רזולוציה ושאר ירקות - מסכי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

רזולוציה ושאר ירקות


Black_Citadel

Recommended Posts

משהו שהעסיק לי את הראש,

שני מסכים, האחד 18" והשני 21" סתם בשביל הפרוטוקול, הרזולוציה הטבעית שבהם זהה, לצורך העניין 2000x1000, האם תוכן ברזולוציה של 2000x1000 ייראה טוב יותר על המסך הקטן יותר שכן אותה רזולוציה נפרסת על פחות שטח פיזי ?

על אותו עקרון, האם כאשר נקטין תמונה שצולמה ב6MP לגודל של 640x480, היא תהיה איכותית יותר מתמונה שצולמה בגודל זה מלכתחילה (0.3MP) ?

תודה רבה. :xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

צפיפות פיקסלים גבוהה יותר לכל אינץ' מרובע משמעותה פיקסליזצייה פחות בולטת של פרטים בתמונות (וגם של גופנים). ככל שלמסך יש רזולוציה גבוהה יותר, זה נותן לך יתרון להציג תמונות ברזולוציה גבוהה יותר, תוך כדי כך שרואים פרטים קטנים יחסית באופן יותר ברור. לדוגמה, לדעת מבקרי מסכים אחדים מסכי 26" IPS פחות מומלצים מ-24" IPS לעריכה גרפית בגלל העניין הזה, כשיש להם אותה רזולוציה טבעית, היות ופרטים שנראו ב-24" בצורה מרשימה יחסית הופכים לפחות ברורים ב-26" כי פיקסלים גדולים יותר הורסים יותר את המרקם של האובייקט העדין.

במקרה אחר מסך בעל רזולוציה שונה וגם גודל אחר התגלה כבעל יתרון רציני לצלם על פני מסך טיפה גדול יותר עם רזולוציה גבוהה בהרבה, כשמדובר על תמונה שצולמה ברזולוציה קטנה:

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=277838.msg2603028#msg2603028

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לשאלה הראשונה כשמדובר על מציאות בה באמת קיימים מסכי 24" ו-26"/27" עם רזולוציה זהה, יש יתרון ל-24" כשהתמונה היא באותה רזולוציה גבוהה ללא ביצוע מניפולציות של הקטנה או זום שלה, היא נראית לעיני הצופה יותר חדה.

לגבי השאלה השנייה, כשאתה מצלם ברזולוציה גבוהה המצלמה תופסת יותר פרטים. אם אתה מקטין את הרזולוציה כמובן שהיא תלכוד פחות פרטים של אותו אובייקט/נוף ולכן התמונה תיראה פחות איכותית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...