עבור לתוכן

שאלה במתמטיקה חקירת משוואה ריבועית

Featured Replies

פורסם

http://www.siz.co.il/my.php?i=xmmkizmtr2nw.bmp

השאלות הן:

1) מצא לאילו ערכי M יש למשוואות הבאות

א)שני שורשים ממשיים שונים

ב) שורש ממשי אחד

ג)אין שורשים ממשיים

_________________________

לפי מה שאני יודע התנאים לסעיף א' הם דלתא>0 וגם A לא שווה ל-0.

התוצאה שלי יצאה M לא שווה ל-1 וזה נכון אבל כשצריך את המשוואה > מדלתא יוצאות לי התוצאות 3- ו 5 שהן לא נכונות

פורסם

יוצא m1=1 m2=-1.25

פורסם

אתה צריך לחשב מתי הדלתא גדולה מ-0, מתי היא שווה ל-0 ומתי היא קטנה מ-0.

בשביל זה, תביע את הדלתא כפונקציה של M, ותחקור אותה (אמורה לצאת משוואה ריבועית גם כן).

Lost Spirit - יש לך טעות.

פורסם

צודק.

טעיתי כרגיל עם מינוס.

הפיתרון הנכון הוא 1.25 ו (-1)

פורסם

לפי מה שאני רואה, גם 1 היא תשובה נכונה. תמיד יש לבדוק, במקרה של פתרון יחיד, את מצב הישר - כאשר A=0 ו B<>0. במקרה שלנו, m=1 מתאים גם הוא.

פורסם

הכל שאלה של ניסוח.

אם הניסוח של סעיף ב' היה 'פתרון ממשי אחד', m=1 היה מתאים.

אבל פתרון של משוואה לינארית לא נקרא שורש, ולכן m=1 לא מתאים.

פורסם

שני שורשים- איי שונה אפס, דלתא גדול אפס

פתרון יחיד- איי שווה אפס, דלתא שווה אפס

אין שורשים- דלתא קטן מאפס

פורסם

אפשר לחסוך ופשוט למצוא את הm-ים, אלו למעשה "נקודות המעבר" בין המצבים, הרי וזוהי משוואה ריבועית אזי הפונקציה הינה פרבולה,

כך שזה תמיד יהיה חיובי\שלילי\חיובי\שלילי והלאה.

אני מקווה שהבנתם למה אני מתכוון :P

פורסם

הוא בכיתה י' לכל היותר, למה לסבך אותו? :P

פורסם

זה פיתרון לכיתה י' חח

פשוט במקום לפתור את הדלתא כל פעם מחדש עבור כל סעיף, אפשר במקום 'לשנן' להבין את העניין ולדעת שבסעיף אחר זה פשוט מתהפך :nixweiss:

פורסם

להבין? הגזמת קצת..

בכל מקרה, זה לא יעזור לו. בבגרות הוא מחויב לפעול בדרך מסוימת, פורמלית יחסית (יש בזה היגיון מצד אחד, מצד שני עידוד חוסר היצירתיות אבל זה לא הויכוח פה). אם הוא ירצה להשתמש בדרך אחרת - הוא יהיה חייב להסביר אותה עד הסוף, והסבר לא מדויק עד למילה האחרונה יגרום לפסילת התשובה. במילים אחרות, רוצה להשתמש בדרך אחרת? תוכיח למה הדרך הזאת נכונה. זה לא תמיד כל כך פשוט, במיוחד לא לילד בכיתה י'..

פורסם

אני מבין למה אתה מתכוון, סך הכל זה נובע מעניין של רמה נמוכה,

רבה אשר משרד החינוך עצמו מעודד :nixweiss:

בכל מקרה, זה לא לעכשיו ;D

בהצלחה בבגרות!

[אני חושב שהוא יא' שעושה 005 מחדש]

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים