huber פורסם 2008 בדצמבר 30 Share פורסם 2008 בדצמבר 30 בתור אחד שנסע שנה וחצי כל יום מהצפון למרכז ברכבת, אני נאלץ להסכים עם כל מילה במאמר הבא ולסכם את במילה אחת - ביזיון:http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3646742,00.html קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
aquarius פורסם 2008 בדצמבר 30 Share פורסם 2008 בדצמבר 30 לפי המצב הנוכחי ככל הנראה אני אסע עם הנכדים שלי לראות את פתיחת רכבת העמקים(שתיפתח שנה בדיוק הרכבת התחתית) . לצערי אף אחד לא חושב על כך מאחורי הקלפי- ישנם שלושה מקדימה (הנגבי שיטרית והגבר-גבר) ואחד ליברמן. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
ixslashix פורסם 2008 בדצמבר 30 Share פורסם 2008 בדצמבר 30 מעניין שהמאגר הביומטרי מתקדם יפה... מאוד מעניין... קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
דנדן פורסם 2008 בדצמבר 30 Share פורסם 2008 בדצמבר 30 בתור אחד שנסע שנה וחצי כל יום מהצפון למרכז ברכבת, אני נאלץ להסכים עם כל מילה במאמר הבא ולסכם את במילה אחת - ביזיון:http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3646742,00.htmlחבל שאתה לא יודע לקשר בין הדבריםהרכבת הקלה שפוגעים בה בכל מקום בכתבה, לא קשורה לרכבת ישראל בכלל.הנתונים רק מראים שרכבת ישראל צומחת מבחינת נוסעים, דבר המקביל גם להעדפה של שירות הרכבת על האוטובוסים.אז היחידים שיצאו טוב בכתבה הזאת היו רכבת ישראל, למרות שלא ייפתח קו לאילת, אבל זה לא רק באשמתם, אחרי שמשרד התחבורה הוא זה שקובע להם את העבודות ואת מחירי הכרטיסים. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
aquarius פורסם 2008 בדצמבר 30 Share פורסם 2008 בדצמבר 30 משרד התחבורה גם גורם לכך שאין מקום לזוז? משרד התחבורה אחראי למצב שבו אי אפשר להכניס אופניים מתקפלות לרכבת ללא נרתיק? או לאיחורים הבלתי פוסקים ולמקרי "אופס התבלבלנו במסוט"?הנקודה המרכזית היא שכמעט כל אדם אשר יש לו עסקים מחוץ לתל אביב חייב להחזיק אוטו כדי להגיע לרמת נוחיות סבירה. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
3d7 פורסם 2008 בדצמבר 30 Share פורסם 2008 בדצמבר 30 אני לא יודע מה איתכם, אבל אני כל יום נוסע לעבודה ובחזרה ברכבת התחתית בת"א. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
דנדן פורסם 2008 בדצמבר 30 Share פורסם 2008 בדצמבר 30 משרד התחבורה גם גורם לכך שאין מקום לזוז? משרד התחבורה אחראי למצב שבו אי אפשר להכניס אופניים מתקפלות לרכבת ללא נרתיק? או לאיחורים הבלתי פוסקים ולמקרי "אופס התבלבלנו במסוט"?הנקודה המרכזית היא שכמעט כל אדם אשר יש לו עסקים מחוץ לתל אביב חייב להחזיק אוטו כדי להגיע לרמת נוחיות סבירה.מסכים עם הנק' המרכזית שלךאבל כן, משרד התחבורה גורם לכך שיהיו עומסים ברכבות, ובעקבות העומסים יש איחוריםלמה התכוונת במסוט?ורק שתדע, בעקבות תקציבים לא מספיקים ותוכניות מטומטמות שמשרד התחבורה מאשר במקביל לתוכנית קיימות, לא ניתן לפתח תשתית תקינה לרכבת ישראללדוגמא סוף סוף בונים את המסילה הכפולה לכיוון ב"ש ואז זמן הנסיעה יתקצר בהרבה, דבר שהיה צריך להתבצע ממזמן, או המסילה שאמורה לעבור דרך חולון/בת ים/ראשון ומשם לב"ש לא הסתיימה ב2007 כפי שהייתה בתכנון, כי משרד התחבורה אישר להרחיב את נתיבי איילון בצורה לא תקינה ללא בדיקה מול התוכניות המוכנות שאושרו לרכבת ישראל...וכו' וכו'לא חסר סיפורים. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
huber פורסם 2008 בדצמבר 31 מחבר Share פורסם 2008 בדצמבר 31 חבל שאתה לא יודע לקשר בין הדבריםהרכבת הקלה שפוגעים בה בכל מקום בכתבה, לא קשורה לרכבת ישראל בכלל.הנתונים רק מראים שרכבת ישראל צומחת מבחינת נוסעים, דבר המקביל גם להעדפה של שירות הרכבת על האוטובוסים.אז היחידים שיצאו טוב בכתבה הזאת היו רכבת ישראל, למרות שלא ייפתח קו לאילת, אבל זה לא רק באשמתם, אחרי שמשרד התחבורה הוא זה שקובע להם את העבודות ואת מחירי הכרטיסים."התחבורה הציבורית בישראל, סוף 2008 - הבטחות מלוא החופן, אך תוצאות במשורה. שחר הזלקורן מסביר מה לא הצליח, ומדוע קשה להאמין שבעתיד יהיה טוב יותר""בנוסף, תקציב רכבת ישראל הוא אחד הגדולים במשק, אם לא הגדול מכולם: עלות תוכנית הפיתוח הרב-שנתית של הרכבת נאמדת בקרוב ל-29 מיליארד שקל, כאשר ב-2008 נהנתה הרכבת מתקציב של כשלושה מיליארד שקל."אז בעיניך רכבת זו לא תחבורה ציבורית? ראית מה הולך ברכבת בשנים האחרונות? אני מניח שלא אחרי תגובה דבילית שכזו. איך הרכבת יכולה לצאת טוב אם מספר הנוסעים עולה בהתמדה ומספר הקווים ותדירותים בקושי עולה או לא עולה בכלל? איך הרכבת יכולה לצאת טוב עם איחורים תדירים, לחץ אטומי בקרונות בבוקר ובערב, תקלות חדשות לבקרים, תאונות, שחיתויות ועוד כהנה וכנה מריעין בישין?ממתי משרד התחברוה קובע להם את תדירות הקווים? את רמת האחזקה? את מספר הקרונות? מה הקשר? הנהלת הרכבת מושחתת ורקובה מיסודה ועד שזה לא ישתנה הרכבת תהווה את הרע במיעוטו - שזה לא אומר שהפיתרון הזה טוב, פשוט הכי פחות גרוע (ככה בעצם רב הדברים במדינה מתנהלים).אז להבא לפני אתה טורח להגיד לי שאני לא יודע לקשר בין דברים - תעצור ותחשוב, בניגוד אליך (כנראה, לפחות לפי התגובות שלך) לי יש ניסיון רב מאוד (לצערי) עם הרכבת... קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
דנדן פורסם 2008 בדצמבר 31 Share פורסם 2008 בדצמבר 31 אתה מדבר עם מישהו שנוסע כבר 6 שנים בצורה תדירה ברכבת.ומכיר אנשים בכירים ברכבת...ברגע שהתקציב שרכבת ישראל, הוא בעצם רק תקציב פיתוח, וזה תקציב חלקי, שמושלם מההכנסות, לא משאיר הרבה מקום לקניית קרונות נוספים, ואל תשכח שבנוסף לקרונות, יש צורך בקטרים.וכיום יש קרונות עודפים, אבל לא קטרים עודפים, ובאופן כללי, יש בעיתיות לחבר מס' קרונות גדול לקטרים... הם שוקלים אופציה נוספת עכשיו, להכפיל את מספר הקרונות בחלק מהקטרים שמסוגלים לעשות את זה, בצורה הזויה ביותר, ואם זה יעבוד, אז יהיו יותר קרונות.וברגע שהתקציב שלהם לא מאפשר להם לקנות קטרים וקרונות נוספים, וכמות הנוסעים עולה, זה גורם לאיחורים ועומסים, אין מה לעשות.בנוסף לכך, יש גבול עד כמה אפשר רכבות שלמות אפשר לדחוף למסילה אחת, ואל תשכח שצריך לתאם את תנועת כל הרכבות, אז ברגע שרכבת אחת מתעקבת זה משבש הרבה.ובסופו של דבר משרד התחבורה אשם בהכל.תנסה רק להבין את מה שכתבתי בהודעה הקודמת: למה אין מסילות חדשות, בגלל משרד התחבורה ובגלל טעויות שהוא עושה בלי הפסקה.למה אין רכבות חדשות, כי אין תקציב שמיועד לזה ואין מסילות חדשות בשביל שהרכבות יהיו בהןלמה יש עומסים ואיחורים, כי אין רכבות חדשות...בנוגע לרמת האחזקה, מה בדיוק הבעיה שם?כל הרכבות שנסעתי בהן היו מתוחזקות בצורה מלאה... אני משער לעצמי שתמיד צריך להיות משהו, אבל זה מקביל גם לאוטו שנכנס למוסך כל יום, ויכול לצאת עם בעיה כלשהי שלא קשורה לטיפולים.ובנוגע לתאונות, אם היית יודע עד כמה מטומטמת משטרת ישראל, ולא נותנת קנסות לנהגים שלא מפסיקים להכנס למחסומים אחרי שירדו, אז לא היית מדבר על זה.רכבת ישראל מנסה לעשות כל דבר אפשרי על מנת להקטין את התאונות האלה.לדוגמא מערכת ניסיונית בחלק מהמחסומים, שמוצבים שם מצלמות משטרתיות, שמצלמות עשרות נהגים ביום, ומאחר שאין חוק מסודר, צריך להביא כל אחד מהם למשפט, במקום לשלול רישיון לתקופה מסויימת + קנס כספי גדול.ודבר נוסף ואחרון, רכבת ישראל כיום, מבחינת המחסומים, מפעילה את האמצעים המתקדמים ביותר באירופה, ואני מדבר מידע פנימי, ולא מתכוון לפרט פה מה יש שם. אבל שום אמצעי לא יעזור נגד עבריין, או פשוט נהג ישראלי, שבוחר לחתוך את המחסום בשביל לחסוך 2 דקות, ובסוף חוסך לעצמו ולנו את חייו, אבל בדרך לוקח אנשים נוספיםוחיפשתי את הדיון הזה שוב פעם בגלל הלינק הזה http://www.rail.co.il/HE/About/Archive/Pages/Service2008.aspxברור שהם יפרסמו את זה לעצמם, אבל אם זה נכון, זה כבר אומר משהו. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
rikus פורסם 2008 בדצמבר 31 Share פורסם 2008 בדצמבר 31 לא יודע כמה אתם מרוויחים בחודש אבל לא לכולם יש כסף ליסוע ברכבת, הפרש המחירים בין האוטובוסים די גדול-תל אביב ב"ש עולה סביבות 14 שקל במטרופולין וברכבת זה משהו כמו 25 אני חושב. אז ניצלת מהכסף אבל רוב הסיכויים שתעמוד אם אתה שונא להידחף ופה מגיע כל הגועל נפש הישראלי במלוא הדרו והמבין יבין. מי שנוסע יודע איזה מריבות יש על העניין הזה וזה קורה כל פעם, פשוט כל פעם, בושה. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
huber פורסם 2008 בדצמבר 31 מחבר Share פורסם 2008 בדצמבר 31 אתה מדבר עם מישהו שנוסע כבר 6 שנים בצורה תדירה ברכבת.ומכיר אנשים בכירים ברכבת...6 שנים, 3 שנים, מספיק שנה (במיוחד לאחרונה) בשביל להבין שהרבה דברים לא עובדים נכון בגוף שנקרא "רכבת ישראל".ברגע שהתקציב שרכבת ישראל, הוא בעצם רק תקציב פיתוח, וזה תקציב חלקי, שמושלם מההכנסות, לא משאיר הרבה מקום לקניית קרונות נוספים, ואל תשכח שבנוסף לקרונות, יש צורך בקטרים.הבנתי. וההכנסות ממכירת כרטיסים זה לצדקה? כל עוד אין נתונים מפורסמים על כמה הרכבת מרוויחה מהכנסות על מכירת כרטיסים וסיבסוד ממשלתי וכמה ההוצאות שלה העל תחזוקה וגידול, התיאור ישאר ברמה התיאורטית בלבד ולא אני ולא אתה נוכיח שום דבר בלי מספרים מדוייקם או לפחות משוערכים.וכיום יש קרונות עודפים, אבל לא קטרים עודפים, ובאופן כללי, יש בעיתיות לחבר מס' קרונות גדול לקטרים... הם שוקלים אופציה נוספת עכשיו, להכפיל את מספר הקרונות בחלק מהקטרים שמסוגלים לעשות את זה, בצורה הזויה ביותר, ואם זה יעבוד, אז יהיו יותר קרונות.לגבי רכישת קטרים נוספים, שוב, אין לי מידע לגבי ההתנהלות הכספית של הגוף הזה ואין לי מידע לגבי כמה קטרים יש בפועל וכמה מהם מוכנסים לפעולה, ככה שלא אגיב, אבל המצב בשטח מוכיח שיש צורך בשינוי ובהגדלת מספר ה"קווים" שיוצאים. כיום כל יום כמט בשעות הקריטיות (שעות בהן אנשים נוסעים לעבודה) יש מחסור במקום. למזלי אני הייתי עולה בתחנה השנייה מהצפון (עכו), אבל מהתחנה השלישית כבר לא היה מקום לבת ואפילו בתחנה השנייה כבר היה צריך להזדרז. מה שמוביל כמובן למלחמת עולמות על מקומות ישיבה או אפילו מקום בעמידה בחלק מהתחנות - פשוט עצוב לראות למה זה מוביל (הידחפות בהמית, לפעמים צריך לדחוף ממש חזק בשביל לעלות או אפילו לרדת)בנוסף לכך, יש גבול עד כמה אפשר רכבות שלמות אפשר לדחוף למסילה אחת, ואל תשכח שצריך לתאם את תנועת כל הרכבות, אז ברגע שרכבת אחת מתעקבת זה משבש הרבה.ובכל העולם מצליחים לתאם נכון תנועת רכבת - רק בארץ לא כי...? מזג האוויר? השפה? הייתי במספיק מדינות בעולם ויצא לי ליסוע במספיק רכבות בשביל לעשות את ההשוואה ולהבין שבארץ דברים לא מתנהלים נכון. איחורים כרוניים זו תופעה רווחת ברכבת ישראל. אני כבר לא מדבר עם איחורים קבועים של מספר דקות אלא על איחורים של כחצי שעה ולפעמים הרבה יותר על בסיס דו שבועי (מניסיון שלי לצערי).ובסופו של דבר משרד התחבורה אשם בהכל.אני בספק. ספק רב מאוד. אני לא אומר שהרכבת אשמה בהכל, אני בטוח (במיוחד אחרי כל כתבות בנושא והכתבה המסכמת הזו) שגם למשרד התחבורה יש יד בנושא, אבל להאשים את כל הבעיות במשרד התחבורה זו התנערות בוטה ורשלנית מאחריות.בנוגע לרמת האחזקה, מה בדיוק הבעיה שם?כל הרכבות שנסעתי בהן היו מתוחזקות בצורה מלאה... אני משער לעצמי שתמיד צריך להיות משהו, אבל זה מקביל גם לאוטו שנכנס למוסך כל יום, ויכול לצאת עם בעיה כלשהי שלא קשורה לטיפולים.אתה רציני? אתה באמת רוצה פירוט? בבקשה - קרה לי פעם אחת שהרכבת נעצרה באמצע, תשאל למה? בגלל שנגמר לה הדלק. אם זה לא היה קורה לי אישית הייתי חושב שזו בדיחה ושמותחים אותי, אבל הייתי שם וזה בדיוק מה שהקונדוקטר אמר לנו (ואח"כ היה על זה גם כתבה). אני כבר לא מדבר על קרונות רבים שהמיזוג בהם לא עובד תדיר (וכשדוחסים פי 2-3 נוסעים ממה שצריך בקיץ לקרון לא ממוזג אתה כבר מבין מה התוצאה), על שירותים סתומים ומלוכלים תדיר, ועל תקלות טכניות בקטר/ברכבת/בפסים או באלוהים יודע מה שגורמים לעצירות באמצע המסילה ולעיכובים באופן די קבוע.ובנוגע לתאונות, אם היית יודע עד כמה מטומטמת משטרת ישראל, ולא נותנת קנסות לנהגים שלא מפסיקים להכנס למחסומים אחרי שירדו, אז לא היית מדבר על זה.רכבת ישראל מנסה לעשות כל דבר אפשרי על מנת להקטין את התאונות האלה.לדוגמא מערכת ניסיונית בחלק מהמחסומים, שמוצבים שם מצלמות משטרתיות, שמצלמות עשרות נהגים ביום, ומאחר שאין חוק מסודר, צריך להביא כל אחד מהם למשפט, במקום לשלול רישיון לתקופה מסויימת + קנס כספי גדול.פה אני מסכים איתך במאה אחוז. הנהגים הישראלים חצופים ותרבות הנהיגה בארץ היא מהגרועות בעולם - אבל זה כבר נושא לדיון אחר ופחות קשור לבעיות של הרכבת. זה לא משנה את העובדה שיש מספיק בעיות אחרות שהרכבת לוקה בהן ולא מטופלות כפי שכבר ציינתי למעלה.ודבר נוסף ואחרון, רכבת ישראל כיום, מבחינת המחסומים, מפעילה את האמצעים המתקדמים ביותר באירופה, ואני מדבר מידע פנימי, ולא מתכוון לפרט פה מה יש שם. אבל שום אמצעי לא יעזור נגד עבריין, או פשוט נהג ישראלי, שבוחר לחתוך את המחסום בשביל לחסוך 2 דקות, ובסוף חוסך לעצמו ולנו את חייו, אבל בדרך לוקח אנשים נוספיםח"ח - טוב לדעת שמשהו אחד מטופל בצורה טובה, מה עם השאר?וחיפשתי את הדיון הזה שוב פעם בגלל הלינק הזה http://www.rail.co.il/HE/About/Archive/Pages/Service2008.aspxברור שהם יפרסמו את זה לעצמם, אבל אם זה נכון, זה כבר אומר משהו.בטח שזה אומר משהו - זה מעיד כאלף עדים על העיוורות של הגוף הזה. אין לך מושג כמה הלינק הזה הצחיק אותי. חוויתי את ה"שירות" של רכבת ישראל ואני יכול להעיד ששירות זה הדבר האחרון שמעניין את הרכבת, החל מכרטיסנים מתנשאים ולא שירותיים וכלה בהחלטות שרירותיות שנועדו לחסוך לרכבת על חשבון נוסעיה (אי החזר כספי לבעלי חופשי חודשי על ימים בהם אין פעילות, ניסיון התעלמות בוטה מהחזר כספי על איחור של מעל חצי שעה - כבר קרה לי פעמיים שהייתי צריך לריב עם מנהל התחנה שהתעקש שהרכבת איחרה "רק" 28 דקות שבפעול עבר מעל 40 דקות איחור) אי תגובה בפנייה לנציג פניות הציבור וכו וכו וכו. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
aquarius פורסם 2008 בדצמבר 31 Share פורסם 2008 בדצמבר 31 מסכים עם הנק' המרכזית שלךאבל כן, משרד התחבורה גורם לכך שיהיו עומסים ברכבות, ובעקבות העומסים יש איחוריםלמה התכוונת במסוט?ורק שתדע, בעקבות תקציבים לא מספיקים ותוכניות מטומטמות שמשרד התחבורה מאשר במקביל לתוכנית קיימות, לא ניתן לפתח תשתית תקינה לרכבת ישראללדוגמא סוף סוף בונים את המסילה הכפולה לכיוון ב"ש ואז זמן הנסיעה יתקצר בהרבה, דבר שהיה צריך להתבצע ממזמן, או המסילה שאמורה לעבור דרך חולון/בת ים/ראשון ומשם לב"ש לא הסתיימה ב2007 כפי שהייתה בתכנון, כי משרד התחבורה אישר להרחיב את נתיבי איילון בצורה לא תקינה ללא בדיקה מול התוכניות המוכנות שאושרו לרכבת ישראל...וכו' וכו'לא חסר סיפורים. אני אשמח לדעת האם משרד התחבורה מונע מרכבת ישראל להפעיל היגיון בריא ולמשל בימי ראשון לקחת קרונות מקו מודיעין נתב"ג או מקו ירושלים ת"א(שאף אחד לא נוסע בו כי אוטובוס מהיר ממנו גם בשעות העומס) ולהוסיף אותם לקו הצפוני ולקו הדרומי? למה כל רכבת שעוברת בתל אביב חייבת אבל פשוט חייבת לעצור בכל ארבעת התחנות?? אף אחד לא שמע על תחבורת מעברים(לא קלאסית אבל אותו רעיון)במקרה של המסוט אני מדבר על כך שמשהו ברכבת ישראל שכח לשנות את המבוטים ככה שהרכבת לא נמצאת במסילה המיועדת לה.אני יודע על ארבע שמתוכם הייתי נוכח באחד-נסעתי לבאר שבע כאשר פתאום אני רואה מולי את נתב"ג. אמנם זה בן גוריון וזה בן גוריון אבל זה די רחוק לי.שלא תבין לא נכון - אני ממש לא מנסה להגן על משרד התחבורה שאחראי לכך שאין לדוגמא תחבורה ציבורית בשבת(המנכ"ל הקודם אפילו אמר שהציבור לא רוצה ) או דרך להגיע מבירת הנגב לבירת ישראל ברכבת(דרך נורמלית כי היום אדם שייצא מבאר שבע בעשר וחצי יגיע לירושלים רק בשתיים וחצי, הווה אומר ארבע שעות תמימות !!). או על כך שחברת סימנס נידחית פעם אחר פעם כשהיא מבקשת להקים קווי אגרה בדומה לכביש שש. רק כדי להזכיר- העבודות על כביש שש החלו רק לפני פחות מעשר שנים והיום הוא משתרע על יותר ממאה קילומטרים. על ההבדל בין כביש שש לשאר הכבישים לא צריך לדבר- רק לומר שפה משום מה תתכננו את הכביש בצורת \/ ככה שהמים באמת מתנקזים לשוליים(איפה שלפי משרד התחבורה רוכבי האופניים אמורים לרכב). מישהו כנראה חושש למצב שבו חברה שלא יכולה להרשות לעצמה להפסיד תיכנס לשוק הישראלי, שפתאום יתחיל להיות מפונק ולדרוש שהרכבות יגיעו בזמן ושיהא לו מקום לשבת ולאופניים שלו(רחמנא ליצלן).אני רק מקווה שכל בעלי זכויות הבחירה בקלפי יחשבו גם על זה כשהם מצביעים. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
ixslashix פורסם 2008 בדצמבר 31 Share פורסם 2008 בדצמבר 31 ^^^^^ נו?, אז אני חושב על זה כל פעם מחדש בדרך לקלפי ותמיד "מופתע" מחדש שלא קורה כלום (חוץ ממאגר ביומטרי ) קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
דנדן פורסם 2008 בדצמבר 31 Share פורסם 2008 בדצמבר 31 aquarius למה הכוונה במבוט? אתה ממציא מילים? חחהייתה תקופה שהרכבת עברה דרך נתב"ג על מנת לתת את האופציה למי שבא מחו"ל לנסוע גם לב"ש בטיסות יחסית מאוחרות, הנושא הזה שונה ממזמן...הרעיון של לקחת קרונות הוא חכם מאוד, אבל כפי שציינתי בהודעה הקודמת יש בעיה אחת קטנה עם זה, אתה לא יכול לקחת איתך גם את המסילות, ובסופו של דבר יש מגבלה לכמות הרכבות על מסילה אחת, וכמות קרונות לקטר אחד, ובסופו של דבר יוצאים מוגבלים בעקבות כמות המסילות.וHUBER, יפה מצידך שהתעלמת מהסיכום, שבו אני מסביר לך חלק מהדברים שאמרת.ואם תנסה לקרוא קצת יותר טוב, תבין, שחלק מהכנסות הכרטיסים הולכות לפיתוח (פיתוחים ממש לא זולים, וגם קטרים וקרונות לא), ושאר ההכנסות מתפצלות לתפעול תקין עד כמה שאפשר של הרכבת, משכורות, ניקיון, שיפוצים, תחזוקה וכל דבר אפשרי אחר.רכבת ישראל לא חברה כלכלית כמו חברות הסלולר לדוגמא, כמות ההוצאות ברכבת גדולה מכמות ההכנסות. יום יגיע, ושיהיו מספיק מסילות, ולא יצטרכו להשקיע במסילות חדשות, אז רכבת ישראל תתחיל להרוויח.ולגבי תקציבים, תאמין לי שלי כן יש ידע יחסית מרובה בנושא הזה, וזה לא משהו שמיועד לאתר הזה, אבל את הדברים החשובים הסברתי כאן כבר.לעומת אני נוסע ברכבת בקו ב"ש ת"א בשנתיים האחרונות בשעות שונות, ואני נתקל בעומסים שיודעים מראש, ימי ראשון בבוקר, וימי חמישי, ועובדה שרכבת ישראל מבטלת את שירות מקומות השמורים, על מנת שיהיה יותר מקומות ישיבה.גם אני לפעמים עומד, אם אין ברירה, אבל במקביל, ניסית לנסוע עם אוטובוס לב"ש ביום ראשון?במקרה הטוב הנהג נותן לאנשים להכנס ולעמוד (בדרך כלל זה לא קורה) ובמקרה הרע, אתה צריך לחכות לאוטובוסים האחרים, וללכת מכות עם אנשים מחוץ לאוטובוס בשביל שתצליח להכנס.כל מי ששירת בבסיסים בדרום יודע על מה אני מדבר, ויודע שעדיף רכבת מאשר אוטובוס.(וזה ת'אמת תקף לא רק לדרום, אבל לכיוון דרום רואים את זה בצורה הטובה ביותר).בכל העולם מצליחים לתאם תנועת רכבות כי תשתית המסילות שלהם טובה יותר, ובארץ מנסים סוף סוף לשפר את התשתית, אבל שוב פעם, זה קשור למשרד התחבורה.אל תשכח גם שמרוב התיאום המעולה של תנועת הרכבות בחו"ל, הרכבות מתואמות כל כך עד כדי כך שהן אוהבות להכנס אחת בשנייה ולגרום למאות אבדות במכה.אתה רוצה שזה גם יקרה בארץ? ישראל מאוד מחמירה בכל הדברים האלה. כגון הגבלת מהירות הרכבות והורדת מהירות לפני מחסומים וכו', הרכבות יכולות להיות הרבה יותר מהירות, אבל שוב פעם, משרד התחבורה מונע את זה.בנוגע לתחזוקת הרכבת, כשאתה מאמץ משהו יותר ממה שהוא צריך, ברור שיהיו בעיות, שירותים סתומים? אתה רוצה שיחזיקו עובדי ניקיון ברכבת כל הזמן?מטפלים ברכבת ברגע שהיא מגיע לתחנה סופית, לא ניתן בדרך.מזגנים שעובדים בעוצמה גבוהה ובסופו של דבר קורסים? חסר לך דברים כאלה גם באוטובוסים? ששם אתה צריך להגיד תודה שלנהג מספיק חם אז הוא פותח מיזוג?זה שנגמר הדלק נשמע לי ממש הזוי, ואני לא מכיר את זה, אני יכול לבדוק את הנושא...בנוגע לאיחורים, אתה נוסע לאחרונה ברכבת בכלל? מצב הדיוק השתפר בצורה דרסטית בחודשים האחרונים, עדיין לא 100% אבל מתחילים להתקרב לזה.למזלי לא יצא לי לאחר יותר מכמה דקות כמעט בכל המקרים, לעומתי שותף שלי כן איחר כמה פעמים וקיבל פיצוי, כמובן שהפיצוי לא מספיק אבל זה גם משהו, דבר שלא תקבל באוטובוסים במידה ותהיה תאונה על הכביש והאוטובוס יאחר, דבר שקרה לי מספיק פעמים כששירתתי במקומות שאין תנועת רכבות.בסופו של דבר בכל גוף יש בעיותאבל ברכבת ישראל יש פחות בעיות משאר התחבורות הציבוריות בארץאז אין מה למתוח את הדיון הזה מעבר. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
huber פורסם 2008 בדצמבר 31 מחבר Share פורסם 2008 בדצמבר 31 אז בו נסכם את זה ככה (וכבר אמרתי את זה מכלתחילה), הרכבת היא הרע במיעוטו. ברור שיש גם באוטובוסים המון חסרונות, אבל לבוא ולהגיד "באוטובוס המצב הרבה יותר קשה" זה פשוט דרך פשוטה להגיד "תגיד תודה שאתה מקבל גם מה שיש כרגע" במקום לשפר את המצב.הרכבת כיום בישראל רחוקה מאוד מלהיות תחבורה ציבורית אידיאלית - עובדה שרירה וקיימת איך שלא תסובב את זה. הרבה אנשים נוסעים ברכבת כי אחרי הכל זה הפיתרון הכי פחות גרוע, לא כי זה הפיתרון הכי טוב - וזו בדיוק הבעייה. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Recommended Posts
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.