צילום בגשם במצלמת DSLR - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

צילום בגשם במצלמת DSLR


דניאל י.

Recommended Posts

שלום!

יש דרך מקצועית להגן על המצלמה בצילומי חורף?

אני יודע שיש לדגמים מסוימים שמגנים על המצלמה,

אבל נראה לי שיש דרך אחרת שאני לא יודע

(אגב, איך באמת מצלמים מתחת למים?)

והאם יש דגמי DSLR אטומים למים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

צילמתי עם 450D שלי בגשם דיי חזק בלי שום מיגון במשך משהו כמו שעה, רק מידי פעם ניגבתי את אזור הפאנל האחורי והיא שרדה את זה יפה מאוד. ל K200D יש מיגון הרבה יותר טוב ככה שבגשם אין לך מה לחשוש. מכסימום אפשר לשים עליה שקית ניילון או איזה כובע אמבטיה :D

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אאל"ט, חוץ מהאולימפוס , אין מצלמה שממש נחשבת לחסינת מים, אפילו פנטקס לא מתחייבים לחסינות מלאה ותחת גשם כבד במיוחד עלולה לחדור לחות לפנים המצלמה (מה שעשוי לגרום לנזק מיידי או לאחר ימים/שבועות/חודשים). ניתן להעזר בשקית/שכמייה או בכיסוי גשם מיוחד. בנוסף, חשוב לשים לב שקיים איטום בין העדשה לגוף (יש טבעת O בבסיס העדשה) ורצוי גם להוסיף פילטר.

אם אתה רוצה לצלם בסביבה של רסס מי ים (שהם מלוחים והרסניים במיוחד) או ממש מתחת למים, אתה תהיה חייב מארז תת-מימי. מארז כזה למצלמת SLR יעלה לך לפחות 1000 דולר (ועוד סכום נכבד למבזק תת-מימי), יש בארץ חברה שמייצרת כאלו ויש הרבה מידע בנושא בפורומי הצלילה השונים. מלבד המחיר הכבד תביא בחשבון שלא לכל מצלמה יש מארז (לפנטקס לדוגמא לא ראיתי תת-מימיים).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אאל"ט, חוץ מהאולימפוס E3 אין מצלמה שממש נחשבת לחסינת מים

רמת האטימה של ה-E3 לא שונה באופן מהותי מזו של פנטקס K200D/K10D/K20D, קנון EOS-1D ו-Ds (לדורותיהן) וניקון D3/D3x/D700/D300 (וחלק מקודמותיהן). בכולן דרושות עדשות אטומות כדי לצלם ללא חשש בגשם. היכן שלאולימפוס כן יש יתרון מובהק זה במגוון העדשות האטומות.

אפילו פנטקס לא מתחייבים לחסינות מלאה ותחת גשם כבד במיוחד עלולה לחדור לחות לפנים המצלמה (מה שעשוי לגרום לנזק מיידי או לאחר ימים/שבועות/חודשים).

לא בדקתי את ה-EULA של פנטקס, אבל בפועל אנשים מצלמים בגשם כבד וללא בעיות - בתלות באטימה של העדשה. לא מצאתי דיווחים על בעיות מצד משתמשים שצילמו בגשם עם ציוד אטום, לפחות לא מצד משתמשי פנטקס או אולימפוס. כן מצאתי דיווחים על בעיות במזג אוויר קיצוני (כמו אנטרקטיקה), אבל למיטב הבנתי הבעיות נבעו מהקור העז ולא מחדירה של לחות.

ניתן להעזר בשקית/שכמייה או בכיסוי גשם מיוחד. בנוסף, חשוב לשים לב שקיים איטום בין העדשה לגוף (יש טבעת O בבסיס העדשה) ורצוי גם להוסיף פילטר.

התוספות האלה בטח לא מזיקות, אבל לא נראה שעם ציוד אטום הן הכרחיות.

אם אתה רוצה לצלם בסביבה של רסס מי ים (שהם מלוחים והרסניים במיוחד) או ממש מתחת למים, אתה תהיה חייב מארז תת-מימי.

מתחת למים חייבים מארז. מעל המים אפשר להסתפק בניקוי ייסודי של המצלמה והעדשה (האטומה) לאחר הצילום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...