פורסם 2009 ביוני 2316 שנים שלום,אני מחפש עדשה בעיקר לצילום של פרוטרטים ,העדשה צריכה לכלול ייצוב תמונה ופוקוס מהיר ושקט,כמו כן על הפוקוס להיות סביר בתנאים קשים,עדיפות לעדשה תוצרת קנוןהמצלמה שברשותי היא 400D
פורסם 2009 ביוני 2316 שנים הטווח הקלאסי לצילום פורטרטים מקביל ל-85 עד 135 מ"מ על FF, או 50 עד 90 בקירוב במצלמה עם קרופ 1.6. שתי עדשות זום שנותנות טווח כזה ביחד עם צמצם פתוח (שחיוני בצילום פורטרטים) הן הטוקינה 50-135/2.8 והסיגמה 50-150/2.8. בטוקינה תצטרך לוותר על מנוע פוקוס שקט, אבל לפי ביקורות הפוקוס עלול להיות יותר הססן מבטוקינה. בשתיהן תצטרך לוותר על המייצב (לפחות על גוף של קנון).אם אתה רוצה עדשה שכוללת את כל התכונות - מייצב, פוקוס מהיר ושקט, מדבקה של קנון וכו', אז תצטרך להכפיל את התקציב עבור 70-200/4.0IS או לשלש אותו עבור 70-200/2.8IS. בשני המקרים הטווח פחות שימושי לצילום פורטרטים מאשר הטווחים של הטוקינה והסיגמה.עריכה: אופציה נוספת שתתאים מאוד לצילום פורטרטים היא קנייה של זוג עדשות קנון - 50/1.8 ו-85/1.8. הראשונה שימושית לצילום חצי גוף, השניה שימושית לצילומי פנים קרובים יותר. בשתיהן תקבל צמצם פתוח יותר מבעדשות הזום, אבל לא תקבל מייצב. השילוב הזה זול יותר מכל העדשות שלמעלה ועומד בקלות בתקציב.
פורסם 2009 ביוני 2316 שנים מחבר תודה רבה לשניכם על התגובות,אני חושב שאלך על השילוב השלישי שboren הוא נראה לי הטוב ביותר
פורסם 2009 ביוני 2316 שנים סתם שאלה, ואל תקטלו אותי אם אני ממש לא בכיוון.טמרון 17-50 לא מתאימה לדרישות?(חוץ מהעדיפות לקנון)
פורסם 2009 ביוני 2416 שנים לא ממש. הטווח שלה קצר יחסית ולכן היא יכולה להיות שימושית לצילומי חצי גוף, אבל היא תיצור עיוותים לא מחמיאים בצילומים קרובים יותר.
פורסם 2009 ביוני 2416 שנים אורן מה עם ה: 24-105 F4 של קנון? מתחילה הרבה יותר רחב מהטוקינה ויכולה לתת גם פתרון ALL AROUND וגם מתאימה לפורטרטים.יוכל אולי להשיג ביד 2 אם תוספת קלה לתקציב.
פורסם 2009 ביוני 2416 שנים לפורטרטים הטווח טוב, אבל הצמצם המקסימלי קצת מגביל. כעדשת all-around היא לא מספיק רחבה לטעמי.
פורסם 2009 ביוני 2416 שנים יש למצלמות קרופ של קנון קצת בעיה עם עדשות ALL AROUND טובות. ה-24-105 הכי מתקרבת להגדרה אבל אני מסכים כי היא לא מתחילה מספיק רחב לטוקינה יש יתרון בדמות הצמצם הפתוח שבנוסף לגמישות הרבה שהוא נותן הוא מאפשר עומק שדה רדוד יותר (מה שאידיאלי לפורטרטים). ד"א יש פער עצום בין המחיר של הטוקינה בארץ למחיר בחו"ל (כפול!?!)
פורסם 2009 ביוני 2416 שנים יש למצלמות קרופ של קנון קצת בעיה עם עדשות ALL AROUND טובות. ה-24-105 הכי מתקרבת להגדרה אבל אני מסכים כי היא לא מתחילה מספיק רחב אני לא חושב שה-24-105 הכי מתקרבת להגדרה. כמעט כל עדשה שמתחילה ב-18 או ב-17 מ"מ קרובה בעיני יותר, ואני בטח שרבים יסכימו שעל גוף עם קרופ 1.6X ה-17-55/2.8IS שימושית יותר. האמת שגם בלי לעלות לתקציבים כאלה יש שפע של עדשות שהייתי מעדיף על פני ה-24-105, כולל כאלה שעולות שליש ממנה. הטווח הרחב פשוט הרבה יותר חשוב לי מהטווח הארוך. ד"א יש פער עצום בין המחיר של הטוקינה בארץ למחיר בחו"ל (כפול!?!) שווה לבדוק אצל יבואנים אפורים. גם אם העדשה לא מופיע באתרים שלהם, זה לא אומר שאי אפשר להזמין אותה במיוחד.
פורסם 2009 ביוני 2516 שנים לא הצלחתי למצוא סקירה שממש משווה בין הטוקינה לסיגמה.בסקירות (נפרדות) שתי העדשות עושות רושם טוב מאד.לסיגמה טווח ארוך במקצת אבל היא יקרה משמעותית.נראה לי שבשקלול כל הנתונים הטוקינה משתלמת הרבה יותר למחיר. ונראית ממש אטרקטיבית כעדשה שיכולה לתת מענה גם לפורטרטים וגם לזום בטווח בינוני ובאיכות טובה מאד.ד"א האם העדשות הנ"ל יכולות להגיע לעומק שדה רדוד (בצמצמים פתוחים) בדומה לעדשות פריים שמיועדות לפורטרטים (כי הרי חלק משמעותי מהצילום פרוטרט הינו ליצור את ההפרדה שלו מהרקע)?
פורסם 2009 ביוני 2516 שנים אין שום בעיה לקבל איתן עומק שדה רדוד בכל הטווח, אבל כדי להגיע לאותו עומק שדה שמקבלים בעדשה כמו ה-85/1.8 וה-50/1.8 בצמצם הפתוח תצטרך להשתמש באורך מוקד ארוך יותר.
פורסם 2009 ביוני 2516 שנים לא רק. גם למרחק מהנושא ולאורך המוקד יש השפעה רבה על עומק השדה. לדוגמה, עם עדשה נתונה תקבל באינסוף עומק שדה גדול הרבה יותר בצמצם 1.8 מאשר כשהעדשה בצמצם 16 והפוקוס מכוון למרחק צילום מקרו. בדומה לכך, במרחק מיקוד נתון יש לעדשת 50 מ"מ בצמצם 1.8 עומק שדה גדול בהרבה מאשר לעדשת 300 מ"מ בצמצם 16.
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.