לא יאמן כמה תקלות עלולות לבוא במסגרת התקנת Freezer 7 Pro.. - אוברקלוקינג וקירור - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

לא יאמן כמה תקלות עלולות לבוא במסגרת התקנת Freezer 7 Pro..


DarkAnus

Recommended Posts

לאחר שהמליצו לי על המאוורר הנ:ל פה,החלטתי לקנות אותו..ועשיתי זאת היום.

הדבר הראשון שעשיתי כשהגעתי הביתה היה להתקין אותו. קראתי קצת במדריכים פה על ניקוי משחה ישנה מהמעבד..עלעלתי טוב בעלון שבא עם המאורר והבנתי כמה שזה קל ופשוט.

מדובר במחשב E5200 2.5GHZ, 4GB CL4 G.SKILL, GTX260 216SP GAINWARD GS, SEASONIC 500W, ELITE 334

ולוח האם,שהווה את הבעיה המרכזית הוא DFI LANPARTY T2R UT P35

כשפתחתי את הקופסה בבית, כבר שמתי לב למשהו לא נחמד..המוצר נראה משומש מעט..אחד הלוחות בגוף הקירור לא ישר במרכזו והמוצר לא נראה חדש..בין אם זה שריטות,אבק, או אף ציפוי מקולף. [המוצר נקנה בKSP..זה מסביר כמה דברים..]

אז נשמתי מספר נשימות עמוקות, הרגעתי את עצמי והמשכתי בעבודה..

הלוח שלי מותקן יחד עם הTRANSPIPER בחוץ..כלומר יש לוח מתכת על המעבד לבין המאוורר[סטוק של אינטל] ומהלוח הזה,ישנו HEATPIPE שיוצא אל מחוץ למארז שמתחבר לTRANSPIPER-גוף שנמצא מאחורי הספק ונועד לקרר את המעבד והצ'יפסט [פטנט של DFI].

ככה זה נראה

http://xtreview.com/images/DFI-LANPARTY-UTP35-T2R-03.jpg

בכל מקרה,הוצאתי את המאוורר..היה חתיכת קול כשפתחתי את הקליפס הראשון שלו..היו סימני משחה על המאוורר והלוחית של הTRANSPIPER.

הוצאתי את הלוחית והיתה גם משחה על צידה השני ועל המעבד.עלעלתי לרגע בחוברת שבאה עם הלוח של DFI וכתוב שאין להתקין מאוורר שמתחבר על קליפסים[כמו הפריזר 7 והסטוק של אינטל] במידה ומתקינים את הדיסקית ההיא בגלל שהיא מרחיקה את המאוורר מהלוח אם,מה שגורם לקליפסים להיות לחוצים יתר על המידה. ניתן להבין שהטכנאים בFOXPC[שם קניתי את המחשב] לא ייחסו לזה חשיבות והתקינו אותו בכל מקרה.

חשבתי להתקין אותו שוב,כמו שעשו לי, אבל החלטתי לוותר בגלל האזהרה ההיא ולהקריב את העליה בביצועים.

ניקיתי את המעבד[צמר גפן,מקל אוזניים ומעט אלכוהול 90%]

חיברתי את גוף הקירור[ללא המאוורר בהתחלה].נתקלתי בכמה בעיות עם כבלים מהספק ללוח..ניתקתי אותם..ובקושי חיברתי בסופו של דבר, הם צמודים מאוד לגוף הקירור עכשיו.

זו תמונה בסוף התהליך שבה רואים בערך איפה הכבל..בין הגוף לספק..

http://img530.imageshack.us/img530/1889/dsc02766.jpg

שמתי לב שגוף הקירור של הפריזר צמוד ואף אולי לוחץ על גוף הקירור של הצ'יפסט[מרובע המתכת שרשום עליו LANPARTY]

לא חשבתי שזה מדאיג במיוחד..אבל אז ראיתי שהמאוור לא נכנס משום שהוא מתלבש על הגוף ו"מרחיב" אותו אף יותר.

חשבתי וחשבתי..והבנתי שהפתרון היחיד הוא לחתוך ולשייף את אזור המאוורר שנתקע בגוף של הצ'יפסט. שייפתי את זה..והצלחתי,במאמץ סביר, להכניס את המאוורר ולהלביש אותו על הגוף .

פה רואים בערך את העיניין: http://img230.imageshack.us/img230/2696/dsc02765i.jpg

לא מאחל חוויה כזו לאף אחד. אני עדין לחוץ בעיניין הקרבה של הגוף של הפריזר לבין הקירור צ'יפסט..נראה שהם ממש "לוחצים" זה על זה.

הרצתי 5 דקות של PRIME95 וREALTEMP הציג 61-63 מעלות בערך..לפני זה ,עם הסטוק, מדובר ב66-68 מעלות ב5-10 דקות של פריים95.. עכשיו,כשאני עם 2 טאבים של וMSN ברקע, הוא יושב על 51-52, פה ושם נותן קפיצה רגעית ל54\53..שזה לא משו בכלל. אמנם חם היוםאבל עדין,אלה טמפ' גבוהות אני מניח.

מה עשיתי לא בסדר? מה ההמלצות ומה המסקנות?

ציפיתי ל50 מעלות ומטה..רק חיכיתי לרגע שאוכל להטיס את המעבד ולהגיע ל3.5GHZ ומעלה. עכשיו זה נראה לי רחוק מאוד.

אני ממש מיואש ונמאס לי מחוסר המזל הזה >:(

אשמח לקבל עזרה

אלפי תודות!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 43
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

למה אתה כל כך לחוץ בעניין הטמפ'?

אצלי יש סירקולציה מצויינת במארז וגם כשכל המאווררים פועלים על מקסימום הטמפ' היא 50-51 במנוחה

הקיץ הגיע!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כנ"ל פה.. יש לי כמו שלך ומארז סה"כ קריר והמעבד יושב ברגיל סביב ה-50...

אני בב"ש ואני בהחלט רואה הבדל - בצהריים בשיא החום (36 מעלות היה השבוע :kopfpatsch:) הוא על 52-3 ובאמצע הלילה סביב ה-46-7.

כשהמארז פתוח זה בערך אותו דבר, כנראה שיש סירקולציה מספיק טובה בפנים.

בקיצור לא הייתי דואג.

עכשיו אני על על 3.0Ghz (במקור זה 2.4) והוא מגיע ל-60-62 ככה במאמץ. מדובר על quad ולוח ככה שנקודת המוצא לא מדהימה - אני לא חושב שתהיה לך בעיה להגיע הרבה מעבר למה שאני הגעתי (בינתיים, אני עוד מתכנן לייצב אותו על 3.2 לפחות...).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לי מפרט כמעט זהה לשלך ואני מרשה לעצמי להרגיע אותך.....

אמנם מסגרת הפלסטיק של המאוורר בגוף הקירור נוגעת בגוף הקירור של ה צ'יפסט אבל זה לגמרי בסדר.

אני על OC של 45% והטמפרטורות נעות בין 35 במנוחה ל 67 במאמץ מלא (PRIME95).

הייתי ממליץ להתקין את גוף הקירור של המעבד לפני חיבור הלוח למארז - זה פותר הרבה בעיות אי נוחות וכיו"ב.

שתי שאלות חשובות:

התקנת את TRANSPIPER עם לוח הנחושת על המעבד? - אם כן, ישנן הרבה עדויות ברשת שזה גורם להתחממות יתר של המעבד ופוגע בפיזור החום אל גוף הקירור עצמו. אתה יכול להתקין את ה TRANSPIPER ללא לוח הנחושת ורק לחבר אותו אל מחוץ למארז כך שיפזר את החום של הצ'פסט החוצה. במפרק שמתעקל מחוץ למארז מרח משחה תרמית בכדי לעזור להעברת החום.

הייתה לך מדבקה תרמית על המעבד?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הקיץ אמנם הגיע..אבל אני רואה מספיק תגובות של אנשים עם טמפ' טובות הרבהיותר משלי...

ומה, החורף יוריד לי את הטמפ' ב5-10 מעלות? לא נראה לי \=

חוץ מזה, אני גר בצפון ויחסית קריר פה..[נצרת עילית..חור לא ידוע די קרוב לחיפה]

בנוגע להעברת החום בין הגופים..תכלס, זה לא יכול ההפך להיות טוב? חח

בגלל שהחום מתפזר בין יותר גופי , או משהו? כשגם כן הצ'יפסט נוטה להיות קר..

על גוף הקרירור של הפריזר היתה כמובן שכבה מוכנה ואחידה של חומר תרמי..

pichu7..תקרא מה כתבתי..הסטיק נחושת היה מחובר עם הסטוק קולר[ככה התקינו לי בחנות בFOXPC] אבל קראתי שאין להשתמש בו עם מאוורר שמחובר בקליפסים, כמו הסטוק קולר..והפריזר שלי..אז הורדתי אותו ועכשיו אני עם ההיטפייפר יוצא מחוץ למארז,מאחורי הספק,בלי לוח הנחשות..

כך בנכון לעכשיו,הכל מותקן כמו שאתה ממליץ.

ועדכון קטן..ביצעתי OC בהדרגה ל3.0GHZ. עכשיו הטמפ' [עם מסן,פיירפוקס עם 4 חלונות+הורדה] על 53

אחרי 15 דקות של PRIME95 הטמפ' הגיעה ללא יותר מ63..אני מניח שזה לא רע?

לא העלתי מתחים כלל..רק תוספת לFSB..מ200 ל240. ודרך אגב, זה הOC הראשון שלי [=

ועוד שאלה..ביטלתי את EIST,C1E וthermal managment. יש טעם בזה? או לעשות לשלושתם ENABLED\AUTO?

הבנתי שEIST משנה את המכפלה בשביל לחסוך בחשמל ולהוריד טמפ'..אם כך,למה אחרי שביטלתי אותו המפכלה עדין זזה בהתאם לפעילות המחשב והתדר משתנה?

תודה רבה לכולם

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני עם Q6600 לפני שבוע הייתי עם P35DQ6 שבוע שעבר ניסתי להעביר מארז למארז חדש,ופשוט הברגים לא נפתחו ואיך שהוא עשיתי שבר על הלוח והכרטיס קול לא עבד יותר,שבר ממש קטן לא היה לי כוח להתחיל לשחק,וקניתי את EPP45UD3L עכשיו עם DQ6 הייתי יושב על 3.6 יציב אומנם חמים מאד במאמץ מלא הייתי מגרד 80-82 מעלות,

עכשיו עם הלוח החדש אני על 3.24 יציב ללא לעלות מתחים בכלל,אבל אני ממש בקושי מצליח לעלות מעבר לזה,לא משנה כמה מתח אני נותך למעבד אני לא מצליח ליצב אותו על 3.6 שוב וזה ממש מחרפן אותי,

אני עם ביג טייפון,אולי אני צריך לעלות עוד מתחים חוץ מלמעבד.כי יש פה בלוח הרבה יותר אופציות מאשר ל DQ6

עכשיו אני עם 50-55 מעלות במנוחה 65-68 במאמץ.אבל עם אני מפעיל מזגן בחדר אני מוריד איזה 4-5 מעלות גם במנוחה וגם במאמץ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

VPCIE נעול אצלי על 100..ככה אמרו לי הכי טוב

ואני לא מוצא את השורה בביוס שמתייחסת ליחס -מעבד [משהו כזה?] שהבנתי שרצוי שיהיה 1:1 \=

מישהו יכול לענות לי בבקשה בנוגע לEIST\C1E\THERMAL MANAGMENT?

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פותח התרד טמפ' במאמץ מצויינת..כמו כן יש לך אפרות לעלות את הRPM במנוחה..מה שיעניק לך הורדת טמפ' על חשבון השקט..

ואם אתה רוצה אפשרי בהחלט לבטל את אופציות החיסכון בחשמל..ואז אחרי הOC להחזיר ולבדוק עם יציב..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איך אני משאיר את המאוור קבוע על 100%? והאם יש בזה טעם?

כלומר, האם זה משתלם מבחינת יחס צריכת חשמל-צורך לשמור על המעבד קר כשהוא IDLE?

יש הבדל משמעותי בצריכת החשמל בין ה900 RPM הסטנדרטי שלו לבין התפוקה המלאה של ה2800 RPM?

[נראה לי שזה 2800]

וכמו כן, בנוגע לצריכת החשמל של המעבד..ביטלתי את EIST ואת C1E והמכפלה של המעבד עדין דינמית בהתאם לשימוש במחשב..למה זה? הבנתי שהיא אמורה להיות על המקס קבוע אם אני מבטל את הופציות הנ"ל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה פשוט מבטל את אופציית הSMART FAN או פועל לפי המדריך בסטיקי לSPEEDFAN..

צריכת החשמל של המאוורר היא אפסית ביחד למערכת (גם ב2500RPM שזה הMAX :smile1:)..ככה שצריכת חשמל זה לא השיקול..

אלה יחס טמפ'/רמת רעש..

ולא יכול להיות שביטלת את הEIST והC1E והמערכת עדיין מורידה מכפלה..בדוק שוב את ההגדרות הנ"ל..ששמרת ואין שום תוכנה שפועלת ומשנה אותם במערכת ההפעלה..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקי זה נעשה הזוי לחלוטין.

מסתבר שביטלתי את הEIST בלבד ללא הC1E

אז ביטלתי גם את הC1E..

ובנוסף ניסיתי להעלות את הFSB ל248. כך שיהיה 3.1GHZ.

המחשב איתחל את עצמו..ולא עלה, כלומר לא היה BOOT

ניקיתי את הCMOS עם הג'מפר..הכל עלה כהלכה..החזרתי את הFSB ל240 [3 GHZ, כמו שהיה בדיוק,בלי EIST ועם C1E על AUTO, זה עבד ככה מצוין לפני..] ואין לי BOOT, צריך שוב פעם לנקות את הCMOS.

מה נסגר? למה זה קורה פתאום? לפני כן הוא עבד מעולה על 3GHZ. עם240FSB ומכפלה של 12.5, בדיוק כמו שכתבתי לעיל.

החזרתי למהירות המקורית, 2.5 GHZ.

למה זה קורה לי פתאום?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל מערכת והשיגעון שלה..לא חסר מקרים שבהם OC שנעשה בעבר לא היה יציב בעתיד..או לאחר מספר חודשים/שנים..

אתה צריך לשחק עם ההגדרות השונות..נעל PCI-E..שנה מחלקים וכו..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...