מה צריך להיות גודל הזיכרון הוירטואלי אצלי? - Windows - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מה צריך להיות גודל הזיכרון הוירטואלי אצלי?


1

Recommended Posts

תעשה דבר כזה. תן ל- לפעול במצב שאתה בד"כ מריץ אותו במשך איזה כמה דקות. (נגיד יש לך תמיד כמה חלונות של IE פתוחים (עם אתרים בתוכם), Outlook Express, Kazaa וזהו. אז תפעיל אותם בלבד ותן להם לעבוד כמה דקות).

עכשיו תפתח Task Manager ותעבור ללשונית שנקראת Performance. שם למטה יש חלון שנקרא Commit Charge ובתוכו יש ערך שנקרא Peak. זה אומר מה שיא צריכת הזיכרון שה- הגיע אליו.

עכשיו, אם זה נגיד הגיע ל-512MB ולך יש 256MB זה אומר שבעיקרון ה- היה צריך להשתמש בזיכרון וירטואלי בגודל של 256MB.

תנסה לבדוק את הערך Peak הזה במשך כמה ימים ואז תוכל לדעת בכמה זיכרון וירטואלי ה- משתמש. תוסיף לזה נגיד עוד משהו בין 128MB ל-256MB ואז תוכל להיות בטוח שיש לך קובץ Swap בגודל המתאים (בכל מקרה אם אי פעם יחסר ל-Windows קצת וירטואלי הוא יודיע לך שחסר לו, ואז לפי הערך שב-Peak תוכל לדעת לכמה הוא הגיע).

חוץ מזה, אם ה-Peak באופן קבוע עובר את הגודל פיזי שיש לך, עדיף כבר לקנות נוסף (גם יעבוד יותר מהר וגם יחסוך עבודה מהדיסק קשיח).

ובסוף, המלצה שלי, בהגדרות של הגודל וירטואלי, אל תתן לו טווח. תגדיר מינימום ומקסימום זהים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם תסתכל בצד שמאל למטה איפה שכתוב Peak תראה שהערך שלו עומד על 262012 (שזה בדיוק 256MB). כלומר, גם אחרי שהפעלת את כל התוכניות כמו שאמרתי לך, עדיין יש לך 256MB פיזי פנוי. לכן, לפי דעתי אתה לא זקוק לקובץ וירטואלי של יותר מ-256MB (במקום ה-700MB ומשהו שיש לך עכשיו).

ליתר ביטחון, תעקוב אחרי הערך הזה של Peak במשך איזו תקופה (במיוחד בזמנים שאתה מריץ הרבה דברים ביחד) ואם תראה שהוא לפעמים עובר את ה-768MB (שזה הזיכרון הפיזי והוירטואלי יחד), אז תגדיל את הזיכרון הוירטואלי בהתאם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז לפי מה שאני מבין אותך זה לבדוק את הערף PEAK כשאני מפעיל תוכנות משחקים במשך תקופה מסויימת ולראות מה הערך PEAK ואז נגיד הוא יהיה 300 מגה בייט אז להוסיף 128 לערך הזה וזה יהיה גודל הזיכרון הוירטואלי שלי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא בדיוק. הערך Peak אומר מה שיא כמות צריכת הזיכרון שאליה הגיעה המחשב. אם זה הגיע ל-300MB זה בסדר כי זה עדיין מתחת ל-512MB סה"כ זיכרון פיזי שיש לך. אם זה עובר את ה-512MB, נגיד הגיע ל-768MB, אז זה אומר שהיתה צריכה של 256MB מעבר לזיכרון הפיזי, כלומר, המחשב היקצה זיכרון נוסף, זיכרון וירטואלי, בסך של 256MB.

לעיקרו של עניין. אם ה-Peak הוא מתחת ל-512MB, תגדיר זיכרון וירטואלי של 256MB. אם זה מעבר ל-512MB, אז תגדיר לפי Peak פחות 512MB פלוס 128MB (אני לא מאמין שהגדרתי נוסחא לדבר הזה!).

אבל האמת שכל זה די מיותר. כמו שאמרתי כבר מקודם, אם המחשב כל הזמן מקצה זיכרון וירטואלי לשימוש השוטף של ה-, אז עדיף ורצוי להוסיף זיכרון פיזי. לדעתי, ה- צריך לעבוד מבלי להזדקק לזיכרון וירטואלי, אלא רק לעיתים רחוקות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...