר במשחק. למעשה, אקדים ואומר שסאונד מעולה כמו ב-ETM לא שמעתי עוד באף משחק אחר! פה דווקא כן חידשו לנו :)

מוזיקת הרקע, שלדעתי האישית היא אלמנט חשוב מאוד במשחקי , השתנתה ממצב למצב. כאשר הייתם הולכים בשקט במסדרונות הבניינים המוזיקה חרישית ושקטה, אם כי כאשר מתחיל האקשן, מוזיקת רוק בפול ווליום (והאמת היא שאני לא אוהב מוזיקת רוק יותר מדי, אם כי תוך כדי אקשן במשחק זה יכול להיות נורא נחמד :) ) ולעיתים אף אלקטרונית, שממש "שואבת" אתכם אל תוך משחק בצורה מדהימה!

גם קול היריות והטיפטופים המותחים בתעלות הביוב, מושקעים מאוד.

אני פשוט סגרתי את החדר, כיביתי את התאורה, הדלקתי את הרמקולים בווליום גבוה ושיחקתי. אין לכם מושג (או שיש לכם :) ) כמה זה משפיע על האוירה. תנסו ;)

ציון: 10/10. הלוואי שבכל משחק פעולה יהיה כזה טוב.

פיזיקה

הפיזיקה במשחק די לוקה בחסר. הכוונה היא שאם תקפצו לתוך מים רדודים, תרגישו (כמעט) כאילו קפצתם אל הרצפה. אם תירו בנורה, מלבד כתם אבק שריפה שחור שיהיה עליה, לא יקרה כלום - היא לא תתנפץ בדר"כ. אם תירו/תכו במחשב שולחני, אשר נמצא באחד מחדרי הבניינים - הוא לא יגיב כחוקי הפיזיקה.

כיום, לאחר שגראפיקת ה-3D ברוב המשחקים החדשים כבר הגיעה לידי מיצוי, מפתחי המשחקים מתחילים לעסוק יותר ויותר בפיזיקה ריאליסטית. שכל עצם בסביבה יגיב באופן שונה, בהתאם לחוקי הפיזיקה. המשחק ETM לא ממש עושה זאת.

ציון: 7/10.

MultiPlayer

נכון להיום, למשחק ETM אין MultiPlayer ולדעתי, טוב שכך.

קודם כל, שבאינפורגיימס ישקיעו ב-SP, אח"כ שידברו על MP.

אגב, ככל הנראה תצא בתחילת שנת 2004 חבילת ההרחבה של Matrix שתוסיף למשחק את אופציית ה-MP. חבילת ההרחבה הצפויה להגיע בתחילת השנה הבאה תקרא Matrix Online.

לדעתי אין כל טעם במשחק MP ל-ETM. ממש ממש קשה לי להאמין שזה יצליח.. זה פשוט לא הסגנון של משחקי MP :-\ .

אורך החיים של המשחק

ראשית, אציין ואומר שאני לא אחד ששופט משחק ע"פ אורך חיים. לדעתי זו שטות לשפוט משחק על אורך חייו. טיב המשחק לדעתי נמדד ע"פ איכות הגראפיקה, משחקיות, עלילה וסאונד בעיקר. כמו שחכמים אמרו - עדיף איכות על כמות.

בכל מקרה, לצורך הפרוטוקול, כן אביע את דעתי על אורך חייו של המשחק, עבור אנשים שזה מהווה אצלם שיקול בקנייתו של המשחק.

המשחק ETM ללא ספק סובל מאורך חיים קצר ביותר. לא רק שמס' המשימות לא גדול, אלא גם שאחרי שתסיימו אותן, ממש לא יהיה לכם חשק להתחיל מחדש. אפילו אם סיימתם עם ניובי, לא תרצו להתחיל עם גואוסט.

כשתתחילו לשחק ואחרי שתלמדו לשלוט בדמות שלכם כראוי, אתם מאוד תהנו ותחשבו שעשיתם עסקה טובה, ושהמשחק נותן לכם תמורה מלאה לכסף היקר שהשקעתם עליו. אך עם התקדמות השלבים, הכל יתחיל להמאס בצורה בלתי רגילה. פשוט נמאס, אין כוח להמשיך... יש את האנשים שבכל זאת ימשיכו מסיבות שונות (ביניהן לא להרגיש שזרקנו 200 ש"ח לפח :) ) ויהיו את אלה שיפסיקו וירוצו לחנות לבקש את כספם חזרה (או שיותר אקטואלי עבור כמה אנשים פה - יגשו לכונן הקשיח וימחקו לעזאזל את קובץ ה-ISO של המשחק ::) ).

ציון: 6/10.

הצד הטכני

באופן עקרוני, בהשוואה למשחקים של שנות ה-2K, המשחק ETM אינו משחק כבד. הוא יוכל לעבוד על מחשבים בינוניים בצורה יפה מאוד, אם כי אל תצפו להריץ אותו על RIVA TNT2 (לא עובד. מניסיון :D ) ועל פחות מ-128MB.

בכל אופן, אם אתם רוצים באמת להנות ממנו (עד כמה שזה קשה), ללא קריסות, היתקעויות וקצב פריימים של יותר מ-15 לשניה, רצוי להריץ אותו על מחשב עם מינימום של 256MB of יחד עם כרטיס כמו GeForce4 MX440 ומעלה ומעבד P4 1.4GHz/TBred 1GHz ומעלה.

אני אישית הרצתי אותו על 1280X1024 עם FSAA על 4X וסינון אניסטרופי (AF) על 8X.

בכל מקרה, הנה לכם דרישות המינימום של המשחק, הכתובות באתר Infogrames:

1.1 Minimum System Requirements

-------------------------------

Operating System:   Windows 98SE/Me/2000/XP

Processor:      Intel Pentium III 800MHz or Duron 800                MHz processor

Memory:    128 MByte RAM

Hard Disk Space:    4.3 GByte free HD space

CD-ROM Drive:    4x Speed

Video:    32 MB NVIDIA 256 / ATI 8500

Sound:    Windows-compatible sound card.

DirectX:    DirectX version 9 (included) or higher

1.2 Recommended System Requirements

-------------------------------

Operating System:   Windows 98SE/Me/2000/XP

Processor:    Pentium III 1.2GHz or 1.2 GHz (or higher)

Memory:    256 MByte (or greater)

Hard Disk Space:    4.3 GByte free HD space

CD-ROM Drive:    8x Speed

Video:    64MB GeForce3 or ATI 8500 (or better) *

Sound:    Sound Blaster Audigy series sound card*

DirectX:       DirectX version 9 (included) or higher

* Indicates device should be compatible with version 9 or higher.

ציון: 8/10. המשחק די קליל מאידך, אך יש בו באגים מעצבנים מגיסא.

יתרונות:

*עלילה טובה.

*סאונד מדהים.

*גראפיקה ספק סבירה, ספק טובה. תלוי מה אתם מעדיפים - רמת פירוט גבוהה בדמויות (ETM מספק זאת) או שמה אתם מעדיפים רמת פירוט גבוהה בסביבה (ETM לא מספק זאת).

*Bullet Time!!!

חסרונות:

*אורך חיים קצר.

*גראפיקה ספק סבירה, ספק טובה. תלוי מה אתם מעדיפים - רמת פירוט גבוהה בדמויות (ETM מספק זאת) או שמה אתם מעדיפים רמת פירוט גבוהה בסביבה (ETM לא מספק זאת).

*משחקיות עלובה.

*שליטה מסורבלת.

*פיזיקה לוקה בחסר.

*הרבה מאוד באגים.

*למה לעזאזל אין את האופצייה לשחק עם הכוכבים האהובים עלינו באמת (Neo, Morpheus, Triniti) ?!

-לסיכום-

אם אתם מעריצים פאנאטיים של הסרט The Matrix/Reloaded ומוכנים להתפשר על שלל החסרונות במשחק לעומת מקבץ היתרונות העלוב, קנו את Enter The Matrix. אולי תוכלו להנות ממנו איכשהו.

אם אתם לא, שמרו את הכסף למשחק טוב באמת.

ציון סופי -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------> 70.

וכנהוג כמו בכל סקירה/ביקורת, צילמתי קצת מהמשחק:

*המשחק מלווה ביותר משעה של סרטוני וידאו מקוריים

*חבורה של אנשי יחידת עלית במשטרה, משוחחים להם בשאנטי בזמן שאני ממש נתלה על הגשרון הנ"ל, מתחתם

*חייל אומלל לאחר שספג אגרוף אימתני לפרצוף, תוך כדי Bullet Time

*כאן אתם רואים את גואוסט מנצל את ה-Bullet Time על מנת לתת קפיצה מדהימה אל תוך הרעים, כאשר תוך כדי הוא מרסס {מנסה לפחות :)} אותם עם MP5

*כאן ניתן לראות עובר אורח חף מפשע מקבל קצת מכות מניובי

*ניובי, עם שני אקדחים ביד, מתכננת איך לפרוץ אל המקום ולעשות את המשימה בדרך היעילה ביותר

*הנה תמונה שממחישה את האינטליגנציה המלאכותית במשחק, הן של אויבי (שימו לב לחייל עם המדים השחורים) והן של חברי (שימו לב לאייס - האדם אשר עומד למעלה). שניהם חמושים, שניהם לא עושים כלום. איך אומרים? תמונה אחת שווה אלף מילים.

נהנתי לכתוב את הביקורת. אשמח מאוד לקבל תגובות.

תודה.

***עריכה***

האם כאשר אתם נכנסים לקישורי התמונות, אתם רואים אייקון של Nana? אם כן, פשוט לחצו על התמונה עם הלחצן הימני בעכבר, לכו למאפיינים/Proporties העתיקו את הכתובת, הדביקו אותה לדפדפן והכנסו.

אין לי מושג מדוע זה ככה.

אגב, ניסיתי תחילה להעלות את התמונות לאתר ש-SpiritKnight נתן (בת'ראד הדביק בקשר לתחרות) אך זה משום מה לא עבד (זה כתב שסוג הקובץ שהעלתי לא טוב, אך אני אכן שמרתי את הקובץ ב-JPEP והוא עומד בכל הקרטריונים של ההעלאה), לכן העלתי את התמונות לנענע.

עמכם הסליחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אהבתי! :D

קבל ח"ח...

TNX :)

אני מקווה שגם ספיריט יאהב ;)

נ.ב.

התמונות חשוכות מדי ולא מבינים הרבה, מציע לך לשפר את זה...

כן, הבחנתי ששתי קצת חשוכות, אבל אם תשים לב הן צולמו בתוך תעלות ביוב, כך ש... ככה זה במשחק. זה מקום חשוך (לעומת זאת שים לב לתמונה שניובי מכה את החף מפשע, היא מאוד מוארת הייתי אומר).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ממש ביקורת יפה. אתה צודק בכמעט הכל.

בעניין אורך החיים של המשחק אני לא הכי מסכים איתך. אני בהחלט דיי סבלתי במהלך המשחק (ראה חסרונות למעלה ;) ) אך אי אפשר לשכוח את ה-Bullet time שציינת, ולכן זה תמיד גורם לחזור ולשחק במשחק איזה חצי שעה כדי לפצפץ כמה אויבים.

בהצלחה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא יודע מה איתך, אבל לי הספיקה פעם אחת לסיים את המשחק :)

למרות ה-Bullet Time, שללא ספק מהווה יתרון גדול (אם כי לדעתי במקס פיין הוא בא לידי ביטוי טוב יותר), עדיין המאס מהמשחק הזה אפף אותי...

ותודה, שיהיה בהצלחה גם לך ולכל המשתתפים האחרים בתחרות ;)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי, המשחק הזה הרבה יותר גרוע.

רצתי לחנות וקניתי אותו ב219 שקל, רק כדי לחזור הביתה ולגלות שקיבלתי סרט במקום משחק...

הצלחתי לסכם את זה בכמה מילים:

בהתחלה זה WOW, אח"כ זה מגניב, אח"כ זה יפה, אח"כ זה כבר נדוש ובסוף זה משעמם!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בהתחלה זה WOW, אח"כ זה מגניב, אח"כ זה יפה, אח"כ זה כבר נדוש ובסוף זה משעמם!

ב-ד-י-ו-ק !

אני גם בדעה זו (וכתבתי על זה בסעיף משחקיות, המחולק לשלושה חלקים).

החלק הראשון של המשחקיות ממש מהנה ומוצלח, לאחר מכן זה סתם ספק סביר ספק לא טוב, ואז ממש גרוע.

שחוזרים לשחק בזה שוב, גם החלק הראשון, שהיה כ"כ מהנה בפעם הראשונה, פתאום משעמם כ"כ...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מי שמע על משחק פעולה עם auto aim?! ???

צודק.

אכן ציינתי שזה חיסרון גדול.. גם מוריד מההנאה וגם מוריד מהסיכויים שלך לפגוע! לא רק שהכוונת האוטומטית זה דבר מעצבן ולא כיפי, אלא גם שהכוונת ממש עקומה! גם ממטר זה יכול לפספס.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...