לא מצליח לשמור בפורמט נורמלי ב CS 4 - עמוד 2 - תוכנה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

לא מצליח לשמור בפורמט נורמלי ב CS 4


eliil1

Recommended Posts

נכון, עשיתי 32 ביט. חשבתי שהאיכות ככה תיהיה טובה.

לא היה לי פוטושופ כבר כמה שנים חחחח

אז שנייה, מה אני צריך לעשות כדי שאיכות התמונה תיהיה הכי טובה? יעני HD ? וכאילו האיכות תלויה בפורמט שאתה שומר אותה? למשל BMP עדיף יותר לתמונה באיכות HD או שתלוי גם איזה MODE שמת? למשל INDEXED או וכו'...

לגבי HD - אריק מעליי ענה לך כבר.

בקצרה לגבי ביטים לערוץ צבע (bits\channel):

אני מציע לך לא לחשוב אפילו לגעת ב bits\channel. אם אתה לא יודע במה מדובר בדיוק, זו אינדיקציה לכך שכל תהליך העבודה שלך לא מערב שום יכולת לנצל את עודף המידע. המשמעות הפרקטית של ביטים לערוץ צבע היא כמות דרגות הבהירות של כל אחד מצבעי היסוד, מ"חשוך מוחלט" (שחור מושלם) ל"מואר לגמרי" (לבן מושלם). יותר ביטים = יותר דרגות ביניים ולכן יותר מידע.

עבודה במעל ל 8 bits\channel מועילה אך ורק במידה והחומר המקורי שלך הוא קובץ שמכיל מידע של יותר מ 8 ערוצים לצבע, כמו פלט RAW של דיגיטלית או של סורק.

אם אתה לא עורך תמונה שנסרקה או צולמה במכשיר שמסוגל לפלוט קובץ עם מידע של יותר מ 8 ביט לערוץ צבע, אז לא תוכל להרוויח כלום מעודף המידע שתקבל ממעבר למצב של 16 או 32 ביט לערוץ, אלא אם כן אתה מתכוון לשלב אותה עם צילומים אחרים כדי לייצר תמונה עם מרחב דינאמי גבוה (HDR) לשימושים שונים שיעשו שימוש בעודף המידע של הבהירות והתאורה.

שורה תחתונה - אם אין לך חומר מצולם/סרוק שמכיל מידע עבור יותר מ 8 ערוצים של צבע, או אם אתה יוצר תמונה חדשה יש מאין, אתה לא תוכל לעשות שום שימוש ביותר מ 8 bits\channel.

לגבי איכות ופורמטים -

מדובר בסה"כ ברקעים, כל מה שאתה צריך הוא לשמור את הקובץ כ JPG באיכות גבוהה (לאחר שאתה מאשר שמירה של קובץ כ jpg קופץ חלון שמבקש לקבוע את "איכות" התוצאה, או יותר נכון את אי-הדחיסה).

כמובן שבמהלך העבודה אתה לא עובד ב JPG. אתה רק שומר כך את התוצאה הסופית. כל מהלך העבודה צריך להתבצע בפורמט lossless, כלומר כזה שטרנספורמציות של הקובץ לא גורמות לאיבוד מידע, למשל PSD, או גרסאות ה lossless של קבצי TIFF או PNG וכד'.

בקיצור, תעבוד ב PSD, ותשמור את התוצאה הסופית כ JPG באיכות גבוהה - זה כל מה שאתה צריך.

המלצה שלי - אם אתה מייעד את התוצאה הסופית לרזולוציה מסויימת, כדאי לעבוד על מימדים גדולים לפחות פי 4 (כלומר במקרה שלך - 3200X2400). התוספת ברמת הפירוט והליטוש בהחלט עושה את ההבדל.

כל שאר הפרמטרים שקובעים את איכות התוצאה הם פשוט המיומנות שלך במהלך היצירה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה על ההסבר המפורט [=

רק כמה שאלות קטנות :

כשאני פותח דף חדש , ואני בוחר באיזה גודל שהוא יהיה וכל זה, אז מה לכתוב ב RESOLUTION?

כי אצלי זה על

720 PIXELS/INCH

דבר שני, בחלון שקופץ אחרי שאני שומר אני שם כאילו את הQUALITY על ה12 וכתוב שם MAXIMUM , כה? ולעשות עד הסוף את ה LARGE FILE?

אח"כ מה ההבדל בין כל שלושת האופציות ב FORMAT OPTIONS

BASELINE STANDART / OPTIMIZED ו PRGRESSIVE?

דבר שלישי, למה אתה מתכוון לעבוד על רזולוציות פי 4 יותר גבוהות? נגיד אני צריך רקע לרזלוצויה של המסך שאני קבעתי שזה 1600*1200 , אני לא צריך לפתוח דך חדש באותו הגודל כדי שזה יתאים למסך כשאני אקבע את זה כרקע ?

וסתם לידע כללי , מה ההבדל בין JPG ,BMP GIF ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה על ההסבר המפורט [=

רק כמה שאלות קטנות :

כשאני פותח דף חדש , ואני בוחר באיזה גודל שהוא יהיה וכל זה, אז מה לכתוב ב RESOLUTION?

כי אצלי זה על

720 PIXELS/INCH

אם אתה מייעד את התוצאה הסופית לפלט דיגיטלי שיוצג במדיה דיגיטלית (שזה המקרה לגבי רקעים), אז ל Pixel\Inch אין שום משמעות עבורך. כל מה שצריך לעניין אותך מבחינת מימדים/רזולוציה זה הנתונים של Width ו Height בפיקסלים.

ואני מניח שמדובר ב 72 ולא 720 :)

אגב, ברירת המחדל הזאת של 72 pixel\inch נובעת מסיבות הסטוריות, בגלל סטנדרט עתיק כלשהו לגבי מסכים ישנים שרזולוציית התצוגה שלהם היתה 72 DPI (יותר נכון PPI, כלומר pixels per inch, כי בצגים קובעים ש dot = pixel). הדבר כיום לא נכון כלל, מסכים שונים כיום מציגים PPI שונה, למרות ש 72 איכשהו קרוב לממוצע.

דבר שני, בחלון שקופץ אחרי שאני שומר אני שם כאילו את הQUALITY על ה12 וכתוב שם MAXIMUM , כה? ולעשות עד הסוף את ה LARGE FILE?

אח"כ מה ההבדל בין כל שלושת האופציות ב FORMAT OPTIONS

BASELINE STANDART / OPTIMIZED ו PRGRESSIVE?

שים את quality על 12 ובדוק שגודל הקובץ לא מוגזם מדי. אם כן, תתחיל להוריד עד שתגיע לגודל קובץ נורמלי לרקע של desktop. (אין סיבה שיעלה על 3MB)

לגבי 3 האופציות, אני אסביר על קצה המזלג:

פורמט jpeg כולל קידוד מיוחד ודחיסה. baseline standard מייצג את האפשרות לשמור את הקובץ תוך שימוש באלגוריתמים הסטנדרטיים והמוכרים של פורמט JPEG, באופן שכל viewer בעולם שתומך בפורמט JPEG יוכל לפתוח ולקרוא אותו.

ב"פתיחה וקריאה" הכוונה לאופן בו תוכנת ה viewer למעשה מפענחת את הדחיסה והקידוד, סורקת את הקובץ ומציגה אותו על המסך. baseline אומר בעצם לסרוק את הקובץ ולהציג את הפיקסלים שלו שורה אחרי שורה.

baseline optimized דומה מאוד ל standard מלבד שינויים מסויימים בקידוד שלרוב מניבים חיסכון מסויים בנפח הקובץ, אבל לרוב מדובר בהבדל זעום ביותר. כיום, כל viewer נורמלי מסוגל לקרוא JPEG שנשמר ב baseline optimized.

Progressive, לעומת זאת, זה סיפור אחר. זהו קידוד שונה של JPEG שמאפשר להציג אותו ע"י מספר מעברים אחד אחרי השני, כך שבאופן הדרגתי איכות התמונה משתפרת. כתוצאה מכך הוא נוטה לתפוס נפח רב יותר.

כשתוכנה פותחת את הקובץ, מהלך הסריקה שלו כולל מספר מעברים על הקובץ כולו, כל מעבר מפורט יותר ובאיכות טובה יותר מהקודם. באופן זה, אם מדובר בקובץ שמוצג באינטרנט ונפחו גדול מאוד, הדבר יכול לחסוך את ההמתנה שהתצוגה "תתמלא" שורה אחר שורה, ויהיה ניתן להתרשם מכל התמונה באיכות הולכת ומשתפרת.

אם יצא לך, בשיטוטיך באינטרנט, להתקל בקבצי JPEG בנפח גדול שאתה רואה את האיכות שלהם משתפרת בהדרגה - מדובר ב JPEG שקודד בצורה זאת.

Progressive Jpeg הוא לא פורמט שנתמך ב 100% בכל מקום שתומך ב JPEG באופן כללי, הוא מיועד במיוחד ל viewers ודפדפני מודרניים.

בשורה התחתונה, זה לא ממש משנה באילו מהפורמטים תבחר, אלא אם כן חשוב לך המאפיין שמייחד את שיטת progressive.

דבר שלישי, למה אתה מתכוון לעבוד על רזולוציות פי 4 יותר גבוהות? נגיד אני צריך רקע לרזלוצויה של המסך שאני קבעתי שזה 1600*1200 , אני לא צריך לפתוח דך חדש באותו הגודל כדי שזה יתאים למסך כשאני אקבע את זה כרקע ?

אני מתכוון שמהלך העבודה יתבצע על שטח פי 4 יותר גדול (כלומר פי 2 אורך, פי 2 רוחב), אבל את התוצאה הסופית תשמור במימדים המקוריים - 1600X1200.

פתח מסמך PSD בגודל 3200X2400, עשה בו את כל העבודה, בסופה בצע image size ל 1600X1200 ושמור כ JPEG.

וסתם לידע כללי , מה ההבדל בין JPG ,BMP GIF ?

אלו פורמטים שונים של מידע להצגת תמונה, כל אחד מקודד ודחוס בצורה שונה ולכל אחד התכונות שלו. חלקם כוללים תמיכה בשקיפות, חלקם Lossless (כלומר אין איבוד של מידע כתוצאה מדחיסה אם אתה שומר את הקובץ בפורמט הזה), חלקם מאפשרים גמישות גבוהה באופן הדחיסה שלהם לעומת שימור האיכות וכד'. אתה יכול לעיין בוויקיפדיה, יש שם הסברים מקיפים על המאפיינים של כל אחד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ואו.....תודה רבה!! :yelclap:

אגב לא ידעתי שאפשר לעשות רקע נגיד ברזולוציה אחת ואז להפוך אותה לרזולוציה אחרת... חשבתי בהתחלה התכוונת שאני אעביר את הרזולוציה של המסך ל 1900*1200 ...... חחח

טוב תודה שוב!

נ.ב- הבנתי שאפשר להשתמש בכרטיס מסך בCS4 כדי להמהיר את התוכנה , איך אני עושה את זה?

יש לי HD4870X2

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

וודא שהאפשרות Enable OpenGL Drawing מסומנת בתפריט Edit > Preferences > Performance.

הערה: הניצול של כרטיס המסך לא בדיוק "ממהיר את התוכנה", זה בסה"כ מאפשר ביצוע פעולות מסויימות או מאיץ פעולות מסויימות אחרות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מוזר....אין לי את זה, זה באפור... וכשרציתי לעשות משהו ב 3D , הוא כתב שהכרטיס שלי לא עונה לדרישות...

ונכנסתי ל PERFORMANCE :

21581182.th.jpg

וגם התוכנה לא כזאת זריזה, נגיד כשאני לוקח תמונה ומתחיל להקטין אותה אז לוקח לו זמן קצת , כאילו לא שהוא נתקע פשוט עמקטין כאילו בחלקים כזה..מוזר...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אכן מוזר, למרות שלא ראיתי את HD4870X2 מופיע ספציפית ברשימת הכרטיסים הנתמכים, לא אמורה להיות שום בעיה איתו.

יכול להיות שיש בעיות עם OpenGL בדרייברים של הכרטיס. הורד את התוכנה הזאת, ונסה להריץ את הבדיקה כדי לראות שתאוצת OpenGL עובדת כראוי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עשיתי STABILITY TEST,

1900*1200

MSAA 32X

למרות שבבדיקה עצמה הוא כתב MSAA=8X

הרצתי ל300 שניות, הFPS המינימלי היה 23, המקסימלי 43. זה תקין כאילו?

עריכה:

זה הופיע !

90049126.th.jpg

להשאיר את זה ככה? או לסמן בוי משהו? אולי גם בזכרון לתת יותר ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן, זה תקין.

אין לי מושג מה עוד יכול לגרום לבעיה, אמנם ניתקלתי בדיווחים בעבר על בעיות שונות עם האצת GPU ב 32bit או 32bit, אבל בד"כ היה מדובר בבאגים והאפשרות עצמה היתה נתונה.

אולי הכרטיס באמת לא נתמך (קשה לי להאמין), בכל מקרה, אולי כדאי לבדוק את ה troubleshooting או known issues כאן:

http://kb2.adobe.com/cps/404/kb404898.html

עריכה:

מעולה :)

ההגדרות בסדר גמור. אבל באופן כללי, הייתי ממליץ שה scratch disk לא יהיה אותו הכונן של מערכת ההפעלה, ושזה יהיה הדיסק עליו אתה את כל העבודות שלך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מוזר...אני עושה CTRL וקליק שמאלי/ימני והוא לא עושה SELECTION של ה LAYER....זה באג או משהו? או שאני כבר לא זוכר איך עושים SELECTION...

עריכה: טוב לא צריך כלום, פתרתי הכל.

תודה רבה על הכל!!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...