עבור לתוכן

במדינת תל אביב חסר כסף אז המציאו דרך חדשה לייצר הכנסה נוספת - קטעים פה

Featured Replies

פורסם

לתל-אביב קחו אופנוע או קירקינט ממנוע חשמלי, דלק

ככה תחסכו מאות שקלים לביטוח+דלק+דאגות+אין חנייה.

לי יש קורקינט חשמלי+קטנוע 50 סמ"'ק+אופנוע 650 סמ"ק לטיולים וכבר שנה לא קיבלנו דווח וחסכנו כסף .

  • תגובות 50
  • צפיות 3.3k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

הייתי עכשיו הולך ולומד נהיגה על קטנוע, אופנוע, וכמובן רשיונות לשניהם, אם לא בעיות הבטיחות של הכלי הזה עם הנהגים הפסיכים במדינה הזאת. באירופה אפשר לנהוג על הכלים האלה ללא חשש יתר, אבל פה לא.

פורסם

באירופה יש גם תחבורה ציבורית נורמלית ...

פורסם

פשוט לא משתלם עבור העירייה אפילו לנסות לעשות שיהיה מספיק חניה - הם פשוט עושים יותר מדי כסף מדוח"ות. בלי התערבות של בג"צ זה לא ישתנה.

ככה גם אני חושב

שיש לנו לפעמים עבודות בתל אביב אנחנו יוצאים מאוד מוקדם רק בגלל החניה

אחרי זה אין הרבה סיכוי למצוא חניה נורמלית בהרבה אזורים בתל אביב

פורסם

פשוט לא משתלם עבור העירייה אפילו לנסות לעשות שיהיה מספיק חניה - הם פשוט עושים יותר מדי כסף מדוח"ות. בלי התערבות של בג"צ זה לא ישתנה.

מצד שני עם יש כזאת דרישה לחניה למה אף אחד לא מספק אותה (באופן פרטי)

כי את הישראלי לא מעניינים חניונים גם אם יהיה חניון מסודר 300מטר מהבית הוא יעדיף לחנות מול הבית אדום לבן או לא.

כמו כן יש את הסוג השני שכשנוסעים לעבודה יעדיפו לחנות במרחק עשרים דקות הליכה מאשר חס חלילה לשלם 20שח בחניות ציבורי.

אז מה אתה מצפה שגם העיריה תוציא מיליונים על חניונים ושידרוג התשתיות בסביבתם וגם שהם יפסידו על זה כסף??

אם כבר עדיף היו מאשרים בזמנו את ההצעה היפנית לרכבת תחתית בתל אביב.

פורסם

אם היו פה רכבות כמו ביפן, לא היינו מנהלים לא את הדיון הזה, ולא הרבה דיונים אחרים. הם נוסעים ברכבת בערך כמו שאנחנו נוסעים באוטובוס (או אמורים לסוע באוטובוס), ועד כמה שאני יודע, בדרך כלל הזמן המצטבר לשנה לאיחור של רכבת ביפן הוא 6 דקות. מערכת רכבות גדולה ורחבה פה בארץ תהיה פשוט מתנה, וגם אני מצטער על כל יום שהיא לא קיימת.

אישית, לא איכפת לי בנוסף לכניסה לבילוי, למשקאות (הלא אלכוהוליים, אני הרי נוהג) וכאלה לשלם גם 15-30 שקל על חניה עד הבוקר למחרת, מתוך ידיעה שדו"ח אני לא אקבל ואף אחד לא יגע לי באוטו (אני גם חונה ברוורס וגם ליד אנשים שחונים בעצמם ברוורס, כאלה שרואים מה שהם עושים בזמן שהוא יוצאים מהחניה וסביר להניח שלא ידפקו לי את האוטו). אופציה נוספת היא לחסום כניסות למוסכים וכאלה, שממילא לא עובדים לא בשבת ולא למחרת בבוקר, בזמן שאני כבר ממילא מפנה משם את האוטו.

מצד שני, אני מבין את הישראלים שלא רוצים לשלם על חניה שהם צריכים לקבל בחינם. אני לא יוצא למלחמה עם הביורוקרטיה עבור 30 שקל פעם בכמה זמן, אבל אני יכול להבין את אלו שכן.

פורסם

איזה לקבל בחינם ואיזה נעלים?!

עזוב מרכז, נגיד באשדוד רכישה של חניה פרטית (טבו והכול) נע בין 5 ל 20 אלף שקל ועל תל אביב אין מה לדבר

עם קופסאות קרטונים מהודרות שמוכרים שם בתור בתים בעלות של מילונים נראה לך שחניה יתנו לך בחינם?!

נ.ב. לגבי יפן, אני זוכר שלפני מספר שנים הם הגישו הצעה להקים מערך רכבת תחתית בתל אביב בתנאי אחד, שלמשך עשרים שנה כל הזיכויונות בתחתית יהיו שלהם ואנחנו לא הסכמנו.

פורסם

מצד שני עם יש כזאת דרישה לחניה למה אף אחד לא מספק אותה (באופן פרטי)

כי את הישראלי לא מעניינים חניונים גם אם יהיה חניון מסודר 300מטר מהבית הוא יעדיף לחנות מול הבית אדום לבן או לא.

כמו כן יש את הסוג השני שכשנוסעים לעבודה יעדיפו לחנות במרחק עשרים דקות הליכה מאשר חס חלילה לשלם 20שח בחניות ציבורי.

אז מה אתה מצפה שגם העיריה תוציא מיליונים על חניונים ושידרוג התשתיות בסביבתם וגם שהם יפסידו על זה כסף??

אם כבר עדיף היו מאשרים בזמנו את ההצעה היפנית לרכבת תחתית בתל אביב.

אתה אולי חושב על רק "20 " שקל אבל זה לא רק "20" שקל

תחשוב על בחור שלצורך הדיון צריך 20 פעמים חניה כזאת לחודש הרק "20" שקל כבר אפכו ל400 שקל כל חודש

4800 בשנה "מס חניה "

חוץ מזה יש מקרים שאתה צריך חניה רק לקצת זמן ומאוד מעצבן לשלם על זה

ומה הבעיה ללכת ברגל מחניה רחוקה ? זה הרבה יותר בריא

אם היו פה רכבות כמו ביפן, לא היינו מנהלים לא את הדיון הזה, ולא הרבה דיונים אחרים. הם נוסעים ברכבת בערך כמו שאנחנו נוסעים באוטובוס (או אמורים לסוע באוטובוס), ועד כמה שאני יודע, בדרך כלל הזמן המצטבר לשנה לאיחור של רכבת ביפן הוא 6 דקות. מערכת רכבות גדולה ורחבה פה בארץ תהיה פשוט מתנה, וגם אני מצטער על כל יום שהיא לא קיימת.

רכבות זה פתרון יקר ויש פתרונות טובים יותר שהצליחו במקומות אחרים בעולם

לדוגמה דבר מאוד פשוט ויחסית זול לביצוע בתשתית שכבר קימת בארץ

פשוט מאוד לשנות הרבה יותר נתיבים לתחבורה ציבורית +מסחרית בלבד

דבר כזה ישכלל מאוד את התחבורה הציבורית בארץ ובגלל הפקקים בפרטיות וגם ככה ההוצאות הגבוהות יגרום להרבה לנסועה בציבורית

מבחינת מקומות עבודה מסודרים הם יוכלו להכשיר רכב יעודי להסעות עובדים שיחשב כרכב שמותר לו לנסוע בנתיבי תחבורה ציבורית

כמובן זה גם ישפר את המשיכה של תירים לארץ ואת כל עניין המשלוחים בארץ

אבל ברור מה הבעיה רכב פרטי =המון כסף לממשלה וכל עוד רכב פרטי ="מס" גבוה אנחנו כנראה לא נראה פתרונות כאלו בקרוב

פורסם

איזה לקבל בחינם ואיזה נעלים?!

עזוב מרכז, נגיד באשדוד רכישה של חניה פרטית (טבו והכול) נע בין 5 ל 20 אלף שקל ועל תל אביב אין מה לדבר

עם קופסאות קרטונים מהודרות שמוכרים שם בתור בתים בעלות של מילונים נראה לך שחניה יתנו לך בחינם?!

נ.ב. לגבי יפן, אני זוכר שלפני מספר שנים הם הגישו הצעה להקים מערך רכבת תחתית בתל אביב בתנאי אחד, שלמשך עשרים שנה כל הזיכויונות בתחתית יהיו שלהם ואנחנו לא הסכמנו.

כן. אם המדינה לא מספקת תחבורה ציבורית ראויה לשמה, שלפחות תספק תשתיות לתחבורה הזמינה, ובחינם. שיהיה מצידי שלהם, העיקר שיהיה.

פורסם

רכבת ישראל מהוד השרון לתל אביב מאחרת ב6 דקות בממוצע לנסיעה, וזה ביום טוב. למרות שיש שתי מסילות, עדיין יש כזה דבר שקוראים לו מפגש רכבות. כשאני חושב על זה, זה די מצחיק שאני מתלונן על זה פה, בשעה שאני עובד בחברת נמלי ישראל, לשעבר רשות הנמלים והרכבות :smile1:.

פורסם

באירופה יש גם תחבורה ציבורית נורמלית ...

התחבורה הציבורית בארץ סבירה, לפחות במפטרופולינים, זה יפה שכולם מגיעים לפאריז ואומרים איזה יופי של תחבורה ציבורית למה אצלנו באשדוד אין כלום, תלכו לצרפת לעיר בחישבות היחסית לאשדוד ותראו שם שמה מקבלים באגט בתחת.

התחבורה הציבורית בתל אביב בסדר גמור, אפילו יותר מבסדר, אוטובוסים מגיעים בזמנים סבירים, ויש קוים ישירים לכמעט כל חור. מה שכן אין אלטרנטיבה נורמאלית לאנשים שבאים מחוץ לת"א ורוצים לחנות בחוץ ולקחת תחבורה ציבורית בתוך העיר, חניון אורלוזורוב למי שלא תושב העיר זאת עשיקה איומה, כבר עדיף ללכת לאיזה חניון שקר כלשהו באזור אבן גבירול לשלם 10 שקל לכל היום במקרה הכי גרוע חוזרים ואין חצי רכב, זה עדיף מלשלם פאקינג 45 שקל ליום חניה בפעם האחרונה שבדקתי לחניון שאמור לעודד אנשים להחנות ולקחת משמה רכב או אוטובוס..

הבעיה עם תל אביב זה שהעיריה חושבת שלסמן הכל בכחול לבן יכניס להם כסף, רוב המכוניות בתל אביב שייכות לבעלי תו חניה כזה או אחר, נכה, תו תושב, איזיפארק מזוייף.. כמות האנשים שבאמת חונים בכחול לבן, שמים תו חניה בתשלום כשר היא פשוט אפסית, מספיק לעבור פעם אחת לאורך אחד מהרחובות הצדדיים של הרוחובות המרכזיים(רוטשילד, אבן גבירול, דיזינגוף וכו') ולראות שלכמעט אף אחד אין באמת תו חניה או תו תושב. אז במקום שהם ירוויחו מדוחות, ומ4 וחצי האנשים שלא זייפו לעצמם תו חניה, שייקחו מס מכל עסק שליידו יש חניה, ויצרפו את החניות הצמודות לבניין לארנונה שמתחלקת בין כל דירי הבניין.

ככה יש להם רווח מטורף, וגם אפשר יהיה סוף סוף לחנות בתל אביב בשקט. המדרכות שמה סקיצופרניות, כבר היו מקרים שבאותו שבוע רחוב שהחנתי בו עבר מאפור, לאדום לבן, לכחול לבן יום אחרי יום, יש אזורים שאין שום סיבה שהחניה שמה לא תיהיה אפורה, בעיקר בשכונות השונות. ראיתי כבר אדום לבן וכחול לבן מול בתים באמצע שום מקום, כמובן שכיוון שאף פקח אפילו לא מודע לזה שהרחובות האלה קיימים אנשים חונים שמה איך שבא להם. אבל עדיין שיהיה מחוקק בחוק מתי ואיך מותר לעיריה לסמן חניה, ולא מתי ואיפה שבא לה.

פורסם

דובי, לך (או לפחות להורים שלך, או למישהו מהחברים אם מדובר על יציאות) יש רכב, נכון?

אם כן, אל תדבר על תחבורה ציבורית. פשוט אל.

פורסם

דובי אני יסביר לך מה זה תחבורה ציבורית בארץ

שהייתי חייב והייתי צריך לנסוע לצריפין ולחזור מצריפין פעם בשבוע לא היה אף אוטובוס ישיר לשם

ואני אפילו לא מדבר על אוטובוס שעובר בטוח רעננה

לא היה אוטובוס לשם לא בכביש הראשי ולא מהתחנת אוטובוסים של כפר סבא (לפחות זאת שקרובה לצומת רעננה )

הייתה לי או אפשרות לנסוע ב2 אוטובוסים וזה גם שמקפיצים אותי מוויצמן ברעננה לצומת רעננה כי בלי זה זה 3 אוטובוסים

או לקחת טרמפים

כמובן שזה לוקח גם הרבה זמן

ברכב פרטי זה נסיעה של 30-50 דקות טלוי בתנועה

אז זה ה"תחבורה הציבורית הסבירה שלך "? פאקינג עיר מרכזית לבסיס מרכזי יחסית קרוב ואין אוטובוס

עכשיו עברו כבר שנים מאז שהייתי חיל

ויש לי נסיעות אחרות אחת מהם פעם בחודש לנסוע לבית חולים מאיר פעם בחודש לחיסון נגד אלרגיה

ואני יגיד לך ככה באופנים מהבית שלי למאיר אני יכול להגיע הרבה יותר מהר לאומת אוטובוס ואני לא צוחק ואני לא בכושר

מי יודע מה

בגלל שאני לא רוצה להסריח להם את הבית חולים אני לוקח רכב

5 דקות נסיעה +10 דקות הליכה כי אני חונה רחוק

באוטובוס שצריך בעצם 2 זה מינימום 40 דקות

פורסם

הנה לכם דוגמה,

אני באוסטרליה ופה הכל מתקתק.

ביום ראשון (יום חופש פה ) הרכבות עובדות אבל מדלגות על חלק מהתחנות לפעמים

אבל כבר מחכה אוטובוס לקחת את הנוסעים למקומות שצריך בגלל שדילגו על תחנות .

הכל מתוקתק ואין כמעט איחורים.

מי שיצליח להרים את התחבורה הציבורית בישראל צריך להקים לכבודו פסל.

דבר שכבר מזמן היו צריכים לעשות בישראל לוקח עשרות שנים.

מקווה שעוד כמה שנים יבנו כבר את הרכבת הקלה במרכז ,אולי זה יעזור .

פורסם

גם פה בNJ הכל מתקתק, הרכבת הקלה זולה, תמיד יש מקום (גם לא בPeak time), ובד"כ אין איחורים של יותר מדקות בודדות וגם זה לרוב אין. אם כל הכבוד לתחבורה הציבורית בגוש דן, אין שום ספק שחסר שם רכבת קלה/תחתית, אם אני זוכר נכון, בגוש דן יש 2 מיליון תושבים אם לא יותר, לא מבייש שום עיר מערבית, ואוטובוסים פשוט לא מספקים את הסחורה (כל עוד אין נתיבים יעודיים).

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים