עבור לתוכן

מתלבט בין ניקון לקנון

Featured Replies

פורסם

זה לא חכם לחסוך בעדשה ולקנות תיק/חצובה.

כשאתה קונה עדשה את משקיע הרבה כסף, וההפרש הזה של כמה מאות שקלים יתן לך עדשה עם הבדל משמעותי, ואתה לא תוציא בקרוב עוד סכום לא מבוטל של כסף רק בשביל הפיצ'ר שוויתרת עליו שקנית חצובה.

קודם תשקיע בגוף טוב ובעדשה בסיסית טובה, לאחר מכן תלך לכל האביזרים.

וחבל להשקיע בתיק שבינתיים יש לך (כלום, אבל יהיה לך) גוף אחד ועדשה אחת.

קודם תרחיב את הארסנל ואז תקנה תיק שיכיל הכל

  • תגובות 30
  • צפיות 3.2k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

אם עבדת עם ניקון, אני ממליץ לך לנסות לפחות לכמה עשרות קליקים גוף של קאנון לפני שאתה מחליט לעבור מערכת. התחושה והארגונומיקה מאוד שונים בין החברות, אותי אישית מיקום הגלגלת הקדמית בקאנון (או בסוני) מאוד מעצבן וגלגל השליטה האחורי פחות נוח מזה שבניקון (או בפנטקס). זה חשוב במיוחד אם עבדת עם גוף מקצועי פרופר כמו ה-D3 שבו כמעט כל פרמטר חשוב ניתן לשליטה ישירה.

לכן לא הייתי דוחה על הסף אופציה של D200 יד שניה, שתציע לך ארגונומיקה דומה, גוף מאוד איכותי וכל זה במחיר מאוד נוח (כאמור, סביב 3K כולל גריפ או עדשה בסיסית).

לבחירה במערכת של ניקון עשוי להיות יתרון נוסף אם אתה תוכל להשאיל עדשות (המרכיב היקר ביותר במערכת צילום) ממקום העבודה.

אם אתה לא מחויב לניקון, כדאי אולי שתשקול מערכת מחברה אחרת לפני ההחלטה הסופית. לסוני/אולימפוס/פנטקס יש פתרונות מענינים שראוי להתייחס אליהן (בארץ אין כמעט צלמים מקצועיים שעובדים עם מערכות אלו, אולם בעולם לא חסרים צלמים שמתפרנסים ומפרסמים עבודות שצולמו במערכות אלו).

פורסם

אם יש לך מישהו שעומד להגיע מארה"ב אז יש אופציות מצויינות ב-EBAY.

כמו http://cgi.ebay.com/Canon-EOS-40D-Digital-SLR-Camera-28-135-IS-4GB-Kit-NEW_W0QQitemZ220430948295QQcmdZViewItemQQptZDigital_Cameras?hash=item3352b557c7&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65%3A12%7C66%3A2%7C39%3A1%7C72%3A1240%7C240%3A1318%7C301%3A0%7C293%3A1%7C294%3A50

מכיל כמעט כל מה שאתה רוצה.

או זה http://cgi.ebay.com/Canon-EOS-40D-Digital-SLR-Camera-Image-Stabilizer-Kit_W0QQitemZ350211140550QQcmdZViewItemQQptZDigital_Cameras?hash=item518a35ebc6&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65%3A12%7C66%3A2%7C39%3A1%7C72%3A1240%7C240%3A1308%7C301%3A1%7C293%3A2%7C294%3A50

שמכיל את כל מה שאתה רוצה העדשות אמנם לא מדהימות אבל סבירות.

שתי החבילות תפורות במיוחד כדי להפיל בפח אנשים תמימים. יש שם ערימה של הרבה מאוד ג'אנק שלא שווה שום דבר. ולא פחות גרוע, למוכרים יש דירוג נמוך שלבדו מספיק כדי לפסול על הסף כל קנייה מהם. שומר נפשו יירחק.

ולגבי העדשות, לא רק שה-28-135 היא עדשה מוגבלת מאוד על קרופ 1.6, אלא שהאיכות האופטית שלה נופלת באופן ברור מזו של ה-18-55IS ו-55-250IS.

אפשר לשאול באיזה ציוד אתה משתמש ואיפה קנית אותו?

פורסם

שתי החבילות תפורות במיוחד כדי להפיל בפח אנשים תמימים. יש שם ערימה של הרבה מאוד ג'אנק שלא שווה שום דבר. ולא פחות גרוע, למוכרים יש דירוג נמוך שלבדו מספיק כדי לפסול על הסף כל קנייה מהם. שומר נפשו יירחק.

ולגבי העדשות, לא רק שה-28-135 היא עדשה מוגבלת מאוד על קרופ 1.6, אלא שהאיכות האופטית שלה נופלת באופן ברור מזו של ה-18-55IS ו-55-250IS.

אפשר לשאול באיזה ציוד אתה משתמש ואיפה קנית אותו?

מבחינת מה שהוא רוצה יש בלינק השני את כל מה שהוא רוצה.

נכון יש גם שטויות אבל הכל עדיין נכנס לו לתקציב.

ממתי דירוג של 99% על יותר מ-20000 מכירת נחשב בעינייך עלוב?

יש משהו שלא סיפרו לי על EBAY שאתה יודע?

על עניין הקרופ יש הסכמה שז בעייתי, אבל להגיד שהאיכות האופטית של ה 28-135 נחותה מזו של שתי האחרות לא ברורה לי לחלוטין. על איזו ביקורת אתה מסתמך?

בכל מקרה אני לא העסק כאן והציוד שלי לא רלוונטי לנושא. למרות שחלקו נקנה מ-EBAY.

פורסם

מבחינת מה שהוא רוצה יש בלינק השני את כל מה שהוא רוצה.

נכון יש גם שטויות אבל הכל עדיין נכנס לו לתקציב.

כולל משלוח לישראל ומע"מ המחיר מגיע ליותר מ-6300 ש"ח, וזה ללא אחריות מקומית כלשהי. להשוואה, המחיר של 40D + ‏18-55IS + ‏55-250IS בארץ עומד על 5410 ש"ח, אחרי אחריות מקומית, לפני מיקוח. בקיצור, מה שאתה בעצם מציע זה לשלם 900 ש"ח יותר עבור ערמה של ג'אנק ואובדן האחריות המקומית.

ממתי דירוג של 99% על יותר מ-20000 מכירת נחשב בעינייך עלוב?

יש משהו שלא סיפרו לי על EBAY שאתה יודע?

כנראה שלא סיפרו לך. מוכר עם 13 ביקורות שליליות רק בחודש האחרון הוא מוכר עם דירוג נמוך. זה לא קריטי אם מזמינים פילטר או כבל, אבל בקנייה של 6300 ש"ח כדאי מאוד לבדוק בציציות. לא שבמקרה הזה יש לכך משמעות, כי הקנייה נופלת כבר בסעיף המחיר.

על עניין הקרופ יש הסכמה שז בעייתי, אבל להגיד שהאיכות האופטית של ה 28-135 נחותה מזו של שתי האחרות לא ברורה לי לחלוטין. על איזו ביקורת אתה מסתמך?

על הביקורות ב-photozone.de.

בכל מקרה אני לא העסק כאן והציוד שלי לא רלוונטי לנושא. למרות שחלקו נקנה מ-EBAY.

אני מקווה בשבילך שלא קנית קיט דומה לזה שעליו אתה ממליץ.

פורסם

כולל משלוח לישראל ומע"מ המחיר מגיע ליותר מ-6300 ש"ח, וזה ללא אחריות מקומית כלשהי. להשוואה, המחיר של 40D + ‏18-55IS + ‏55-250IS בארץ עומד על 5410 ש"ח, אחרי אחריות מקומית, לפני מיקוח. בקיצור, מה שאתה בעצם מציע זה לשלם 900 ש"ח יותר עבור ערמה של ג'אנק ואובדן האחריות המקומית.

כנראה שלא סיפרו לך. מוכר עם 13 ביקורות שליליות רק בחודש האחרון הוא מוכר עם דירוג נמוך. זה לא קריטי אם מזמינים פילטר או כבל, אבל בקנייה של 6300 ש"ח כדאי מאוד לבדוק בציציות. לא שבמקרה הזה יש לכך משמעות, כי הקנייה נופלת כבר בסעיף המחיר.

על הביקורות ב-photozone.de.

אני מקווה בשבילך שלא קנית קיט דומה לזה שעליו אתה ממליץ.

אם היית תורך לקרוא עד הסוף אז היית רואה שכתבתי אם יש לך מישהו בארה"ב

והכוונה למישהו שיביא לו את העסק לארץ בלי מע"מ ובלי שום תשלום נוסף.

אין כמעט מוכרים ב-EBAY עם כזאת כמות של מכירות בלי תלונות.

אם תקרא את התלונות תראה שרובן תלונות על המשלוח לא הגיע בזמן.

שלעומת הארץ אמריקאי שלא קיבל את החבילה יומיים אחרי המועד שבו היה אמור לקבל את החבילה מבטל את העסקה ונותן ביקורת שלילית.

יש עליה מספיק ביקורות טובות בהמון אתרים אחרים.

היא אמנם לא שיא האופטיקה אבל יחסית למחיר היא הרבה יותר טובה מה 55-250.

לא לא קניתי קיט כזה.

אני קונה את ציוד הצילום שלי אחד אחד ולא נוגע בקיטים מוכנים מראש שלרוב העדשות בהן בינוניות מינוס במקרה הטוב עד בינוניות במקרה הטוב.

ודרך אגב.

את הקטע של המומחים באתר הזה שנוהגים לזלזל בדעות של אחרים רק משום שהן לא זהות לשלהם פסול בכל צורה וכל דרך.

אם אפשר לשאול מי בדיוק הכריז עלייך כממוחה צילום חוץ ממערכת האתר?

פורסם

סייג לחכמה - שתיקה

פורסם

בדיוק :xyxthumbs:

פורסם

צילבר, בלי להכנס לוויכוח אישי ולטובת עניינו של פותח הדיון.

אני מסכים עם אורן בעניין טווח העדשה. מאחר שמדובר בקיט ראשוני לאדם שזהו ה-SLR הראשון שלו ושאינו סגור לחלוטין על אורך המוקד בו הוא עתיד לעבוד, מומלץ על עדשה שתכסה לפחות את התחום "הקלאסי" (24-28 בתחום הרחב ועד 70-100 בתחום הצר). קצה רחב של 28 מ"מ לפני קרופ מאוד מגביל.

בנוסף, פותח הדיון ציין שאין לו העדפה לגבי אורך מוקד. האם לא עדיף לו להתחיל מעדשה אחת טובה בתחום הקרוב, שהוא התחום שבו (אמורים) להתחיל להשתפשף עם SLR? ושוב פעם - מי אמר שהמערכת של קאנון היא העדיפה ביותר בשבילו? האם לא ראוי לפחות לשקול מערכת עם יצוב בגוף בתוספת עדשת 17-50 איכותית (לדוגמא)?

תוספת - צילבר, התייחסת לעניין איכות העדשות והשפעתן על איכות התמונות. גם רמזת ששיפור העדשות, גם בלי שיפור יכולות הצלם, יביאו לתוצאות טובות יותר. אני חושש שמשפט כזה עלול להוביל צלמים חובבים מתחילים למחשבה שהשקעה של אלפי ש"ח בזכוכיות משובחות ישפרו את יצירתם מבלי להשקיע בפיתוח הידע הטכני והיכולת האומנותית. בסופו של דבר אתה מקבל את אותה תמונת ברווז חסרת השראה, חרק משעמם במאקרו וכו' אבל באיכות טכנית משופרת המאפשרת הדפסה לגודל A2 במקום A4... נו שויין.

חשוב גם לציין שבשימוש נכון ובתנאים המתאימים ניתן להוציא גם מעדשות פשוטות תוצאות יוצאות מהכלל. זה דורש כמובן רמה מסוימת של מיומנות והבנה.

מעדשת הקיט שברשותי (ששווה סביב 600-700 ש"ח) ניתן לקבל תוצאות חדות לחלוטין בצמצם סביב f/8, מה שאומר שבשימוש מושכל בתנאי תאורה טובים או עם מבזק, התוצאות הסופיות (בצפיה על מסך או בהדפסה עד גודל A4 ואפילו A3) לא יהיו שונות מהתוצאות עם עדשה מתקדמת ויקרה יותר (ה-17-50 2.8 לדוגמא). עם עדשות פריים מיד שניה ניתן לפעמים גם לקבל תוצאות מדהימות במחיר מגוחך. עדשות 50 מ"מ (75 מ"מ בדיגיטלי, מתאים לפורטרטים) בסיסיות אך איכותיות של רוב היצרנים מיד שניה עולות 200-500 ש"ח ויתנו תוצאות טובות בצמצם 2-2.8 ומדהימות ב-4-5.6

פורסם

סייג לחכמה - שתיקה

עד עכשיו אני הוא זה שבא עם גישה פתוחה ולא מקובעת.

המומחה לעומת זאת דחף לכיוון אחד פחות או יותר.

בנוסף לציוד שאני חשבתי עליו כאופציה (לא אמרתי לרגע שזאת האופציה היחידה. המטרה של הפורום היא לפתוח אנשים למגוון גדול של דעות. וכמו שהבחור ציין הוא מצלם כבר כמה שנים)בנוסף נתתי קיט שכולל את כל מה שהמליץ boren ויותר.

בכל מקרה כדאי לקנות אחריות MACK ל-3 שנים לפחות ואז לא משנה איפה קנית את הציוד.

ואז בא הזלזול בקיט שמכיל דברים מיותרים למרות שבסה"כ עולה פחות ממה שעולה בארץ.

בנוסף לזלזול באה התעמרות שלא במקומה על נושא הציוד שדרך אגב יש לנו כמעט אחד לאחד את אותו ציוד של מינולטה.

אז מי הוא זה שלא השתיקה נאה לו אלה הצניעות.

מי שלא מוכן לקבל דעות נוספות ולא קורא עד הסוף תגובות של חברי הפורום ומגיב על חצי הודעה בלי לקשר אותה גם להודעה הקודמת כדאי שלא יגיב.

fungiman מסכים איתך שעם לימוד טכניקה וניסיון (יכולות אומנותיות הן דבר אינדבידואלי וניתנות לרכישה עד גבול מסויים.) התוצאות יהיו הרבה יותר טובות. אבל עדיין יש הרבה דברים שאופטיקה טובה לא ניתנת להחלפה בהם ונותנת תוצאות הרבה יותר טובות.

בכל מקרה הרעיון שלי בעדשת ה-28-135 היה שלא יגיע למצב שבו ירצה לשדרג מצלמה ל-FULL FRAME (שכמו שזה נראה כרגע תוך 2-4 שנים הרוב המוחלט של ה-DSLR יהיו)ואז יצטרך למכור את כל הציוד ולהתחיל לקנות מחדש גם עדשות.

ולנושא הכי חשוב כאן.

פותח הנושא.

בנוסף לעדשת ה-28-135 שהיא אופציה קנה את ה 18-55 בכל מקרה.

כעדשה שניה לשיקולך יש שתי אופציות.

שתיהן טובות.

פורסם

גם אני חשבתי בעבר שהשוק הולך לכיוון של FF בלבד. אולם שוק החיישנים המקוצצים (cropped) כבר צבר תאוצה וזכות קיום משל עצמו (להבדיל מה-APS המקורי להבדיל) ויש לו יתרונות כבדי משקל שכבר דוינו בפורום זה בהרחבה. שלא לדבר שמספר יצרנים כיום מייצרים רק לפורמט מקוצץ (הויה-פנטקס, אולימפוס ופנסוניק) כולל הוצאת עדשות חדשות לפורמט זה כל הזמן (פנטקס מרחיבה את ליין ה-*DA/DA, אולימפוס/פנסוניק מרחיבים את ליין 4/3). ניקון רק לאחרונה הוציאו פריים 35 מ"מ יעודת לפורמט מקוצץ וממשיכים להוציא עדשות אחרות כל הזמן וכך גם קאנון וסוני (חברות שמייצרות גופי FF)

לא ברורה לי מידת הניסיון של פותח הדיון ואופי השימוש שלו ב-D3 עד כה. אדם עם ניסיון בד"כ כבר סגור על מערכת זאת או אחרת ואפילו על בודי מסוים (אם אני הייתי רגיל ל-D3, לא הייתי נוגע ב-40D, אופי העבודה והארגונומיקה בקאנון שונים בתכלית השינוי מזה שבניקון). אם מידת הניסיון היא מצומצמת, המלצתי היא להתחיל עם גוף סביר, אותו יש לבחור בראש ובראשונה משיקולי נוחות וההנאה שבשימוש ועדשה אחת בלבד שמכסה את התחום הקלאסי. אפילו הייתי מתחיל עם 18-55 בסיסית. אחרי צבירת כמה אלפי קליקים לפחות והבנה מעמיקה יותר של הצרכים אפשר יהיה להתחיל לשקול עדשות נוספות, מבזק, חצובה וכו'.

פורסם

גם אני חשבתי בעבר שהשוק הולך לכיוון של FF בלבד. אולם שוק החיישנים המקוצצים (cropped) כבר צבר תאוצה וזכות קיום משל עצמו (להבדיל מה-APS המקורי להבדיל) ויש לו יתרונות כבדי משקל שכבר דוינו בפורום זה בהרחבה. שלא לדבר שמספר יצרנים כיום מייצרים רק לפורמט מקוצץ (הויה-פנטקס, אולימפוס ופנסוניק) כולל הוצאת עדשות חדשות לפורמט זה כל הזמן (פנטקס מרחיבה את ליין ה-*DA/DA, אולימפוס/פנסוניק מרחיבים את ליין 4/3). ניקון רק לאחרונה הוציאו פריים 35 מ"מ יעודת לפורמט מקוצץ וממשיכים להוציא עדשות אחרות כל הזמן וכך גם קאנון וסוני (חברות שמייצרות גופי FF)

לא ברורה לי מידת הניסיון של פותח הדיון ואופי השימוש שלו ב-D3 עד כה. אדם עם ניסיון בד"כ כבר סגור על מערכת זאת או אחרת ואפילו על בודי מסוים (אם אני הייתי רגיל ל-D3, לא הייתי נוגע ב-40D, אופי העבודה והארגונומיקה בקאנון שונים בתכלית השינוי מזה שבניקון). אם מידת הניסיון היא מצומצמת, המלצתי היא להתחיל עם גוף סביר, אותו יש לבחור בראש ובראשונה משיקולי נוחות וההנאה שבשימוש ועדשה אחת בלבד שמכסה את התחום הקלאסי. אפילו הייתי מתחיל עם 18-55 בסיסית. אחרי צבירת כמה אלפי קליקים לפחות והבנה מעמיקה יותר של הצרכים אפשר יהיה להתחיל לשקול עדשות נוספות, מבזק, חצובה וכו'.

קודם כל דיברתי על DSLR בלבד ודיברתי על הרוב המוחלט. לא ציינתי בשום מקום שה-CROP יעלם.

כמו שהשוק מתקדם והטכנולוגיה מתקדמת אנחנו צפויים להיות בעידן החיישנים בסדר גודל של 30MP-40MP בזמן הלא רחוק 3-5 שנים.

דבר שקצת יוציא את המיץ מה-CROP.

ללא ספק יהיו עוד עדשות ועוד מצלמות שישתמשו בטכנולוגיה.

חוץ מזה עוד לא נולדה החברה שסירבה לעשות עוד כסף על חשבון הקונים במעבר לטכנולוגיה אחרת.

פורסם

למצלמות APS-C יש יתרונות רבים על פני פורמט 35mm מלא. בדיוק כמו היתרונות של 35 מ"מ על פני MF. מדובר ביכולת ליצר מצלמות ועדשות קלות יותר (תוך ויתור על איכות התוצאה הסופית במידה מסוימת).

אני לא מבין איך כמות ה-MP יוציא את המיץ מפורמט ה-APS-C? היתרון של פורמט מלא על פני מקוצץ הוא לאו דווקא במ"פ גרידא אלא יותר בטווח הדינמי וברגישות (וכמובן עומק שדה מצומצם ועדשות רחבות יותר).

פורסם

שאלה לי אלייך, למי שמפאר את החיישני APS-C:

הערה לפני:

אפשר לענות בדרך הבאה, שבגלל שזה מה שהיה לפני כן, אז זה פשוט לא

משתנה. (כמו הבעיה שאנחנו תקוע במקלדות QWERTY ולא עוברים ל-DVORAK)

תענה לי בדרך אחרת.

אבל אם ל-APS-C יתרונות ברורים ומוחלטים על חיישן בגודל מלא,

למה המצלמות המקצועית של קנון (1D, אפילו 5D) לא מגיעות עם

חיישני APS-C? יש מעט חוסר לוגיקה בהגיון שלך.

וההקשר לגודל החיישן ומגה פיקסל זה היכולות לשים יותר פיקסלים על החיישן.

טכנולוגית המיזעור לא עומדת בקצב התקדמות ה-MP שקיימים במצלמות חדשות.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים