עבור לתוכן

קיבלתי את הTZ5 לכמה ימים-הינה מסקנות ההתנסות שלי איתה

Featured Replies

פורסם

כרגע עובד עם ה D300 של ניקון SLR מקצועית, והפוגי S2 +S3 המקצועיות.

לטיולים יש אצלי אולימפוס FE 330 דקה דקה ונחמדה (לא שלי, אז לא מעניין אותי ממש), אבל היא מספקת+ ...

אני כבר כמה זמן מחפש מצלמה נורמלית ודקה לטיולים וכל מיני ליומיום.

יצא לי לקבל את ה TZ5 של פנסוניק , שקראתי עליה אחלה ביקורות.

אז הכי קל היה לי להשוות אותה לאולימפוס הקטנה, וזה ההתרשמות שלי:

אז באמת יש לה עדשה נפלאה, רחבה משהו... איכות מסך מדהימה, מהירות הפעלה ללא דיליי מרגיז, העברת תמונות חלקה ומהירה,אופציה של מצגת תמונות שזה נחמד,גריפ נוח ליד לאחיזה,זום גדול וללא מריחות גם בתזוזה !

כמה חסרונות שמצאתי :

כבדה יחסית,לא נכנסת לכיס בקלות, לא הופכת את התמונות בצפייה,אין אופציה לצילום פנורמי,אין מצב M,

מה שהפריע לי בעיקר היה הצבעים ה"מתים" ...בגדול, אני אוהב את הקנון למיניהם . בגלל הצבעים הבולטים.

1. במצב מסויים שצלימתי בפנסוניק יצא אדומים וכחולים יפים וחזקים, אך בצילום מהחלון- הצבעים יצאו, איך להגיד, בושה... כמעט שחור-לבן.

יש אוצפיה של VIVID שמשפרת את הענין, אבל מה, בהשוואה למצלמה דפוקה כמו האולימפוס - האולימפוס לקחה אותה בצבעים.

2. בצילום בחוץ, כל התמונות יצאו עם FLARE כזה מרגיז,סינוור וFLAT לצבעים כאילו הכל חלום... שיחקתי ולא הצלחתי לצאת מזה... מדוע ?

תראו דוגמא:

אז אולי להמתין ל TZ6/ TZ7 .... ?

[br]פורסם בתאריך: 15.03.2009 בשעה 02:57:38


שוב תמונה של האולימפוס שלא עלתה טוב:

[attachment deleted by admin]

פורסם

תודה על השיתוף :xyxthumbs:

יש סיכוי שתוכל לצלם באותם תנאים עם הפנסוניק ועם מצלמה אחרת שהצבעים שלה יותר לטעמך? יהיה מעניין לראות את ההבדלים. עריכה: עכשיו אני רואה שחלק מהתמונות הן עם האולימפוס. עריכה 2: וגם שהתמונות עם האולימפוס לא עולות, ושאלה עם הפנסוניק עם WB לא מוצלח (יותר מדי מג'נטה).

פורסם
  • מחבר

אין לי אותה כבר, לא אצלי...

בהשוואה לקנון 650 שעשיתי פעם- הצבעים בקנון היו מדהימים !

העלתי שוב את התמונה של האולימפוס. תראה טוב את ההבדל בירוק של הדשא והעצים.

שמתי עין על ה TZ7, לפי מה שראיתי פשוט מ-ד-ה-י-מ-ה !

הינה וידאו שלה (יש ללחוץ על ה HD בתחתית הפנל כדי לראות את האיכות האמיתית).

פורסם

העלתי שוב את התמונה של האולימפוס. תראה טוב את ההבדל בירוק של הדשא והעצים.

עדיין לא עובד. נסה לשנות את השם של הקובץ מ"אולימפוס" ל-"Olympus".

פורסם
  • מחבר

שיניתי לא עובד...הינה פעם נוספת.

[attachment deleted by admin]

פורסם

אוקי, עכשיו קל יותר לראות את ההבדל. התמונה של הפנסוניק בחשיפת יתר ברורה ועם קאסט של מג'נטה (הצבע ההופכי לירוק). לא פלא שהצבעים שלה גרועים בהשוואה לאולימפוס. נסה לצלם עם WB אחר (אור יום או יום מעונן) ועם פיצוי חשיפה של 2/3- סטופ.

מעבר לכך, התמונה עם הפנסוניק צולמה ב-ISO 400, בהשוואה ל-ISO 125 באולימפוס. במצלמות קומפקטיות זה בדיוק ההבדל בין תמונה בינונית-מינוס לבין תמונה טובה. כדי לקבל השוואה הוגנת יותר, צלם כששתי המצלמות באותו ISO.

פורסם

הקטע עם הלבן הדפוק הזה בשמים גם לי יצא ככה בטיול האחרון.(לי יש TZ5)

מישהו יודע מה אפשר לעשות עם זה?

הרס לי המון תמונות בגלל זה :'(

פורסם

יש כמה דברים שאתה יכול לעשות:

1. פיצוי חשיפה שלילי, עד רמה שמונעת מצד ימין של ההיסטוגרמה להחתך (בד"כ 1/3-, 2/3- או 1.0-)

2. שימוש ב-ISO 100 (עוזר להגדיל טווח דינמי)

3. בצילום של אנשים עם תאורה אחורית - פלאש מילוי

פורסם

מה זה פיצוי חשיפה?

הזה שיש לך מד להעביר מתחת ומעל ל0?

ISO אני משתמש אוטומטי, זה הכי נוח(כי אני לא מבין בזה).

או שכדאי לי להשאיר את הISO על 100 תמיד?

ומה זה בידיוק פלאש מילוי?

פורסם

הסבר על פיצוי חשיפה, היסטוגרמה ופלאש מילוי תוכל למצוא באתר "קליקי":

http://cliki.site.co.il

באור יום מומלץ להשתמש ב-ISO המינימלי ולא ב-Auto ISO.

פורסם

אוקיי הבנתי תודה :)

רק לא הבנתי איך אני עושה את הפיצוי חשיפה..

בנוסף תודה על העצה עם הISO המינימלי, אני אעשה את זה פעם הבאה.

פורסם

חפש Exposure Compensation (או EV Compensation) בספר של המצלמה.

פורסם
  • מחבר

תראה, אם נתחיל להתעסק עם כיוונים לתמונה שאמורה להיות "בין רגע" , בטיולים למשל או ילדים וכו - זה לא פייר...

לא עושים 10 נסיונות ובוחרים אחת.

למשל מצלמות של קנון, שים על אוטומטי- תראה איזה יופי ייצא לך... בלי להתעסק יותר מידי... זה לא SLR (ואני עובד עם SLR).

ועוד עם מצב IA החכם של פנסוניק, בכלל אנחנו רוצים לקבל תמונה הכי טובה שלי התעסקויות (בתמונה של הכיכר זה זיהה מצב נוף ושינה WB ועוד משהו).

נדלקתי על ה TZ6 או TZ7 , ראית את הוידאו ששמתי בקישור? (חשוב לי סרטוני וידאו).

מתי תגיע וכמה תעלה?

שווה לחכות?

(וגם את ה SX200 של קנון- נראית ממש טובה ואיכותית).

פורסם

תראה, אם נתחיל להתעסק עם כיוונים לתמונה שאמורה להיות "בין רגע" , בטיולים למשל או ילדים וכו - זה לא פייר...

הבדלי גישות. אני דווקא חושב שמצלמות חיישן-קטן דורשות שימוש רציני כדי להוציא מהן תוצאות טובות באמת. ואם זה דורש להשתמש בפיצוי חשיפה מדי פעם, אין שום בעיה.

לא עושים 10 נסיונות ובוחרים אחת.

בוודאי שלא. בשביל זה יש היסטוגרמה חיה - אפשר לזהות חשיפת יתר לפני הצילום.

למשל מצלמות של קנון, שים על אוטומטי- תראה איזה יופי ייצא לך... בלי להתעסק יותר מידי... זה לא SLR (ואני עובד עם SLR).

ומה קורה כשהטווח הדינמי גדול יותר מזה של החיישן? על משהו הן ייצטרכו לוותר - או על השמיים (שיהפכו ללבנים) או על הנושא (שיהפוך לצללית). הדרך המעשית היחידה שבה אפשר לקבל את שניהם בצילום עם קומפקטית הוא להשתמש בפלאש מילוי, והדבר האחרון שאני רוצה הוא שהמצלמה תחליט להשתמש בפלאש כזה על דעת עצמה.

ועוד עם מצב IA החכם של פנסוניק, בכלל אנחנו רוצים לקבל תמונה הכי טובה שלי התעסקויות (בתמונה של הכיכר זה זיהה מצב נוף ושינה WB ועוד משהו).

אני חושב שלמי שיש ידע בצילום עדיף במצלמות כאלה להשתמש במצב אוטומטי רגיל, כזה שלא לוקח יותר מדי החלטות לא-מוסברות בעצמו ושמאפשר למשתמש לשנות הגדרות בדברים הכרחיים (כמו WB, פיצוי חשיפה ו-ISO).

נדלקתי על ה TZ6 או TZ7 , ראית את הוידאו ששמתי בקישור? (חשוב לי סרטוני וידאו).

ראיתי, והאיכות בעיני ממש גרועה. ככל הנראה כתוצאה מהדחיסה הנוספת ש-youtube.com מבצעים. מה שכן נראה שם טוב זה התאורה והשימוש בחצובה לאורך רוב הסרטון, אבל הדברים האלה ייגרמו לכל סרטון להראות טוב.

מתי תגיע וכמה תעלה?

שווה לחכות?

(וגם את ה SX200 של קנון- נראית ממש טובה ואיכותית).

אין לי מידע על המחירים והזמינוות של המצלמות האלה, אבל אין ספק שעל הנייר הן נראות מצויין. אם אתה לא ממהר אז בוודאי ששווה לחכות.

אגב, באתר dcresource.com פורסמה אתמול ביקורת על הקנון. בהחלט נראית טוב.

פורסם
  • מחבר

באיכות ביוטיוב לא טובה?

לחצת על כפתור ה HD בפנל וחיכית לטעינה חוזרת?

לדעתי איכות טובה ואני מאמין שבתור קובץ ישיר מהמצלמה טובה אף יותר.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים